Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa85 »

KappeDIF1891 skrev:
jensa85 skrev:
Christopher J skrev:Så var Widing klar för Brynäs igen. Hoppas vi förlänger med Hannula.
Suuuuuck. Hänger folk inte med överhuvudtaget? Vi kommer INTE förlänga med Hannula för att det är FULLT på forwardsidan. Dessutom står han redan som klar förlust på spelarsidan, under fliken "spelare" här på hemsidan. Om ni nu hittar dit.
Fast med den teorin så räknar man alltså med att Ekman kommer lira kommande säsong?
Jag tror absolut inte att forwardssidan är helt spikad, om Hannula kan tänka sig ett kontrakt med DIF så kommer han nog att få det.
Varför skulle man räkna med det? Vi har 13 forwards under kontrakt utöver Ekman och Söder. Dvs så många som Janne sagt att vi ska ha.
Vid skador lär vi fylla på med juniorer underifrån. Skulle laget inte prestera alls kan det möjligen bli tal om att värva under säsongen. Det är iaf vad jag tror.

Och "Christopher J". Ja, jag är ny här. Gjort mina 800+ inlägg under dagen, och jag försökte bara visa mig duktig. My bad.
KappeDIF1891
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-04-24
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av KappeDIF1891 »

Syftade mer på att bara för att en spelare står på någon lista så är han inte förlorad.

Personligen så har jag även svårt att se att forwardssidan är spikad som Janne säger. Vi är i mitten på maj lixom..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Sjukt ledsen att vi missade Oscar Möller. Har suttit och väntat på att vi skulle ta honom när han kom hem i flera år nu. Hade säkert blivit oss om man hade legat mer på också.

Forwardsuppsättningen ser ruskigt svag ut, är Nilson i samma form som ifjol är den garanterat i bottenskicket av ES. Hoppas på en jävligt bra sista back in...
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Tack för svaren, ett bra forum det här! :D Det känns som om att "jensa85" har vaknat på fel sida idag.. Men jag kan ha fel.. Nu håller vi tummarna att Hannula väljer Djurgården till slut i alla fall! :)
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:Bild

Tack för svaren, ett bra forum det här! :D Det känns som om att "jensa85" har vaknat på fel sida idag.. Men jag kan ha fel.. Nu håller vi tummarna att Hannula väljer Djurgården till slut i alla fall! :)
Det är stängt på forwardssidan så det blir ingen Hannula.
Expert.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:Sjukt ledsen att vi missade Oscar Möller. Har suttit och väntat på att vi skulle ta honom när han kom hem i flera år nu. Hade säkert blivit oss om man hade legat mer på också.

Forwardsuppsättningen ser ruskigt svag ut, är Nilson i samma form som ifjol är den garanterat i bottenskicket av ES. Hoppas på en jävligt bra sista back in...

Ja, det känns fantastiskt bittert allting. Illa.

D. Tjärnqvist är ett måste nu. Timmy P känns också intressant. Fernholm lär stanna i KHL.
cragnotti
Inlägg: 33
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av cragnotti »

Var det inte någon eller några som mailade Janne angående nyförvärven? Har ni fått något svar? Skulle vara intressant att höra hur han och de andra i ledningen tänker att detta lag ska hålla. Kommer själv inte heller kunna närvara på medlemsmötet.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-03-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Fiskmaesen »

Sundin in som sportchef, NU!
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av reservjesus »

Fiskmaesen skrev:Sundin in som sportchef, NU!
Tror du det skulle hjälpa just nu? Vi har antagligen inte pengar till en till forward.
clowns to the left of me, jokers to the right
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFVästertorp »

Fiskmaesen skrev:Sundin in som sportchef, NU!
Hahaha pajas
Djurgårdens IF
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

Forwards sidan är full och det enda jag ser som möjligt att ansluta där är om en spelare typ Enqvist eller liknande precis innan NHL drar igång inser att fasen jag vill inte lira i AHL utan vill hellre hem och löser sig själv från sitt kontrakt.

I det läget tror jag nog att Enqvist skulle signas upp på ett ögonblick, men med undantag av detta lär de enda förstärkningarna vi får se vara rena panikvärvningar när ledningen inser att laget snarare tvingas kriga om att undvika KS än att nå slutspel.

skulle vi värva in en forward toill måste det självfallet vara en annan spelartyp än Hannula. Vi behöver en "klasen-typ" annars kan det kvitta.

Avslutningsvis; Vill vi ha minsta möjlighet att nå viss framgång nästa säsong torde det krävas två backar till eller att Lassen genomgår en metamorphos.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa85 »

cragnotti skrev:Var det inte någon eller några som mailade Janne angående nyförvärven? Har ni fått något svar? Skulle vara intressant att höra hur han och de andra i ledningen tänker att detta lag ska hålla. Kommer själv inte heller kunna närvara på medlemsmötet.
Jag gjorde det i torsdags men har inte fått något svar, än iaf. Hade varit ytterst intressant att få svar på frågorna jag ställde.
TB_xD
Inlägg: 39
Blev medlem: 2011-05-16

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av TB_xD »

Sa dom inte att Luleå skulle åka ur ES förra sessen :? Dom hade ju inte världens namnstarkaste lag. Men det gick ju rätt bra för dom om jag inte minns fel ;)

Jag kan själv säga att jag är orolig över truppen, och hoppas att Hannula stannar.

Men vi ska inte negga för mycket tycker jag, kanske Hardy har en helt ny spelidé på G som passar utmärkt till spelare med mycket vilja och stort hjärta. :D
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sebbe G »

Nej nu satte jag mig ner för att studera truppen lite och helt plötsligt tittar jag på de spelare som vi tappat och på de som vi värvat... Alltså... Är det meningen att Carlsson och Almtorp ska ta över efter spelare som Krüger och Hannula??
Jag hoppas verkligen på att man tror att Carlsson och Almtorp ska kunna passa in i spelet och kunna synkas ihop med en eller två spelare så att de kan fogas samman ordentligt. För i mina ögon (och jag hoppas era ögon också) så är Hannula och Krüger 2 mycket mer individuellt skickliga spelare! Bara hoppas på att Carlssons och almtorps kedja/kedjor blir minst lika bra som Krügers och Hannulas!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

TB_xD skrev:Sa dom inte att Luleå skulle åka ur ES förra sessen :? Dom hade ju inte världens namnstarkaste lag. Men det gick ju rätt bra för dom om jag inte minns fel ;)

Jag kan själv säga att jag är orolig över truppen, och hoppas att Hannula stannar.

Men vi ska inte negga för mycket tycker jag, kanske Hardy har en helt ny spelidé på G som passar utmärkt till spelare med mycket vilja och stort hjärta. :D
Är man nöjd över att med ett nödrop nå semifinal så......tja, varför inte?

Tycker DIF borde ha högre målsättning än att vara ett mediokert kämplag som gör bra ifrån sig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst