ET: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 715
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av Jimmy Peterson »

PatteW skrev:Nån som vet om det kommer finnas några highlights (video) från matchen?
Video på målen kommer upp alldeles strax. Kvaliteten är inte helt lysande då vi tvingades komprimera för att kunna få in det i videocoachsystemet. Eventuellt kör vi på lördag igen men då hoppas jag kunna få betydligt bättre kvalitet (och utan symboler i bild...). Men inget är bestämt än då det handlar om en del tid för att få ihop det.
Användarvisningsbild
haak
Inlägg: 210
Blev medlem: 2011-03-29

Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av haak »

Jimmy Peterson skrev:
PatteW skrev:Nån som vet om det kommer finnas några highlights (video) från matchen?
Video på målen kommer upp alldeles strax. Kvaliteten är inte helt lysande då vi tvingades komprimera för att kunna få in det i videocoachsystemet. Eventuellt kör vi på lördag igen men då hoppas jag kunna få betydligt bättre kvalitet (och utan symboler i bild...). Men inget är bestämt än då det handlar om en del tid för att få ihop det.
Slänger du upp Nilsson dispyt vi sargen som vi fick rapporterat under matchen? Alltid kul att se Mackan lite grinig ;) vore grymt
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 715
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av Jimmy Peterson »

haak skrev:
Jimmy Peterson skrev:
PatteW skrev:Nån som vet om det kommer finnas några highlights (video) från matchen?
Video på målen kommer upp alldeles strax. Kvaliteten är inte helt lysande då vi tvingades komprimera för att kunna få in det i videocoachsystemet. Eventuellt kör vi på lördag igen men då hoppas jag kunna få betydligt bättre kvalitet (och utan symboler i bild...). Men inget är bestämt än då det handlar om en del tid för att få ihop det.
Slänger du upp Nilsson dispyt vi sargen som vi fick rapporterat under matchen? Alltid kul att se Mackan lite grinig ;) vore grymt
Tyvärr, vi hann bara plocka ut målen plus ett par räddningar av Wesslau, som kommer upp i en intervju med honom i morgon.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av Kentta »

Haha, sjukt skön kvalité på filmen ju! Känns lite Sovjet 80-tal över det hela! :wink:
HomeOfSvenTumba
Inlägg: 374
Blev medlem: 2011-06-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Tumba

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Kentta skrev:Haha, sjukt skön kvalité på filmen ju! Känns lite Sovjet 80-tal över det hela! :wink:
Instämmer till fullo! :lol:
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av odburt »

Fimpens balja var ju dagens bästa - vilken stänkare!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av Metal Machine »

Tycker matchen var okej ändå. Det är fortfarande försäsong. Grabbarna gick på is förra veckan. So far, so good...

Plus till Wesslau, Mackan, Sillen och Norman.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av starvin_marwin »

Salzburg på söndag blir ett betydligt större test http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ts-frackis
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av Datsyuk_13 »

Bara det faktum att se Mackan Nilson tillbaka i gammal god 2009/10-form var värd hela entrépengen för mig. FAN vad bra han var i dag!

Vill även passa på att plussa lite extra för Boumediennes insats. Jag hade knappast förväntat mig att han - redan i ett så här tidigt skede på säsongen - skulle göra en sådan till synes "felfri" match (knappt ett enda misstag). Förhoppningsvis kan han bygga vidare på det fina spel som han stundtals presterade i slutspelet i fjol (bortsett då från utvisningarna...).
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av Metal Machine »

Men samtidigt känns det som att FBK borde ha kunnat göra bättre ifrån sig än så hemma mot Saltzburg. Mitt tips sprack p.g.a. dem!

Rätt illa att favorittippade LHC lyckades torska mot ett tjeckiskt lag också.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av Jockmaniac »

Datsyuk_13 skrev:Bara det faktum att se Mackan Nilson tillbaka i gammal god 2009/10-form var värd hela entrépengen för mig. FAN vad bra han var i dag!

Vill även passa på att plussa lite extra för Boumediennes insats. Jag hade knappast förväntat mig att han - redan i ett så här tidigt skede på säsongen - skulle göra en sådan till synes "felfri" match (knappt ett enda misstag). Förhoppningsvis kan han bygga vidare på det fina spel som han stundtals presterade i slutspelet i fjol (bortsett då från utvisningarna...).
Det enda man såg av Boumedienne på klippet var dock den gamla vanliga Josef, när han likt en hund kravlar fram på isen vid Tjeckernas andra mål :wink:

Ruggigt fina mål av Mackan o Fimpen! ÄVen om den förstnämndas mål kanske inte var lika snyggt som turligt :lol: Vafan sysslar målvakten med kan man fråga sig? Sämre än Salo!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Riktigt kul match att... Nej, vänta nu. Sååå j-la kul var den inte, den hade ju lite träningsmatch-känsla över sig faktiskt men jag är väldigt nöjd med insatsen. Ännu mer nöjd är jag över att truppen ser extremt bra ut, det är många som redan nu presterar på en ganska hög nivå. Inte så många som sticker ut förutom Wesslau och Marcus Nilson kanske men en jämn trupp med mycket hög potential!

SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av DIF_Soldier »

Hm, ska inte Mackan ha assist på Almtorps 2-1? Syns ju ganska tydligt att han spelar fram.
Tjärna borde också ha assist eftersom han la pucken på mål.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF_Soldier skrev:Hm, ska inte Mackan ha assist på Almtorps 2-1? Syns ju ganska tydligt att han spelar fram.
Tjärna borde också ha assist eftersom han la pucken på mål.
Jo, det var en kanonmacka!! Jag missade vem som lade den och väntade på att få veta det av speakern - men så blev det ingen assist på målet! Helt galet, det var en riktigt kylig passning.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Djurgårdens IF - HC Slavia Prag, 11/8 2011 | EP Trophy

Inlägg av JohanPez »

Härlig match förvisso mot ett Prag som hade sjukt svårt att hitta till målet men vårt spel såg inte alls så dumt ut med tanke på att det var andra matchen för säsongen. Riktigt härligt att se Kyle och hans offensiv och Mackan är het både poäng- och känslomässigt vilket bådar gott!
Krüger var för övrigt på plats :)
Skriv svar