Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFDIF »

Om nu MODO åker ut vilket inte är sådär jättetroligt, så skulle inte jag ha något emot att hämta hem Nicke D. Förstod inte varför vi släppte honom i första skedet. Skulle vara en ganska bra värvning till 2/3 linan. Djurgårdare, från stockholm, känner redan alla i laget och kommer ha lätt att komma in, bra karaktär, gör poäng nu också.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Mario har ersatt nicky D. Liknande poängskörd, utvecklingsbar.

Beroende på vilka som lämnar kan väl Danielsson vara intressant. Bra truppspelare.

Jag gillar josefsson i Modo också. Dock inte haft någon utveckling i Modo.

Hynning är skadad jämt. Säger nej där. Riktigt bra spelare skadefri och i form annars.
Född till sportchef.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av isolerad »

Tycker faktiskt att vi ska överväga Andreas Karlsson i Frölunda som ny center till nästa säsong i brist på annat. Han har knappast rosat marknaden i Frölunda men var riktigt bra i HV innan han stack utomlands. Är iofs lite gammal, men som jag sa: i brist på annat.
i
ReikMax
Inlägg: 22
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av ReikMax »

isolerad skrev:Tycker faktiskt att vi ska överväga Andreas Karlsson i Frölunda som ny center till nästa säsong i brist på annat. Han har knappast rosat marknaden i Frölunda men var riktigt bra i HV innan han stack utomlands. Är iofs lite gammal, men som jag sa: i brist på annat.
...och dessutom ALLTID skadad. Nej tack.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av bastis7 »

Förlögning med bombom? NEJ TACK!!!! har inte sett nån sämre back defensivt i dif!
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

ReikMax skrev:
isolerad skrev:Tycker faktiskt att vi ska överväga Andreas Karlsson i Frölunda som ny center till nästa säsong i brist på annat. Han har knappast rosat marknaden i Frölunda men var riktigt bra i HV innan han stack utomlands. Är iofs lite gammal, men som jag sa: i brist på annat.
...och dessutom ALLTID skadad. Nej tack.
Ja att värva en 35+ årig, väldigt skadebenägen underpresterbonde från Frölunda är nog det sista jag vill se oss göra. Brist på annat min rumpa. Det vore verkligen att spotta på juniorverksamheten att göra en sån värvning.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

Kan någon reda ut precis vad som gäller med Bom-Boms kontrakt?
Vissa säger att 2 år gäller och vissa säger 1 + 1?

Vad är chanserna att vi kan bryta kontraktet efter denna säsong?
DIF!
Widing41
Inlägg: 6
Blev medlem: 2010-08-17

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Widing41 »

Helt seriöst alla ni som klagar så mycket på bom bom nu, helt plötsligt för vi förlorade 1 match o bom bom tog utvisningen som avgjorde så ska alla hänga ut honom? fan lägg ner!
Fan om forward uppsättningen gör säger 1 mål som var dagens fall också o missar säger vi några tongivande chanser då blir det inget gnäll? Titta upp o ner innan du tittar ner bara, snälla.. Lägg ner med gnället.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

Widing41 skrev:Helt seriöst alla ni som klagar så mycket på bom bom nu, helt plötsligt för vi förlorade 1 match o bom bom tog utvisningen som avgjorde så ska alla hänga ut honom? fan lägg ner!
Fan om forward uppsättningen gör säger 1 mål som var dagens fall också o missar säger vi några tongivande chanser då blir det inget gnäll? Titta upp o ner innan du tittar ner bara, snälla.. Lägg ner med gnället.
Har du kollat på Bom-Bom under säsongen? Bortamatchen mot SAIK är nog den mest tydliga matchen då han har förstört med sina fina utvisningar i slutminutrarna.
DIF!
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Hawk »

Widing41 skrev:Helt seriöst alla ni som klagar så mycket på bom bom nu, helt plötsligt för vi förlorade 1 match o bom bom tog utvisningen som avgjorde så ska alla hänga ut honom? fan lägg ner!
Fan om forward uppsättningen gör säger 1 mål som var dagens fall också o missar säger vi några tongivande chanser då blir det inget gnäll? Titta upp o ner innan du tittar ner bara, snälla.. Lägg ner med gnället.
Gillar Bombom. Men det är allt för ofta han har tagit dessa idiotutvisningar i dåliga lägen.

Som han lirade idag fram tills utvisningen, är han bra. Lite fladder här och där med pucken, men han var bra idag.

Han såg lugn och harmonisk ut.

Nu förlorade vi denna matchen(helt rättvist) men Bombom har en allt för vana att ta dessa utvisningar. Vilket inte uppskattas.

Men det är bara att tag nya tag inför torsdag! Och då vill jag se INSTÄLLNING!
Widing41
Inlägg: 6
Blev medlem: 2010-08-17

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Widing41 »

Jo men bom bom har dåliga dagar bakåt o idiot utvisningar precis som många forward har en dålig dag med måååååånga missade målchanser o öppna mål bland annat så att??
Förstår inte grejen o gnälla öppet om det... Sjukt onödigt fan ta bara nya tag o visa stolta DJURGÅR´N hjärtat nu <3
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Hawk »

Widing41 skrev:Jo men bom bom har dåliga dagar bakåt o idiot utvisningar precis som många forward har en dålig dag med måååååånga missade målchanser o öppna mål bland annat så att??
Förstår inte grejen o gnälla öppet om det... Sjukt onödigt fan ta bara nya tag o visa stolta DJURGÅR´N hjärtat nu <3
Det folk stör sig på, är att Bombom tar dessa utvisningar, och med detta så brukar det fälla laget!

Vilket är inte så roligt. Därför detta avsky mot Bombom.
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av inloss »

Jag tycker att bombom hade en bra match ikväll, visst att han hade kunnat göra det enklare för sig i slutet med fintar och allt, men totalt sett helt klart godkänd!

Sen kan man alltid gnälla på Wolmer "jag är i elitserien pga jag rädda livet på en i allsvenskan" Edqvist, eller Christer "jag såg inte hakningen mellan benen på Holmqvist" Lärking
Eller Patrik "Jag är fri men va fan, en droppass till Fimpen kan ju inte skada" Chelin

Men skit samma...

Vi fixar detta, låt norrlandspacket tro att dom har ett övertag!



På torsdag då jävlar!!
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Heaty »

Du kan inte skylla på cehlin där. Han får en dålig pass och måste stanna upp och får därför dålig fart. Det bästa i den situationen är att försöka droppa den, men då kommer tyvärr den som fyllde på för snabbt och fick inte tag i pucken.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av pulverapa »

Widing41 skrev:Jo men bom bom har dåliga dagar bakåt o idiot utvisningar precis som många forward har en dålig dag med måååååånga missade målchanser o öppna mål bland annat så att??
Förstår inte grejen o gnälla öppet om det... Sjukt onödigt fan ta bara nya tag o visa stolta DJURGÅR´N hjärtat nu <3
Redan i European Trophy såg Boumedinne slö och loj ut med pucken. Man trodde att det skulle bli bättre men det har det inte blivit. Inte nog med att han är slö, han drar på sig utvisningar i otroligt viktiga lägen. I går var väl fjärde gången vi tappade en match pga det. Av någon outgrundlig anledning har han mer istid än Kronwall... Matchen igår var inget undantag på någon front, han slog bort massa puckar, drog ner på tempot, felpassningar. Och då har han alltså gått ut och sagt att "nu är det slutspel, man taggar till lite extra". Jag såg ingenting av det igår.
Låst