Gnälliga jävla hockeyspelare

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Gnälliga jävla hockeyspelare

Inlägg av -daniel- »

Bara jag som irriterar mig på gnällspikar som stackars lilla Omark som får spela hockey i AHL istället för NHL och gråter ut i varannan tidning om hur ofantligt synd det är om honom?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8139990.ab

Bortskämda snorungar likt Omark önskar jag noll lycka. Bit ihop och ge järnet och var lite tuff, istället för att ha den där jävligt gnälliga attityden som får mig att spy.

Over and out.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Gnälliga jävla hockeyspelare

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Bara jag som irriterar mig på gnällspikar som stackars lilla Omark som får spela hockey i AHL istället för NHL och gråter ut i varannan tidning om hur ofantligt synd det är om honom?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8139990.ab

Bortskämda snorungar likt Omark önskar jag noll lycka. Bit ihop och ge järnet och var lite tuff, istället för att ha den där jävligt gnälliga attityden som får mig att spy.

Over and out.
Tycker snarare det är artikelförfattaren och rubriksättaren som ska kängas här.

"– Det är ju inte här man vill vara. Jag är inte nöjd med att vara här men man får acceptera det och inte deppa ihop. "

Hela artikeln är ju vinklad för att få AHL att verka som ett helvete, frågar Omark hur mycket de slåss varje match och tar upp själva publiksiffrorna och det där med öl och kalkon.

De frågar vad han tycker om hockeyn och han svarar väl ärligt vad den håller för standard.
"– Det är mycket striktare än hemma eller i Ryssland. Man vill att spelarna ska dumpa ned pucken i zon i alla lägen. Här kan man spela jävligt enkelt och bli framgångsrik. Vi skulle få storstryk av svenska lag på större rinkar. "

Sen är rubriken och allt annat vriden på ett sätt att få AHL att verka som livets största helvete, för kollar man bara citaten från Omark tycker jag inte han verkar gnällig alls. Visst får man den uppfattningen när resten av artikeln handlar om vad tråkigt och helvetiskt AHL skulle vara.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Gnälliga jävla hockeyspelare

Inlägg av Salas »

Fast å andra sidan så går det ju inte att säga emot Omark. Han behandlas lika illa som ett djur av Edmonton, och jag förstår hans frustration.
Edmonton spelar värdelöst och gör knappt inga mål, och trots att Omark glänser i AHL så får han inte chansen. Allt detta beror på Omarks uttalande i första läget när han blev nedskickad till AHL, och nu är det mer av en hämndaktion för att visa till 100% att det är Edmontons managers som bestämmer.
Det blir bara löjligt när dom inte ger med sig att dom gjorde en miss genom att skicka Omark till AHL.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Gnälliga jävla hockeyspelare

Inlägg av Edin »

Även om Omark var besviken utåt så har han ju åtminstone gett 100% i matcherna, vilket är mer än vad man kunde säga om en viss Dick Axelsson...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Gnälliga jävla hockeyspelare

Inlägg av -daniel- »

Äh det är minst 3:e artikeln jag läser om stackars Omark. Jag tycker rent generellt att det är jävligt lite Go i dagens hockeykids. Varför över huvudtaget nämna något om att man inte trivs eller att det (underförstått) suger i AHL? Knip käft och kämpa. Eller åk hem och börja jobba i en bowlinghall istället.
Bild
tobbe11
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-11-25

Re: Gnälliga jävla hockeyspelare

Inlägg av tobbe11 »

Är det bara jag som tycker att AHL verkar jävligt nice? 1 dollar ölen, gratis kalkon och upp till 5 (!) slagsmål per match. Vill verkligen se en AHL-match nån gång.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Gnälliga jävla hockeyspelare

Inlägg av sensei »

Grymt bra namn på tråden! Dagens ungdom..

Vill också se AHL-matcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Gnälliga jävla hockeyspelare

Inlägg av diftobbe89 »

tobbe11 skrev:Är det bara jag som tycker att AHL verkar jävligt nice? 1 dollar ölen, gratis kalkon och upp till 5 (!) slagsmål per match. Vill verkligen se en AHL-match nån gång.
Ligan där Lee Goren hade framstått som en kärring i fight om han ställs mot dom riktiga slagskämparna, det hade varit kul!

Eller att se Boston - Montreal i TD Garden hade ju varit skapligt också, där har vi en kombination av bra ishockey, tokig publik och även dom matcherna har en tendens att urarta :wink:
Spela fult
Skriv svar