Mobilsnack

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Mobilsnack

Inlägg av blocco »

Har i veckan kommit in i 2010-talet och beställt mig en smartphone med android. Är dock ganska grön på det här med appar så jag undrar kort och gott om ni har några förslag? Vilka appar rekommenderar ni? Spel, sport och all sorts underhållning är alltid intressant. Något annat jag bör tänka på?

Glad midsommar!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Mobilsnack

Inlägg av sensei »

Bra val med android. HTC Desire S. Kan inte se några svagheter alls med den telefonen, möjligen är det inte senaste androidversionen men jag tror inte det kommer påverka din vardag nämnvärt..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Mobilsnack

Inlägg av blocco »

Beställde tidigare i veckan. Blev en Samsung Galaxy S2. 10 av 10 i betyg i M3 och en mycket bra recension på swedroid fällde avgörandet.

http://www.swedroid.se/test-av-samsung-galaxy-s-ii/
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Mobilsnack

Inlägg av reservjesus »

blocco skrev:Beställde tidigare i veckan. Blev en Samsung Galaxy S2. 10 av 10 i betyg i M3 och en mycket bra recension på swedroid fällde avgörandet.

http://www.swedroid.se/test-av-samsung-galaxy-s-ii/
Grymt bra mobil måste jag säga, hade en iphone innan. Och samsung är ganska mycket bättre.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Mobilsnack

Inlägg av seppuko »

Kan hålla med om att Galaxy S2 är den bästa telefonen nu. Men iphone4 går inte av för hackor heller. Men sen man köpte en ipad känns dessa små skärmar onödiga. Blir nästan bara ringa och smsa ;)

Dock, till trådskaparen. Whatsapp är en app där man kan skicka meddelanden likt sms via wifi eller 3g, funkar till både android och ios. Dvs, be alla polare skaffa den appen så skär du ner på smskostnaden brutalt :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Mobilsnack

Inlägg av blocco »

seppuko skrev:Dock, till trådskaparen. Whatsapp är en app där man kan skicka meddelanden likt sms via wifi eller 3g, funkar till både android och ios. Dvs, be alla polare skaffa den appen så skär du ner på smskostnaden brutalt :)
Har visserligen redan ett förmånligt avtal med glocalnet där jag har 4000 fria sms per månad (och har förövrigt dessutom 2000 fria samtalsminuter och fri surf). Men tackar för tipset och ska definitivt kika på det.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mobilsnack

Inlägg av Daniel942 »

seppuko skrev:Kan hålla med om att Galaxy S2 är den bästa telefonen nu. Men iphone4 går inte av för hackor heller. Men sen man köpte en ipad känns dessa små skärmar onödiga. Blir nästan bara ringa och smsa ;)

Dock, till trådskaparen. Whatsapp är en app där man kan skicka meddelanden likt sms via wifi eller 3g, funkar till både android och ios. Dvs, be alla polare skaffa den appen så skär du ner på smskostnaden brutalt :)
Whatsapp - bästa appen!
DIF!
Användarvisningsbild
Kamala
Inlägg: 70
Blev medlem: 2010-01-15
Säsongskort: Ja

Re: Mobilsnack

Inlägg av Kamala »

Några bra sport-appar som jag själv använder rätt mycket.

DIF Fotboll-appen. Helt enkelt en app med alla nyheter, tabell och lite videor från hemsidan.
Hockey Feeds - Välj Djurgården som ditt favoritlag och du har alla nyheter från de flesta tidningar och även hemsidan samlade tillsammans. Svårt att missa det nyaste då.
Djurgården (Sportkoll) - Samma sak som hockey feeds och fotbollsappen. Alla nyheter såväl hockey som fotboll samlade.

Det var väl de bästa (Vad jag vet) från ett DIF perspektiv. Sen rekomenderas även Spotify i mobilen såklart.
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Mobilsnack

Inlägg av blocco »

Kamala skrev:Några bra sport-appar som jag själv använder rätt mycket.

DIF Fotboll-appen. Helt enkelt en app med alla nyheter, tabell och lite videor från hemsidan.
Hockey Feeds - Välj Djurgården som ditt favoritlag och du har alla nyheter från de flesta tidningar och även hemsidan samlade tillsammans. Svårt att missa det nyaste då.
Djurgården (Sportkoll) - Samma sak som hockey feeds och fotbollsappen. Alla nyheter såväl hockey som fotboll samlade.

Det var väl de bästa (Vad jag vet) från ett DIF perspektiv. Sen rekomenderas även Spotify i mobilen såklart.
Great! Låter som att samtliga dessa kommer falla mig i smaken! Tackar tackar!

Fler tips, någon? :)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Mobilsnack

Inlägg av pulverapa »

Jag ska också köpa en sån där Samsung galactic 2 eller vad den hette. Den ser fräsch ut.
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Mobilsnack

Inlägg av inloss »

Hockeystats eller hockeystat något sånt, det är en grym app där du kan se alla hur det går i alla matcher du vill ha info från, dock ej NHL och KHL.
Jag älskar den, plus att när jag är på jobbet kan jag lyssna på matchen från den
"Whatever you want"
Skriv svar