Djurgårdens IF - Brynäs IF 12/10-2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Synd att vi går hem för mycket när vi har ledning.
Men men 2 poäng ska man nog vara nöjd med, för inget lag spelade lysande enligt moi
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Visst har vi fått ett par mål mot oss i slutet av matcherna, men Brynäs 2-2 mål var inget annat än grym otur. Det grinar emot lite just nu, men vi tog 2 poäng och gick upp på 6:e plats.

Nu laddar vi upp för Mora. Trots premiärvinsten har vi stor revansch att kräva mot detta grislag (spelar en riktigt tråkig hockey) efter förra säsongen.
Ska bli skönt att ta 3 poäng i deras rishög.
maag
Inlägg: 11
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av maag »

*Knirre skrev:Nu MÅSTE väl ändå någon fler än mig fått upp ögonen för hur hysteriskt dålig Ribbenstrand är?

När han tog utvisningen för Puck-out var jag nära att svimma alltså.. har han nån form av intern vadslagning med André Mattsson om vem som är Europas sämsta spelare eller vad driver honom till denna grad av ofattbar värdelöshet?

På tal om Mattsson, så har nu Daniel Larsson efter 3 matcher från start, som målvakt, redan passerat Mattssons smått otroliga (för att inte säga imponerande) poängfacit på 0+0 på en hel säsong. Detta trots spel i förstafemman under större delen av säsongen.
Denna totalsågning av Ribben?
Jag personligen tycker att Ribbenstrand är bra.
Jag kunde tyvärr inte va på dagens match, men det jag sett förra säsongen och i år.....
Han är aggresiv, bra på grillorna, kan hålla i pucken bättre än många andra i Djurgården.
Sen att han kan göra ett misstag som att skjuta ut pucken... Njae det finns värre.
#80 MAAG
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

maag skrev:
*Knirre skrev:Nu MÅSTE väl ändå någon fler än mig fått upp ögonen för hur hysteriskt dålig Ribbenstrand är?

När han tog utvisningen för Puck-out var jag nära att svimma alltså.. har han nån form av intern vadslagning med André Mattsson om vem som är Europas sämsta spelare eller vad driver honom till denna grad av ofattbar värdelöshet?

På tal om Mattsson, så har nu Daniel Larsson efter 3 matcher från start, som målvakt, redan passerat Mattssons smått otroliga (för att inte säga imponerande) poängfacit på 0+0 på en hel säsong. Detta trots spel i förstafemman under större delen av säsongen.
Denna totalsågning av Ribben?
Jag personligen tycker att Ribbenstrand är bra.
Jag kunde tyvärr inte va på dagens match, men det jag sett förra säsongen och i år.....
Han är aggresiv, bra på grillorna, kan hålla i pucken bättre än många andra i Djurgården.
Sen att han kan göra ett misstag som att skjuta ut pucken... Njae det finns värre.
Aggresiv är han, det ska jag inte ta ifrån honom. Men det leder mest bara till onödiga utvisningar då han inte hänger med. Idag klarade han sig relativt bra från utvisningar, mycket för att domaren hade en skum nivå, men jag sitter hela tiden och är nervös när han är inne på isen. "Släpp! Sluta slå! Åk och byt!" Och visst finns det sämre skridskoåkare, men ingen som åker så fel hela tiden. Han ser konstant nyvaken ut och vet aldrig var han ska ta vägen. Ett exempel i dagens match är när Brynäs efter kvitteringen håller på att sätta en tredje med några sekunder kvar. Ribbenstrand tar varken passningsväg eller puckförande spelare vilket medför öppet mål och någon decimeter från noll poäng.

Och när det gäller att hålla i pucken och att passa den är han verkligen i klass med André "Stone-wrist" Mattsson. Lägg märke till hur han, de ytterst få gånger han försöker att göra något annat än att slå sarg ut eller icing, alltid sätter sina medspelare i tidsnöd genom att lägga pucken på fel sida eller på skridskon. Att han får så sjukt mycket istid som han faktiskt får är för mig oförklarligt. Även i viktiga lägen av matcherna så kastar man in #7 och ger motståndarna ytterligare en straffspark att näta på. (Som om det skulle behövas)

En liten "regel" kring Ribbenstrands passningsspel:

"Icing-pucks-Ronnie is to "Ribben" as "Linkan" is to Icing-pucks-Ronnie"

Och vad det gäller att skjuta en puck över sargen, så ja, självklart kan det hända vem som helst. Det var bara liksom droppen som fick bägaren att rinna över när han helt ohotad elegant la pucken över sargen i ett för matchen mycket kritiskt läge.

Jag gillar verkligen inte att såga spelare, även om det kan framstå som om jag gör det. Jag är bara så förbannat övertygad om att vi skulle bli flera klasser bättre med en medioker back istället för "Ribben".
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

--->Knirre

Brukar hålla med dig om det mesta du skriver, även skratta gott åt en del inlägg.(alla efter Lule-borta-macther:)

Men i detta fall "Ribbens" alltså så kan jag inte riktigt förstå din frustration.
Har sett samtliga hemmamatcher i år & visst, killen är opolerad, fattar en del oigenomtänkta beslut, vill vara "bråkig"
(mest för att ingen annan i DIF vill).
Men att jämföra honom med 2:e Mattsson tycker jag är en ren förolämpning, Ribbenstrand kan faktiskt utvecklas vidare & slipa bort lite "junis-fasoner" på isen & innom 2-3 år så har vi en stabil elitserieback.

André Mattsson borde ha jobbat på ICA istället, plockat upp frukt eller nåt...

Den enda gemensamma nämnaren för dessa båda spelare är väl att båda kommer från Gnaget.

Näe, det finns annat som irriterar mig mer.
Lassilas målvaktsspel.
Liwings "slagskott" från blå (som knappt når fram till mål).
Han har haft kanonlägen att smacka in direktskott från blå, & vad gör killen då?
Jo, lägger pucken till rätta & floppar iväg ett löst fösskott ner i sarghörnet.(har hänt ett flertal gånger)
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

Härligt med 2 poäng, trodde inte på detta eftersom Brynäs har spelat bra denna säsong

Skönt med över 7000 pers i Globen 8) ,
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Ja, alltid lika härligt när Globen är halvtomt! (Förlåt, halvfullt ska det ju vara)
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

SLUTA HÅNA MATTSSON....
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Jag vill bara säga en enda sak och det är:

"FIMPEN"!
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Forza DIF
Inlägg: 47
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Forza DIF »

Ni som satt på sittplats ?

Hur mycket lyckades vi i "klacken" låta ?
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Forza DIF skrev:Ni som satt på sittplats ?

Hur mycket lyckades vi i "klacken" låta ?
Det var låg volym men tappert kämpande från de som behagade sjunga.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Forza DIF
Inlägg: 47
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Forza DIF »

Don_T skrev:
Forza DIF skrev:Ni som satt på sittplats ?

Hur mycket lyckades vi i "klacken" låta ?
Det var låg volym men tappert kämpande från de som behagade sjunga.
Okej, det var ungefär 2 rader som sjöng så...
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Kan i varje fall med handen på hjärtat säga att jag sjöng konstant i 60 minuter....
Forza DIF
Inlägg: 47
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Forza DIF »

Då är vi 2 om det.
Skriv svar