Äntligen agerar Hockeyligan

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Äntligen agerar Hockeyligan

Inlägg av sensei »

http://www.dn.se/sport/ishockey/hockeyl ... r-slagsmal

Inte en sekund för sent om man frågar mig. Nu ser jag dock en idiotisk debatt framför mig där snusförnuftiga besserwissers kommer streta emot för att tjäna politiska poäng, men efter att vi genomlidit detta så kan vi nog äntligen dra ett streck över en mörk period i Elitserien fylld med tjuvnyp och spelare som Jämtin som aldrig behövt stå till svars för sina fula knep utförda i lönndom.

Vågar vi hoppas på regeländring redan nästa säsong?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Äntligen agerar Hockeyligan

Inlägg av seppuko »

Why not. Det vore ju riktigt bra, en sån här regel betyder ju inte att man måste slåss eller måste anta en utmaning att slåss. Domarna kommer ju såklart vara med på noterna och likt det är idag antingen bryta eller låta fighten gå. Enda förändringen är ju straffet efteråt. Visst skulle antalet fighter öka, men samtidigt finns ju chansen att skittacklingarna blir färre på grund av att en reprimand kan komma.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Äntligen agerar Hockeyligan

Inlägg av sensei »

Som ett brev på posten kommer här den första intellektuella hockeykrönikören. Mattias Ek på Expressen:

http://www.expressen.se/sport/kronikore ... r-slagsmal

Ojojoj! Här tas det i ordentligt! Ek befarar att folk plötsligt kommer dö för att de ramlar utan hjälm, uttryckligen då pg a att det är 5 minuters major penalty för fighting. Nu inväntar jag med spänning den duktigaste ponken alla kategorier, nämligen Nyström. Hur skall han kunna toppa detta?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Äntligen agerar Hockeyligan

Inlägg av -daniel- »

Fjanten Nyström har redan uttalat sig i ärendet, väldigt kort dock men något i form av "Det mest korkade jag hört". Kan inte det fanskapet bara lägga ner sitt pajasskrivande och försvinna? Finns inte många som jag avskyr lika hårt som Magnus Nyström. Usch.
Bild
Skriv svar