Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
Harold Camping skrev:Brutalt dåligt och tyvärr blir det bara sämre och sämre.

Enda ljuspunkten som jag ser det är Erik Gustafsson. Tycker att han spelar mer och mer moget för varje match som går. Märks inte minst på istiden att han paserat både Holm och Claesson i hierarkin.

Från katastrof till den bästa backen just nu ! bra där.
Förtroende kallas det. Han får typ 22-23 min per match nu och levererar därför.

Skulle Åberg, Cehlin, Brodin etc få den istiden som MT, Almtorp och Carlsson har haft under 40 omgångar skulle det nog knappast hämma deras utveckling....

Givetvis är det så.

Helt rätt att spela Gustafsson före spelare som Holm och Claesson. Bättre kvalitéer och ett rakare spel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Vad är på väg att hända?

Inlägg av emilin »

Har varit djurgårdare sen man kom ut från grottan. Jag är ej från Stockholm, tror inte att alla 79844 personerna som gillar på fejan är det heller. Det jag menar är att det finns en massa djurgårdare runt i landet som inte har möjligheter eller råd att gå på matcherna, men är jävligt intresserade av hur det går för vårt lag. höjd punkten på dagen är när man ska sätta sig ner framför tvn o se djurgården spela match och höra Sveriges bästa klack sjunga i bakgrunden.
Men det har krupit in något sjukt i klubben, vi har spelare som inte ens blir glada när dom gör mål, en helt suverän supporter klubb som motarbetas, som jag fattar så är väll det dom som ser till att det kommer så pass många på matcherna(för inte fan är det spelet). Och vill man få reda på något om laget skador, nyförvärv,tankar om spelet, matchning,vad som är på gång, så får man söka sig till ab, Marie Hallman, hockeysverige.se m.m man till och med panik twittrar för att hitta någon information om laget, för deras egna hemsida lämnar inte ut ett skit(men vi kan ju alltid rösta på snyggaste målet JIPPY). Något måste ske snarast tror annars att Djurgårdens hockey kommer att gå mot en bister tid. Det pratas varmt om djurgårds familjen, men jag brukar inte lämna mina barn ute, utan alla i min familj får komma in i värmen.

Vi måste tillsammans hjälpas åt att få tillbaka glädjen, komma med vettiga förlag, gör inget om någon från ledningen också kan skriva några ord. Jag tror och hoppas att även de läser vad alla skriver och förhoppnings vis vill dom också att det ska bli bra.

MVH Jens
jokohanho
Inlägg: 157
Blev medlem: 2010-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av jokohanho »

emilin skrev: Vi måste tillsammans hjälpas åt att få tillbaka glädjen, komma med vettiga förlag, gör inget om någon från ledningen också kan skriva några ord. Jag tror och hoppas att även de läser vad alla skriver och förhoppnings vis vill dom också att det ska bli bra.

MVH Jens
Tyvärr får jag nog upplysa dig om att detta ej kommer ske med den ledningen som är aktiv nu, att de bryr sig om vad vi tycker. De försöker med en fin gest nu den 1/2 (lagom efter att transferfönstret stängts).

Tror jag aldrig känt mig såhär hopplös som jag gör nu, det är så illa att även min frustration har försvunnit och enbart lämnat kvar hopplösthet, även jag bor långt ifrån stockholm men följer DIF väldigt mycket ändå.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

Harold Camping skrev:
SirDIFalot skrev:
Harold Camping skrev:Brutalt dåligt och tyvärr blir det bara sämre och sämre.

Enda ljuspunkten som jag ser det är Erik Gustafsson. Tycker att han spelar mer och mer moget för varje match som går. Märks inte minst på istiden att han paserat både Holm och Claesson i hierarkin.

Från katastrof till den bästa backen just nu ! bra där.
Förtroende kallas det. Han får typ 22-23 min per match nu och levererar därför.

Skulle Åberg, Cehlin, Brodin etc få den istiden som MT, Almtorp och Carlsson har haft under 40 omgångar skulle det nog knappast hämma deras utveckling....

Givetvis är det så.

Helt rätt att spela Gustafsson före spelare som Holm och Claesson. Bättre kvalitéer och ett rakare spel.
Erik har en nivå till i sitt spel. När han blir lite mer bekväm i sitt spel så kommer vi få se 1-2 riktiga open-ice tacklingar per match. Han kommer bli en riktig favorit på hovet nästa säsong.

Måste dock fortsätta jobba med sin skridskoåkning.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av emilin »

jokohanho skrev:
emilin skrev: Vi måste tillsammans hjälpas åt att få tillbaka glädjen, komma med vettiga förlag, gör inget om någon från ledningen också kan skriva några ord. Jag tror och hoppas att även de läser vad alla skriver och förhoppnings vis vill dom också att det ska bli bra.

MVH Jens
Tyvärr får jag nog upplysa dig om att detta ej kommer ske med den ledningen som är aktiv nu, att de bryr sig om vad vi tycker. De försöker med en fin gest nu den 1/2 (lagom efter att transferfönstret stängts).

Tror jag aldrig känt mig såhär hopplös som jag gör nu, det är så illa att även min frustration har försvunnit och enbart lämnat kvar hopplösthet, även jag bor långt ifrån stockholm men följer DIF väldigt mycket ändå.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... 32223.aspx Jag läste detta idag han formulerade det jag o säkert många med mig känner just nu, nu får väll förfan ledningen vakna, annars kommer dom få svårt att locka både publik o spelare till klubben
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Det är för övrigt skapligt intressanta matcher idag (för vår del).

Modo, Frölunda och Växjö spelar.

Frölunda tar emot SAIK
Modo tar emot Växjö

Ska titta på dessa två och hoppas att de visar upp riktigt dålig hockey.. för att boosta mitt hopp. Lite.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Tycker det känns tungt med Modo-Växjö, vill definitivt att Modo skall vinna den för jag tror det är betydligt större chans att vi har Växjö bakom oss än Modo när säsongen skall summeras, men tar Modo poäng ikväll är vi nere på kvalserieplats och med två löjligt svåra bortamatcher framöver... :|
Bild
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Blueberry hill »

Håller med dig från Nyköping. Bor inte heller i huvudstaden men vi är många från " landsorten " som är djurgårdare och följer lagets öden, både fotboll och hockey, så gott det går, mestadels framför tv:n.
I hockeyn känns det inte bra nu, varje match har blivit en måstematch, spelarna m.fl. känner naturligtvis av detta också, jag är helt säker på att varje individ gör så gott de kan men för tillfället är inte laget bättre än vad tabelläget visar.
Jag tror inte att någon av lirarna tjänar på eller blir bättre av den ständiga kritik som spys ut från flera supportrar, i forum och på andra sighter.
Tänk dig själv att ständigt hånas, kritiseras på din arbetsplats eller i skolan e.dylikt, mår du bättre av det ? presterar du bättre ? Nej enligt min uppfattning.
Nu gäller det att alla drar åt samma håll så, kritik både positiv och negativ ska ges, men någon måtta får det vara ibland, så att det inte går käpprätt ned i kvalserien. Stötta laget !
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Metal Machine »

Erik Gustafsson har sannerligen imponerat på sistone. Han visar ofta prov på stor mognad och gott spelsinne. Det är egenskaper som jag värderar högt hos en back. Jag tror att han kan bli betydelsefull för oss framöver. Holm har däremot gått åt andra hållet den senaste tiden. Claesson har jag aldrig varit någon större beundrare av, men något gör han ju bevisligen rätt eftersom han har så fin plusstatistik.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

Från twitter:

Christianuptown (agent)
" Jag är mycket orolig för #DIFhockey efter mitt samtal idag. Mycket. @Wikegard #Twittpuck."
Född till sportchef.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Från twitter:

Christianuptown (agent)
" Jag är mycket orolig för #DIFhockey efter mitt samtal idag. Mycket. @Wikegard #Twittpuck."
:-( vafan. Hur tolkar man detta utan att förtvivla...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17504
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SirDIFalot »

Järlan är inte perfekt men jag tror det mesta av det som är fel i DIF just nu har med Hardy att göra. Järlan är sällan med på träningar. De sköter Hardy.

Han väljer vilka spelartyper han vill ha in. Det var han som inte kom överens med Linkan.

Jag tror Järlan försöker men Hardy är en jävla bromskloss och svår att ha att göra med.
Expert.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av spiik »

Blueberry hill skrev:Håller med dig från Nyköping. Bor inte heller i huvudstaden men vi är många från " landsorten " som är djurgårdare och följer lagets öden, både fotboll och hockey, så gott det går, mestadels framför tv:n.
I hockeyn känns det inte bra nu, varje match har blivit en måstematch, spelarna m.fl. känner naturligtvis av detta också, jag är helt säker på att varje individ gör så gott de kan men för tillfället är inte laget bättre än vad tabelläget visar.
Jag tror inte att någon av lirarna tjänar på eller blir bättre av den ständiga kritik som spys ut från flera supportrar, i forum och på andra sighter.
Tänk dig själv att ständigt hånas, kritiseras på din arbetsplats eller i skolan e.dylikt, mår du bättre av det ? presterar du bättre ? Nej enligt min uppfattning.
Nu gäller det att alla drar åt samma håll så, kritik både positiv och negativ ska ges, men någon måtta får det vara ibland, så att det inte går käpprätt ned i kvalserien. Stötta laget !
Självklart ska ingen behöva hånas på sin arbetsplats men största skillnaden här är väl att det är vi som betalar spelarnas löner.
Blue Brigade Sthlm
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Metal Machine »

android skrev:Från twitter:

Christianuptown (agent)
" Jag är mycket orolig för #DIFhockey efter mitt samtal idag. Mycket. @Wikegard #Twittpuck."
Jag kan inte riktigt Twitter. Återger Wikegård ett citat från en agent?
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Nummer19 »

android skrev:Från twitter:

Christianuptown (agent)
" Jag är mycket orolig för #DIFhockey efter mitt samtal idag. Mycket. @Wikegard #Twittpuck."
Nu mår man ju ännu sämre. Vad f-n är det som händer med DIF?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Skriv svar