Coach LeMat 2011/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Salas »

Efter en relativt dålig start på Coach Lemat, så gjorde jag något som bör kunna ta mig tillbaka till toppen om jag inte gör bort mig fullständigt. Det var i förra veckan som det blev något systemfel med Coach Lemat, då ett fåtal spelares priser tillfälligt var felaktiga. Under den perioden köpte jag Bud Holloway, Oscar Möller och Niklas Danielsson till väldigt låga priser, som nu har gett mig ett extra kapital på ungefär 2,5 miljoner när priserna är i dess rätta ordning igen. Jag ligger med det laget på 379e plats med en budget på 24,2 miljoner, vilket kan jämföras med ledarens budget på 24,9 miljoner kronor (nämnas ska att han köpte Danielsson och tjänade 800k på det, så hade inte han utnyttjat felet så hade jag haft mer poäng än ledaren i CL). Jag är rätt så glad att jag var uppmärksam när felet inträffade om jag nu får säga så, hehe ;)

Så imorgon, om Wesslau ska stå, så ska jag fixa ihop ett ruggigt slagkraftigt lag. Jag har redan nu egentligen gett upp hoppet om att komma top 5 den här ronden (sjukt svårt att ta igen 100 poäng), men kommer jag top 50 så är jag åtminstone med i racet om den totala segern där alla ronders poäng räknas ihop. Så den här rondens enda syfte är att inte halka efter med mina lag, såvida jag inte får en magisk 100 poäng-omgång och får kontakt snabbt.

Så imorgon börjar upphämtningen! Men nu drömmer jag att Mika ska komma hem, för att om jag leker lite med tanken så har jag då råd med följande lag:

Marcus Nilson - Oscar Möller - Mika Zibanejad
Johan Fransson - Fredrik Claesson
Gustaf Wesslau

Tanken är rätt så frestande måste jag säga ;)
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av diffarn1 »

mb81 skrev:
diffarn1 skrev:
mb81 skrev:
diffarn1 skrev:65 poäng igår kändes helt okej, var snabb att byta ut Wesslau mot Fasth när jag hörde att han inte skulle stå. Fasth får nog vara kvar tills DIF har kommit igång ordentligt.
Alla som har DIF som favoritlag borde spärras från att köpa gnagare alternativt att de kastas ut från ligan!
Haha jag går in för att vinna, man kan inte förneka att Fasth är duktig. Men du får gärna fortsätta att inte ha några gnagare i ditt lag. Jag tänker inte begränsas av sådant för att jag är Djurgårdare. :)
Äh jag kommer komma före alla som har Fasth iaf! Plus att han gav väl inte så många poäng idag direkt!
Fasth blev naturligtvis utbytt innan dagens match. Då ligger man topp 5 i ligan nu.. :D
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av kaminor »

Nu ligger jag 1:a! Och 12:a i hela skiten... Slösade bort några byten dock. Skulle inte petat Wesslan till förmån för Engstrand, det är uppenbart. Måste hushålla med byten nu... :?
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Sjöwall »

Ligger 12a i ligan nu. Första gången jag spelar Coach Lemat så jag får vara nöjd.

Mitt lag ser ut såhär:

Dick Axelsson - Oscar Möller - Pontus Åberg

Kyle Klubertanz - Philip Holm

Viktor Fasth

Har funkat ganska bra och jag har en del byten kvar med en budget på dryga 23 miljoner!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Metal Machine »

Jag har gjort alldeles för många byten på sistone, vilket tvingade mig att ha is i magen. Surt eftersom mitt lag består av bl.a. Järnkrok, Silfverberg och Pikkarainen, som inte spelade ikväll. Fasth i målet igen, känns som det enda säkra kortet. Dessvärre möter gnihet Brynäs på lördag. Suck...

Edit: Och Davidsson och Harju, som jag nyss petade, ångar förstås på. 5 assister på Davidsson ikväll...
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av kaminor »

Fortsatt i ledning. :) Nu med 33 pinnar. Typ slut på byten dock, men det har även närmast jagande. Risk för att de längre bak, med många byten kvar, kommer ikapp skulle jag tyvärr tro.

Webmaster: Nån info om ytterligare priser i ligan?
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Salas »

Hur går det för er gott folk? Vart ligger ni i ligan? :)

Jag själv klättrar sakta men säkert! Jag ska fan vara i topp när ronden är slut, det finns inget annat!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av kaminor »

Salas skrev:Hur går det för er gott folk? Vart ligger ni i ligan? :)

Jag själv klättrar sakta men säkert! Jag ska fan vara i topp när ronden är slut, det finns inget annat!
Jag ligger 2:a, låg 1:a fram till för nån matchdag sedan och hade då toppat nånstans mellan 5 och 10 matchdagar. Har bara ett byte kvar och det har varit ett aber, måste spara det till eventuella skador tänker jag. Johan Fransson på backen har annars varit en besvikelse och borde egentligen bytas ut.

Jag är sjukt nöjd med tanke på att jag inte har haft en enda gnagare i laget, och varken Fasth eller Andersen i mål. Nu har ju dock Andersen varit petad ett par matcher, vilket är bra för mig som nästan uteslutande kört med Wesslau.

Edit: Nu är visst Fransson skadad, så jag byter ut honom. Noll byten kvar då. Nu får folk hålla sig hela. :|
Senast redigerad av kaminor den 2011-10-29 12:14:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Jerka »

trillade ner till 6:e plats senast efter några misslyckade chansvärvningar. men har fortfarande 4 byten kvar så hoppet lever. Sen kan jag alltid skylla på att jag har en match mindre spelad ;)
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av kaminor »

Kommer det ut nån info om några eventuella priser efter avslut av rond 1?

Det är bara två matchdagar kvar och jag ligger tvåa, nosandes på segern men en massa folk hack i häl.
Hoppas på fina priser till ligans topp 5 i alla fall! :)

Och Wesslau får fan hålla nollan mot Timrå nu.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av diffarn1 »

Ligger på 15:e plats. Behöver ett par riktigt bra matcher nu. Har två byten kvar som tur är. Skulle vara kul att veta hur många som får priser, topp tio i alla fall. Dit borde jag kunna ta mig..
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av mb81 »

Jag skickade ett pm till webmastern om mer priser nu i första ronden men skulle inte bli något. Skulle satsa mer på andra ronden. Mycket tråkigt då jag förmodligen vinner hela ligan! Det var mao bara första omgången av ronden som gav pris!

Har iaf gått hyfsat för mina 3 lag jag kör med trots att jag gjorde för många byten i början och haft en jävla otur med skador och avstängningar. Alla lag är iaf topp 10 i DIF-ligan! Känns stabilt för en nybörjare!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av kaminor »

mb81 skrev:Jag skickade ett pm till webmastern om mer priser nu i första ronden men skulle inte bli något. Skulle satsa mer på andra ronden. Mycket tråkigt då jag förmodligen vinner hela ligan! Det var mao bara första omgången av ronden som gav pris!

Har iaf gått hyfsat för mina 3 lag jag kör med trots att jag gjorde för många byten i början och haft en jävla otur med skador och avstängningar. Alla lag är iaf topp 10 i DIF-ligan! Känns stabilt för en nybörjare!
Okej, det är faktiskt uselt. Här säger man från DIF:s håll (webmastern) att man ska satsa hårdare på Coach LeMat i år och dela ut priser och ha sig. Sen har man inga priser alls i första omgången. Hur svårt kan det vara att fixa fram typ en Jimmie Ölvestad-t-shirt och be honom signera den, ett par matchbiljetter (där vinnaren ändå kommer spendera pengar på godis eller öl) eller vad som helst. Det kostar ju ingenting för DIF.

Om du nu är den som leder förstår jag att du är besviken, du har mer eller mindre säkrat segern inför sista matchen. Jag ligger tvåa och hoppas hålla mig topp 3. Dåligt, webmastern. :(
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Mycket tråkigt då jag förmodligen vinner hela ligan!
Du kommer behöva lite tur för att vinna ligan, det är ett som är säkert. Jag har 19 poäng att jaga ikapp, och det bör jag ha mycket goda chanser att göra.

För att du ska vinna ligan så måste Davidsson nog göra en del poäng, för att annars ligger du i farozonen :wink:
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
mb81 skrev:Mycket tråkigt då jag förmodligen vinner hela ligan!
Du kommer behöva lite tur för att vinna ligan, det är ett som är säkert. Jag har 19 poäng att jaga ikapp, och det bör jag ha mycket goda chanser att göra.

För att du ska vinna ligan så måste Davidsson nog göra en del poäng, för att annars ligger du i farozonen :wink:
Ja jag ser klart dig som största hotet i sammanhanget men 19 pinnar och du har väl 4 spelare som kommer spela i sista och jag 2 så inte helt enkelt iaf! Men jag är nybörjare och du veteran i sammanhanget så jag får vara nöjd med en andraplats i värsta fall! Vem kommer du byta till dig i sista då? Har ändå inga byten kvar så du kan ju outa!

Btw skulle det väl vara kul att starta en forumliga med kanske en hunka i insats eller liknande för rond 2?
Skriv svar