Stanislav Neckar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Stanislav Neckar

Inlägg av jensa öhling »

den 29-årige tjecken är enligt Expressen aktuell för DIF. Låter ju bra, även om han knappt spelade en match 03/04 (Skadad?) I fjol var han i tjeckiska ligan.

Nu skriver man att vi är ute efter två backar. Drömmen vore väl Josef B och Ragnarsson. Då skulle det helt plötsligt se bra ut.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Det verkar vara en hygglig (och välbehövlig) förstärkning. Förhoppningsvis en förhållandevis billig sådan också.

statistik från eurohockey.net
Kaminen
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-07-08

Inlägg av Kaminen »

Jo, man får hoppas de verkligen skaffar 1-2 rutinerade namnkunniga backar, för då skulle truppen ändå se rätt okej ut. Sen såg jag att försäljning av säsongskorten går bra och de betyder ju lite mer pengar i kassan sen + att de bör ha lite mer att tillgå efter Knutsen var tvungen att sluta. Så hoppas styrelsen våga satsa lite på 1-2 backar nu...för tar vi oss till slutspelat kan allt hända och mer pengar i den lågbudgeterade spelartruppen.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Det är ju backsidan som är Djurgårdens stora svaghet, 2 bra backar till och vips så är laget en slutspelskandidat.

Lassila är en bra målvakt och framåt finns klass i form av Ölvestad, Thoresen och Ottosson främst, men även hygglig klass och rutin i form av Falk och Eklund.

Om DIF inte värvar någon back alls tror jag att laget snart befinner sig på kvalplats.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Neckar går in och Nackar prestberg!

;-)
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Neckar vore ju inte helt fel. Vad jag vet så gjorde han inte bort sig i NHL iallafall.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
SugarRay
Inlägg: 13
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av SugarRay »

Neckar är i mina ögon inte den typ av spelare vi behöver. Han är en spelförstörande back med defensiva kvaliteter och det har vi redan gott om i truppen. Jag tänker då främst på Ronnie, Mattsson och Björck. Vi behöver istället förstärka med en spelskicklig offensiv back som är bra i powerplay.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Expressen är ute och cycklar

Inlägg av Frasse »

Stanislav Neckar är inte, till skillnad emot vad Expressen skrev igår aktulle för spel i Djurgården i vinter.
Senast redigerad av Frasse den 2005-09-08 10:21:23, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
grandstoff
Inlägg: 227
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Örebro

Re: Expressen är ute och cycklar

Inlägg av grandstoff »

Frasse skrev:Stanislav Neckar är inte, till skillnad emot vad Expressen skrev igår aktulle för spel i djurgården i vinter.
Fanns det intresse från Djurgården, men budgivningen rasade iväg eller var allt bara en chansning från Expressens sida?

Ligger det nära att en back kontrakteras?
proppadenjäveln
Inlägg: 16
Blev medlem: 2005-08-31

Inlägg av proppadenjäveln »

I förhoppning om att man skulle få se lite naken hud i denna tråd så gick jag ivrigt in i den, vilken besvikelse!
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Nu är Neckar,Boumedienne & Magnusson uteslutna. Vågar man hoppas på Ragnarsson efter jul?
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

lund3 skrev:Nu är Neckar,Boumedienne & Magnusson uteslutna. Vågar man hoppas på Ragnarsson efter jul?
Det är möjligt. Men varför skulle Almtuna låna ut/sälja honom? DIF lär nog få betala duktigt om de ska släppa honom mitt i säsongen..
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Ritterwand skrev:
lund3 skrev:Nu är Neckar,Boumedienne & Magnusson uteslutna. Vågar man hoppas på Ragnarsson efter jul?
Det är möjligt. Men varför skulle Almtuna låna ut/sälja honom? DIF lär nog få betala duktigt om de ska släppa honom mitt i säsongen..
Har du eller jag missuppfattat saken? Har för mig att Ragge inte tillhör Almtuna efter jul..
Skriv svar