Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Christian "Chippen" Eklund förlänger med DIF (troligtvis) enligt Aftonfnasket.se
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:Christian "Chippen" Eklund förlänger med DIF (troligtvis) enligt Aftonfnasket.se
En riktig järnkamin som gnuggar på i det tysta. Stort hjärta för klubben och ger alltid 100%. Varje lag behöver sådana spelare som utan gnäll kan göra ett stort jobb i en tredje eller fjärdelina. Han har dessutom gjort en mycket bra säsong och lär nog inte vara alltför kostsam för spelarbudgeten. Hoppas verkligen att han blir kvar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Christian "Chippen" Eklund förlänger med DIF (troligtvis) enligt Aftonfnasket.se
En riktig järnkamin som gnuggar på i det tysta. Stort hjärta för klubben och ger alltid 100%. Varje lag behöver sådana spelare som utan gnäll kan göra ett stort jobb i en tredje eller fjärdelina. Han har dessutom gjort en mycket bra säsong och lär nog inte vara alltför kostsam för spelarbudgeten. Hoppas verkligen att han blir kvar.
Fimpen blir kvar. Hans uttalande om "jag tar vad jag får för jag vill inte spela någon annanstans" tyder definitivt på att han blir kvar, när antagligen klubben redan har sagt sig vara intresserade av en förlängning. Tror att det är oerhört viktigt för laget; hade varit för tungt om både Falk & Fimpen slutat samtidigt.
Bild
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa öhling »

Gillar ju Fimpen men rent hockeymässigt känns det sådär att förlänga. Finns säkert juniorer som utan problem skulle kunna täcka hans plats.

Men Fimpens förhandlingsläge kan inte varit det bästa (vilken annan klubb kan varit intresserad?) så han är nog i alla fall relativt billig.
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Antie »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Christian "Chippen" Eklund förlänger med DIF (troligtvis) enligt Aftonfnasket.se
En riktig järnkamin som gnuggar på i det tysta. Stort hjärta för klubben och ger alltid 100%. Varje lag behöver sådana spelare som utan gnäll kan göra ett stort jobb i en tredje eller fjärdelina. Han har dessutom gjort en mycket bra säsong och lär nog inte vara alltför kostsam för spelarbudgeten. Hoppas verkligen att han blir kvar.
Fimpen blir kvar. Hans uttalande om "jag tar vad jag får för jag vill inte spela någon annanstans" tyder definitivt på att han blir kvar, när antagligen klubben redan har sagt sig vara intresserade av en förlängning. Tror att det är oerhört viktigt för laget; hade varit för tungt om både Falk & Fimpen slutat samtidigt.

Ja, Fimpen är viktig för laget. Man får inte glömma att ur rent sponsor och medialt intresse så är det viktigt att ha en stomme i laget. Ett gäng järnkaminer som har spelat ett tag och folk vet vilka de är och vad de står för. Fimpen är en urdjurgårdare som ger allt i alla byten och inte viker ner sig.

Jag tror många glömmer här också att det säkerligen kommer komma ett nyförvärv som ingen väntat sig eller scoutat innan. De gör det nästan alltid till varje säsong. Så håll i hatten.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mårten »

"Han var helt enkelt en dålig back" - Vladimir Krikunov, tränare i Neftechimik Nizjnekamsk efter att klubben gett honom sparken


Ja, nåt positivt gör han väl med tanke på att han ofta får en Tre Kronor-plats. Men jag tycker att han saknar rätt speed för min smak - vad vi behöver är en allroundback som kan åka grillor. Ska man ta in Fernholm blir det på Kronwalls bekostnad, och då säger jag nej tack.[/quote]

Kan någon förklara varför vissa verkar vilja ha en Herr Fernholm, killen som har ungefär lika mycket djurgårdshjärta som Johan Mjällby.

Ser jag Fernholm i våran vackra tröja igen så kommer jag bokstavligen att kasta upp.[/quote][/quote]



Personligen vill jag inte se Fernholm hos oss igen. Känns som att det var igår han häcklade oss i media när han stack till plastköping. Sen om det är långsint eller inte skiter jag i , han kan fortsätta sin dekiskarriär någon annanstans. Varför skall vi stå med öppna armar och ta tillbaka honom när han drog igen gylfen på oss innan vi ens hann pissa färdigt för några år sen.

Hade sen varit roligt att se Figren igen för en vettig prislapp. Killen har potential och kan han sluta åka skyttetrafik till Ahl och stanna hos oss så kan han helt klart bli en bra spelare för elitserien, NHL kan han nog glömma.

Silly är det enda som är roligt i sporterns värld nu ett halvår framöver så man får hoppas att Järlan kommer med postiva överraskningar.
cheerup
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-03-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av cheerup »

Som någon nämnde tidigare i tråden:
Om Södertälje åker ut kanske Lukas Kilström är värd att värva. Han har varit lite upp och ner under säsongen, började grymt, hade en svacka i mitten och börjat komma upp i form mot slutet.
Har gått från att vara en back med rejält med minus till rejält med plus i +/- om man nu tycker sån statistik är viktig.

Sammanlagt har han verkligen tagit steg framåt mot att bli en riktigt bra back i år. Killen är född 1990 vilket innebär att han saknar rutin, men också att han har extra utvecklingspotential.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av seppuko »

Kilen har precis signat nytt med SSK, dock säkerligen med sån där åka ur klausul. Skulle han välja Djurgårn blir jag inte poppis på jobbet ;)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stocky »

Hoppas vi satsar mer på rörliga passnings och skjutvilliga backar till nästa säsong än massa stora sega backar som i år. 09/10 var vi så bra för att backarna kunde lägga en pass på bladet inte för att man kan crosschecka någon i ansiktet.
Användarvisningsbild
NorpaN
Inlägg: 127
Blev medlem: 2010-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av NorpaN »

Hoppas vi satsar mer på rörliga passnings och skjutvilliga backar till nästa säsong än massa stora sega backar som i år. 09/10 var vi så bra för att backarna kunde lägga en pass på bladet inte för att man kan crosschecka någon i ansiktet.
Håller med om det. Tycker att våra backar är väldigt slöa, märkte man speciellt mot luleå. I vissa stunder åkte de åttor runt våra stora backar , som också såg jävligt trötta ut. Och när det inte hänger med, då börjar de vifta med klubban istället vilket leder till en 2a, eller som när 78an gör det, matchstraff.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Enbom »

Weigel är definitivt redo för ES nästa säsong.

Klasscenter
Otto
Norman
Weigel

Fimpen och Zibbe som lirar center vid skador, annars huserar dom på kanten. Hoppas grymt på Oscar Möller eller Engqvist. Satan vad skönt det vore.
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Enbom »

Vad är denna Ahnelöv? En rejäl defensiv klippa? En tvåvägsback?
Lita inte på Eliteprospects.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Billx skrev:Djurgårn jagar Ahnelöv

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... m-usa-back
Där ser man. Jag varit inte helt fel ute alltså.
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Crashmash »

Enbom skrev:Vad är denna Ahnelöv? En rejäl defensiv klippa? En tvåvägsback?
Lita inte på Eliteprospects.
HF är väl helt okej i sina analyser vad jag vet: http://www.hockeysfuture.com/prospects/jonas_ahnelov
Låst