Hm trodde det var Strömberg han uttalade sig om men jag kan ha fel.kaminor skrev:Järlan har ju uttryckligen sagt att Söder måste spela nån annanstans på heltid nästa säsong... Gäller ju bara att hitta en allsvensk klubb som vill ha honom hela säsongen. Borde ju inte vara helt omöjligt kan man tycka. Menmen. Annars är väl till och med division 1 att föredra framför att vara utanför truppen i A-laget, eller överårig i J20.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
-daniel- skrev:Hm trodde det var Strömberg han uttalade sig om men jag kan ha fel.kaminor skrev:Järlan har ju uttryckligen sagt att Söder måste spela nån annanstans på heltid nästa säsong... Gäller ju bara att hitta en allsvensk klubb som vill ha honom hela säsongen. Borde ju inte vara helt omöjligt kan man tycka. Menmen. Annars är väl till och med division 1 att föredra framför att vara utanför truppen i A-laget, eller överårig i J20.
Marie Hallman, http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... laget.html:
…att Stefan Söder inte räknas in i truppen:
– Vi har sagt att han måste hitta en lösning på mer speltid, han måste ut och spela i allsvenskan. Det har vi kommunicerat med agenten också. Han har varit fram och tillbaka i a-laget i år och det går inte att fortsätta så. Nu måste han få en hel säsong i allsvenskan – eller ett annat elitserielag – men det viktiga är att han får en hel säsong med speltid så just nu försöker vi finna en lösning på hur vi ska göra med Stefan Söder.
Nu hoppas jag verkligen att DT presenteras i veckan..
- -daniel-
Oki, tack. Låter ju bra hur som helst. Hoppas på det samma med Lennhammer...kaminor skrev:-daniel- skrev:Hm trodde det var Strömberg han uttalade sig om men jag kan ha fel.kaminor skrev:Järlan har ju uttryckligen sagt att Söder måste spela nån annanstans på heltid nästa säsong... Gäller ju bara att hitta en allsvensk klubb som vill ha honom hela säsongen. Borde ju inte vara helt omöjligt kan man tycka. Menmen. Annars är väl till och med division 1 att föredra framför att vara utanför truppen i A-laget, eller överårig i J20.
Marie Hallman, http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... laget.html:
…att Stefan Söder inte räknas in i truppen:
– Vi har sagt att han måste hitta en lösning på mer speltid, han måste ut och spela i allsvenskan. Det har vi kommunicerat med agenten också. Han har varit fram och tillbaka i a-laget i år och det går inte att fortsätta så. Nu måste han få en hel säsong i allsvenskan – eller ett annat elitserielag – men det viktiga är att han får en hel säsong med speltid så just nu försöker vi finna en lösning på hur vi ska göra med Stefan Söder.
Har någon koll på om Philip Holm just nu rankas "högre" än Erik Gustafsson?
Och hur pass Weigel och Åberg kommer att få chansen?
Alltid härligt med dessa juniorer!
De har ju en underlig förmåga att gå in och överraska!
Och hur pass Weigel och Åberg kommer att få chansen?
Alltid härligt med dessa juniorer!
De har ju en underlig förmåga att gå in och överraska!
Vad tror ni om Simon Mitman? kommer han kriga till sig en plats?
Man lever bara en gång...
Han kommer troligtvis spela i Allsvenskan nästa säsong.Zioun skrev:Vad tror ni om Simon Mitman? kommer han kriga till sig en plats?
Mitman kunde väl ha slagits om en plats men han tappade riktning efter sina besök i A-laget kändes det som. Tacklingarna som blev hans signum blev lite av hans "fall". Har jag rätt? Det är min supporteruppfattning.AMMC skrev:Han kommer troligtvis spela i Allsvenskan nästa säsong.Zioun skrev:Vad tror ni om Simon Mitman? kommer han kriga till sig en plats?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- starvin_marwin
Någon ge oss ett rykte!
Mm Frasse fräls oss med något ? Jag tror att DT skriver på om någon dag, men är mer intresserad vilken den andra backen är, jag tror att vi kommer värva någon som är sämre än Bartley eftersom DIF såg honom som ett kap.. Känns som att det är ont om stålar i skattkistan eller att det är någon som vaktar den väldigt hårt.
DIF <3
Vad du menar med att tacklingarna blev han fall förstår jag inte riktigt. Det fysiska spelet är vad hans spel bygger på och det är inget fel med det, och det är inte där det saknas någonting.Magnutz skrev:Mitman kunde väl ha slagits om en plats men han tappade riktning efter sina besök i A-laget kändes det som. Tacklingarna som blev hans signum blev lite av hans "fall". Har jag rätt? Det är min supporteruppfattning.AMMC skrev:Han kommer troligtvis spela i Allsvenskan nästa säsong.Zioun skrev:Vad tror ni om Simon Mitman? kommer han kriga till sig en plats?
Han var inte redo för ES-spel som 19-åring helt enkelt, han behöver bli lite snabbare i tanken ute på isen för att hamna rätt i banan och kunna utnyttja sina kvaliteter bättre. Att få spela en säsong i Allsvenskan bör kunna råda bot på det då han får värdefull erfarenhet och rutin av a-lagsspel. Kommer han in i det ordentligt och får självförtroende och växer så har han egenskaper som räcker till i ES längre fram.
Jag tror alltså inte att det vore nyttigt för honom att t.ex sitta som extraforward i Djurgårn den kommande säsongen. Han behöver få spela mycket a-lagshockey på hög nivå.
- -daniel-
Nu skall jag inte svara för Magnutz men jag tror han menar att Mitman redan innan han gjorde A-lags debut hade fått en stämpel på sig att vara ett ånglok som kör över allt & alla, och det var precis det epitetet han själv försökte leva upp till de få gånger han fick chansen i ES. Anledningen vart att han tog något korkade beslut ute på banan eftersom han var alldeles för "het".AMMC skrev:Vad du menar med att tacklingarna blev han fall förstår jag inte riktigt. Det fysiska spelet är vad hans spel bygger på och det är inget fel med det, och det är inte där det saknas någonting.Magnutz skrev:Mitman kunde väl ha slagits om en plats men han tappade riktning efter sina besök i A-laget kändes det som. Tacklingarna som blev hans signum blev lite av hans "fall". Har jag rätt? Det är min supporteruppfattning.AMMC skrev:Han kommer troligtvis spela i Allsvenskan nästa säsong.Zioun skrev:Vad tror ni om Simon Mitman? kommer han kriga till sig en plats?
Han var inte redo för ES-spel som 19-åring helt enkelt, han behöver bli lite snabbare i tanken ute på isen för att hamna rätt i banan och kunna utnyttja sina kvaliteter bättre. Att få spela en säsong i Allsvenskan bör kunna råda bot på det då han får värdefull erfarenhet och rutin av a-lagsspel. Kommer han in i det ordentligt och får självförtroende och växer så har han egenskaper som räcker till i ES längre fram.
Jag tror alltså inte att det vore nyttigt för honom att t.ex sitta som extraforward i Djurgårn den kommande säsongen. Han behöver få spela mycket a-lagshockey på hög nivå.
Handlar väl om mognad och där tror jag precis som du att mycket speltid på så hög nivå som möjligt är rätt medicin.
Ingen som har hört något om DT? För man måste ju hoppas att han ska vara klar i dagarna
Christian"Fimpen"Eklund är Djurgår'n
- Lee Harvey Oswald
Nu ska jag väl inte citera nån som svarar åt någon annan.....men ändå-daniel- skrev:
Nu skall jag inte svara för Magnutz men jag tror han menar att Mitman redan innan han gjorde A-lags debut hade fått en stämpel på sig att vara ett ånglok som kör över allt & alla, och det var precis det epitetet han själv försökte leva upp till de få gånger han fick chansen i ES. Anledningen vart att han tog något korkade beslut ute på banan eftersom han var alldeles för "het".
Handlar väl om mognad och där tror jag precis som du att mycket speltid på så hög nivå som möjligt är rätt medicin.
Tror att du är inne på rätt spår här
Jag hade inte sett Mitman innan A-lagsdebuten, bara hört om "ödeläggelsen" där han gick fram.
Väl i A-laget uppträdde han i sina 2-3 försök så brunstigt & IQ-befriat så klockorna stannade (snudd på iaf)
Mognad, att göra rätt avvägningar, värdera lägen för tacklingar.
Kanske kommer detta i framtiden......& då kan Simon bli både en tillgång för laget & en stämningshöjare på Hovet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Precis som -daniel- och lho redan skrivit så var det så jag tänkte. Han tänkte inte i rätt tempo på isen och då blev hans spel lite off. Med mer erfarenhet kommer det nog att bli grymt bra i Mitmans fall.AMMC skrev:Vad du menar med att tacklingarna blev han fall förstår jag inte riktigt. Det fysiska spelet är vad hans spel bygger på och det är inget fel med det, och det är inte där det saknas någonting.Magnutz skrev:Mitman kunde väl ha slagits om en plats men han tappade riktning efter sina besök i A-laget kändes det som. Tacklingarna som blev hans signum blev lite av hans "fall". Har jag rätt? Det är min supporteruppfattning.AMMC skrev:Han kommer troligtvis spela i Allsvenskan nästa säsong.Zioun skrev:Vad tror ni om Simon Mitman? kommer han kriga till sig en plats?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.