Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Fubar
Inlägg: 48
Blev medlem: 2011-12-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Fubar »

Jockmaniac skrev:
AMMC skrev:
Jockmaniac skrev: Har inte påstått något heller.. Men enligt väl gjorda undersökningar av greblon :wink: så var det 20 % som sjöng med i hatramsorna. Några hade flippat på nån stackare på AS! Då skrev millwall att dessa var de mest aktiva i JK och att det skulle kosta att förlora dem. Då menade jag att om dessa personer var aktiva i hetsen mot stackarna som inte ville stå bakom budskapet så är det ett problem... Förstår du? Har inte påstått något... Menar bara att om det är sant vad millwall säger så har vi ett gigantiskt problem!

sthlm1891: Bara för att jag inte håller med er så har jag inte sagt nått vettigt? Du har nog kommit fel, du är på ett forum. Den här platsen är inget för dig. Kryp tillbaka!
Du har påstått en jävla massa dumheter i den här tråden, det är ett som är säkert.

Att du nu slingrar dig och skyller på diverse tolkningar du gör är patetiskt. Detta är givetvis lönlöst att påpeka då du i mina ögon omöjligen kan ha uppriktigt uppsåt i att diskutera kring detta. Det sammantagna intrycket är snarare att du vill skapa polemik och splittring.

Jag hoppas att ingen tar dina oinformerade provokationer som fakta.
Haha ber om ursäkt för att det inte finns plats för något annat än trångsynthet i denna tråd... Vad hände med two sides of the coin tro?
Fast du lever ju inte som du lär. Du säger att folk inte hör hemma här osv så där är du diskad eftersom du uppvisar ganska bra med trångsynthet själv.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Millwall »

Millwall skrev:Jockmania // Det är nog inte as simple as that. Dessa grabbar är bland de mest engagerade DIF. De kommer att saknas.
Jockmania // Jag skrev inget om att det skulle vara av Järnkaminerna organiserade supportrar.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Apfan skrev:Den här "jag har minsann aldrig blivit utslängd" attityden håller inte. Jag har varit i afrika, och inte fan såg ja några ungar som svalt, så det stämmer inte.
Saken är den att det i princip alltid är samma personer som gnäller över poliser som diskriminerar, misshandlar och beter sig som svin.
Nu säger jag inte att alla poliser var änglar under derbyt, för jag vet att vissa blev illa behandlade. Men det förändrar inte det faktum att de flesta av de som gnäller är i hetluften så fort det smäller någonstans.

Snutarna gick över gränsen under derbyt, men dom finns på våra matcher pga en anledning, för att vissa idioter inte vet hur man beter sig. Så länge som dessa idioter besöker våra matcher, ja då får vi leva med snutarna. Jag försvarar verkligen inte snutarna, men resonemanget håller mer än väl, för att jag undrar faktiskt varför jag aldrig blivit bemött otrevligt, spydigt eller aggressivt av en enda OV eller polis under alla de fotbolls- och hockeymatcher som jag har gått på.

Jag vet att jag sköter mig.
Jag vet att jag aldrig skulle bete mig illa mot en snut eller ordningsvakt.
Jag vet att jag aldrig skulle hamna i fight såvida ingen hoppar på mig.
Jag vet alltså att så länge som jag sköter mig, undviker jag trubbel. Så har det varit under alla de matcher som jag sett, så frågan jag ställer mig är, varför drabbas just alltid samma personer?

Visst, tror man på slumpen så får man väl göra det, men jag tror nog att det ligger mer i det hela än slumpen.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jockmaniac »

Grundregel på sådana matcher: Behandla folk(även ordningsmakten) som du själv vill bli behandlad, samt alltid vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Blir det bråk runtom dig så går du därifrån lugnt och sansat så garanterar jag att INGEN kommer behandlas illa!
100% DJURGÅRDSJ***L
Apfan
Inlägg: 23
Blev medlem: 2011-12-30
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Apfan »

Jockmaniac skrev:Grundregel på sådana matcher: Behandla folk(även ordningsmakten) som du själv vill bli behandlad, samt alltid vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Blir det bråk runtom dig så går du därifrån lugnt och sansat så garanterar jag att INGEN kommer behandlas illa!
Vad säger du om det här då?
I rökrutan blir en gammal klackräv rejält lurad av en civilpolis. Han langar fram sin kommandradio står och fipplar lite och erbjuder han att leka lite med den. Han tar den, pratar lite i den och stoppar tillbaks den i civvarens jacka. Civvaren går mangas och avvivsar honom direkt.

Folk inser i den vevan att det nog är dags att lämna rökrutan eftersom att det blev rätt stökig stämning och det är dags att lätta in till läktaren för att inte hamna i trubbel
Jag var en av dom första ut ur rökrutan, tog vänster direkt för att kunna ta mig till klacksektionen, i samma veva så har ordningsmakten bildat en kedja vilket gör det omöjligt att komma förbu, jag tar rygg på två killar som även dom är påväg till läktaren igen, då plockar en civvare upp sin pepparsprej och sprutar dom båda i ögonen helt oprovocerat, jag klarar mig precis ifrån det och går fram till killarna som blev sprayade för att hjälpa dom, några sekunder senare så tar, vad jag tror, "civvar-ledaren" tag i mig och frågade vad jag sysslade med, jag sa att jag ville komma förbi och ta mig tillbaka till klacksektionen för att se på matchen. Han svarar då på ett "jag-är-en-tuff-polis"manér med "Vad sysslar du med, varför ser du så kaxig ut", vilket jag förnekar, och att jag bara har stått här och väntar på att komma förbi så att jag kan gå in och kolla på matchen. Då ropar han till sig 3-4 andra civvare, och säger till dom att "den här killen ska ut, det var han som startade allt."
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

Apfan skrev:De där oskyldiga stackarna på AS hade kastat mynt och hetsat mot de som protesterade.
Det där är lika mycket bullshit som att gnagarna säger att dom kommer vinna SM guld.


Blev otroligt lack på dessa små herrar som sjöng till DIF-säkerhet, drog igång ett par ramsor med resten av AS men när det dog ut lika snabbt som det startade så gav jag upp och stod tyst istället.
Efter matchen hör man flera grupper gå och garva åt DIF-säkerhet, men någon match hade det inte spelats. Att ni väljer att lägga fokus under en match (en match där vi ligger under) på DIF-säkerhet istället för laget vi alla älskar förstår jag inte alls. Varsågod och skriv ett mail, ansök om protest men att ni struntar fullständigt i Djurgårdens IF och dess lag på isen är fan patetiskt.

Dessa som kallade folk för ''horungar'' ''tattare'' kan avgå och aldrig mer besöka en Djurgårdsarena. Det är skrämmande hur läktaren delades upp ikväll, vi står enade mot allt och alla men ta det fan inte under en match. Vad är poängen med att sjunga ramsor mot dom överhuvudtaget? Dom har lagen i sina händer, oavsett hur mycket fel vi tycker dom gör så har dom oftast alltid rätt. Hetsa emot och dom hetsar tillbaka, på deras sätt.

Sikta eran energi mot Djurgårdens IF på isen under matchen istället.
Apfan
Inlägg: 23
Blev medlem: 2011-12-30
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Apfan »

Mash skrev:
Apfan skrev:De där oskyldiga stackarna på AS hade kastat mynt och hetsat mot de som protesterade.
Det där är lika mycket bullshit som att gnagarna säger att dom kommer vinna SM guld.


Blev otroligt lack på dessa små herrar som sjöng till DIF-säkerhet, drog igång ett par ramsor med resten av AS men när det dog ut lika snabbt som det startade så gav jag upp och stod tyst istället.
Efter matchen hör man flera grupper gå och garva åt DIF-säkerhet, men någon match hade det inte spelats. Att ni väljer att lägga fokus under en match (en match där vi ligger under) på DIF-säkerhet istället för laget vi alla älskar förstår jag inte alls. Varsågod och skriv ett mail, ansök om protest men att ni struntar fullständigt i Djurgårdens IF och dess lag på isen är fan patetiskt.

Dessa som kallade folk för ''horungar'' ''tattare'' kan avgå och aldrig mer besöka en Djurgårdsarena. Det är skrämmande hur läktaren delades upp ikväll, vi står enade mot allt och alla men ta det fan inte under en match. Vad är poängen med att sjunga ramsor mot dom överhuvudtaget? Dom har lagen i sina händer, oavsett hur mycket fel vi tycker dom gör så har dom oftast alltid rätt. Hetsa emot och dom hetsar tillbaka, på deras sätt.

Sikta eran energi mot Djurgårdens IF på isen under matchen istället.
Säg det till Pang då.
Biaas
Inlägg: 234
Blev medlem: 2009-11-07

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Biaas »

Märkligt att inte ramsorna mot Abbe tystades ned, eller vad säger ni som var i sådan "majoritet"?
Användarvisningsbild
Jokester
Inlägg: 163
Blev medlem: 2011-09-01
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jokester »

Spelar ingen jävla roll vad som hände under derbyt. När vi ligger under med 3-0 så ska vi lyfta laget vi alla älskar och skita i allt annat som faktiskt kan tas i andra sammanhang eller på bättre sätt. Var som ett riktigt jävla vuxendagis idag i klacken. Och att sjunga om DIFsäk hela jävla tredje perioden när vi blir våldtagna på isen är absolut inte ok om man älskar DIF. Avgå, allihop.
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av parklife »

Biaas skrev:Märkligt att inte ramsorna mot Abbe tystades ned, eller vad säger ni som var i sådan "majoritet"?
Tvivlar på att majoriteten kännner till Abbes sviniga historia i Djurgården.
Rufus
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Kungsängen

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rufus »

Själv så blev jag grymt besviken på Fabriken/UCS igår. Jag har alltid haft dem som stora förebilder och jag har alltid fått en extra "kick" när jag ser dem på läktaren. Dock så förlorade jag mycket av min respekt för dem idag.

Visst, jag har inget emot att man sjunger AVGÅ ABBE-sånger samt samma sak om DIF säk (det håller jag dessutom med om), men det blev bara fel när de kommer in där och bara maler på med sina sånger när stora delar av klacken är där för att försöka stötta Djurgården. De är ju så nära varandra och de har lätt för att bara fortsätta och fortsätta (det avundas jag dem). Då blev det ännu svårare för dem som ville skapa bra stämning (som redan var dålig men blev ännu sämre när Fabriken/UCS kom) då det står massor av klack-turister mellan dessa personer (vilket klacken kryllade av igår). Dessutom så trodde jag att protesten/strejken/bojkotten eller vad man nu vill kalla det skulle vara på JK-dagen? Är det liksom inte bättre att köra en hel match full med sånna sånger om man vill det och sen låta de "vanliga" inte lika ambitiösa supportrarna så som jag (det går ju inte mäta sig med Fabriken/UCS i "DIF-hjärta") försöka skapa ett bra tryck så bäst vi kan?

Dessutom så tyckte jag synd om våra spelare. Det är ju inte deras fel att DIF säk har betett sig som skit. Som andra har sagt här innan så tycker jag inte att de ska drabbas av att vissa av oss Djurgårdare råkar illa ut, speciellt inte när dem blir brutalt knullade på isen och ligger under med 0-3. Visst blir jag förbannad när jag hör att sånt händer några (många?) individer, men det ska fortfarande inte göra att våra spelare ska få ett sämre stöd. De som för tillfället inte vill gå på matcherna för att de har blivit illa behandlade (vilket jag har full respekt för) kan ju stanna hemma då, för så som det var igår ledde ingenstans. Det blev inget bra stöd för våra spelare och inte någon bra "protestsång" heller, eftersom inte särskilt många var med på det. Så vill man inte gå på matcherna så går man inte på matcherna. Det blir bara fel om man klampar in i den 50:e match-minuten.

För övrigt så tycker jag att det var synd att de skulle hålla upp en ACAB-banderoll. Sånt ska inte få existera på en läktare och även om man har en viss åsikt så behöver man inte visa den offentligt överallt. Om jag skulle tycka att det var okej att kalla mörkhyade för negrer och även hata dem bara för att några mörkhyade hade slagit ned mig en gång, betyder ju inte att jag får gå och skrika "Alla negrer är skitstövlar" överallt. Om nu så var fallet och jag hatade alla mörkhyade betyder ju inte det att alla är skitstövlar eftersom bara de som slog ned mig då skulle vara det. Alltså är det falskt att säga ACAB då det absolut inte på långa vägar stämmer.

Hur heliga Fabriken/UCS än är så tycker jag att de gjorde fel idag. Jag gillar inte att säga det då de verkligen är heliga i mina ögon, men jag förstår mig inte på deras beteende. Eller rättare sagt, jag förstår varför de gjorde så, men jag tycker inte det var rätt.

Den här natten kände jag mig bara kluven över att mina idoler gjorde som de gjorde och jag kunde inte undvika att känna att om det fortsätter så här så kommer det bli stridigheter och Djurgårds-familjen kommer att splittras.

PS. Med all respekt och vördnad åt Fabriken/UCS över det som hände på derbyt och har hänt innan. Jag respekterar deras åsikter fullständigt. Jag förstår om de har fått nog och jag är inte besviken över att de inte gör ett tifo (dvs Fabriken) till JK-dagen. Det tycker jag är rätt.

PPS. Kom gärna med kommentarer om att jag är dum i huvet, att jag inte har någon sympati, att jag inte vet någonting, att jag kan dra till http://difhockey.se/forum/ samt allt annat jag är för att jag uttrycker min åsikt.

PPPS. Som medlem i Järnkaminerna så kommer jag givetvis stå bakom allt de beslutar i framtiden. Det är i alla fall min plikt!

Min första tanke när jag såg Pang & CO kliva in bredvid mig till klacken var: "Äntligen kommer dem. Nu är stämningen räddad." Tyvärr så kändes det inte bra alls. De tio sista minuterna (cirka) på Hovet kändes kort sagt skit. Jag ville försöka dra i gång en "pepp-ramsa", men i respekt för Fabriken och UCS vågade jag inte det...
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Ragge1 »

Det är fan hemskt att försvarstalet riktas mot aktiv sittplats här. Vad skulle ni gjort om ni får saker kastade emot er? Här gör man det rätta och går och pratar med dem istället för att slänga tillbaka saker som barn. Och här är ändå de på AS äldre än de i klacken som sjöng om en pengaindrivande horunge som inte drar sig för att motivera sina gelikar att slå med batong på 14-åriga flickor. Det sulades inte bara mynt men de som kastade fick mig inte att tystna. Det är inte okej av DIFhockey att tysta ner det här.

Jockmaniac, det är galet trist att du sitter på en bondeort någonstans i Sverige och pratar om sånt du bara läser på forum.

Vad angår det här forumet undrar jag vad det är med er, för mig är Djurgårdens IF föreningen jag stöder, inte en speciell sport. Det är uppenbart att det är många som har bojkottat, annars kan jag lova er att det hade varit större svar på ramsorna. Bollen ligger hos DIF, det skulle vara oerhört lätt att få tillbaka sina supportrar med en ursäkt och en förändring, men tydligen klarar de sig utan de som blivit drabbade.
Bäst i stan!
DIFwest
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-12-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFwest »

Ragge1 skrev:Det är fan hemskt att försvarstalet riktas mot aktiv sittplats här. Vad skulle ni gjort om ni får saker kastade emot er? Här gör man det rätta och går och pratar med dem istället för att slänga tillbaka saker som barn. Och här är ändå de på AS äldre än de i klacken som sjöng om en pengaindrivande horunge som inte drar sig för att motivera sina gelikar att slå med batong på 14-åriga flickor. Det sulades inte bara mynt men de som kastade fick mig inte att tystna. Det är inte okej av DIFhockey att tysta ner det här.

Jockmaniac, det är galet trist att du sitter på en bondeort någonstans i Sverige och pratar om sånt du bara läser på forum.

Vad angår det här forumet undrar jag vad det är med er, för mig är Djurgårdens IF föreningen jag stöder, inte en speciell sport. Det är uppenbart att det är många som har bojkottat, annars kan jag lova er att det hade varit större svar på ramsorna. Bollen ligger hos DIF, det skulle vara oerhört lätt att få tillbaka sina supportrar med en ursäkt och en förändring, men tydligen klarar de sig utan de som blivit drabbade.
Håller med till 100%, det som stör mig mest är att dessa individer som inte har drabbats av polisens vrede struntar fullständigt i sina bröder och istället hugger dom i foten. Vi är en familj som i detta läge borde stå upp tillsammans mot DIF säk, polisen och Abbe. Istället så uppstår splittringar för att en del inte vet vad lojalitet gentemot sina bröder är. Abbe har aldrig mått bättre än vad han gör just nu, han tjänar pengar efter pengar på bekostnad utav oss supportrar. Denna man måste bort omedelbart!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Magnutz »

Stå upp för varandra, ja! Konfrontera ordningsmakten på Hovet? Nej. Det funkar inte så. Polisen och annan säk har direktiv ovanifrån. Det går inte att förhandla på plats. Banderoller och ramsor är väl fine men ganska verkningslösa. Sämst och helt kontraproduktivt är när ni börjar skapa oroligheter på arenan för att stå upp för "vår" sak. Då släcker ni eld med fotogen/sprit/aceton/t-röd. PANG! Abbe får vatten på sin kvarn och kan sälja mer SÄK. Polisen får än hårdare direktiv. Så.

Samla er. Låt JK föra dialogen vid ett förhandlingsbord eller annat bord. Skäm inte ut oss med ACAB-skyltar och våld på Hovet/Globen. Det är fel och skadar oss mer än det någonsin kan göra nytta.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFwest
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-12-30

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFwest »

Magnutz skrev:Stå upp för varandra, ja! Konfrontera ordningsmakten på Hovet? Nej. Det funkar inte så. Polisen och annan säk har direktiv ovanifrån. Det går inte att förhandla på plats. Banderoller och ramsor är väl fine men ganska verkningslösa. Sämst och helt kontraproduktivt är när ni börjar skapa oroligheter på arenan för att stå upp för "vår" sak. Då släcker ni eld med fotogen/sprit/aceton/t-röd. PANG! Abbe får vatten på sin kvarn och kan sälja mer SÄK. Polisen får än hårdare direktiv. Så.

Samla er. Låt JK föra dialogen vid ett förhandlingsbord eller annat bord. Skäm inte ut oss med ACAB-skyltar och våld på Hovet/Globen. Det är fel och skadar oss mer än det någonsin kan göra nytta.
Jag syftade inte på att slå ner vakterna/poliserna en efter en. Ville bara framföra det faktum att det aldrig är okej att inte ställa upp för sin broder om man är en i Djurgårdsfamiljen. Att sätta sig på ett forum och skriva att alla som råkar ut för dessa händelser är idioter, kategori-C, JK, FABRIKEN och att dom får skylla sig själva (Så man bäddar får man ligga), det är så jävla bondeförening stil så det finns inte. Vi är en familj, vi låter ingen trampa på oss och speciellt inte snuten och vår egen SÄK!
Sen det där med att Abbe kan sälja mer SÄK köper jag inte för det gör han oavsett om det är lugnt eller inte lugnt på läktaren. Han är den ända riktigt insatta inom DIF Hockey i detta område så han kan göra vad han vill och det är något som han utnyttjar till fullo..
Skriv svar