Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BaronVonDif »

Vic Bartley kommer nog sköta sig helt ok, enligt det jag läst (inget officiellt från DIF har ju kommit ut än) så var kontraktet på ett år, varför inte ett 1+2 eller 2-3 års kontrakt? Gör han en kanon säsong i DIF går han förlorad till NHL/AHL eller nån annan ES klubb utan att DIF kompenseras.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av tomten »

Staffan Kronwall och Daniel Tjärnqvist på backsidan vore guld.
Anderberg
Inlägg: 101
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Anderberg »

Ja nu MÅSTE vi få in Daniel Tjärnqvist. Oavsett vad vissa här inne säger så är han i Ragge-klass.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

Vårat track record när det kommer till backar från Allsvenskan är INTE bra.

Om jag tolkar vissa media rätt erbjöds han ett kontrakt motsvarande ca 100k i månaden.

Min oro ligger i at tvi värvat flera andra backar som gjort poäng / varit offensiva från allsvenskan för att de sedan skall visa sig att de inte hade kvaite nog för elitserien.

Kort sagt; Hade nog föredragit om man kikat på backar från AHL istället eller backar t ex Finland.

Det mest intressanta är ju att vi väl egentligen har som policy att bara plocka in spelare "utifrån" som anses vara bra nog för kedja 1-2. Undrar om denna snubbe håller den kvalitén?

Är han tänkt som ersättare till Lassen säger jag dock inget om värvningen.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Vilka allsvenska backar tänker du på då Kall-el?
Förutom Andersson. Liwing?
Född till sportchef.
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av tomten »

Det viktiga med årets lagbygge är att man verkligen försöker bygga ett lag och inte bara väljer spelare efter hur bra de är på pappret. Jag anser att vi hade för många namnkunniga forwardars den här säsongen som inte passade in i laget. Nästa säsong vill jag ha mer balans.
Anderberg
Inlägg: 101
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Anderberg »

android skrev:Vilka allsvenska backar tänker du på då Kall-el?
Förutom Andersson. Liwing?
Lassen, Jesper Björk, Andre Mattsson o s v.
Anderberg
Inlägg: 101
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Anderberg »

Angående Andreas Falk så är han ju ett rejält lyft om man jämför med Kruger. Bättre skott, producerar bättre sett till speltid, starkare, snabbare och mer rejäl och rutinerad i sitt spel. Kabske något sämre spelsinne, men det är ytterst marginellt. Tror han kan göra 15+30 i DIF.

Sen om han är en förstacenter eller ej låter jag vara osagt, men får vi honom så är han den bästa centern vi haft sedan Thoresen.
Senast redigerad av Anderberg den 2011-03-27 11:11:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

jool08 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2790698.ab

Låter ganska dyrt för ett oprövat kort. Ska man se det positivt så tyder det kanske på att ekonomin ser starkare ut än tidigare. Ska man se det negativt så är detta kanske tänkt som säsongens hetaste backvärvning...
120k euro är på en säsong är väl drygt 1.08 miljoner SEK. Räknar man 9 månader så blir det ca 120.000 / månaden netto. Låter fortfarande mycket, bara att hoppas han håller en hög nivå. Har läst lite om karln innan det här kom fram och det verkar vara en rätt duktig kille. Får väl se om förväntningarna från Järlan & co infrias. Finns risk att det blir en gigantflopp, men den riksen finns väl alltid.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Andreas Falk har jag alltid gillat och haft ögonen på. Tror han passar perfekt i DIF, vi vet precis vad vi får. Det är ingen Zackrisson men en kompetent center som alltid ger 100% i alla lägen.
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Anderberg skrev:
android skrev:Vilka allsvenska backar tänker du på då Kall-el?
Förutom Andersson. Liwing?
Lassen, Jesper Björk, Andre Mattsson o s v.

Lassen var väl knappast offensiv i Allsvenskan, Björk plockade vi inte från allsvenskan och var väl inte sedd som en offensiv back av någon? Mattsson gjorde ju inte heller några poäng direkt.

Kall-el nämnde offensiva backar från Allsvenskan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BaronVonDif »

Är det bara jag som anser att tränar-sidan bör ses över, att flertalet stor spelare underpresterat kan ju inte endast bero på spelarna? Behövs fyra tränare i båset, ju fler kockar...??
Skulle gärna se Nicklas Falk i båset om han lägger av, han har erfarenhet som spelare i alla positioner, stort DIF-hjärta,erfarenhet som lagkapten och har alltid lysande analyser i intervjuer.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

BaronVonDif skrev:Är det bara jag som anser att tränar-sidan bör ses över, att flertalet stor spelare underpresterat kan ju inte endast bero på spelarna? Behövs fyra tränare i båset, ju fler kockar...??
Skulle gärna se Nicklas Falk i båset om han lägger av, han har erfarenhet som spelare i alla positioner, stort DIF-hjärta,erfarenhet som lagkapten och har alltid lysande analyser i intervjuer.
Jävligt svårt att ta klivet från spelare till bra coach. Man är lite för nära sina forna lagkamrater för att kunna göra det jobb man behöver. Tufft att vara tuff mot en polare. Det vet vi alla.

Hoppas tränarsidan fattar hur viktigt det är idag med aktiv ledning i båset. Det duger inte tat bara stå och hoppas de följer den i förväg uppgjorda planen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mattias_87 »

BaronVonDif skrev:Är det bara jag som anser att tränar-sidan bör ses över, att flertalet stor spelare underpresterat kan ju inte endast bero på spelarna? Behövs fyra tränare i båset, ju fler kockar...??
Skulle gärna se Nicklas Falk i båset om han lägger av, han har erfarenhet som spelare i alla positioner, stort DIF-hjärta,erfarenhet som lagkapten och har alltid lysande analyser i intervjuer.
Håller med. Vi kan inte betala för fyra tränare. Minst en måste bort. Vem? Montén?
Avskaffa tre mot tre.
Anderberg
Inlägg: 101
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Anderberg »

Det gör ont att säga, men Micke Johansson verkar inte göra någon vidare nytta. Då ser jag hellre att vi behåller Monten.
Låst