Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
encore
Inlägg: 105
Blev medlem: 2009-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av encore »

Djurgården IF Hockey - AIK Ishockey

Elitserien i Ishockey 2011-2012

Odds från Unibet: 2.1 - 4 - 2.9


Hur kan det komma sig att vi har bättre odds än aik? Unibet tror på oss iaf ;)
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av Jockmaniac »

encore skrev:Djurgården IF Hockey - AIK Ishockey

Elitserien i Ishockey 2011-2012

Odds från Unibet: 2.1 - 4 - 2.9


Hur kan det komma sig att vi har bättre odds än aik? Unibet tror på oss iaf ;)
Enkelt svar, de är dumma i huvudet.. Bara en ren och skär idiot ev en norrlänning(hårfin skillnad) kan tro på DIF i den här matchen!

Aldrig varit så säker på torsk sen jag var på fiskeresa utanför Norska kusten!
100% DJURGÅRDSJ***L
encore
Inlägg: 105
Blev medlem: 2009-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av encore »

Jockmaniac skrev:
encore skrev:Djurgården IF Hockey - AIK Ishockey

Elitserien i Ishockey 2011-2012

Odds från Unibet: 2.1 - 4 - 2.9


Hur kan det komma sig att vi har bättre odds än aik? Unibet tror på oss iaf ;)
Enkelt svar, de är dumma i huvudet.. Bara en ren och skär idiot ev en norrlänning(hårfin skillnad) kan tro på DIF i den här matchen!

Aldrig varit så säker på torsk sen jag var på fiskeresa utanför Norska kusten!

haha!! skönt med lite bitterhet så här, denna annars sköna måndag! ;)
Oaklund
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-04-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av Oaklund »

Har lite lösa rykten om att JJ har varit ute och shoppat gula tröjor till matchen då han inte hitta en back. Nu vänder det!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 De

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Tjärnqvist-Almtorp-Carlsson :lol:
Ja, visst är det high-class på den. :|
Tycker det var smart att sätta dem i samma lina, sätt dem på bänken också så är det all good!

Edit: ang. Tjärna, Almtorp, Carlsson.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av Hawk »

Motgångar och skit hör till! Men vad vet jag, är ju bara en bonne från västkusten! Jag tror alltid på Djurgårn! Det hör liksom till!

En jävla dålig stämning i denna tråd, vilket jag förstår. Jag kan alltid ställa mig rakryggad och hylla D.I.F var jag än jag befinner mig i världen(och det är då fan inte lätt här på västkusten) Kan ni?

5-1 Till Vårat kära Djurgårn!

Vad har hänt med "för alltid oavsett"?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 De

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SkönaDjurgårn skrev:
-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Tjärnqvist-Almtorp-Carlsson :lol:
Ja, visst är det high-class på den. :|
Tycker det var smart att sätta dem i samma lina, sätt dem på bänken också så är det all good!

Edit: ang. Tjärna, Almtorp, Carlsson.
Almtorp presterar helt enligt ritningarna, för mig är han godkänd (får alldeles för mycket skit här inne)
Det komiska är att det gör även de andra två herrarna, felet är bara att DIF valde att skriva kontrakt med dom.
Att både Kyle & Claesson samtidigt underpresterar hamnar kanske mer under kontot oflyt..?

Adderar man dessutom en skadeskjuten Printz, en Wesslau ur form, en Cehlin med avdomnade händer, en Brodin utan hjärnaktivitet, en ny-pårökt Norman, en Kempe som slår knut på sig själv, en #78 en helt vanlig dag på jobbet, en Hardy som letar kråkor (i det lilla blocket), en Montén som hetsäter mammas plättar (i smyg)
Jaa då vet vi.......att nu är det äntligen Derbyfest!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av diffarn1 »

Lite off topic men nu har orden pårökt och Norman hamnat i samma mening flera gånger, har jag missat något?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av SirDIFalot »

diffarn1 skrev:Lite off topic men nu har orden pårökt och Norman hamnat i samma mening flera gånger, har jag missat något?
Mäklaren har hävdat några gånger att Norman skulle röka på.
Expert.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av starvin_marwin »

diffarn1 skrev:Lite off topic men nu har orden pårökt och Norman hamnat i samma mening flera gånger, har jag missat något?
Nej, det är precis samma höga nivå som vanligt här inne......
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
diffarn1 skrev:Lite off topic men nu har orden pårökt och Norman hamnat i samma mening flera gånger, har jag missat något?
Mäklaren har hävdat några gånger att Norman skulle röka på.
Titta på Norman så får ni svaret... Ögonen fladdrar som en sketen bibel i höstan vind, och håret sen då? Gissar att både Norman och Cehlin gör mer än bråkar vem som ska vara Detroit på sina tv-spelskvällar 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av jensa85 »

Djurgården - Aik 2-4 (0-2, 1-1, 1-1)

* Solna dominerar (precis som vanligt) totalt i den första perioden och får rättvist två mål.

* Packet kontrollerar händelserna fullständigt och låter DIF äga puck utan att skapa några heta chanser.
Bång kontrar in 0-3. DIF reducerar till 1-3 i slutskedet genom Honken i PP.

* DIF försöker sätta hög press på motståndarna vilket leder till att vi går bort oss, 1-4 i baken på en 2-1 situation.
2-4 tröstmålet görs av Fimpen med 4 minuter kvar. Givetvis händer inte mycket av värde i den sista "slutforceringen"


"Vi pratade om att vi skulle vara med från start men ändå blir det så här. Jag förstår inte varför suckar Mikael Johansson med ett leende och lägger samtidigt till att det var kul för Aik att göra fyra mål."

Ingenting händer givetvis efter ytterligare en derbyförnedring. Och Micke hälsar att laget kommer vara laddade inför hemmamatchen mot Linköping som står på tur härnäst.


Har nog aldrig någonsin sett fram emot en match mindre i DIF-sammanhang än just denna.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av Magnutz »

För att Djurgårdens IF ska ta 3 pinnar mot ajk/gnihet krävs det att det jobbas i vartenda jävla byte. Det krävs snabba tankar , både på isen och i båset. Det ska täckas skott, det ska stås upp för vår keeper, det ska campas framför ajks bur-tattare, det ska vara forechecking och hårda tacklingar, det ska backcheckas av hög som låg. Om någon står och flinar i båset ska vederbörande stoppas i trunk och släpas ut från matchen. Det ska göra ont att möta Djurgårdens IF på torsdag. Vi kan leverera allt ovajnstående, det har faktiskt skett en gång denna säsong. Kommer fan inte ihåg vilken match det var (kan ha varit mot fbk men är osäker). Det slängdes och täcktes skott, de krigade för Skölden och för varandra, det var en förjävla skön match att se. Det är vad som krävs. Med maximal frenesi och mental stålvilja är vi kolossalt bra. Så. K R I G A. Allt annat är anus.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av Bjurre »

Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:
diffarn1 skrev:Lite off topic men nu har orden pårökt och Norman hamnat i samma mening flera gånger, har jag missat något?
Mäklaren har hävdat några gånger att Norman skulle röka på.
Titta på Norman så får ni svaret... Ögonen fladdrar som en sketen bibel i höstan vind, och håret sen då? Gissar att både Norman och Cehlin gör mer än bråkar vem som ska vara Detroit på sina tv-spelskvällar 8)
Tror Norman håller på Pittsburgh Chickens
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tyvärr är det bara att erkänna att Aik´s spel inte passar oss. De har varit vassare i stort sett varje match sedan deras återkomst. Våra backar får inte en lugn stund och vi får aldrig igång något spel. Sedan brukar de som tur är slå av på takten efter första och vi får då oftast chansen att komma in i matchen igen.

Men, de är dessvärre de som styr matchutvecklingen.
En bidragande faktor kan nog vara det undermedvetna favoritskapet som våra spelare känner av. Tvärtom för gnagarna som har en "allt att vinna" känsla.

Sedan är det bara så att man har vissa motståndare som passar en olika bra. Som en skänk från helvetet är det just Aik som passar oss illa.

Med ett jävla hårt jobb kanske vi kan rå på dem på torsdag, men visst är det tragiskt att vi inte ska kunna spela ut dem istället?
4 segrar kvar
Skriv svar