Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Highwind »

Järlan är en cynisk tölp utan djurgårdshjärta.

En person med djurgårdshjärta ser väl fan till så att Bremberg i alla fall kan träna med J20-laget. Istället basunerar han stolt ut att han Bremberg får träna med J18-laget. Vilket jävla hån.

Hur fan kan man hantera en hjälte på detta sätt. Han höll de facto oss kvar i elitserien under cirka 4 år. 2005-2009.
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stadion »

Highwind skrev:Järlan är en cynisk tölp utan djurgårdshjärta.

En person med djurgårdshjärta ser väl fan till så att Bremberg i alla fall kan träna med J20-laget. Istället basunerar han stolt ut att han Bremberg får träna med J18-laget. Vilket jävla hån.

Hur fan kan man hantera en hjälte på detta sätt. Han höll de facto oss kvar i elitserien under cirka 4 år. 2005-2009.
Jasså det är han? Den uppfattningen har inte jag fått men alla tycker olika uppenbarligen.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jockmaniac »

Stadion skrev:
Highwind skrev:Järlan är en cynisk tölp utan djurgårdshjärta.

En person med djurgårdshjärta ser väl fan till så att Bremberg i alla fall kan träna med J20-laget. Istället basunerar han stolt ut att han Bremberg får träna med J18-laget. Vilket jävla hån.

Hur fan kan man hantera en hjälte på detta sätt. Han höll de facto oss kvar i elitserien under cirka 4 år. 2005-2009.
Jasså det är han? Den uppfattningen har inte jag fått men alla tycker olika uppenbarligen.
Just cynisk tölp vet jag inte. Dock är han Hardy Nilssons stjärtgosse och bitch det är helt klart. Någon som snälla, kan trycka upp cykelbilden på honom och ha den som banderoll på Hovet med en text likt: "Bend over Järlan", lägg därtill en glad Hardy Nilsson bakom med en bira i handen, så är vi hemma...

Pinsamma Djurgårdsledning!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Snart får vi läsa att Linkan är klar för Bajen Fans Ishockeyförening..
Bild
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sjöwall »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345

Enligt en vän till mig vore detta en superbra värvning för DIF. Det är tydligen kontraktskonflikter med Phoenix och om han inte skriver på innan december får han inte lira NHL under hela denna säsongen. Han är center dessutom!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Enbom »

Timrå är ute efter att sälja Vampola...
jokohanho
Inlägg: 157
Blev medlem: 2010-10-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jokohanho »

Enbom skrev:Timrå är ute efter att sälja Vampola...
Och köpa sig en garanterad plats i kvalserien?
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFDIF »

Sjöwall skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345

Enligt en vän till mig vore detta en superbra värvning för DIF. Det är tydligen kontraktskonflikter med Phoenix och om han inte skriver på innan december får han inte lira NHL under hela denna säsongen. Han är center dessutom!
En 22årig supertalang som draftades som nummer 3(!!) i 1a rundan(!!) i draften, hur mycket drömmer din kompis egentligen? inte en chans att han går utanför nordamerika om de händer, kommer väll spela i AHL som förra säsongen innan en annan nhl klubb snappar upp honom :)
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sjöwall »

DIFDIF skrev:
Sjöwall skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345

Enligt en vän till mig vore detta en superbra värvning för DIF. Det är tydligen kontraktskonflikter med Phoenix och om han inte skriver på innan december får han inte lira NHL under hela denna säsongen. Han är center dessutom!
En 22årig supertalang som draftades som nummer 3(!!) i 1a rundan(!!) i draften, hur mycket drömmer din kompis egentligen? inte en chans att han går utanför nordamerika om de händer, kommer väll spela i AHL som förra säsongen innan en annan nhl klubb snappar upp honom :)
Drömma kan man alltid göra, men det är ingen omöjlig värvning faktiskt.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa öhling »

Tror vi kan stänga den här tråden. Så länge vi inte drabbas av långtidsskador blir det inga nyförvärv.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sjöwall »

jensa öhling skrev:Tror vi kan stänga den här tråden. Så länge vi inte drabbas av långtidsskador blir det inga nyförvärv.
Om nån månad lär tråden byta namn till "Silly Season 2012/2013 - nyförvärv, förluster och lagbygget." och vara i full gång igen!
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Lakrisal »

Sjöwall skrev:
DIFDIF skrev:
Sjöwall skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345

Enligt en vän till mig vore detta en superbra värvning för DIF. Det är tydligen kontraktskonflikter med Phoenix och om han inte skriver på innan december får han inte lira NHL under hela denna säsongen. Han är center dessutom!
En 22årig supertalang som draftades som nummer 3(!!) i 1a rundan(!!) i draften, hur mycket drömmer din kompis egentligen? inte en chans att han går utanför nordamerika om de händer, kommer väll spela i AHL som förra säsongen innan en annan nhl klubb snappar upp honom :)
Drömma kan man alltid göra, men det är ingen omöjlig värvning faktiskt.
Kyle Turris är ingen omöjlig värvning? Nej vi kan ju ta och försöka få Shea Weber, Zach Parise och Alexander Semin nästa sommar när vi ändå håller på.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

Linkan nobbar även SSK (efter modoh).

http://hockey.expressen.se/nyheter/1.26 ... sodertalje

Är ju lite förvånande ändå. Jag kan tänka mig att det beror på att han blir tvungen att avstå hela sin lön från HV om han kritar på ett nytt kontrakt, och SSK kan nog inte betala ens i närheten. Då tycker han väl inte att det är värt att spela i en trist mittenlag som han inte har några känslor för, även om han får nära hem.

Hoppet är dock det sista som överger mig. Jag undrar hur DIF tänkt lösa situationen när både Åberg och Zibanejad spelar J-VM?

Edit: I och för sig har vi så många breddforwards att nån måste sitta på läktaren. Så Åberg och Zibbe ersätts väl av denne och en junior, alternativt Stefan Söder som kommer tillbaks från sin utlåning...
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Christopher J »

kaminor skrev:Linkan nobbar även SSK (efter modoh).

http://hockey.expressen.se/nyheter/1.26 ... sodertalje

Är ju lite förvånande ändå. Jag kan tänka mig att det beror på att han blir tvungen att avstå hela sin lön från HV om han kritar på ett nytt kontrakt, och SSK kan nog inte betala ens i närheten. Då tycker han väl inte att det är värt att spela i en trist mittenlag som han inte har några känslor för, även om han får nära hem.

Hoppet är dock det sista som överger mig. Jag undrar hur DIF tänkt lösa situationen när både Åberg och Zibanejad spelar J-VM?

Edit: I och för sig har vi så många breddforwards att nån måste sitta på läktaren. Så Åberg och Zibbe ersätts väl av denne och en junior, alternativt Stefan Söder som kommer tillbaks från sin utlåning...
Vi har ju gjort liknande dealer förut där vi har stått för en del av lönen och den gamla klubben för den andra delen. Exempelvis gjorde vi det med Per Eklund och Linköping 05/06 och A.Honken med Frölunda senast. Tror Hv är öppna för alla alternativ att betala mindre i lön. Klart vi ska försöka värva Linkan och stå för den del av lönen. In med Linkan.
Hortgahr
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-09-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Hortgahr »

Håller med Highwind. Det är nästan uteslutande Linkans förtjänst att Djurgården höll sig kvar i Elitserien 2005-2009.
Att behandla honom på det här sätter är så vidrigt så jag finner inga ord. Hardy vägrar tydligen ta in Linkan. Ut med Hardy och in med Linkan säger jag.
Låst