K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Äh så solklart att Tjommen vill få det till att "På grund av att jag har spelat i DIF vill jag så klart inte få det till att jag är partisk när jag kommenterar", men det blir ibland så uppenbart åt det andra hållet istället. Ibland lite komiskt. Ungefär som när Arto kommenterar Aik och utropar ett "Neeeeej!" (fast tvärtom) när HV missar ett jätteläge, eller när Ankan kommenterar Aik och försöker vara opartisk.
Bild
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Happ, det blev i princip 2-1 igen, otippat... Hardy har än en gång misslyckats kapitalt med att förändra en match, matchserie, spel, inställning osv osv osv.

Och förutom Hardy (och Järlan) lägger jag all skuld på de rutinerade spelarna. Typ alla över 25 år kan suga åt er av denna kritik. Det är inte meningen att en gallerjunior och hans polare ska bära DIF på sina axlar. Det ska Widing, Mackan, Tjärna, Otto och de övriga välavlönade, rutinerade spelarna göra och det har de inte gjort!

Jag hävdade någon gång under säsongen att Widing är den sämsta värvningen i DIF´s historia med tanke på lön och prestation. Trodde jag skulle få ångra detta då han kom in i sitt tvåveckors målstim men nej...jag står fast vid det. Tack för derbymålen men resten av vad han presterat är ett stort skämt. 41:an skymtade förbi i bild ett par ggr i dag, annars hade jag inte trott att han var med i matchen överhuvudtaget. Skjöt han ett enda skott? Bjöd han på en enda tackling? Stick!

Nu hoppas jag på storrensning i truppen och bland ledarna men det kommer väl inte hända mycket och vi tuffar på likadant nästa säsong, eller?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Daniel942 »

Hemma i Stockholm. Godnatt.
DIF!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av sensei »

Ställer mig skamset i skaran som vill ha bort widing. Det händer tyvärr ingenting. Han står på fel ställe. Han fullföljer inte. Han tacklar bredvid. Han är helt ofarlig.

Var så sjukt glad över den värvningen när den blev klar. En klockren DIF-spelare! Men entusiasmen har gradvis under säsongen försvunnit, nu är den helt borta. Lycka till i en annan klubb Widing!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev:Ställer mig skamset i skaran som vill ha bort widing.
Det händer tyvärr ingenting. Han står på fel ställe. Han fullföljer inte. Han tacklar bredvid. Han är helt ofarlig.

Var så sjukt glad över den värvningen när den blev klar. En klockren DIF-spelare! Men entusiasmen har gradvis under säsongen försvunnit, nu är den helt borta. Lycka till i en annan klubb Widing!
Det där raderna skulle iofs kunnat gälla 95% av laget DIF denna säsong.
Men visst, Widing är i dyraste laget med tanke på vad han tillfört
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Remy Lebeau »

Var skeptisk till Widing från början och har hållt vid i det hela säsongen. Samma personer som ville behålla honom efter sitt "peak" är nu samma som spottar åt honom. Lite tragiskt..
Dock är han inte ensam till att ha underpresterat under säsongen. Finns knappt några positiva grejer med hela säsongen. Nej, hoppas att vi förlorar så att vi kan börja planeringen inför nästa säsong. Just nu vill man bara glömma hela säsongen.

Både lagen från finalen förra året ligger under med 0-3 i matcher i sina serier. Det kan knappast ha hänt förut.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Magnutz »

Remy Lebeau skrev:Var skeptisk till Widing från början och har hållt vid i det hela säsongen. Samma personer som ville behålla honom efter sitt "peak" är nu samma som spottar åt honom. Lite tragiskt..
Dock är han inte ensam till att ha underpresterat under säsongen. Finns knappt några positiva grejer med hela säsongen. Nej, hoppas att vi förlorar så att vi kan börja planeringen inför nästa säsong. Just nu vill man bara glömma hela säsongen.

Både lagen från finalen förra året ligger under med 0-3 i matcher i sina serier. Det kan knappast ha hänt förut.
Bara idioter är statiska i sina åsikter. Widing spelade grymt bra en period och inget då tydde på att han skulle dippa igen. Han har - i mina ögon - haft tre perioder i DIF den här säsongen

Period 1: Slitit som ett djur men fått NOLL utdelning. Med rätt sällskap hade han spelat mycket bättre hela säsongen. En Dålig/halvbra/rätt-så-bra period men som ändå visar att han kan komma att göra många poäng framöver. Kopiöst slit från Widing denna period.

Period 2: Slitit som ett djur och fått bra utdelning. Han började sätta sina chanser även om det inte var helt perfekta lägen varje gång. En BRA period.

Period 3: Sliten, trött, uppgiven(?!) gör inget riktigt 100%igt. Skjuter illa, sliter illa... En dålig period.

I stort ser Widings tre perioder ut som DIFs (som lag) 3 perioder gjort under säsongen...

Så, att säga att en spelare är kass i början och hålla fast vid det under en hel säsong fast spelaren under en period varit skitbra... det är bara korkat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår mig inte riktigt på Widing heller, jag var helt övertygad om att han skulle komma igång på allvar efter att ha slitit & stångats i X antal omgångar utan att göra mål när det väl såg ut att ha lossnat.

Men sen har ingenting hänt. Känns som man knappt sett honom på isen senaste månaderna.

Jag trodde tidigare (perioden när han började komma igång) att han skulle komma att bli en av våra bärande spelare under slutspelet, men oj så fel jag hade.
Bild
Norrastååå
Inlägg: 49
Blev medlem: 2010-04-21

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Norrastååå »

Hey Animals!!

Shit, nu sitter vi i samma båt ert DIF och mitt HV. Suger hårt den här situationen. Jag måste dock säga att jag hade väntat mig elände för HV i kvarten efter vårt usla spel sedan LGHG. Det smärtar att erkänna men de två första matcherna förlorade HV välförtjänt. AIK var bästa laget.

DIF kändes mer på G i slutet av serien även om det svajade emellanåt så jag är lite förvånad att det står 0-3 där. Jag såg DIF-LHF i K2 och tyckte inte att DIF var i närheten av den speed och tyngd ni brukar kunna prestera.

Är Ölvestad borta för resten av säsongen? Han är en av mina favoritspelare alla kategorier (utom halvtimmen efter att han har grisat mot någon HV-spelare ;-)).

Vilka spelare skall ta lead i DIF's vändning?

I HV hade jag hoppats på Huddinge-pöjken Andreas Falk. Men han har ju tydligen försökt mörda MacNevin enligt domarbasen... Jeez.

Jag håller tummarna för att förra årets två finallag skall resa sig och skriva historia genom att vinna fyra raka och vända underläget. Ni har publiken, spelarmaterialet och hjärtat för att göra det. Tvåla till lapparna i nästa och ta det därifrån!

// JV

PS. Jag letar fortfarande efter filmclip från K3. Någon som kan länka? Är såklart särskilt nyfiken på Printz tackling på Abbott med tanke på hur olika tacklingar bedöms just nu (jag har skrivit ett inlägg om detta på http://www.facebook.com/Elitserien). Jag vet inte vad som är rätt eller fel, bara att domsluten just nu är gravt inkonsekventa.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Remy Lebeau »

Magnutz skrev:
Remy Lebeau skrev:Var skeptisk till Widing från början och har hållt vid i det hela säsongen. Samma personer som ville behålla honom efter sitt "peak" är nu samma som spottar åt honom. Lite tragiskt..
Dock är han inte ensam till att ha underpresterat under säsongen. Finns knappt några positiva grejer med hela säsongen. Nej, hoppas att vi förlorar så att vi kan börja planeringen inför nästa säsong. Just nu vill man bara glömma hela säsongen.

Både lagen från finalen förra året ligger under med 0-3 i matcher i sina serier. Det kan knappast ha hänt förut.
Bara idioter är statiska i sina åsikter. Widing spelade grymt bra en period och inget då tydde på att han skulle dippa igen. Han har - i mina ögon - haft tre perioder i DIF den här säsongen

Period 1: Slitit som ett djur men fått NOLL utdelning. Med rätt sällskap hade han spelat mycket bättre hela säsongen. En Dålig/halvbra/rätt-så-bra period men som ändå visar att han kan komma att göra många poäng framöver. Kopiöst slit från Widing denna period.

Period 2: Slitit som ett djur och fått bra utdelning. Han började sätta sina chanser även om det inte var helt perfekta lägen varje gång. En BRA period.

Period 3: Sliten, trött, uppgiven(?!) gör inget riktigt 100%igt. Skjuter illa, sliter illa... En dålig period.

I stort ser Widings tre perioder ut som DIFs (som lag) 3 perioder gjort under säsongen...

Så, att säga att en spelare är kass i början och hålla fast vid det under en hel säsong fast spelaren under en period varit skitbra... det är bara korkat.
Det är en stor skillnad på att vara skeptisk och tycka att en spelare är kass. Widing värvades i ett läge när vi var mer beroende av en ny center än en ersättare till Nilson.

Sedan är inte din syn på en spelare något form av facit vilket du får det att låta som.
Att kalla personer med en annan åsikt än du för idioter är på en riktig sandlådenivå.
Tycker inte han har levt upp till rimliga förväntningar på vad en spelare av hans kaliber och löneklass borde göra.

Du är välkommen att pm:a mig om du vill fortsätta denna diskussion. Istället för att fylla upp tråden med Widing.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Norrastååå
Inlägg: 49
Blev medlem: 2010-04-21

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Norrastååå »

Lee Harvey Oswald skrev:
djmoden skrev:Vi alla vill att dif ska vända de här o vinna guld. Vi alla vet att de inte kommer hända i år tyvär. Hade vart skit kul o se falk få lyfta bucklan en sista gång. Hoppas nu att dif rensar upp lite till nästa säsong. ta upp några hungriga juniorer. Vi Ska stötta dif ännu bättre nästa säsong. Man ska alltid ställa upp även om de går skit.

Och att aik tror att dom är bra är ju pinsamt. Hv71 är inte alls bra nu o aik har en målvakt som räddar dom. HV71 spelar mott en spelare inte ett lag. snacka om att aik har medgångssupportrar. 3000 under serien o nu när de går bra i slutspelet så har dom fullsatt..


Häng inte läpp nu. Nu kör vi mot nästa säsong. Och tänk på att stå upp för dif.
Både aik & luleå får ut precis 100% av sitt spelarmaterial & följer sin gameplan fullt ut i match efter match, inte bara nu i slutspelet utan även under grundserien.
Det är värt en jävla respekt om du frågar mig.
Klockren kommentar! Jag tycker dock att AIK får ut ännu mer än LHF. AIK går på vatten just nu. Råttorna är verkligen inte på listan över lag jag gillar - tvärtom - men både publik och spelare har verkligen klivit fram och ställt till med succé. Sjukt imponerande.

LHF må ha lyckats med sin game plan, men de har inte AIK's energinivå och hjärta. Det går att komma åt dem. På det sättet finns det mer hopp för DIF att kunna vända serien mot LHF än det finns för HV mot AIK. HV lyfte sig fenomenalt i K3 men det räckte inte. Av det lilla jag sett och hört som klev DIF fram bättre i sin K3 mot LHF men det känns som DIF har mer att ta fram som kan avgöra matcherna som kommer.

// JV
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Norrastååå skrev:
Klockren kommentar! Jag tycker dock att AIK får ut ännu mer än LHF. AIK går på vatten just nu. Råttorna är verkligen inte på listan över lag jag gillar - tvärtom - men både publik och spelare har verkligen klivit fram och ställt till med succé. Sjukt imponerande.

LHF må ha lyckats med sin game plan, men de har inte AIK's energinivå och hjärta. Det går att komma åt dem. På det sättet finns det mer hopp för DIF att kunna vända serien mot LHF än det finns för HV mot AIK. HV lyfte sig fenomenalt i K3 men det räckte inte. Av det lilla jag sett och hört som klev DIF fram bättre i sin K3 mot LHF men det känns som DIF har mer att ta fram som kan avgöra matcherna som kommer.

// JV
DIF gjorde en hyfsad 1:a period i K2, det 7 första min i per.2 var bland det bästa DIF presterat denna säsong, då gör luleå 1-1 istället för både 2 & 3-0 för DIF.
Sedan tog den psykologiska prägeln över matchen & DIF blev ännu en gång påminda om hur knepigt det är att rå på luleå denna säsong.
(1-4 i inbördes möten i grundserien)

I K3 försökte DIF "kötta ner" luleå & man kommer en bra bit på vägen, men utan sina enda 2 konstruktiva spelare (Hannula, Krüger) så saknades det lilla extra för att kunna avgöra matchen.
Dessutom tar man i 3:e perioden en hel serie psykbryts-utvisningar som gör att kraften inte räcker till nåt ordnat anfallsspel.
Istället avgör luleå på ett riktigt "skitmål", man driver in på kassen, pucken slängs in & styrs in med skridskon, dock helt korrekt godkänt.

Tror dock att DIF tar matchen imorgon, men sedan är det slut för denna säsong.

HV är knepigare att förstå sig på.
På pappret har man ett klart starkare lag än DIF & över 7 matcher så SKA man klara av aik.
Men jag tror man faller på ett "ickeintresse" i det första 2 matcherna då det mer var HV som var bleka än aik så fantastiskt bra.
Sedan i K3 gör HV allt som står i dess makt, men aik är inne i zonen där allt löser sig till slut.

Tror ändå att HV kan göra match av detta genom en vinst på tisdag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Magnutz »

Remy Lebeau skrev:
Magnutz skrev:
Remy Lebeau skrev:Var skeptisk till Widing från början och har hållt vid i det hela säsongen. Samma personer som ville behålla honom efter sitt "peak" är nu samma som spottar åt honom. Lite tragiskt..
Dock är han inte ensam till att ha underpresterat under säsongen. Finns knappt några positiva grejer med hela säsongen. Nej, hoppas att vi förlorar så att vi kan börja planeringen inför nästa säsong. Just nu vill man bara glömma hela säsongen.

Både lagen från finalen förra året ligger under med 0-3 i matcher i sina serier. Det kan knappast ha hänt förut.
Bara idioter är statiska i sina åsikter. Widing spelade grymt bra en period och inget då tydde på att han skulle dippa igen. Han har - i mina ögon - haft tre perioder i DIF den här säsongen

Period 1: Slitit som ett djur men fått NOLL utdelning. Med rätt sällskap hade han spelat mycket bättre hela säsongen. En Dålig/halvbra/rätt-så-bra period men som ändå visar att han kan komma att göra många poäng framöver. Kopiöst slit från Widing denna period.

Period 2: Slitit som ett djur och fått bra utdelning. Han började sätta sina chanser även om det inte var helt perfekta lägen varje gång. En BRA period.

Period 3: Sliten, trött, uppgiven(?!) gör inget riktigt 100%igt. Skjuter illa, sliter illa... En dålig period.

I stort ser Widings tre perioder ut som DIFs (som lag) 3 perioder gjort under säsongen...

Så, att säga att en spelare är kass i början och hålla fast vid det under en hel säsong fast spelaren under en period varit skitbra... det är bara korkat.
Det är en stor skillnad på att vara skeptisk och tycka att en spelare är kass. Widing värvades i ett läge när vi var mer beroende av en ny center än en ersättare till Nilson.

Sedan är inte din syn på en spelare något form av facit vilket du får det att låta som.
Att kalla personer med en annan åsikt än du för idioter är på en riktig sandlådenivå.
Tycker inte han har levt upp till rimliga förväntningar på vad en spelare av hans kaliber och löneklass borde göra.

Du är välkommen att pm:a mig om du vill fortsätta denna diskussion. Istället för att fylla upp tråden med Widing.
Du har rätt, jag ska inte kalla folk som har en viss åsikt för idioter. Det var att generalisera, grovt. Det tråkiga är ju att se det liksom nivålöst. Okej, pratar vi laget/Widing sett över hela säsongen har laget/Widing inte på långa vägar levt upp till förväntningarna men att säga att det varit kass från start till mål är lite fel. DIF hade en riktigt fin period med många poäng på rad. Widing lika så. Sen dippade laget och Widing. Rejält. Sen fattar jag vad du menade och var egentligen lite för het på tangenterna... men så blir det. Det var inte riktigt menat så som det flög ur mig. Även normalfungerande individer kan ha statiska åsikter. ;)

Sen försökte jag vara tydlig med att mina åsikter just var det - mina åsikter. Det var kanske otydligt ändå. Vill inte vara ett "facit" eftersom det inte finns något. :roll:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar