JK-dagen 7/1 - inställd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Raus »

jag tycker också det kanske hade varit bättre med en period med total tystnad. Nu blir JK-dagen istället som en vanlig serielunksmatch, där det ändå kommer vara hyfsat drag.
Losing all hope was freedom.
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av erik_dif »

Jag blir direkt ledsen när jag ser vad folk skriver här inne. Känns som ni totalt missat vad hela föreningen står för. Kommentarer som "jag hade sett fram emot det här sedan i somras" mm är ju bara för tragiskt. Tror ni på riktigt att den här föreningen finns till för just er? Att DIF finns för att föda ert eget ego och självförtroende?

John Jansson skrev redan i föreningens ursprungliga stadgar att DIF är en förening öppen för alla. DIF stod redan då för en gemenskap, helt unik i nästan hela världen där samhällsklass och ursprung inte spelade någon roll. Vi ställer upp för varandra i den här föreningen.

Nu är det så att många Djurgårdare lider otroligt illa och blir behandlade som skit. Då är det våran uppgift att hjälpa till och stödja dessa. Det är så det fungerar.
JK har fattat ett helt korrekt beslut. Helt i enighet med vad Djurgården står för, det kan ingen förneka.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Crashmash »

DIFs ledning längtar kanske tillbaka till 90-talet då det var riktigt lugnt och skönt. Folk satt ner och jublade lite vid mål. In med lite Life is Life också :)
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av sthlm1891 »

Crashmash skrev:DIFs ledning längtar kanske tillbaka till 90-talet då det var riktigt lugnt och skönt. Folk satt ner och jublade lite vid mål. In med lite Life is Life också :)
Eller hur, nej fy fan ryser vid bara tanken-
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Millwall »

Jag var med under början av 1990-talet då DIF Hockey inte villa ha oss som supportrar. Det tog 15 år innan hockeyintresset återvände till det stora flertalet av oss som blivit dissade.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Vad kommer det här att få för effekt egentligen? Jag menar, det man gör är att man tar bort begreppet "JK-dagen" och inte har något tifo. Jaha? Det känns som en ganska halvtaskig markering om jag ska vara ärlig. Det känns inte som att det ger mer än att faktiskt bara hålla en dialog mellan JK och DIF Hockey, vilket man redan har gjort.

Jag är väldigt tacksam för det Fabriken och JK gör för Djurgården, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det här är en ganska menlös aktion där en minoritet kommer att se matchen på krogen istället för på Hovet, i mina ögon är det ganska barnsligt.
Förhoppningsvis att DIF inser att gör man sig inte av med vissa människor som jobbar med säkerheten på Djurgårdens matcher så kommer detta ledda till minskad publik och inställda arrangemang. JK har ju som sagt haft ett möte med DIF och kommit fram till att detta är enda lösning. Trist såklart. Men det är ju knappast något JK ville göra.
Men hade det inte varit mer effektfullt om man haft en lösning likt de i fotbollsderbyt, klacken sitter ner helt tyst första 10 minuterna? Då hade det varit mer effektfullt och det hade varit en markering ifrån hela klackhållet. Nu känns det bara som att det är ett kompisgäng som sitter hemma och tjurar istället.
DIF skulle bry sig minimalt om det var tyst i 10 minuter medan de fortfarande var lika många biljetter glömde. Skulle bara vara "äh.. det går över". Det handlar om att tydligt markera. Låtsaslösningar som att klacken är tyst några minuter kommer vi ingenstans med tyvärr.
Expert.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Raus »

SirDIFalot skrev:
Edin skrev:
SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Vad kommer det här att få för effekt egentligen? Jag menar, det man gör är att man tar bort begreppet "JK-dagen" och inte har något tifo. Jaha? Det känns som en ganska halvtaskig markering om jag ska vara ärlig. Det känns inte som att det ger mer än att faktiskt bara hålla en dialog mellan JK och DIF Hockey, vilket man redan har gjort.

Jag är väldigt tacksam för det Fabriken och JK gör för Djurgården, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det här är en ganska menlös aktion där en minoritet kommer att se matchen på krogen istället för på Hovet, i mina ögon är det ganska barnsligt.
Förhoppningsvis att DIF inser att gör man sig inte av med vissa människor som jobbar med säkerheten på Djurgårdens matcher så kommer detta ledda till minskad publik och inställda arrangemang. JK har ju som sagt haft ett möte med DIF och kommit fram till att detta är enda lösning. Trist såklart. Men det är ju knappast något JK ville göra.
Men hade det inte varit mer effektfullt om man haft en lösning likt de i fotbollsderbyt, klacken sitter ner helt tyst första 10 minuterna? Då hade det varit mer effektfullt och det hade varit en markering ifrån hela klackhållet. Nu känns det bara som att det är ett kompisgäng som sitter hemma och tjurar istället.
DIF skulle bry sig minimalt om det var tyst i 10 minuter medan de fortfarande var lika många biljetter glömde. Skulle bara vara "äh.. det går över". Det handlar om att tydligt markera. Låtsaslösningar som att klacken är tyst några minuter kommer vi ingenstans med tyvärr.
Hur många tror du kommer stanna hemma ungefär? Jag tror ändå det kommer vara runt 6500 på plats och skapa ett hyfsat drag ändå. Det kommer bli som vilken serielunksmatch som helst..Sänder det verkligen starka signaler?
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SirDIFalot »

Raus skrev:
SirDIFalot skrev:
Edin skrev:
SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Vad kommer det här att få för effekt egentligen? Jag menar, det man gör är att man tar bort begreppet "JK-dagen" och inte har något tifo. Jaha? Det känns som en ganska halvtaskig markering om jag ska vara ärlig. Det känns inte som att det ger mer än att faktiskt bara hålla en dialog mellan JK och DIF Hockey, vilket man redan har gjort.

Jag är väldigt tacksam för det Fabriken och JK gör för Djurgården, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det här är en ganska menlös aktion där en minoritet kommer att se matchen på krogen istället för på Hovet, i mina ögon är det ganska barnsligt.
Förhoppningsvis att DIF inser att gör man sig inte av med vissa människor som jobbar med säkerheten på Djurgårdens matcher så kommer detta ledda till minskad publik och inställda arrangemang. JK har ju som sagt haft ett möte med DIF och kommit fram till att detta är enda lösning. Trist såklart. Men det är ju knappast något JK ville göra.
Men hade det inte varit mer effektfullt om man haft en lösning likt de i fotbollsderbyt, klacken sitter ner helt tyst första 10 minuterna? Då hade det varit mer effektfullt och det hade varit en markering ifrån hela klackhållet. Nu känns det bara som att det är ett kompisgäng som sitter hemma och tjurar istället.
DIF skulle bry sig minimalt om det var tyst i 10 minuter medan de fortfarande var lika många biljetter glömde. Skulle bara vara "äh.. det går över". Det handlar om att tydligt markera. Låtsaslösningar som att klacken är tyst några minuter kommer vi ingenstans med tyvärr.
Hur många tror du kommer stanna hemma ungefär? Jag tror ändå det kommer vara runt 6500 på plats och skapa ett hyfsat drag ändå. Det kommer bli som vilken serielunksmatch som helst..Sänder det verkligen starka signaler?
Något sånt ja, och ja. Det är dagen som DIF och JK belyses som de klart starkaste publiksamarbetet i Elitserien. Det mister man. Utan special occasions som JK-dagen kommer också intresset dala och publiksifforna sjunka. De måste DIF bli rädda för.
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Crashmash »

Även spelarna har ju reagerat så klart det påverkar DIF när JK gör såhär.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av pulverapa »

DIF måste också tänka på bilden utåt. Det är svårt att stödja individer i supportergrupper som blivit illa behandlade när det inte finns bra bevismaterial. Det känns som att ord står mot ord och ingen vet riktigt vad som orsakade avvisningarna. Då finns det risk att DIF står där med dumstruten utan bevis för övervåld och etablissemanget undrar vad för pajasförening DIF är. Ett scenario alltså...
sleepy
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-07-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Årsta

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av sleepy »

Mycket bra av JK!

Jag blir stolt över att nu ha en supporterförening som verkligen står upp för de aktiva supportrarna. Utan JK och dessa supportrar hade vi fortfarande suttit och ätit popcorn i Globen tillsammans med Pajas-Peter och 3500 på läktaren. DIF Hockey måste lyssna på och vårda kontakten/samarbetet med JK och andra grupperingar, annars har vi snart ett knäpptyst Hovet igen.

Jockmaniac>> Stanna kvar i Nyköping är du snäll.
11433 - Sektion 210
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av -daniel- »

Oundvikligt, nu när inte dialogen med DIF Hockey verkade ge något konkret.

Självklart riktigt tråkigt, men jag tycker det är bra att man markerar att det är allvar nu och det här är naturligtvis det bästa alternativet för att visa att man verkligen menar vad man säger.

Bra, JK!
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev: Jag förstår fortfarande inte poängen. Vi tycker det är roligt att gå på hockey, någon högre sittande person(som inte har med DIF att göra) tycker det är tråkigt att vi är där. För att visa den här personen vad vi tycker, så stannar vi hemma? Indirekt gör precis vad personen vill? För att straffa de vi är där för att stödja?
Du har ju uppenbarligen inte förstått varför man bojkottar till att börja med. Men jag är inte direkt förvånad.
Bild
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Ragge1 »

Edin skrev:Vad kommer det här att få för effekt egentligen? Jag menar, det man gör är att man tar bort begreppet "JK-dagen" och inte har något tifo. Jaha? Det känns som en ganska halvtaskig markering om jag ska vara ärlig. Det känns inte som att det ger mer än att faktiskt bara hålla en dialog mellan JK och DIF Hockey, vilket man redan har gjort.

Jag är väldigt tacksam för det Fabriken och JK gör för Djurgården, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det här är en ganska menlös aktion där en minoritet kommer att se matchen på krogen istället för på Hovet, i mina ögon är det ganska barnsligt.

Jag tror tvärtemot att JK har ett ganska stort inflytande på supportrarna. Känner en enorm besvikelse på att det finns supportrar i våra led som inte står upp när ordningsmakt och DIF beter sig såhär mot sina egna supportrar. De som står upp och sjunger den 7/1 obebrytt kommer jag se på med stort förakt och det kan knappast vara några sympatiska personer.

Man ska komma ihåg att det här inte är första gången ordningsmakten beter sig såhär på matcher i samband med att DIF spelar. Poliser som ska statuera ett exempel eller ta tillfället i aktning händer allt för ofta och ni som inte blivit utsatta kan vara nöjda, men visa lite medkänsla!
Bäst i stan!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Kall-El »

Det intressanta är ju att supportern bara skall ta och ta skit. Om det är en person som ställer till bråk blir samtliga fans straffade vilket bara det i sig är en sjuk idé.

När ordningsmakten får små psykbrott och bestämmer sig för att kasta ut folk till höger och vänster skall vi bara acceptera detta.

Nej tack säger jag.

Självfallet skall inte våld och eller skadegörelse från våra sida accepteras, men än mindre skall de accepteras när vi fans blir behandlade som skit.

Dags för ledningen att tala om om de vill gå ett nytt 90-tal till mötes?
Skriv svar