DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

Det är precis som jim morrison skriver. Antingen ÄR det straffbart och fel eller så är det INTE. Nu är budskapet.. ??

Disciplinnämnden i dess nuvarande form måste bort. Den är inte fungerande. Ambivalent, otydlig, irrelevant, inkonsekvent...

Jag. Mår. Illa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF i Media

Inlägg av DIF_Soldier »

Men vem fan granskar den här nämnden? Varför är det ingen som ser det alla andra ser? Varför är de som har inflytande helt jävla frånvarande? Varför görs ingenting? Hur får man till en granskning av nämnden i sig?

För övrigt är det ju bara att mosa Tolsa nu. Två matcher är lätt värt det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Tror nog alla inser att vi kommer få ett betydligt längre straff om någon medvetet sänker Tolsa i nästa match... då handlar det om minst säsongen ut för den spelaren.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Re: DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ilsons-dom

Bra.
Här är ett utdrag ur disciplinnämndens utlåtande om avstängningen av Marcus Nilson:
"Disciplinnämnden, som inte finner anledning att ifrågasätta de uppgifter som domaren lämnat i anmälan
Parodi :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: DIF i Media

Inlägg av diffarn1 »

DIF_Soldier skrev:Men vem fan granskar den här nämnden? Varför är det ingen som ser det alla andra ser? Varför är de som har inflytande helt jävla frånvarande? Varför görs ingenting? Hur får man till en granskning av nämnden i sig?

För övrigt är det ju bara att mosa Tolsa nu. Två matcher är lätt värt det.
Boumedienne kan gärna crosschecka honom i käften som han gjorde på Linkan. Fast värre. Han tillför ju inte så värst mycket positivt i vilket fall.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Seriöst, nu är verkligen allting skit kring det här laget, serien, domarna osv. Sjukt less på allting. Som folk skrivit tidigare vill man bara åka tidsmaskin till typ september 2012.

(Samtidigt drömmer man ju innerst inne om att grabbarna ska ta sig samman och göra den sjukaste comebacken någonsin och avsluta säsongen riktigt bra. OBS: drömmer.)
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

SkönaDjurgårn skrev:Seriöst, nu är verkligen allting skit kring det här laget, serien, domarna osv. Sjukt less på allting. Som folk skrivit tidigare vill man bara åka tidsmaskin till typ september 2012.

(Samtidigt drömmer man ju innerst inne om att grabbarna ska ta sig samman och göra den sjukaste comebacken någonsin och avsluta säsongen riktigt bra. OBS: drömmer.)
Det sjuka är ju att det inte behövs "så mycket" egentligen. Sluta slarva och spela mer disciplinerat så är man på god väg. Vi har 4a poäng upp till en femte plats!! Vilket är det sjuka med tanke på hur spelet varit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jepe skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Seriöst, nu är verkligen allting skit kring det här laget, serien, domarna osv. Sjukt less på allting. Som folk skrivit tidigare vill man bara åka tidsmaskin till typ september 2012.

(Samtidigt drömmer man ju innerst inne om att grabbarna ska ta sig samman och göra den sjukaste comebacken någonsin och avsluta säsongen riktigt bra. OBS: drömmer.)
Det sjuka är ju att det inte behövs "så mycket" egentligen. Sluta slarva och spela mer disciplinerat så är man på god väg. Vi har 4a poäng upp till en femte plats!! Vilket är det sjuka med tanke på hur spelet varit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, och ett par matcher när laget verkligen dedikerat sig till att vinna så har det faktiskt sett okej ut. Skillsen finns inte riktigt men med blåstället på kan det gå vägen. Hoppas man höjer sig nu...
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

DIF i Media

Inlägg av Jepe »

SkönaDjurgårn skrev:
Jepe skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Seriöst, nu är verkligen allting skit kring det här laget, serien, domarna osv. Sjukt less på allting. Som folk skrivit tidigare vill man bara åka tidsmaskin till typ september 2012.

(Samtidigt drömmer man ju innerst inne om att grabbarna ska ta sig samman och göra den sjukaste comebacken någonsin och avsluta säsongen riktigt bra. OBS: drömmer.)
Det sjuka är ju att det inte behövs "så mycket" egentligen. Sluta slarva och spela mer disciplinerat så är man på god väg. Vi har 4a poäng upp till en femte plats!! Vilket är det sjuka med tanke på hur spelet varit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, och ett par matcher när laget verkligen dedikerat sig till att vinna så har det faktiskt sett okej ut. Skillsen finns inte riktigt men med blåstället på kan det gå vägen. Hoppas man höjer sig nu...
Helt enig, får hoppas på att denna skit som varit nu får ihop truppen på ett annat sätt. Att man får in den där känslan av att kämpa tillsammans och att fler måste kliva fram nu när såpass tongivande spelare är borta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Skywalker »

DIF_Soldier skrev:Man orkar inte ens bli arg.
Jo men det är ju lite som om man går och köper en 50/50 lott varje gång lotterinämnden ska komma med straff. Man blir jävligt glad om man vinner men man blir inte förvånad över att man förlorar.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

Beslutet är bajs.

Domarna håller så låg nivå på det här så man kan inte fatta att det är Elitserien detta händer i. Är det någon som ens hört talas om 10 minuters utvisning för kastade handskar? Jag har letat igenom hela regelboken och jag har inte hittat någonting om det. Nilson skulle självklart blivit friad där också eftersom det inte uppstod någon fight. I värsta fall ska man skicka ut Nilson från matchen men så tröga var domarna inte i alla fall, de insåg att han blivit lurad av kycklingen #17.

Både den domen och den här domen är godtyckliga påhitt. En medelväg för att man måste "stå" för vad man ursprungligen dömt, även fast det är helt fel.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIF i Media

Inlägg av Staten »

Underbart. Nu är finnjäveln med när de möter djurgårn i februari. Det kommer bli så galet underbart att få se finnjäveln knockad. Men jag tvivlar på att finjäveln ens vågar komma till spel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:Underbart. Nu är finnjäveln med när de möter djurgårn i februari. Det kommer bli så galet underbart att få se finnjäveln knockad. Men jag tvivlar på att finjäveln ens vågar komma till spel.
Han är svensk. Oavsett hur många gånger du kallar honom finnjäveln.

Tyvärr lär han inte få någon hårdare behandling än någon annan. Tror det är överspelat då.
Expert.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av sensei »

Den linjeman som har gråtit ut på grund av en puff på armen när två spelare ligger knockade med hjärnskakningar borde outas och publikt förlöjligas.

Vad är detta för människa? Jag har så svårt att ta det på allvar. Jag har svårt att ens ta in det i mitt system.

Det hela är helt sjukt. Typ -- Hej, jag är här, jag vill ge hockeyligan pengar genom att köpa er produkt, jag vill vara intresserad. Men "dom" bara pissar på mig och andra fans rakt i ansiktet. Nu tar dom alltså bort en av de stora attraktionerna (Mackan) på grund av denna putt på armen.

NHL lurar bakom hörnet när det gäller mitt hockeyintresse..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

Hoppas det är Wikegård som är i studion på C+ i fhc -aik matchen idag. Dom bör ju snacka om detta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar