Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av DIF_Soldier »

Sjöwall skrev:Ni som inte kan komma, skriv ner lite frågor i tråden här så stället jag dem under informationsmötet.
Jockmaniac skrev:Nr 1 är ju kommunikationen. Vi supportrar/medlemmar har inte den blekaste vad som händer i klubben vi spenderar tusentals kronor på varje år. Den här säsongen sämre än någonsin!

Nr 2 är absolut att ifrågasätta kompetensen på våra coacher. Powerplay är det tydligaste exemplet! Det är så tydligt att det inte fungerat på hela säsongen. Ändå envisas man med att köra samma lirare om och om igen. Carlsson, Tjärnqvist osv! Är de helt blinda eller bara envisa? När tom min flickvän som är totalt ointresserad av hockey ser att den där nr 15 och nr 17 är ständiga orsaker till att vi inte får in pucken i zonen, något inte coacherna gör, så är det skrämmande. Skulle kunna rabbla hur många exempel på denna punkt. Varför tar vi aldrig timeout? Spelar aldrig med toppning, det vill säga de hetaste spelarna för dagen? Kroppsspråket i båset? osv

Nr 3 är såklart att ställa Järlan mot väggen när det gäller nyförvärv. Måste vara ekonomiskt då de andra elitserielagen tydligt bevisat att det inte finns någon brist på tillgängliga spelare.

Nr 4 kan kopplas ihop med nr 1. Jag tycker det är jävligt pissigt gjort av Hardy att efter våldtäkter såsom 0-5 matcherna, att fly media. Vet inte om han missförstått medias roll i sporten. Han pratar ju inte bara med journalisterna utan främst med supportrarna på andra sidan rutan. Vi vill ha förklaringar på varför det blev som det blev, och då inte såna som en materialare kunde gett. Det vill säga "De gjorde fler mål än oss", eller "Det finns ett lag på andra sidan som också vill vinna, ibland blir det såhär". Välformulerade utlägg om hur det ska förhindras i framtiden från en kunnig och engagerad ledare efterlyses.

Nr 5: Vart ligger kraven i föreningen? Finns det ambitioner, ett mål att sträva efter? Mitt mål jag satt är att ligga på en stabil mittplats i Elitserien åtminstone. När kraven inte uppfylls så är det dags för att agera, i min mening. Tänker Järlan och Hardy fortfarande att vi har inte så mycket färre poäng mot vad vi hade vid samma tidpunkt förra året osv eller är det tabelläget som räknas? Vart finns ramarna?

Återigen allt kan kopplas till punkt 1!
Det här summerar det rätt bra. Gör klart för dem att många känner sig åsidosatta och ignorerade med all usel kommunikation. En uppdatering som visar att de jobbar stenhårt för att vända trenden och att de är lika passionerade som vi är det minsta de kan göra.

Hur kommer det sig att motståndarna får tryck så fort Mattias Carlsson och Mathias Tjärnqvist är på isen? Är ni nöjda med deras spell? Om inte, vad ska ni göra åt det?
Säg den glädje som varar
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Bigge »

Sjöwall skrev:Ni som inte kan komma, skriv ner lite frågor i tråden här så stället jag dem under informationsmötet.
Ta upp Jockmaniac punkter om inte han ska dit själv och ta det med dem förstås...
Och en av de största frågorna jag vill ha svar på av Järlan är, varför Hardy envisas med att spela med spelare som är iskalla eller totalt oförmögna med att göra ngt rätt som t.ex Tjärna,Carlsson osv.

Hoppas verkligen att de som kan sticker dit. Och verkligen för fram de punkter som vi oftast har pratat om här på forumet. Och inte är rädda för att säga vad de tycker och tänker.
Senast redigerad av Bigge den 2012-01-23 15:28:03, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Sjöwall »

Jag kommer ta med mig alla frågor som Jockmaniac skrev och ställa dem en efter en!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Daniel942 »

Anmäld.

Alla som suttit här och klagat ska dit - det är nu ni har chans att påverka nåt.
DIF!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Stocky »

Man undrar ju varför man helt plötsligt INTE har M. Tjärnqvist framför mål i PP denna säsong? Det är ju där man gör han rättvisa för skriskoåkningen är ju inte direkt lysande.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Metal Machine »

Stocky skrev:Man undrar ju varför man helt plötsligt INTE har M. Tjärnqvist framför mål i PP denna säsong? Det är ju där man gör han rättvisa för skriskoåkningen är ju inte direkt lysande.
Ja, det kan man f-n undra. Att inte använda Tjärna till det enda han kan är bara ytterligare ett exempel på hur usla tränarna är på att sätta rätt man på rätt plats.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Jockmaniac »

Jag kommer dessvärre inte kunna medverka den här dagen tråkigt nog. Har tjatat om att få detta genomfört så man äntligen kan få lite svar på alla frågor men givetvis lägger de mötet på en av de få dagar den veckan jag inte kan komma lös :evil:

Stort tack Sjöwall, ser fram emot en genomgång av svaren här på forumet efter mötet!
100% DJURGÅRDSJ***L
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av parklife »

Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av JohanPez »

Anmäld.
HockeyHovet
Inlägg: 87
Blev medlem: 2011-09-07

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av HockeyHovet »

Jockmaniac skrev:Varför tar vi aldrig timeout? Spelar aldrig med toppning, det vill säga de hetaste spelarna för dagen? Kroppsspråket i båset? osv
Skulle jag också gärna vilja ha svar på!!
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Bigge »

HockeyHovet skrev:
Jockmaniac skrev:Varför tar vi aldrig timeout? Spelar aldrig med toppning, det vill säga de hetaste spelarna för dagen? Kroppsspråket i båset? osv
Skulle jag också gärna vilja ha svar på!!
Även det skulle jag vilja ha svar på. Mot lhc tog vi ingen timeout alls. inte ens när man började märka att det rann iväg både målmässigt och spelmääsigt för lhc.

Bara där tycker jag att det visar på total oengagemang från Hardy. Och den personen ska leda vårt lag i en ev. kvalserie, där vi möter lag som har ett fungerande spel, PP, Bp där tränarna tar timeout för att väcka laget, vila spelarna, eller helt enkelt för att störa vårat spel. Tränarna där har sett och vilka spelare som ska vara inne under olika situationer och vilka som ska spel vart.

M,Tjärnqvist "öste" in mål förra året och blev hyllad av experter och kommentatorer för hans fina spel framför mål och jämförde honom med Detroits Holmström.
Varför i helvete bryter man då ett vinnande koncept. I år har jag knappt sett ngn spelare som ställer sig framför mål. Svaret är väl att vi inte kommer så långt, utan snurrar i saghörnen för det mesta.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Salas »

Blir intressant detta! Många frågor lär besvaras, och det är dags att sätta press på styrelsen. Frågor som jag vill ha svar på är följande:

- Varför är det accepterat i DIF, att de på pappret tongivande spelarna med höga löner, presterar likt överviktiga juniorer?
- Varför värvar inte Djurgården?
- Varför sparkar inte Djurgården underpresterande spelare?
- Varför finns det ingen kommunikation? Varför får vi supportrar inget veta om laget?
- Hur ser ambitionerna ut i klubben?
- Är Hardys slappa agerande i båset accepterat uppe i styrelserummet?

Som sagt, det blir en intressant tillställning. Jag är så jävla trött på att stängas ute rent informationsmässigt, så nu är det fan svar på tal som gäller.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Magnutz »

Det har förutom nyheten om mötet kommit flera "nyheter" idag. Precis sånt som supportrar/medlemmar vill veta. Det tycker jag är positivt. Nu ska trenden hålla i sig bara.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Kall-El »

Om man bortser från det uppenbara borde även frågan på vad som hämnde i derbyt tas upp samt varför inte DIF inte gått ut och försvarat sina fans och tagit ett rejält snack med både polis och sina egna OVs.

Frågan är ju om de vill ha kvar klacken eller om de vill ha ett nytt mörkt 90-tal?
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Informationsmöte 1/2 18.30 - På Hovet

Inlägg av Jepe »

Kall-El skrev:Om man bortser från det uppenbara borde även frågan på vad som hämnde i derbyt tas upp samt varför inte DIF inte gått ut och försvarat sina fans och tagit ett rejält snack med både polis och sina egna OVs.

Frågan är ju om de vill ha kvar klacken eller om de vill ha ett nytt mörkt 90-tal?
Den absolut viktigaste frågan!


Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar