Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av Jepe »

Erik I skrev:Här dröms det ;)

Tveksam faktiskt v.g. Challe (fast det luktar lång väg att han i princip redan är klar), lyssnar faktiskt på de som säger att hans teoretiska sida är så spektakulär, och klubbkänsla kan bara ge så mycket. Dock gjort det bra i Timrå. Nån som vet hur det ser ut med Kenta JOhansson? Han fick ju oförklarligen sparken ("ej förlängt") 2002, för er unga var det på den tiden det var underkänt att "bara" ta sig till kvarten utan att slicka streck först... Skulle själv lätt välja Kenta.
Så du vill ha mannen, som hoppades på att DT var skadad, i vårt bås nästa säsong?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
swallat
Inlägg: 267
Blev medlem: 2011-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Solna, Sumpan (Newark, NJ)

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av swallat »

Jepe skrev:
Erik I skrev:Här dröms det ;)

Tveksam faktiskt v.g. Challe (fast det luktar lång väg att han i princip redan är klar), lyssnar faktiskt på de som säger att hans teoretiska sida är så spektakulär, och klubbkänsla kan bara ge så mycket. Dock gjort det bra i Timrå. Nån som vet hur det ser ut med Kenta JOhansson? Han fick ju oförklarligen sparken ("ej förlängt") 2002, för er unga var det på den tiden det var underkänt att "bara" ta sig till kvarten utan att slicka streck först... Skulle själv lätt välja Kenta.
Så du vill ha mannen, som hoppades på att DT var skadad, i vårt bås nästa säsong?


Sent from my iPhone using Tapatalk
fick en "idé" vi tar in Kenta så får de magiska bröderaparet som tränare, WOW, succe direkt
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av #87 »

Det blir minst en ny i båset, han är redan till 100% klar. (Inte headcoach.)
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av JiWe »

Ska man gissa på Zabel då, vilket väl stått in någon blaska dessutom vill jag minnas...?
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av #87 »

JiWe skrev:Ska man gissa på Zabel då, vilket väl stått in någon blaska dessutom vill jag minnas...?
Nix.

EDIT: Eller ptja, det är inte honom jag pratar om, möjligt de satsar på en trio, så mycket vet jag inte.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:Det blir minst en ny i båset, han är redan till 100% klar. (Inte headcoach.)
Känns skumt att ta det steg för steg, om man inte gjort klart med headcoachen först. Headcoachen ska ju välja sina assisterande, som passar honom. Som kompletterar honom.

Letar vi nu en headcoach som prompt måste acceptera den redan klara ass.tränaren? Om så är fallet... Känns skumt.
Expert.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:Det blir minst en ny i båset, han är redan till 100% klar. (Inte headcoach.)
Känns skumt att ta det steg för steg, om man inte gjort klart med headcoachen först. Headcoachen ska ju välja sina assisterande, som passar honom. Som kompletterar honom.

Letar vi nu en headcoach som prompt måste acceptera den redan klara ass.tränaren? Om så är fallet... Känns skumt.
Visst känns det skumt, men det är så det ligger till. ^^
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av B.I.B.A »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:
#87 skrev:Det blir minst en ny i båset, han är redan till 100% klar. (Inte headcoach.)
Känns skumt att ta det steg för steg, om man inte gjort klart med headcoachen först. Headcoachen ska ju välja sina assisterande, som passar honom. Som kompletterar honom.

Letar vi nu en headcoach som prompt måste acceptera den redan klara ass.tränaren? Om så är fallet... Känns skumt.
Visst känns det skumt, men det är så det ligger till. ^^
Det handlar inte om delat huvudansvar? (Något jag verkligen inte hoppas på).
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av #87 »

B.I.B.A skrev:
Det handlar inte om delat huvudansvar? (Något jag verkligen inte hoppas på).
Så som jag fattat det är han uttalad ass. coach.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
B.I.B.A skrev:
Det handlar inte om delat huvudansvar? (Något jag verkligen inte hoppas på).
Så som jag fattat det är han uttalad ass. coach.
Som sagt. Känns sjukt konstigt att utse det före....
Expert.
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av ludde- »

Eller så har dom redan klart med headcoach bara att det inte läckt ut ännu. *host* challe *host*
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av -daniel- »

Challe lär redan vara helt klar också....tror det är 99% sannolikt i varje fall.
Bild
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av Harold Camping »

Ursäkta men hur kan man spekulera i olika tränartrojkor?

För att veta vilka som passar ihop med vilka ska man ju i princip ha haft varje person som tränare under en aktiv karriär. Vilket jag tvivlar på att någon här har.

Challe Berglund | Sam Hallam | Peter Andersson såg jag att någon föreslog.

Helt otroligt bra scoutat isf!

Avd helt onödigt spekulerande
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av Kall-El »

Ge mig Tommy Albelin för tusan.

Måste bli slut på återanvändet av gamla tränare i Elitserien och det nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av Jim Morrison »

Harold Camping skrev:Ursäkta men hur kan man spekulera i olika tränartrojkor?

För att veta vilka som passar ihop med vilka ska man ju i princip ha haft varje person som tränare under en aktiv karriär. Vilket jag tvivlar på att någon här har.

Challe Berglund | Sam Hallam | Peter Andersson såg jag att någon föreslog.

Helt otroligt bra scoutat isf!

Avd helt onödigt spekulerande
Enligt dig får man ju inte skriva ett skit då man "egentligen inte kan veta". Jag skrev att jag skulle vilja se Hallam/Andersson, Challe och Zabel. Och jag har sett samtliga träna. Så vad fan är ditt problem?

Vet du vad ett forum är till för? Att ge tankar och idéer, spekulera, diskutera, avreagera sig, vad fan som helst. Ditt jävla tänk är ju helt åt helvete. "Har du pratat med Dan Spang? Vet du varför han inte vill hit?" "Har ni blivit tränade av alla tränare som ni vill ha hit?" snart kommer väl "Hur kan ni klaga på Djurgården? Har ni någonsin spelat i A-laget i Elitserien?" eller något. Fan skärp dig.

Onödigt spekulerande? Vad FAN är mer nödvändigt än att spekulera om vem/vilka som ska TRÄNA DJURGÅRDENS IF nästa säsong?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-01-27 00:16:24, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar