Vem är vem?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
Lady Clio
Inlägg: 18
Blev medlem: 2011-01-14
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Vem är vem?

Inlägg av Lady Clio »

Har börjat nedräkningen till nästa säsong och längtar verkligen tills det börjar igen.

Under tiden tänkte jag att det skulle vara lite kul att veta vilka man delar sitt intresse med. Vore kul att veta vem som är vem och vem som sitter vart (om man nu har säsongskort och fast sittplats/ståplats).

Själv är jag bosatt i Haninge, heter Agnetha och går på matcherna med mina döttrar Angelica och Isabella. Vi har säsongskort på aktiv sittplats A15 rad 10 plats 20 - 22.

Vem är du?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Vem är vem?

Inlägg av Magnutz »

Undrar hur många som outar sig nu. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Vem är vem?

Inlägg av seppuko »

Är faktiskt också bosatt i Haninge. Ser mest matcherna hemma pga två barn under två år gamla. Blir säsongskort om kanske ett-två år. Haninge för övrigt är en riktig Djurgårdskommun :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Lady Clio
Inlägg: 18
Blev medlem: 2011-01-14
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Vem är vem?

Inlägg av Lady Clio »

Magnutz skrev:Undrar hur många som outar sig nu. ;)
Inte du tydligen :-)
Användarvisningsbild
Lady Clio
Inlägg: 18
Blev medlem: 2011-01-14
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Vem är vem?

Inlägg av Lady Clio »

seppuko skrev:Är faktiskt också bosatt i Haninge. Ser mest matcherna hemma pga två barn under två år gamla. Blir säsongskort om kanske ett-två år. Haninge för övrigt är en riktig Djurgårdskommun :)
Vart är alla dom då? Jag ser bara en massa djävla Hammarbyare överallt - och en del AIK:are
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Vem är vem?

Inlägg av seppuko »

Du letar helt klart på fel ställen. Brukar gå på allmänhetens åkning på torvalla tex, och massvis med Djurgårdare där. Sen nu i slutspelet började mössorna poppa upp i allehanda affärer. Sen så bor ju minst tre i a-laget här i kommunen :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Vem är vem?

Inlägg av lajjnus »

Är det inte bättre att göra en tråd där man typ berättar om vem man är?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Vem är vem?

Inlägg av Magnutz »

Lady Clio skrev:
Magnutz skrev:Undrar hur många som outar sig nu. ;)
Inte du tydligen :-)
jag har redan outat mig lite här och där. :)

Är exilare, född Stockholmare och född Djurgårdare. har följt laget aktivt och passivt under livets turer.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-03-25 11:55:15, redigerad totalt 2 gång.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lady Clio
Inlägg: 18
Blev medlem: 2011-01-14
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Vem är vem?

Inlägg av Lady Clio »

lajjnus skrev:Är det inte bättre att göra en tråd där man typ berättar om vem man är?
Hmm det var väl lite tanken med tråden "Vem är vem?" :-)
Användarvisningsbild
Lady Clio
Inlägg: 18
Blev medlem: 2011-01-14
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Vem är vem?

Inlägg av Lady Clio »

seppuko skrev:Du letar helt klart på fel ställen. Brukar gå på allmänhetens åkning på torvalla tex, och massvis med Djurgårdare där. Sen nu i slutspelet började mössorna poppa upp i allehanda affärer. Sen så bor ju minst tre i a-laget här i kommunen :)
Kan ju inte påstå att Torvalla är min favoritplats på jorden direkt. Är ju sämre än sämst på att stå på skridskor själv.

Vilka spelare bor i Haninge?
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vem är vem?

Inlägg av Lakrisal »

Axel här, född i Sverige och bott där 17 av 21 år... de andra har fördelats på Spanien (3) och USA (1) där jag bor nu.

Bodde förra året i Stockholm och hatade det efter tre år i Spanien, enda som riktigt kul var att gå på DIF matcher. Avstod dock från säsongskort men gick säkert på 10 grundserie matcher och nästan alla i slutspelet iallafall.

Numer får jag följa DIF på annat sätt, ofta har jag lektion när de spelar men det är klart att man drar upp telefonen och följer liverapportering då
Anderberg
Inlägg: 101
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: Vem är vem?

Inlägg av Anderberg »

26 år, egen företagare i reklambranschen. Bor i Vasastan och har säsongskort på Hovet och går sporadiskt på fotbollen på Stadion.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vem är vem?

Inlägg av -daniel- »

Dr. Leopold von Otterberg.

Aktiv hjärnkirurg, 92 år bor i Götgatsbacken. Har en förkärlek för ostron, rullatorer och en och annan antik flundra. Gillar att spela brännboll & kubb med pensionärsgänget, Stigbjörn Åkertoft är den mest framgångsrika av oss all (han vann faktiskt DM i kubb 1936).

På fritiden - notera att jag fortfarande driver min egna praktik (ibland opererar jag lite fel men patienterna har överseende med det sett till min ålder. De som överlever brukar få en ask choklad som kompensation) så gillar jag annars att titta på damrugby.

DIF har jag följt sen barnsben. Jaaa det var väl allt?
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Vem är vem?

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Dr. Leopold von Otterberg.

Aktiv hjärnkirurg, 92 år bor i Götgatsbacken. Har en förkärlek för ostron, rullatorer och en och annan antik flundra. Gillar att spela brännboll & kubb med pensionärsgänget, Stigbjörn Åkertoft är den mest framgångsrika av oss all (han vann faktiskt DM i kubb 1936).

På fritiden - notera att jag fortfarande driver min egna praktik (ibland opererar jag lite fel men patienterna har överseende med det sett till min ålder. De som överlever brukar få en ask choklad som kompensation) så gillar jag annars att titta på damrugby.

DIF har jag följt sen barnsben. Jaaa det var väl allt?
Haha. :lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Vem är vem?

Inlägg av JohanPez »

Lady Clio skrev:
seppuko skrev:Är faktiskt också bosatt i Haninge. Ser mest matcherna hemma pga två barn under två år gamla. Blir säsongskort om kanske ett-två år. Haninge för övrigt är en riktig Djurgårdskommun :)
Vart är alla dom då? Jag ser bara en massa djävla Hammarbyare överallt - och en del AIK:are
Samma här, nästan bara bajare r det man ser på tåget och i Haninge C ;)
Jag sjölv bor i Handen med flickvän och två katter, 24 år gammal och arbetar som drifttekniker och konsult hos en utav Sveriges otaliga Mac-återförsäljare.

Född och uppvuxen i Kolmården utanför Norrköping så det föll sig naturligt att det vart Skansen för mig senare i livet ;)

Djurgårn kom in i bilden när jag som nioåring spelade bordshockey med en hammarbyare som tyckte att jag skulle vara Djurgården och sen dess har det varit laget för mig :)

Trevlig helg alla!
Skriv svar