Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av lajjnus »

Brodin, Brodin - en krigsmaskin! Äntligen comeback, äntligen en spelare som kan tända hela laget (med undantag för Jimmie). Får vi se den relativt framgångsrika brunkarkedjan från förra året med Jimme, Fimpen och Brodin? Spännande. Synd att Printz fortfarande är skadad, lite oroväckande. Nåja, det lilla jag såg mot fbk så skötte sig ändå Philip och Erik rätt bra på backen.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av mb81 »

Enligt aftonbladet så ser vår fjärdekedja ut såhär Åberg-Tim-Kempe! Mycket spännande tycker jag! Känns som den mest kreativa kedja vi har i nuläget dessutom! Ge de mycket speltid!
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Kentta »

Den bästa målskytten vi har skickar vi ner i fjärdekedjan, och fortsätter köra med Kylskåpskedjan..

Ibland blir man inte riktigt klok på Hardy.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av crike »

Kentta skrev:Den bästa målskytten vi har skickar vi ner i fjärdekedjan, och fortsätter köra med Kylskåpskedjan..

Ibland blir man inte riktigt klok på Hardy.
Nu skulle det ju inte behöva betyda så mycket då fjärdekedjan i praktiken skulle kunna matchas mer än första, det är ju bara ett nummer.......hahaha nästan så att jag trodde på det där själv i några sekunder. Näe Hardy är uppenbarligen inte nöjd med Åberg då han tycker att han inte tagit för sig tillräckligt, enligt Hardy borde han ha visat mer offervilja. Nu är detta förutsatt att Åberg placeras med två andra underpresterare i Tim och Kempe....
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Mäklaren »

Kentta skrev:Den bästa målskytten vi har skickar vi ner i fjärdekedjan, och fortsätter köra med Kylskåpskedjan..

Ibland blir man inte riktigt klok på Hardy.
Sirapskedjan skall alltid hållas intakt. De gör ju faktiskt mål i powerplay var fjärde match.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
Kentta skrev:Den bästa målskytten vi har skickar vi ner i fjärdekedjan, och fortsätter köra med Kylskåpskedjan..

Ibland blir man inte riktigt klok på Hardy.
Sirapskedjan skall alltid hållas intakt. De gör ju faktiskt mål i powerplay var fjärde match.
Det är skandal. Allvarligt talat...blir så jävla trött på Hardys daltande med framförallt M.Tjärnqvist. Han har och har aldrig haft ett dyft att göra i en förstalina. Att ta bort Åberg är så satans fel så jag nästan har lust att avstå dagens match. :|
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Det handlar nog om att han försöker få igång det spel de hade på försäsongen. De var ju riktigt bra de första matcherna.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Imponerande att spela bra mot Oskarshamn och ett par tjecker. Jag darrar bara jag hör deras lineup...

På fullaste allvar så har ingen av dem i en förstakedja att göra. Tre chipsfetton som kan se pucksäkra ut i spel 5-3 max. Ingen av dem ska spela ihop, på grund av gemensamma nämnaren: "Skridskoåkning"... Tror majoriteten härinne skulle åka ifrån samtliga!

Saknar Wikegård
100% DJURGÅRDSJ***L
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Metal Machine »

Guldläge att spela Weigel? Om inte: varför ger man A-lagskontrakt till en spelare som man uppenbarligen inte anser är redo för A-lagsspel? Men visst, 70kg fördelat på 180cm är nog aningen tunt även för ES. Och varför envisas man med att spela Tim som center. Har aldrig funkat, kommer aldrig att göra det.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Det handlar nog om att han försöker få igång det spel de hade på försäsongen. De var ju riktigt bra de första matcherna.
Ja, men Tjärnqvist är fortfarande en alldeles för dålig skridskoåkare för att hålla hemma i en förstalina. Han drar liksom ner tempot på Mackan än mer känns det som... Dessutom tycker jag det sänder rätt sunkiga signaler att flytta ner vår överlägset bästa spelare senaste matcherna i en 4:e lina.

Aja, jag skall sluta gnälla nu men känns så oerhört stabbig coachning.
Bild
Wainscotting
Inlägg: 300
Blev medlem: 2009-09-26
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Wainscotting »

Har bestämt mig för att vara optimistisk och tro att varannansviten bryts och att DIF tar sig i kragen och vinner med 3-1 och vi får till och med se ett mål av sega förstakedjan.


Sven Tumbas järnkaminer!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Det handlar nog om att han försöker få igång det spel de hade på försäsongen. De var ju riktigt bra de första matcherna.
Ja, men Tjärnqvist är fortfarande en alldeles för dålig skridskoåkare för att hålla hemma i en förstalina. Han drar liksom ner tempot på Mackan än mer känns det som... Dessutom tycker jag det sänder rätt sunkiga signaler att flytta ner vår överlägset bästa spelare senaste matcherna i en 4:e lina.

Aja, jag skall sluta gnälla nu men känns så oerhört stabbig coachning.
Hardy var väl den som sa att det inte spelar någon roll vad det är för nummer på kedjorna. men å andra sidan spelar han likt förbannat fjärdekedjan minst.

Om "fjärdekedjan" får spela 6 minuter idag så är det något seriöst fel på Hardy. Åberg leder skytteligan och då ska han fanimig spela. så är det bara. Kempe och Tim också dessutom. Kedjan i sig är helt okej, men se till så att de får spela också. Våra tre bästa forwards i denna säsongen i samma kedja kan inte misslyckas. Däremot våra två sämsta i en förstakedja känns mjäää.
Säg den glädje som varar
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av kaminor »

Åberg lirar ju i andrakedjan, alltid nåt.

För övrigt verkar Widing sänka Gnaget. 1 mål och 1 assist hittills.

Edit: Nä, måste sett fel, eller så har de ändrat. 2 assists har han nu i alla fall.
Edit2: Nä, nu har de ändrat tillbaka tror jag...
Senast redigerad av kaminor den 2011-10-01 16:18:52, redigerad totalt 2 gång.
Bresse
Inlägg: 73
Blev medlem: 2010-03-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Bresse »

Dumbom.....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers, 1/10 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Intressant att nykomlingen Växjö är både bättre och giftigare än DIF, trots att DIF gör en helt ok 1:a period
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar