Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Känns fantastiskt skönt att slippa snorvalpar som inte alls vill spela i vår förening, trots att just han fått stora delar av sin utbildning här.

Sen kan jag förstå att han tycker hela soppan kan upplevas löjlig, speciellt om det visar sig att Måns faktiskt inte haft ett giltigt kontrakt.
Men eftersom att vi torskade på Axelsson av samma anledning för ett par år sedan så förstår jag att ledningen tar kampen. Mats Larsson sa igår att han tyckte att regelverket var märkligt, men rätt ska som alltid vara rätt.

Det blir ju dock en prekär situation om skiljenämnden ger oss rätt, eftersom att Måns nu gjort sig omöjlig i Djurgården.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:Känns fantastiskt skönt att slippa snorvalpar som inte alls vill spela i vår förening, trots att just han fått stora delar av sin utbildning här.

Sen kan jag förstå att han tycker hela soppan kan upplevas löjlig, speciellt om det visar sig att Måns faktiskt inte haft ett giltigt kontrakt.
Men eftersom att vi torskade på Axelsson av samma anledning för ett par år sedan så förstår jag att ledningen tar kampen. Mats Larsson sa igår att han tyckte att regelverket var märkligt, men rätt ska som alltid vara rätt.

Det blir ju dock en prekär situation om skiljenämnden ger oss rätt, eftersom att Måns nu gjort sig omöjlig i Djurgården.
Jag tycker den frågan kunde ha utretts tidigare istället om man ansåg den vara viktig. Dock har jag full förståelse för att klubben är bittra på att en ung, lovande talang som fått sin hockeyfostran i klubben försvinner just innan den skall få chansen. Det är att likna med en äppelodlare som ser sin utmärkt fina äppelskörd gå till spillo strax innan skördning.

Men har man inte ett skriftligt kontrakt känns det hela tämligen löjligt i mitt tycke. Visst, det är väl bra om det här blir ett prejudicerande fall så man vet hur klubbar & spelare skall förhålla sig till frågan i framtiden.
Bild
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

MoDo krävde ju betalning för en spelare som bara ville hem till sin moderklubb så nog är det helt rätt att vi kräver ersättning här.

Att dessutom ha en VD som säger en sak och sedan agerar på ett annat sätt och tycker att en spelare på 19 år är ett barn säger det mesta om den klubben.
Shitkicker

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Shitkicker »

-daniel- skrev:
Edin skrev:
-daniel- skrev:Känns fantastiskt skönt att slippa snorvalpar som inte alls vill spela i vår förening, trots att just han fått stora delar av sin utbildning här.

Sen kan jag förstå att han tycker hela soppan kan upplevas löjlig, speciellt om det visar sig att Måns faktiskt inte haft ett giltigt kontrakt.
Men eftersom att vi torskade på Axelsson av samma anledning för ett par år sedan så förstår jag att ledningen tar kampen. Mats Larsson sa igår att han tyckte att regelverket var märkligt, men rätt ska som alltid vara rätt.

Det blir ju dock en prekär situation om skiljenämnden ger oss rätt, eftersom att Måns nu gjort sig omöjlig i Djurgården.
Jag tycker den frågan kunde ha utretts tidigare istället om man ansåg den vara viktig. Dock har jag full förståelse för att klubben är bittra på att en ung, lovande talang som fått sin hockeyfostran i klubben försvinner just innan den skall få chansen. Det är att likna med en äppelodlare som ser sin utmärkt fina äppelskörd gå till spillo strax innan skördning.

Men har man inte ett skriftligt kontrakt känns det hela tämligen löjligt i mitt tycke. Visst, det är väl bra om det här blir ett prejudicerande fall så man vet hur klubbar & spelare skall förhålla sig till frågan i framtiden.
Äpplet Måns visade sig ha en stor, rälig mask i sig så jag tycker gott Foppa och Näslund kan få smaska i sig det.

Det här är för fan dagens bortskämda ungdom i ett nötskal. Måns hade ju nästa år fått en mycket större roll i J20-laget och hade förmodligen kunnat spela till sig ett a-lagskontrakt till nästa säsong. Men att bita ihop, verkligen kämpa för något och få belöning och betalt för det senare, det ligger fan inte för svenska, söndercurlade snorungar. Det skall löna sig direkt, omedelbar och ständig bekräftelse skall det vara, annars ger man upp. Gissningsvis blev han väl purken när Weigel och Åberg kallades upp till seniorerna före honom och kunde inte svälja förtreten som en vuxen människa, knyta näven i byxfickan, kliva ut på isen och visa hur jävla bra han är. Good riddance, säger jag.

För övrigt finns det ju redan prejudikat, Dick Axelsson-fallet, och det är ju just det DIF-hockey hänvisar till när man förklarar sin ståndpunkt där man tänker hålla på principerna. Jag ser ingen anledning till att vi skall vara "schyssta" mot en konkurrerande elitserieklubb som vill norpa en gratis talang till vars utveckling de inte bidragit med ett jävla öre, och vad anbelangar svikaren Måns som inte är villig att betala tillbaks för all tid och pengar vi lagt på honom så skiter jag fullständigt i om hans tilltänkta karriär får sig en jävla törn som en konsekvens av det här.

// Kapten Stofil
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Fast Axelsson fallet kan väl knappast vara ett prejudikat, då hade man väl från DIFs sida hänvisat till det och låtit Modo vara dem som tar upp Krüger-caset som en tvist?

Jag håller dock med dig helt i analysen av Måns, tror han vart duktigt sur. Hade väl räknat med räkmacka enbart pga efternamnet...
Bild
Robinhansen
Inlägg: 269
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Robinhansen »

-daniel- skrev:Fast Axelsson fallet kan väl knappast vara ett prejudikat, då hade man väl från DIFs sida hänvisat till det och låtit Modo vara dem som tar upp Krüger-caset som en tvist?

Jag håller dock med dig helt i analysen av Måns, tror han vart duktigt sur. Hade väl räknat med räkmacka enbart pga efternamnet...
Detta får mig bara att hata modo ännu mer och dess patetiska fans o klubb tyvärr har man bott i den där jävla staden!.
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av easer90 »

Jag skulle nästan vilja ha ett uttalande från en Krüger som har alla hästar i stallet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

easer90 skrev:Jag skulle nästan vilja ha ett uttalande från en Krüger som har alla hästar i stallet.
Ok... Vad fan ska han säga om det här? Välja sida mellan sin egen bror och DIF? Förstår inte vad Krüger SR ska in i smeten och göra..
Expert.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av JiWe »

Bra där kapten Stofil!! Kan mycket väl tänka mig att han surat över att inte fått chansen när Weigel och Åberg fick den. Nu fick han istället en genväg till a-lagsspel via Modo och tiden får väl utvisa om det var rätt.

Var det inte något liknande med Patrik Lundh för några år sedan. Han nappade på ett "riktigt" a-lags kontrakt i Malmö istället för att ta fighten hos oss? Idag är han ju etablerad i fbk men det tog ju några år också så lill-Krügers genväg behöver ju inte nödvändigtvis bli så bra.

Nä, känslan är att han nog fan skulle blivit ännu bättre om han stannat och tagit fighten men lite smicker från Foppa & Näslund kan ju vara plåster på såren förstås...
Gustafsson1993
Inlägg: 32
Blev medlem: 2010-11-27

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Gustafsson1993 »

Nu har även Modo kommenterat grejen på sin hemsida.

http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=6026&rows=5
Robinhansen
Inlägg: 269
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Robinhansen »

Gustafsson1993 skrev:Nu har även Modo kommenterat grejen på sin hemsida.

http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=6026&rows=5
Modo är en smutsig äcklig klubb jag alltid hoppas gå i KK eler hamna i allsvenskan-
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mb81 »

Den där Gunnar Lavett är en polares farsa! Kanske sätta lite press på honom! Hehe!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mb81 »

Den där trollsås verkar inte ha alla hästar hemma! Fast det kanske man borde fatta direkt när man ser namnet!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mb81 »

Den där...Fan vad enkelspårig man är!
Shitkicker

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Shitkicker »

-daniel- skrev:Fast Axelsson fallet kan väl knappast vara ett prejudikat, då hade man väl från DIFs sida hänvisat till det och låtit Modo vara dem som tar upp Krüger-caset som en tvist?

Jag håller dock med dig helt i analysen av Måns, tror han vart duktigt sur. Hade väl räknat med räkmacka enbart pga efternamnet...
Om inte Djurgårn insisterar på något annat, och hävdar sin rätt till Måns hänvisande till att han redan är registrerad som vår spelare hade det, vad jag förstår, inte varit några som helst problem för MoDo att skriva kontrakt med honom och sedan låta honom spela inom deras organisation. Så var det ju även med Dick, hade inte Huddinge jävlats och aktivt satt käppar i hjulet för övergången hade det ärendet avlöpt helt smärtfritt. Så nog är Axelsson-saken ett prejudikat och parallellfall alltid. På medlemsmötet refererades det väl vidare till just detta som orsak till varför DIF är obstinata, man har själv drabbats av exakt samma sak tidigare och håller därför på principerna.
Låst