JK-dagen 7/1 - inställd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Metal Machine »

Jockmaniac skrev:Sorgligt. Menar inte polisens agerande, utan endast att JK och Fabriken är sorgliga!

Kommer aldrig mera skänka den minsta slant åt deras fotbollsresor i fortsättningen. Inte förrän det startas en supporterföreningen som prioriterar hockeyn. Skämmer ut sig inför hela hockeysverige och detta ifrågasätter bara faktumet att Järnkaminerna är landets bästa! Ställer in årets fest för att en högre makt missbrukat sin position för några enskilda individer. Hur vågar JK dra alla Djurgårdare under samma kam? Jag är fan tryggare än på länge när jag är på Hovet eller Globen, och jag är lika mycket Djurgårdare som den där Blomberg. Säkerheten har funkat perfekt, för mig och för många andra med mig. Att ni ständigt verkar vara olycksfåglar rör mig inte i ryggen, dra inte in oss som ställer upp "alltid oavsett" för Djurgården, i era vardagliga bojkotter...

Ska vi inte ställa in nästa derby för att barn i Afrika svälter också?
Det här känns lite grann som att sparka på någon som redan ligger ner, men... med inlägg som det där kan jag inte låta bli att undra vem det egentligen är som skämmer ut sig?
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Jockmaniac »

Jaa den här debatten har hållits många gånger här på forumet. Ni har gjort mycket för hockeyn visst, hatten av, men ingen kan inte säga att det har gått utför. Det är poängen!

Ser ingen anledning att snacka med "den där Blomberg", utgår från att det inte är en diktatur inom JK och att ni funderat länge på detta i styrelsen, am I right?

Klart ni har gjort mycket för DIF men någonstans måste man dra gränsen. Menar du att utan exempelvis Fabriken hade inte DIF existerat? Gäller att hitta sin plats och nu låter det som att ni sätter er ovan samhället..

Jag förstår fortfarande inte poängen. Vi tycker det är roligt att gå på hockey, någon högre sittande person(som inte har med DIF att göra) tycker det är tråkigt att vi är där. För att visa den här personen vad vi tycker, så stannar vi hemma? Indirekt gör precis vad personen vill? För att straffa de vi är där för att stödja?

DIFwest och Fubar: Puss på er och välkommna till forumet och hoppas ni ska trivas... Hoppas inget jag kan säga kan hetsa er till någon form av bojkott!
100% DJURGÅRDSJ***L
Viktory
Inlägg: 171
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Viktory »

Jockmaniac skrev:Jaa den här debatten har hållits många gånger här på forumet. Ni har gjort mycket för hockeyn visst, hatten av, men ingen kan inte säga att det har gått utför. Det är poängen!

Ser ingen anledning att snacka med "den där Blomberg", utgår från att det inte är en diktatur inom JK och att ni funderat länge på detta i styrelsen, am I right?

Klart ni har gjort mycket för DIF men någonstans måste man dra gränsen. Menar du att utan exempelvis Fabriken hade inte DIF existerat? Gäller att hitta sin plats och nu låter det som att ni sätter er ovan samhället..


Jag förstår fortfarande inte poängen. Vi tycker det är roligt att gå på hockey, någon högre sittande person(som inte har med DIF att göra) tycker det är tråkigt att vi är där. För att visa den här personen så stannar vi hemma? Indirekt gör precis vad personen vill? För att straffa de vi är där för att stödja?

DIFwest och Fubar: Puss på er och välkommna till forumet och hoppas ni ska trivas... Hoppas inget jag kan säga kan hetsa er till någon form av bojkott!
Möjligt att det gått utför, men det får dig att tro att det blir bättre om vi lägger ner JK på hockeyn? Jag vet inte hur mycket jag gjort för hockeyn sedan jag kom in i styrelsen.

Menade inte bara Fabriken där, flera av de personer som skickades ut var de som tillsammans såg till att ta tillbaka hockeyläktarna. Utan de personerna hade DIF Hockey som det ser ut idag aldrig existerat. Vi hade varit som LHC.
Skuggan

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Skuggan »

Har varit med och sjungit fram Djurgården sedan -86. Har aldrig misshandlats av varken Polis eller vakter. Det gäller även mina polare.

Saknar tiden med Blue Saints.. Efter detta känner jag att jag kunde lika gärna spart mina pengar till nyårsraketer istället för att skänka dom till Tifogruppen bla..
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Jockmaniac »

Viktory skrev:
Jockmaniac skrev:Jaa den här debatten har hållits många gånger här på forumet. Ni har gjort mycket för hockeyn visst, hatten av, men ingen kan inte säga att det har gått utför. Det är poängen!

Ser ingen anledning att snacka med "den där Blomberg", utgår från att det inte är en diktatur inom JK och att ni funderat länge på detta i styrelsen, am I right?

Klart ni har gjort mycket för DIF men någonstans måste man dra gränsen. Menar du att utan exempelvis Fabriken hade inte DIF existerat? Gäller att hitta sin plats och nu låter det som att ni sätter er ovan samhället..


Jag förstår fortfarande inte poängen. Vi tycker det är roligt att gå på hockey, någon högre sittande person(som inte har med DIF att göra) tycker det är tråkigt att vi är där. För att visa den här personen så stannar vi hemma? Indirekt gör precis vad personen vill? För att straffa de vi är där för att stödja?

DIFwest och Fubar: Puss på er och välkommna till forumet och hoppas ni ska trivas... Hoppas inget jag kan säga kan hetsa er till någon form av bojkott!
Möjligt att det gått utför, men det får dig att tro att det blir bättre om vi lägger ner JK på hockeyn? Jag vet inte hur mycket jag gjort för hockeyn sedan jag kom in i styrelsen.

Menade inte bara Fabriken där, flera av de personer som skickades ut var de som tillsammans såg till att ta tillbaka hockeyläktarna. Utan de personerna hade DIF Hockey som det ser ut idag aldrig existerat. Vi hade varit som LHC.
Jo tack för utläggningen. Trodde ett tag att ni ville få det till att vi har dessa grupperingar att tacka för föreningens existens.

Hackar inte på dig personligen, utan på JK som helhet. Gå tillbaka några år så hittar du en mycket positivare jargong på läktarna. Nu gnälls det ständigt på allting, medan man förr skapade en vi mot dem-känsla. Nu delas klacken in i en jävla massa underkategorier, vissa mer värda än andra.

Det stör mig
100% DJURGÅRDSJ***L
DIFHeNcE
Inlägg: 35
Blev medlem: 2011-01-06

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av DIFHeNcE »

Skuggan skrev:Har varit med och sjungit fram Djurgården sedan -86. Har aldrig misshandlats av varken Polis eller vakter. Det gäller även mina polare.

Saknar tiden med Blue Saints.. Efter detta känner jag att jag kunde lika gärna spart mina pengar till nyårsraketer istället för att skänka dom till Tifogruppen bla..
Men nu har bland annat de som faktiskt ligger bakom våra tifon blivit påverkade av ordningsmakten på ett jävla dåligt sätt, vilket DIF uppenbarligen inte brytt sig ett piss om. Att JK valt att bojkotta den dagen efter mötet med DIF säger väl det mesta..

Släng dina jävla slantar på raketer om du vill, ingen bryr sig om ditt upprepande gnäll i alla forum.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SirDIFalot »

Helt sjukt många som verkar vara helt bakom flötet. Tror ni JK vill ställa in JK-dagen??? Det verkar råda en rejäl "Inget hände mig så ingen fara"-mentalitet här och ni som inte var där borde inte uttala er överhuvudtaget.

Det handlar helt enkelt om att markera mot DIF hockey att deras säkerhetsfolk missköts sig extremt och det är inte några random poliser, det är DIF-säk. Grundproblemet heter Abbe Törsleff och majoriteten här verkar inte ens vet vem han är eller vad han gjort. Och då kanske det inte är läge att delta i debatten överhuvudtaget?

JK tycker väl knappast det är kul att behöva ställa in den dagen som ger JK som supporterförening uppmärksamhet som den bästa supporterföreningen och klacken i hela Sverige.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Edin »

Vad kommer det här att få för effekt egentligen? Jag menar, det man gör är att man tar bort begreppet "JK-dagen" och inte har något tifo. Jaha? Det känns som en ganska halvtaskig markering om jag ska vara ärlig. Det känns inte som att det ger mer än att faktiskt bara hålla en dialog mellan JK och DIF Hockey, vilket man redan har gjort.

Jag är väldigt tacksam för det Fabriken och JK gör för Djurgården, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det här är en ganska menlös aktion där en minoritet kommer att se matchen på krogen istället för på Hovet, i mina ögon är det ganska barnsligt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Jepe »

Tycker att man ska vara riktigt försiktig i den här diskussionen, den har redan nu börjat spåra ur på sina håll. JK bör hålla en tajt (vilket ni säkert gör) dialog med DIF Hockey samt vara noga med att informera "övriga" under tiden.

Samtidigt måste folk som inte varit drabbade sluta upp med att skriva en massa skit om saker man inte vet om på olika forum.

Är man inte tillräckligt försiktig och noga i detta så kommer det enbart slå tillbaka på oss själva (klack, sittplats och hela organisationen DIFHockey).

Som jag ser det nu eftersom JK valt att gå den här vägen så ligger det ett stort ansvar på er. Hoppas det går vägen, just nu känns det varken som om det kommer att bära eller brista. Vad är JKs ställning till övriga matcher som inte är JK-dagen?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:Vad kommer det här att få för effekt egentligen? Jag menar, det man gör är att man tar bort begreppet "JK-dagen" och inte har något tifo. Jaha? Det känns som en ganska halvtaskig markering om jag ska vara ärlig. Det känns inte som att det ger mer än att faktiskt bara hålla en dialog mellan JK och DIF Hockey, vilket man redan har gjort.

Jag är väldigt tacksam för det Fabriken och JK gör för Djurgården, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det här är en ganska menlös aktion där en minoritet kommer att se matchen på krogen istället för på Hovet, i mina ögon är det ganska barnsligt.
Förhoppningsvis att DIF inser att gör man sig inte av med vissa människor som jobbar med säkerheten på Djurgårdens matcher så kommer detta ledda till minskad publik och inställda arrangemang. JK har ju som sagt haft ett möte med DIF och kommit fram till att detta är enda lösning. Trist såklart. Men det är ju knappast något JK ville göra.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Vad kommer det här att få för effekt egentligen? Jag menar, det man gör är att man tar bort begreppet "JK-dagen" och inte har något tifo. Jaha? Det känns som en ganska halvtaskig markering om jag ska vara ärlig. Det känns inte som att det ger mer än att faktiskt bara hålla en dialog mellan JK och DIF Hockey, vilket man redan har gjort.

Jag är väldigt tacksam för det Fabriken och JK gör för Djurgården, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det här är en ganska menlös aktion där en minoritet kommer att se matchen på krogen istället för på Hovet, i mina ögon är det ganska barnsligt.
Förhoppningsvis att DIF inser att gör man sig inte av med vissa människor som jobbar med säkerheten på Djurgårdens matcher så kommer detta ledda till minskad publik och inställda arrangemang. JK har ju som sagt haft ett möte med DIF och kommit fram till att detta är enda lösning. Trist såklart. Men det är ju knappast något JK ville göra.
Men hade det inte varit mer effektfullt om man haft en lösning likt de i fotbollsderbyt, klacken sitter ner helt tyst första 10 minuterna? Då hade det varit mer effektfullt och det hade varit en markering ifrån hela klackhållet. Nu känns det bara som att det är ett kompisgäng som sitter hemma och tjurar istället.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av sensei »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:
Edin skrev:Vad kommer det här att få för effekt egentligen? Jag menar, det man gör är att man tar bort begreppet "JK-dagen" och inte har något tifo. Jaha? Det känns som en ganska halvtaskig markering om jag ska vara ärlig. Det känns inte som att det ger mer än att faktiskt bara hålla en dialog mellan JK och DIF Hockey, vilket man redan har gjort.

Jag är väldigt tacksam för det Fabriken och JK gör för Djurgården, men ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det här är en ganska menlös aktion där en minoritet kommer att se matchen på krogen istället för på Hovet, i mina ögon är det ganska barnsligt.
Förhoppningsvis att DIF inser att gör man sig inte av med vissa människor som jobbar med säkerheten på Djurgårdens matcher så kommer detta ledda till minskad publik och inställda arrangemang. JK har ju som sagt haft ett möte med DIF och kommit fram till att detta är enda lösning. Trist såklart. Men det är ju knappast något JK ville göra.
Men hade det inte varit mer effektfullt om man haft en lösning likt de i fotbollsderbyt, klacken sitter ner helt tyst första 10 minuterna? Då hade det varit mer effektfullt och det hade varit en markering ifrån hela klackhållet. Nu känns det bara som att det är ett kompisgäng som sitter hemma och tjurar istället.
Nej, money talks. Att inte gå är alltid det som är mest effektivt. Uteblivna intäkter är en oerhört effektiv väckarklocka i alla organisationer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av parklife »

Bra agerat av JK.

Ett ställningstagande mot ordningsmakten men i synnerhet DIF Hockey som verkar ha tappat koncepten. Polis och ordningsvakter tillåts trakassera oskyldiga supportrar - inget ovanligt med det, om än förjävligt. Desto mer problematiskt är att DIF Hockey svarar med en axelryckning och knappt påverkas av att vanliga supportrar som löst biljett kastas ut utan anledning.

Efter tifo-censur, slutspelshalsdukar och andra pajaskonster ser jag detta som ett nödvändigt tydliggörande gentemot DIF Hockey att aldrig ta oss supportrar för givet.

Edit: Vad gör Abbe kvar inom Djurgården???????
Senast redigerad av parklife den 2011-12-30 15:52:04, redigerad totalt 1 gånger.
Apfan
Inlägg: 23
Blev medlem: 2011-12-30
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Apfan »

Det finns ett gäng riktiga jävla idioter här inne. Jag skapade ett konto bara för att skriva här nu.

Jag representerar inte Fabriken på något sätt men jag måste försvara dem från några idioter.

Fabriken är ett gäng helt oberoende supportrar som jobbar helt idealt med att göra tifon.
De får inte betalt och de lägger säkert ner hur många timmar som helst per tifo för att stötta DIF.
Hur fa-an har ni mage att klaga på vad de gör eller inte gör?

Jockmaniac, vem fan tror du att du är? Jag blir fan tokig när jag läser sånt här. Hur fan tror du att det känns för de här killarna som lägger ner som mycket tid och kraft på att stötta DIF och vad får de tillbaka? Jo de blir rövknullade av snuten och DIFsäk.

Hur fan skulle du reagera? Du är fan helt jävla tappad!

Och du snackar om att de tar tifopengar och betalar annat med. Hur kan du komma med en sådan anklagelse? Har du några som helst bevis som stärker det? Du kommer med anklagelser som du inte har en jävla aning om. Jag har aldrig hört någon i Fabriken säga att de gör de, och utan att veta mer kan man ju för fan inte anklaga dem till höger och vänster

De gör exakt hur och vad de vill, för de är en oberoende grupp. Tycker du inte om det så starat upp en egen tifogrupp då. Sluta klaga för i helvete.

Förlåt mod för dåligt språk osv, men ja blir fan galen på den där snubben.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av sthlm1891 »

Apfan skrev:Det finns ett gäng riktiga jävla idioter här inne. Jag skapade ett konto bara för att skriva här nu.

Jag representerar inte Fabriken på något sätt men jag måste försvara dem från några idioter.

Fabriken är ett gäng helt oberoende supportrar som jobbar helt idealt med att göra tifon.
De får inte betalt och de lägger säkert ner hur många timmar som helst per tifo för att stötta DIF.
Hur fa-an har ni mage att klaga på vad de gör eller inte gör?

Jockmaniac, vem fan tror du att du är? Jag blir fan tokig när jag läser sånt här. Hur fan tror du att det känns för de här killarna som lägger ner som mycket tid och kraft på att stötta DIF och vad får de tillbaka? Jo de blir rövknullade av snuten och DIFsäk.

Hur fan skulle du reagera? Du är fan helt jävla tappad!

Och du snackar om att de tar tifopengar och betalar annat med. Hur kan du komma med en sådan anklagelse? Har du några som helst bevis som stärker det? Du kommer med anklagelser som du inte har en jävla aning om. Jag har aldrig hört någon i Fabriken säga att de gör de, och utan att veta mer kan man ju för fan inte anklaga dem till höger och vänster

De gör exakt hur och vad de vill, för de är en oberoende grupp. Tycker du inte om det så starat upp en egen tifogrupp då. Sluta klaga för i helvete.

Förlåt mod för dåligt språk osv, men ja blir fan galen på den där snubben.
Helt rätt, bra skrivet!
Skriv svar