Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Leijon »

Fanfanfan. Inte igen mot valrossarna.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av -daniel- »

Piss-fredag.

Gonatt.
Bild
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av DIF 4 EVER »

Skrattretande att DIF sparkade en målskytt som Nicklas Danielsson som öser in poäng i Modo medan värvade såna som Almtorp och Carlsson från SSK. De gör ju aldrig poäng.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av DIF 4 EVER »

Vet inte heller vad jag tycker om Sillen och Brodin. Tycker de var dåliga idag igen. Sillen måste göra mål i öppen kasse och Brodin har tappat sin fightingspirit. Han måste köra på målvakten, trycka in sig på mål och sånt, gör han inte det är han kass och kan lika gärna spela i allsvenskan som liknande föregångare typ Alcén.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Donkels »

Största problemet en sådan här match är dels uppgivenheten som lös igenom vissa spelare, brist på intensiteten (nada tacklingar) och oförmågan hos tränartrojkan att göra förändringar. En timeout borde ha tagits redan när Luleå stänkte in 2 - 0 men icke sa nicke!!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Magnutz »

Synd om TIK-tränarna - Båda fick kicken efter kvällens torsk mot kaffe bk.

Jag vet inte om det är rätt väg att gå. Kanske den enda?!

Efter dagens kräftskiva på Hovet undrar jag fortfarande varför inget görs när period 2 börjar rasa samman. Vi har dokumenterat svårt i p2 och ändå görs inget. Fan, ta time-out, ta fram hårtorken och riv av några salvor. Dessa salvor ska MENAS annars är det bara skräp. Bänka nån, låt de med mest driv spela mer. Låt de mest sämst driv spela inget... men för guss skull. Gör något. Jag känner mig som matadoren i Tjuren Ferdinand - maktlös och överfrustrerad...

Det måste ju göras något under pågående spel. Det måste bytas mönster och ikväll var det lulees mönster som behövde brytas samt vårt eget loser-mönster.

Merde!!!!!!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Mäklaren »

DIF 4 EVER skrev:Vet inte heller vad jag tycker om Sillen och Brodin. Tycker de var dåliga idag igen. Sillen måste göra mål i öppen kasse och Brodin har tappat sin fightingspirit. Han måste köra på målvakten, trycka in sig på mål och sånt, gör han inte det är han kass och kan lika gärna spela i allsvenskan som liknande föregångare typ Alcén.
Cehlin borde sparkas från klubben. Brodin finns det hopp för, men även han är magiskt dålig just nu.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Nummer19 »

När Zibanejad och Åberg kommer tillbaka så hoppas jag att Tjärnqvist JR och Carlsson sätts på läktaren, eller förhoppningsvis skickade till en annan klubb. Den kedjan är så iskall! Den kedjan lyckades väl inte producera en enda poäng mot timrå trots att det var hela sju olika målskyttar...

Almtorp är en klok center, och förhoppningsvis så kommer Mika tillbaka från JVM med ett lite större självförtroende. Mika och Åberg på varsin sida om Almtorp tror jag kan bli riktigt bra. Den kan iallafall inte bli sämre än vad den är nu...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av diffarn1 »

Leijon skrev:Fanfanfan. Inte igen mot valrossarna.

Jag ser dem faktiskt mer som små illrar som alltid får sina matcher mot oss precis där de vill ha dem.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Mash »

Gustafsson var värst ikväll... Två icing-puckar och två över sarg / uppe i nät, hur lyckas karln?!

DT fortsätter med sina smekningar och Ottosson återgick till sitt gamla jag, eller ja det gjorde väl de flesta. Att man kan vika ner sig och låta sig bli förödmjukad så det sättet vi blev ikväll är fan sorgligt... När Jimmie flyger in i sargen av den fege skoterraggaren så står alla och glor, vart är känslorna? Feg jävla crosscheckingen mot ryggen och samtliga står bara och glor... Patetiskt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Uääckh vilket äckligt men icke oväntat slut på året det blev.
Visst, 0-5 mot solna och 1-8 mot saik var pinsamma, men mycket pga att vi inte var med i dessa matcher mentalt från start.

I kvällens "underhållning" mot luleå var vi bra med rent tempomässigt & nog försöktes det, framför allt i 1:a perioden.
Men sedan blev vi smärtsamt avklädda då luleå visade upp både kunnande & smartness och klämde till oss på vår ömmaste tå.
Om det skulle delas ut medaljer i Indirekt Anfallsspel/Byta-puck-i-sarghörnen-hockey, ja då skulle vi vara helt ohotade guldmedaljörer.

Får ont i hjärtat av att se DIF:s oskicklighet i en sån här match,
Vi har absolut ingenting att sätta emot vanlig hederlig "jobba-för-varandra-hockey" som luleå gör så förbannat bra

Jag skäms-In det nya året ......i tysthet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Berra »

Mash skrev:Gustafsson var värst ikväll... Två icing-puckar och två över sarg / uppe i nät, hur lyckas karln?!

DT fortsätter med sina smekningar och Ottosson återgick till sitt gamla jag, eller ja det gjorde väl de flesta. Att man kan vika ner sig och låta sig bli förödmjukad så det sättet vi blev ikväll är fan sorgligt... När Jimmie flyger in i sargen av den fege skoterraggaren så står alla och glor, vart är känslorna? Feg jävla crosscheckingen mot ryggen och samtliga står bara och glor... Patetiskt.
Ja man brukar ju säga att de gamla rävarna brukar vakna efter jul....God morgon gammelrävar...Nu är det läge att vakna och reagera på en sådan situation.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av DIF 4 EVER »

För en gångs skull håller folk med mig på detta forum. Skönt.

Jag älskar DIF och kommer alltid älska det klubbmärket. Blir därför besviken när spelare som får äran att företräda detta fina klubbmärke viker ner sig.

Tycker också som alla andra härinne att det är patetiskt att ingen tar en fight med Kihlström som sopan tydligen heter när han crosscheckar Jimmie i nacken in i sargen. Hade någon åtminstone gjort det när någon gör en sån grej mot vår viktigaste spelare (tillsammans med Daniel Tjärnqvist) så kanske man haft hopp. Men alla åkte bara och bytte medan Jimmie låg på isen. Kasst!!!!!!
Senast redigerad av DIF 4 EVER den 2011-12-30 22:33:01, redigerad totalt 1 gånger.
Fubar
Inlägg: 48
Blev medlem: 2011-12-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Fubar »

Vilka gnällfittor det sitter här och klagar på spelare till höger och vänster.
En sitter och ojjar sig om en spalare som lämnade för snart två år sedan och några andra vill göra sig av med två 21-22 åringar för att dom inte tillför något och en sågar en rookieback för att han slår för många iceings...

Många förbundskaptener här.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF. 30/12, 2011.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fubar skrev: Vilka gnällfittor det sitter här och klagar på spelare till höger och vänster.
En sitter och ojjar sig om en spalare som lämnade för snart två år sedan och några andra vill göra sig av med två 21-22 åringar för att dom inte tillför något och en sågar en rookieback för att han slår för många iceings...

Många förbundskaptener här.

Ja usch & fy, det är inte klokt.... nu när du nämner det så där målande.
Dags för en total bojkott kanske....?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar