Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Stulle »

Vet inte om denna postats tidigare men jag höjde lite på ögenbrynen i allafall.

http://www.youtube.com/watch?v=N1TW4c06UOU
Jag är inte arg, och inte besviken.
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av SebastianK »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.youtube.com/watch?v=inncr93UioA
0:32...

borde rendera i två minuter på botbänken va?
No blood - No foul ;)
HAHA, bra sagt Edin :D
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av BaronVonDif »

Finns det nån här som kan överföra vhs till nåt digitalt medium? Har en jävla massa godis på video, bla hela finalen 2001, sportnytt samma kväll samt intervjuer i nyhetsmorgon med bilder från guldfirandet. Har även ett skönt Derby från 2000 när dif vänder 0-2 till 3-2 på 6 minuter, final 5 har jag samt semi när vi slår ut Luleå 2001. Har även semi från 2000 när Magnusson sätter spiken i kistan, bland det snyggaste målen i dif's historia. Jo, kvart 7 från 2000 har jag när vi slår färjestad med 4-0. Har även Nhl-challenge matcherna när vi först slår ut aik sen torskar i sudden mot Vancouver.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Mäklaren »

BaronVonDif skrev:Finns det nån här som kan överföra vhs till nåt digitalt medium? Har en jävla massa godis på video, bla hela finalen 2001, sportnytt samma kväll samt intervjuer i nyhetsmorgon med bilder från guldfirandet. Har även ett skönt Derby från 2000 när dif vänder 0-2 till 3-2 på 6 minuter, final 5 har jag samt semi när vi slår ut Luleå 2001. Har även semi från 2000 när Magnusson sätter spiken i kistan, bland det snyggaste målen i dif's historia. Jo, kvart 7 från 2000 har jag när vi slår färjestad med 4-0. Har även Nhl-challenge matcherna när vi först slår ut aik sen torskar i sudden mot Vancouver.
Oj oj oj oj. Det här måste lösas. Herregud vilka godbitar. Vem ordnar detta?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Finns mängder med guider på nätet om hur man ska gå tillväga. Finns även butiker som kan göra sånt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Raus »

Jag gjorde en film idag med klipp från guldet 2000 och från föregående säsong..Är väl tänkt som en "taggningsvideo" inför säsongen 2011/2012.

http://www.youtube.com/watch?v=oKUBH51Q ... ideo_title
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Daniel942 »

Raus skrev:Jag gjorde en film idag med klipp från guldet 2000 och från föregående säsong..Är väl tänkt som en "taggningsvideo" inför säsongen 2011/2012.

http://www.youtube.com/watch?v=oKUBH51Q ... ideo_title
Synd att du har gjort det i 4:3 format och inte 16:9, har själv gjort samma tabbe.
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:
Raus skrev:Jag gjorde en film idag med klipp från guldet 2000 och från föregående säsong..Är väl tänkt som en "taggningsvideo" inför säsongen 2011/2012.

http://www.youtube.com/watch?v=oKUBH51Q ... ideo_title
Synd att du har gjort det i 4:3 format och inte 16:9, har själv gjort samma tabbe.
Japp, och textningen blir för pajig. Moviemaker-typsnitt ger ingen vidare ribba.
Godkänt fram till 1.06, gav nästan rysningar.

Men sedan blir det en turnoff med alla abrupta ljudavbrott - det hade varit bättre om du avlinkat ljud- och bildspåren från varandra och låtit kommentatorsnacket fortsätta, använt mer autentiska ljudklipp från måljubel och sång och mindre musik.

Det började bra, men sedan inget vidare att hänga i julgranen tyvärr. Men cred ändå som tog dig tid!
Säg den glädje som varar
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av stolpskott »

BaronVonDif skrev:Finns det nån här som kan överföra vhs till nåt digitalt medium? Har en jävla massa godis på video, bla hela finalen 2001, sportnytt samma kväll samt intervjuer i nyhetsmorgon med bilder från guldfirandet. Har även ett skönt Derby från 2000 när dif vänder 0-2 till 3-2 på 6 minuter, final 5 har jag samt semi när vi slår ut Luleå 2001. Har även semi från 2000 när Magnusson sätter spiken i kistan, bland det snyggaste målen i dif's historia. Jo, kvart 7 från 2000 har jag när vi slår färjestad med 4-0. Har även Nhl-challenge matcherna när vi först slår ut aik sen torskar i sudden mot Vancouver.
Jag har en idé som kanske kan funka.

Ska förklara så bra jag bara kan. Sätt igång filmerna på VHS. Spela in VHS bilderna till ett DVD format (Gäller då att du har utrymme för BÅDE VHS och DVD.) Stoppa in den brända DVD skivan till datorn, och voilá! Lägg in dom på datorn, gör en film. ;) Mina rekomendationer är att du använder dig först utav Fraps (http://www.fraps.com/download.php) Sen för att få det hela och se lite mer "Proffsigt" ut (För effekter, härliga turnovers osv.) Använd dig utav någon Sony Vegas version.

Eller så bara lägger du in filerna från DVDn till datorn. Men då får du enbart hela matcherna, lägg upp torrents.

Ifall du/någon har frågor, PM:a mig. För är ingen höjdare på att förklara, hoppas att jag var till någon hjälp!
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av BaronVonDif »

stolpskott skrev:
BaronVonDif skrev:Finns det nån här som kan överföra vhs till nåt digitalt medium? Har en jävla massa godis på video, bla hela finalen 2001, sportnytt samma kväll samt intervjuer i nyhetsmorgon med bilder från guldfirandet. Har även ett skönt Derby från 2000 när dif vänder 0-2 till 3-2 på 6 minuter, final 5 har jag samt semi när vi slår ut Luleå 2001. Har även semi från 2000 när Magnusson sätter spiken i kistan, bland det snyggaste målen i dif's historia. Jo, kvart 7 från 2000 har jag när vi slår färjestad med 4-0. Har även Nhl-challenge matcherna när vi först slår ut aik sen torskar i sudden mot Vancouver.
Jag har en idé som kanske kan funka.

Ska förklara så bra jag bara kan. Sätt igång filmerna på VHS. Spela in VHS bilderna till ett DVD format (Gäller då att du har utrymme för BÅDE VHS och DVD.) Stoppa in den brända DVD skivan till datorn, och voilá! Lägg in dom på datorn, gör en film. ;) Mina rekomendationer är att du använder dig först utav Fraps (http://www.fraps.com/download.php) Sen för att få det hela och se lite mer "Proffsigt" ut (För effekter, härliga turnovers osv.) Använd dig utav någon Sony Vegas version.

Eller så bara lägger du in filerna från DVDn till datorn. Men då får du enbart hela matcherna, lägg upp torrents.

Ifall du/någon har frågor, PM:a mig. För är ingen höjdare på att förklara, hoppas att jag var till någon hjälp!

Min VHS funkar inte annars hade detta inte varit nåt problem, det är ju ett inaktuellt medium så jag vill inte köpa en ny spelare. Om nån vill låna kassetterna och föra över till dvd/avi eller vad som nu passar bäst går det bra. En del är inspelade i extended long play, hade inte fått in dom annars, tror final matchen 2001 är en bra bit över 4 timmar, har ju med försnack/eftersnack osv.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av stolpskott »

BaronVonDif skrev:
stolpskott skrev:
BaronVonDif skrev:Finns det nån här som kan överföra vhs till nåt digitalt medium? Har en jävla massa godis på video, bla hela finalen 2001, sportnytt samma kväll samt intervjuer i nyhetsmorgon med bilder från guldfirandet. Har även ett skönt Derby från 2000 när dif vänder 0-2 till 3-2 på 6 minuter, final 5 har jag samt semi när vi slår ut Luleå 2001. Har även semi från 2000 när Magnusson sätter spiken i kistan, bland det snyggaste målen i dif's historia. Jo, kvart 7 från 2000 har jag när vi slår färjestad med 4-0. Har även Nhl-challenge matcherna när vi först slår ut aik sen torskar i sudden mot Vancouver.
Jag har en idé som kanske kan funka.

Ska förklara så bra jag bara kan. Sätt igång filmerna på VHS. Spela in VHS bilderna till ett DVD format (Gäller då att du har utrymme för BÅDE VHS och DVD.) Stoppa in den brända DVD skivan till datorn, och voilá! Lägg in dom på datorn, gör en film. ;) Mina rekomendationer är att du använder dig först utav Fraps (http://www.fraps.com/download.php) Sen för att få det hela och se lite mer "Proffsigt" ut (För effekter, härliga turnovers osv.) Använd dig utav någon Sony Vegas version.

Eller så bara lägger du in filerna från DVDn till datorn. Men då får du enbart hela matcherna, lägg upp torrents.

Ifall du/någon har frågor, PM:a mig. För är ingen höjdare på att förklara, hoppas att jag var till någon hjälp!

Min VHS funkar inte annars hade detta inte varit nåt problem, det är ju ett inaktuellt medium så jag vill inte köpa en ny spelare. Om nån vill låna kassetterna och föra över till dvd/avi eller vad som nu passar bäst går det bra. En del är inspelade i extended long play, hade inte fått in dom annars, tror final matchen 2001 är en bra bit över 4 timmar, har ju med försnack/eftersnack osv.
Ah, jag förstår. Lite knas att jag läste fel och missuppfattade det du skrev. Synd att jag inte är bosatt i Stocholm, annars hade jag lätt kunnat fixa det.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Djurgårn »

Kan ingen göra en hyllningsvideo till Nichlas Falk? Själv är jag för dålig på sånt där...
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Daniel942 »

Nu är det ganska länge sen...
DIF!
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av stolpskott »

Daniel942 skrev:Nu är det ganska länge sen...
Riktigt nice video! Du som har gjort den?

Gillade låtvalet extremt mycket, har gillat den låt sen... typ forever!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Daniel942 »

stolpskott skrev:
Daniel942 skrev:Nu är det ganska länge sen...
Riktigt nice video! Du som har gjort den?

Gillade låtvalet extremt mycket, har gillat den låt sen... typ forever!
Om det inte var jag som hade gjort den hade jag inte lagt upp den ;)
DIF!
Skriv svar