Christofer Löfberg till huddinge

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Christofer Löfberg till huddinge

Inlägg av Jojje »

Hur in i helv-ete kan DIF låna ut en spelare till det grislaget efter hur de agerade gällande dicken?!

Pinsamt...
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Löfberg

Inlägg av Royen »

Den samme tanken slo meg. Den eneste formildende omstendigheten må være at dette kanskje kan være med på å løse konflikten.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Helt obegripligt för min del också. Hade varit bättre och låna ut killen till VIK i ett försök att hamnai bättre förhandingssits om deras supertalang....
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

buisness är buisness....bara för att en affär gått i stöpet lite så får man inte stirra sig blind på det utan hantera det proffsigt...detta är en ny affär som gynnar båda parter...
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Har svårt att se hur detta gynnar oss, nu visar vi huddinge att de kan jävlas bäst de vill utan att det händer något. Hade hellre sett honom i bajen eller aik.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

Jojje skrev:Har svårt att se hur detta gynnar oss, nu visar vi huddinge att de kan jävlas bäst de vill utan att det händer något. Hade hellre sett honom i bajen eller aik.
En av våra unga lovande killar får mycket speltid i ett seniorlag istället för att nöta bänk hos oss och kanske eventuellt möjligen få göra några inhopp...

Huddinge är en plantskola och att försöka hålla en bra affärsmässig symbios klubbarna emellan kommer att gynna oss lixom Huddinge..det här kanske man kan se som ett försök att lappa ihop "förhållandet"....

dock har du rätt i att det kan tolkas som att vi visar oss svaga men jag skulle nog hellre säga att vi visar oss stora och är den bättre parten i den här historien...

"Du skall göra mot andra det du vill att andra skall göra mot dig" ;]..
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Tycker det är fel... De ska lära sig att om man sätter sig upp mot DIF så blir det konsekvenser. Svårare än så är det inte.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Konflikten angående Axelssons kontrakt har väl inget med Löfberg att göra. Att det ena inte verkar påverka det andra tar jag som ett friskhetstecken. Jag hoppas att de två bästa hockeyklubbarna i stockholmsregionen kan fortsätta att arbeta ihop.

Det är jättebra att Löfberg får spela i Huddinge. Han behöver istiden och han känner till den föreningen sen tidigare. Vi kan dessutom vara säkra på att han får träna bra och seriöst då Huddinge är duktiga på det mesta och så har de ju Micke Johansson som håller i träningarna och coachingen. Ska man klaga på något så är det väl att DIF inte lånade ut Löfberg tidigare.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Sen ska det tilläggas att det var Löfberg själv som tog initiativet till utlåningen och även val av klubb..
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Jaha? De betedde sig som svin och visade vad de tycker om sina spelare då de i stort sett fick dicken att bli livegen.

DIF borde klippa alla band med huddinge en gång för alla tills de kryper till korset.
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Jojje for president..! ;p
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Utan att jag argumenterar så håller jag med Jojje.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

m0ng00se skrev: En av våra unga lovande killar får mycket speltid i ett seniorlag istället för att nöta bänk hos oss och kanske eventuellt möjligen få göra några inhopp...

Huddinge är en plantskola och att försöka hålla en bra affärsmässig symbios klubbarna emellan kommer att gynna oss lixom Huddinge..det här kanske man kan se som ett försök att lappa ihop "förhållandet"....

dock har du rätt i att det kan tolkas som att vi visar oss svaga men jag skulle nog hellre säga att vi visar oss stora och är den bättre parten i den här historien...

"Du skall göra mot andra det du vill att andra skall göra mot dig" ;]..
Håller med dig.
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Jojje med sin vana trogen att direkt se det negativa. Och jag förstår honom, tillsammans med alla andra som ser detta som ett misslyckande från DIF:s sida.

Personligen tycker jag tvärtom. Jag tycker att det är riktigt storsint av DIF att låta Dick spela med Huddinge. Att hindra en spelsugen junior från att spela kan förstöra hans talang för all framtid. Det är alltså inte bara storsint gentemot spelaren, det är även att se till sina tillgångar.
Dick har ju ett flerårskontrakt med oss och kommer alltså om högst en säsong ändå spela med oss. Har han tappat lusten då, är han ju inte värd ett jota för DIF.

Nu har DIF gjort sitt, och lånar dessutom ut Löfberg. Kanske har tränaren Micke Johansson ett finger med i spelet, och kanske kommer detta lösa sej långt innan säsongen är över. :wink:
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Blev förvånad när man såg att vi lånar ut spelare till Huddinge, hoppas dom får betala hans lön efter som vi betalar Dick´s(?)
Skriv svar