Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Stulle »

Hagos loskar på kameramannen i intervjun, myyyyyysigt :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Kentta »

Stulle skrev:Hagos loskar på kameramannen i intervjun, myyyyyysigt :)
Vilket äckligt jävla svin han är..
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av starvin_marwin »

Magnutz skrev:
starvin_marwin skrev:Hagos får först skälla ut kuben utan att åka på abuse, sedan ligger han och skedar Kempe i en jävla kvart utan att åka för holding.... Men vi tar ut Bombom för en holding strax efteråt! Heja svenska domare!
kuben. Inte helt hundra i bedömningarna tycker jag. *urrrk*
:D
Rufus
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Kungsängen

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Rufus »

Men vad håller Kyle på med? Visst han har gort mål idag, men jag känner mig alltid orolig så fort han får pucken. Det är som om han har tagit Bom-Boms roll. Slarv lite här och var och så är han väldigt svag i närkamperna!
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av MGC »

Timrå dåliga, javist men jag tycker att vi nu blir bättre och bättre på att anpassa spelet efter vårat eget material. Förhoppningsvis har alla insett att dom inte tillhör ett topplag i år som bara kan glida runt och tro att poängen trillar in. :) Fortsätt så här!
Användarvisningsbild
Rirre
Inlägg: 201
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Rirre »

Att Kyle har +3 idag säger inte speciellt mycket, visar bara hur statistik ljuger. Han är extremt vek i egen zon och har stora problem med att vända till att åka baklänges utan att tappa väldigt mycket fart eller att nästintill snubbla. Sen verkar han gilla blindpass/panikpass i egen zon också. Men men ska inte klaga för mycket på honom han har trots allt bidragit offensivt senaste matcherna iaf.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
andersson013
Inlägg: 86
Blev medlem: 2007-12-03

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av andersson013 »

Rufus skrev:Men vad håller Kyle på med? Visst han har gort mål idag, men jag känner mig alltid orolig så fort han får pucken. Det är som om han har tagit Bom-Boms roll. Slarv lite här och var och så är han väldigt svag i närkamperna!

Kedjan BomBom och Kyle verkar ju försöka sätta rekord i antal icing under en match. Hur många är dom uppe i nu? 5?
Djurgårdare på landsbyggden
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Kentta »

andersson013 skrev:
Rufus skrev:Men vad håller Kyle på med? Visst han har gort mål idag, men jag känner mig alltid orolig så fort han får pucken. Det är som om han har tagit Bom-Boms roll. Slarv lite här och var och så är han väldigt svag i närkamperna!

Kedjan BomBom och Kyle verkar ju försöka sätta rekord i antal icing under en match. Hur många är dom uppe i nu? 5?
Personligen så tycker jag att det är bättre att pucken går till icing istället för att båda går bort sig samtidigt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17561
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Hur skulle Kyle kunna vara +3?

Han var inne på baklängesmålet, minus 1, sedan gjorde han mål i PP. Sedan finns det bara tre mål kvar. Är han inne på alla dessa landar han på +2? Eller?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17561
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Cehlin-Norman-Kempe ligger på riktigt dåligt med istid av någon anledning.
Expert.
Rufus
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Kungsängen

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Rufus »

Sen undrar man ju också när Bom-Bom ska göra sitt första "riktiga" mål, dvs mål i kassen med målvakt framför. Han har ju ett bra skott men i många lägen undviker han att skjuta och passar istället. Han ska ju trots allt vara en offensiv back, som de sa på Canal+.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Timrå. Herregud.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Stulle »

Rufus skrev:Sen undrar man ju också när Bom-Bom ska göra sitt första "riktiga" mål, dvs mål i kassen med målvakt framför. Han har ju et bra skott men i många lägen undviker han att skjutat och passar istället. Han ska ju trots allt vara en offensiv back, som de sa på Canal+.
Jag är lite kluven när det gäller bomboms skott/pass. Passar han finns risken att den går till motståndaren och skjuter han så träffar han nästan alltid en täckande spelare. #avdkissnödig ;)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:Cehlin-Norman-Kempe ligger på riktigt dåligt med istid av någon anledning.
Tjärnas lina ska ha sitt först!
Rufus
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Kungsängen

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 28/12 2011

Inlägg av Rufus »

Stulle skrev:
Rufus skrev:Sen undrar man ju också när Bom-Bom ska göra sitt första "riktiga" mål, dvs mål i kassen med målvakt framför. Han har ju et bra skott men i många lägen undviker han att skjutat och passar istället. Han ska ju trots allt vara en offensiv back, som de sa på Canal+.
Jag är lite kluven när det gäller bomboms skott/pass. Passar han finns risken att den går till motståndaren och skjuter han så träffar han nästan alltid en täckande spelare. #avdkissnödig ;)
Fast när han väl lyckas med sina svåra långa passar (som han jämt försöker göra) så öppnas ju spelet upp totalt. Han måste bara naila dem lite oftare :P
Skriv svar