Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Caveman »

Tycker att Fernholm kan gå till Lhc så kan han fortsätta att jaga sina titlar (eller, dom kanske inte vill ha honom?).
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:Tycker att Fernholm kan gå till Lhc så kan han fortsätta att jaga sina titlar (eller, dom kanske inte vill ha honom?).
Det är inte dags att släppa det där? Hade du fått ett erbjudande om X antal tusingar mer i månaden från en annan arbetsplats så är jag ganska säker på du hade tagit det jobbet också.
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Stämmer uppgifterna med 340k/månad så kan vi få en en så mycket bättre back än fernholm.

Behövs en riktig ledare på backplats. En stenhård, elak, smartjävel.

Tror dock att Daniel fortfarande kan komma att ansluta.

Spela i DIF, spela under Hardy, med brorsan, i Stockholm. Borde ju betyda något?

Kan omöjligt stämma det där ryktet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

android skrev:Stämmer uppgifterna med 340k/månad så kan vi få en en så mycket bättre back än fernholm.

Behövs en riktig ledare på backplats. En stenhård, elak, smartjävel.

Tror dock att Daniel fortfarande kan komma att ansluta.

Spela i DIF, spela under Hardy, med brorsan, i Stockholm. Borde ju betyda något?

Kan omöjligt stämma det där ryktet.
Nu tror jag det var så att de där 340k isf skulle läggas på Kyle+ en annan back. Så tror inte det finns över 300k till någon valfri back.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:
Caveman skrev:Tycker att Fernholm kan gå till Lhc så kan han fortsätta att jaga sina titlar (eller, dom kanske inte vill ha honom?).
Det är inte dags att släppa det där? Hade du fått ett erbjudande om X antal tusingar mer i månaden från en annan arbetsplats så är jag ganska säker på du hade tagit det jobbet också.
Det har inte du en jävla aning om.....

Varför ska jag släppa det, bara för det har gått några år och det pratas om att han är på väg till DIF, ska jag då helt plötsligt ställa mig upp och jubla? Jag skriver vad jag tycker om Fernholm, det kan inte du ändra på. Att du sedan har "lagt" det hela bakom dig bryr jag mig inte om.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
android skrev:Stämmer uppgifterna med 340k/månad så kan vi få en en så mycket bättre back än fernholm.

Behövs en riktig ledare på backplats. En stenhård, elak, smartjävel.

Tror dock att Daniel fortfarande kan komma att ansluta.

Spela i DIF, spela under Hardy, med brorsan, i Stockholm. Borde ju betyda något?

Kan omöjligt stämma det där ryktet.
Nu tror jag det var så att de där 340k isf skulle läggas på Kyle+ en annan back. Så tror inte det finns över 300k till någon valfri back.
Nej det har du förstås rätt i.

Men enligt folk här så tjänade ju Bartley typ 200 i månaden och DT skulle fått 340. Allt är självklart mer eller mindre rena rykten. Det blir sammanlagt 540 att leka med.

Kyle lär väl dra ca 170-200 i månaden. Tydligen sitter ju Lassen av någon anledning på en slant också. Ska vi gissa på 100? Kan vi bli av med honom så kan det ju bli en riktigt bra back. Plus att det finns lite bottenskrap om Ante vill hem helt plöstligt (varför vet jag inte).

Har säkert gjort en tankevurpa igen här.

Får vi hem en hyfsad rörlig back som är riktigt bra defensiv och ett snabbt bra förstapass blir jag nöjd.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror inte Lassen tjänar så mycket. Däremot är han en enorm lönekostnad sett till vad vi får för produkten. Då valfri junis skulle göra ett bättre jobb.

60-70k?

Drömmer fortfarande om Caslava. En riktigt drömback. Råstark defensiv. Grymt bra snabbt förstapass. Rutinerad. Gjuten i landslaget.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9501
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Jag tror inte Lassen tjänar så mycket. Däremot är han en enorm lönekostnad sett till vad vi får för produkten. Då valfri junis skulle göra ett bättre jobb.

60-70k?

Drömmer fortfarande om Caslava. En riktigt drömback. Råstark defensiv. Grymt bra snabbt förstapass. Rutinerad. Gjuten i landslaget.
Har det någonsin varit några rykten om Caslava eller är det bara önsketänkade? Försöker inte vara dryg eller något, jag vet faktiskt inte :D
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror inte Lassen tjänar så mycket. Däremot är han en enorm lönekostnad sett till vad vi får för produkten. Då valfri junis skulle göra ett bättre jobb.

60-70k?

Drömmer fortfarande om Caslava. En riktigt drömback. Råstark defensiv. Grymt bra snabbt förstapass. Rutinerad. Gjuten i landslaget.
Har det någonsin varit några rykten om Caslava eller är det bara önsketänkade? Försöker inte vara dryg eller något, jag vet faktiskt inte :D
Njae, bara att han sa att Sverige var ett klart alternativ och att han gärna återvänder hit ifall CSKA väljer att släppa honom i sin kommande satsning, som det ryktades om.
Expert.
antonlennde
Inlägg: 47
Blev medlem: 2010-10-11

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av antonlennde »

android skrev:
SirDIFalot skrev:
android skrev:Stämmer uppgifterna med 340k/månad så kan vi få en en så mycket bättre back än fernholm.

Behövs en riktig ledare på backplats. En stenhård, elak, smartjävel.

Tror dock att Daniel fortfarande kan komma att ansluta.

Spela i DIF, spela under Hardy, med brorsan, i Stockholm. Borde ju betyda något?

Kan omöjligt stämma det där ryktet.
Nu tror jag det var så att de där 340k isf skulle läggas på Kyle+ en annan back. Så tror inte det finns över 300k till någon valfri back.
Men när vi förhandlade med DT så erbjöd vi ju 340, men utöver honom skulle vi ju fortfarande ha en ersättare till Bartley? och det är ju inte säkert att de 340 var max vad dif hade tillgång till, det var ju bara det att dom va så extremt långt ifrån varandra att det inte kändes som någon idé, bara att skulle dom komma överens så skullle de ju säkert bli 400 då eller nåt, men om DT hade begärt typ 360, så kanske dif hade tagit det? bartley tjänade ju enligt vad många här inne tror en rätt bra summa runt 170k? så DT lönen på minst 340 och bartley på kanske 170 blir väl i runda slängar 510? och Kyle fick väl runt 200, enligt mina beräkningar finns det ju minst 300 000 kvar till den sista backen då :D eller? rätta mig om jag har fel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7185
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Alltså ser man till Fernholm och hans utvecklingskurva har den varit lite brokig, att han underpresterade sista året i LHC är säkert de flesta överens om men om ja inte missminner mig hade han haft en knäskada på försäsongen där och blev aldrig riktigt bra den säsongen. Tycker han genomgående var stabil i VM, och ärligt talat tyckte jag oftast han gjorde en ganska god insats när jag såg honom i LHC (inte mot DIF dock då nerverna ibland låg utanpå brallorna).

I Fernholm skulle man få en stor, stark stabil back som är bättre bakåt än framåt men ändå är hyfsad på att följa med upp i anfallen och spela puck upp i banan. Ett OK skott har han väl också. Tror rent spelmässigt han skulle passa in rätt bra faktiskt.

Sen är det ju en ekonomisk fråga så klart. Han är knappast värd så värst mycket över 200k / månaden.
Självklart vore det bra med Fernholm i laget. Stabil back som håller hög nivå i elitserien.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av pulverapa »

Rätt märkligt ändå att en back som inte gjort en landskamp på jag vet inte hur länge kräver över 300.000 kr/mån... Vi bör nog släppa det spåret. Han är värd max 220.000kr/mån enligt mig.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

pulverapa skrev:Rätt märkligt ändå att en back som inte gjort en landskamp på jag vet inte hur länge kräver över 300.000 kr/mån... Vi bör nog släppa det spåret. Han är värd max 220.000kr/mån enligt mig.
Pratar du DT nu?! Och varför just 220kkr/mån? ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av pulverapa »

Magnutz skrev:
pulverapa skrev:Rätt märkligt ändå att en back som inte gjort en landskamp på jag vet inte hur länge kräver över 300.000 kr/mån... Vi bör nog släppa det spåret. Han är värd max 220.000kr/mån enligt mig.
Pratar du DT nu?! Och varför just 220kkr/mån? ;)
Yes, DT. Någonstans måste ju gränsen gå, ellerhur? :) Var går din gräns?
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sportfåne »

235k och 75 öre går min gräns ;)

Och -daniel- jag förstår vad du menar men jämför inte din arbetsplats med en Idrottsförening snälla...
Senast redigerad av sportfåne den 2011-06-02 20:03:35, redigerad totalt 1 gånger.
DIF <3
Låst