Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mårten »

-daniel- skrev:Men hur tröga är människor egentligen?

Eftersom Tellqvist tydligen verkar vilja ha ett 4-årskontrakt och säkerligen kommer vilja ha minst 200k / månaden så pratar vi om säkerligen runt 10 miljoner totalt. Det som ni skulle lyckas skrapa ihop landar kanske på 10.000 kronor absolut max. Det är ju faktiskt.... ganska.... nära.... :shock:

Förövrigt så står jag fortfarande fast vid att jag inte tror det enbart är ekonomiska aspekter som gör att DIF väljer bort Tellan i det här läget.

Tror verkligen inte att summan skulle stanna på 10 tkr. Finns nog en och annan som vill se Tellan i kassen så bättre kan vi.

Om detta blir seriöst så tvekar jag inte att lägga dom 10 tkr så har vi passerat den summan
Senast redigerad av mårten den 2011-04-27 08:50:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

DIF SJÖSTADEN skrev:Du har rätt i det,men storleken på bidraget från oss är oväsentligt,att tydligt markera att medlemmarnas vilja är att ta hem Tellan viktigare,det finns en symbolik i det som inte ska föringas.
Sen när är det supportrarna / medlemmarna som bygger laget? DIF Hockey är ingen demokrati där intressenter får rösta om vilka som värvas etc. Det handlar om en professionell idrottsklubb där föreningen drivs av målet om sportsliga resultat. De som fattar besluten får vi anta har bra mycket mer på fötterna än alla "Ta hem Tellan nu för fan annars jävlar!"-folk på ett forum. :|

Personligen så har jag ingen aning, Tellqvist kanske hade blivit fantastiskt bra? Eller en flopp? Wesslau kanske blir fantastiskt bra? Eller en flopp. Owuya hade kanske varit fantastiskt bra? Eller en flopp. Med andra ord en svår sits. Som vanligt när det gäller värvningar. Målvaktssidan är dessutom mest känslig.
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Rocky3000 »

Vi måste visa att vi vill ha honom! Vi fans kan göra skillnaden!

Kan inte Widing skänka en liten slant med tanke på hur han presterade eller gå till Hv71 eller kanske det bästa av allt ring Mats Sundin han kan hosta upp $!

_ - Ta tillbaka Tellan till Djurgården nu! - _
Bild
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SebastianK »

Men snälla..
Samla in cash, gör det. När min femhundring blir avgörande kan ni väl hojta till? Fine. Men vem fan ska ni gnälla på när det går åt helvete..
"VEM FAN KÖPTE IN TELLAN!?!?!?! Justja.. det var ju... Vi... ?" Vet alltid hur det brukar låta efter en torskad match eller efter någon gjort en tavla. Det är avgå hit och avgå dit.

Heja heja!
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
DIF SJÖSTADEN
Inlägg: 76
Blev medlem: 2011-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

-daniel- skrev:
DIF SJÖSTADEN skrev:Du har rätt i det,men storleken på bidraget från oss är oväsentligt,att tydligt markera att medlemmarnas vilja är att ta hem Tellan viktigare,det finns en symbolik i det som inte ska föringas.
Sen när är det supportrarna / medlemmarna som bygger laget? DIF Hockey är ingen demokrati där intressenter får rösta om vilka som värvas etc. Det handlar om en professionell idrottsklubb där föreningen drivs av målet om sportsliga resultat. De som fattar besluten får vi anta har bra mycket mer på fötterna än alla "Ta hem Tellan nu för fan annars jävlar!"-folk på ett forum. :|

Personligen så har jag ingen aning, Tellqvist kanske hade blivit fantastiskt bra? Eller en flopp? Wesslau kanske blir fantastiskt bra? Eller en flopp. Owuya hade kanske varit fantastiskt bra? Eller en flopp. Med andra ord en svår sits. Som vanligt när det gäller värvningar. Målvaktssidan är dessutom mest känslig.
Med all respekt för din åsikt,det är VI SOM ÄR DIF,jag t.ex är 36 år och har följt DIF sedan jag var 3 år gammal,är ständig medlem i DIF,var med i gamla Blue Saints.
Jag sympatiserar med Tellan för att han är en av oss,dvs en ur Djurgårdare.
Djurgården är dessutom en MEDLEMSSTYRD förening,dvs dom bör och ska lyssna på oss
DIF SJÖSTADEN
Inlägg: 76
Blev medlem: 2011-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Har nu mailat JJ och Tommy för att se om dom har någon logisk förklaring till detta
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av cCat »

Hej igen alla, 42 namn på listan för tillfället, hoppas givetvis på fler.

Vill ni att jag drar igång en insamling vad gäller pengar också där man får delta med valfritt belopp eller liknande?

Och OM vi nu samlar ihop en summa så kan ju det redovisas tillsammans med namninsamlingen till styrelsen?

Om det inte blir affär, så kan jag givetvis fixa tillbaka pengarna.

Någon som tycker det är en bra/dålig idé?
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

DIF SJÖSTADEN skrev:
-daniel- skrev:
DIF SJÖSTADEN skrev:Du har rätt i det,men storleken på bidraget från oss är oväsentligt,att tydligt markera att medlemmarnas vilja är att ta hem Tellan viktigare,det finns en symbolik i det som inte ska föringas.
Sen när är det supportrarna / medlemmarna som bygger laget? DIF Hockey är ingen demokrati där intressenter får rösta om vilka som värvas etc. Det handlar om en professionell idrottsklubb där föreningen drivs av målet om sportsliga resultat. De som fattar besluten får vi anta har bra mycket mer på fötterna än alla "Ta hem Tellan nu för fan annars jävlar!"-folk på ett forum. :|

Personligen så har jag ingen aning, Tellqvist kanske hade blivit fantastiskt bra? Eller en flopp? Wesslau kanske blir fantastiskt bra? Eller en flopp. Owuya hade kanske varit fantastiskt bra? Eller en flopp. Med andra ord en svår sits. Som vanligt när det gäller värvningar. Målvaktssidan är dessutom mest känslig.
Med all respekt för din åsikt,det är VI SOM ÄR DIF,jag t.ex är 36 år och har följt DIF sedan jag var 3 år gammal,är ständig medlem i DIF,var med i gamla Blue Saints.
Jag sympatiserar med Tellan för att han är en av oss,dvs en ur Djurgårdare.
Djurgården är dessutom en MEDLEMSSTYRD förening,dvs dom bör och ska lyssna på oss
Jag respekterar din åsikt också, absolut. Men jag är också en del av DIF, är 31 och har följt DIF sen barnsben. Men det är fortfarande inte så att fans kan komma och bestämma hur och vem som skall värvas. Vi kan påverka mycket men att lägga sig i värvningar är inte vår roll.

Sen tycker jag fortfarande att om nu Tellqvist är en sådan Djurgårdare så kanske han kunde tänka sig ett 1-års kontrakt med något lägre lön? Anspelar man på "ur-Djurgårdaren" Tellqvist tycker jag personligen det rimmar lite illa om man kräver hög lön med ett långtidskontrakt (om nu de uppgifterna stämmer).
Bild
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

DIF SJÖSTADEN skrev:
-daniel- skrev:
DIF SJÖSTADEN skrev:Du har rätt i det,men storleken på bidraget från oss är oväsentligt,att tydligt markera att medlemmarnas vilja är att ta hem Tellan viktigare,det finns en symbolik i det som inte ska föringas.
Sen när är det supportrarna / medlemmarna som bygger laget? DIF Hockey är ingen demokrati där intressenter får rösta om vilka som värvas etc. Det handlar om en professionell idrottsklubb där föreningen drivs av målet om sportsliga resultat. De som fattar besluten får vi anta har bra mycket mer på fötterna än alla "Ta hem Tellan nu för fan annars jävlar!"-folk på ett forum. :|

Personligen så har jag ingen aning, Tellqvist kanske hade blivit fantastiskt bra? Eller en flopp? Wesslau kanske blir fantastiskt bra? Eller en flopp. Owuya hade kanske varit fantastiskt bra? Eller en flopp. Med andra ord en svår sits. Som vanligt när det gäller värvningar. Målvaktssidan är dessutom mest känslig.
Med all respekt för din åsikt,det är VI SOM ÄR DIF,jag t.ex är 36 år och har följt DIF sedan jag var 3 år gammal,är ständig medlem i DIF,var med i gamla Blue Saints.
Jag sympatiserar med Tellan för att han är en av oss,dvs en ur Djurgårdare.
Djurgården är dessutom en MEDLEMSSTYRD förening,dvs dom bör och ska lyssna på oss
Jag är också DIF, jag är medlem i DIF och var medlem i gamla Blue Saints. Jag litar på att DIF vet vad de gör och har ingen lust att inkluderas explicit eller implicit i en grupp som protesterar eller sätter tryck på DIF för att värva en eller annan spelare.

DET ÄR VI SOM ÄR DIF!
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Peter »

På Tellqvist låter det ju som om han inte blivit kontaktad. Om problemet sitter i kontraktslängd eller löneanspråk så är det väl bara att kasta fram säg ett 1+2+1 med en enligt DIF rimlig lön som bara kan brytas från föreningens håll? Får man ett nej då och motbudet känns orimligt så kan man sedan säga att man står för långt ifrån varandra och gå vidare på ett annat spår. Om det är annat som påverkar beslutet så får man allt ta och tala ur skägget. Hur ska medlemmarna kunna avgöra om de har förtroende för beslutsfattarna när de inte ens framgår vilka dessa är?

Många ifrågasätter hur mycket Tellqvist-förespråkarna har sett honom spela och om man varit beredda att slanta upp för någon annan godtycklig 31-årig KHL-målvakt. Om man vänder på det. Hur många skulle känna sig nöjda med en AHL-målvakt med en misslyckad säsong bakom sig och ETT bra SM-slutspel som tyngsta merit om det inte var så att de hade SM-silvret kvar på näthinnorna?

Fakta är ju trots allt att Tellqvist så sent som förra året levererade mot storstjärnor i en liga som är bättre än Elitserien medan Wesslau inte fick till det i en på sin höjd likvärdig liga.

Om man inte ens ids kontakta Tellqvist så ser jag det som Djurgårdens förbannade ansvar att berätta vem som tagit beslutet och varför!
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av starvin_marwin »

DIF SJÖSTADEN skrev: Jag sympatiserar med Tellan för att han är en av oss,dvs en ur Djurgårdare.
Djurgården är dessutom en MEDLEMSSTYRD förening,dvs dom bör och ska lyssna på oss
Jag håller med dig gällande mycket av det du säger. Dock är föreningen majoritetsägare i Djurgården Hockey AB, detta betyder inte att föreningen har rätt att blanda sig i operativa beslut i den dagliga verksamheten, detta ska de anställda i Djurgården Hockey AB hantera.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Peter skrev:Om det är annat som påverkar beslutet så får man allt ta och tala ur skägget. Hur ska medlemmarna kunna avgöra om de har förtroende för beslutsfattarna när de inte ens framgår vilka dessa är?
Hur skall det här informationsflödet ske, skall det gälla alla värvningar? Skall det gälla bänkningar / petningar av spelare? Träningsupplägg? Kostintag? Försäsongsträning?

Sen när har DIF Hockey en skyldighet att officiellt gå ut och förklara varför man av någon anledning inte väljer att signa en specifik spelare? En spelare som i det här fallet råkar vara en gammal guldhjälte som halva fansskaran krappelerar i brallan av att ens tänka på...
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
Peter skrev:Om det är annat som påverkar beslutet så får man allt ta och tala ur skägget. Hur ska medlemmarna kunna avgöra om de har förtroende för beslutsfattarna när de inte ens framgår vilka dessa är?
Hur skall det här informationsflödet ske, skall det gälla alla värvningar? Skall det gälla bänkningar / petningar av spelare? Träningsupplägg? Kostintag? Försäsongsträning?

Sen när har DIF Hockey en skyldighet att officiellt gå ut och förklara varför man av någon anledning inte väljer att signa en specifik spelare? En spelare som i det här fallet råkar vara en gammal guldhjälte som halva fansskaran krappelerar i brallan av att ens tänka på...
Jag förstår inte riktigt diskussionen, det är ju vi medlemmar som väljer styrelse? Gå på nästa medlemsmöte istället om ni vill göra någon skillnad.
Andy skrev:
SirDIFalot skrev: Om målvakten inte hette Tellqvist, hade det varit logiskt att dänga upp ett 4-års avtal med hög lön till en 31-årig målvakt från KHL?
Svaret är - det beror helt på vad alternativet är.

Om alternativet är en AIKare som inte ens gjort 80 elitseriematcher och har sina största och tyngsta meriter från AHL, Borås och Malmös juniorer så är svaret - utan tvekan!
Det är riktigt patetiskt av dig att dra upp aik-argumentet. Kristofer Ottosson har också lirat i gnaget vet du...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
Jag förstår inte riktigt diskussionen, det är ju vi medlemmar som väljer styrelse? Gå på nästa medlemsmöte istället om ni vill göra någon skillnad.
Så är det givetvis, folk är ju dock så upprörda att de inte tycker en ordinär röstning på ett möte ger önskad effekt. Därav diskussionen (antar jag).

EDIT: Jag kan dock förstå att folk är upprörda. Säger egentligen inget emot det, jag reagerade själv exakt (om inte värre) likadant när DIF inte valde att gå vidare med Linkan förut. Men jag kom till insikt så småningom med att DIF nog trots allt i regel vet vad som är bäst för klubben, och att det oftast finns rationella tankar bakom liknande beslut.
Bild
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av sportfåne »

Folk säger hela tiden att Tellan kräver ett långtids kontrakt, det ändå han säger med långtids kontrakt är att det är de han önskar. Och hur vet så fall Järla om att han kräver långtidskontrakt om vi ändå inte kommit med något konkret förslag? som föregående skriver, erbjud ett kontrakt med rätten att avbryta kontraktet om klubben inte är nöjd. Att man väljer Wesslau före Tellan är i mina ögon en stor fet skandal!

Ska vi inte plocka tillbaka André Mattsson istället för Niklas Kronwall när han vill hem också?

Edit: Dum liknelse men blir så jävla förbannad!
DIF <3
Låst