Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Är det någon som hört några rykten på senaste om eventuella nyförvärv?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

Kan ingenting om Ollas och har typ aldrig sett honom spela. Har ändå en bra poängproduktion i Leksand de senaste säsongerna. Med tanke på hur hans spelstil beskrivs har han ju även förvånansvärt få utvisningsminuter.

Jag håller med om att det är en tveksam värvning med tanke på att vi har många forwards i truppen och i J-lagen. Man kan ju också undra hur bra Ollas egentligen är i förhållande till typ Micke Ahlén och Henrik Eriksson som kanske skulle kunna vara aktuella för hemkomst.

Likväl kan det faktiskt vara en ganska bra värvning, om den är förhållandevis billig. Widing lär som sagt försvinna. Leksand har väl dock kapital att betala sina "stjärnspelare" så jag undrar ändå om han går med på särskilt låg lön om han väljer DIF och DIF väljer honom. Lex Lassen har ju också gjort en skeptisk till värvningar från Leksand.

Ollas lär ju i alla fall få stå ut med en del ramsor om sitt efternamn.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Kan bara tänka mig att Ollas är tänkt att ersätta, ve och fasa, Daniel Brodin.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

DIF_Soldier skrev:Kan bara tänka mig att Ollas är tänkt att ersätta, ve och fasa, Daniel Brodin.
Har hört det snackas ett tag nu att Brodin vill åka över och göra ett försök med Toronto. Att han hamnar i Brynäs/Timrå ser jag som orealistiskt och det vore isf ett fullständigt karaktärssjälvmord av grabben.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

AMMC skrev:
DIF_Soldier skrev:Kan bara tänka mig att Ollas är tänkt att ersätta, ve och fasa, Daniel Brodin.
Har hört det snackas ett tag nu att Brodin vill åka över och göra ett försök med Toronto. Att han hamnar i Brynäs/Timrå ser jag som orealistiskt och det vore isf ett fullständigt karaktärssjälvmord av grabben.
Kan tänka mig det. Toronto är ju i desperat behov av några prospects att bygga laget kring, framför allt forwards. Landslagsspelare och draftad ett lag från en hockeytokig stad. Tror mycket väl han kan åka över.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Edin »

Stannar Brodin i Sverige så blir han kvar i DIF. Varför skulle han byta ner sig till ett brögäng för en marginell löneökning när han ändå är stockholmsgrabb?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIFDIF »

Någon mer än jag som skulle vilja ha in Linus Videll näst säsong? Har DIF som moderklubb, från stockholm, bra ålder och gör poäng. Visserligen han han spelar i gniget, men det har Wesslau och Printz också gjort. Skulle gärna ta in den grabben :)
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Edin »

DIFDIF skrev:Någon mer än jag som skulle vilja ha in Linus Videll näst säsong? Har DIF som moderklubb, från stockholm, bra ålder och gör poäng. Visserligen han han spelar i gniget, men det har Wesslau och Printz också gjort. Skulle gärna ta in den grabben :)
Gick in i den här tråden för att pusha mer för Videll, underbar grabb. Läste i en intervju för något år sedan att Micke ryckt i honom i flera års tid.

Om SSK ramlar ut måste vi signa honom illa kvickt, kommer förmodligen bli huggsexa om honom dock...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Edin skrev:
DIFDIF skrev:Någon mer än jag som skulle vilja ha in Linus Videll näst säsong? Har DIF som moderklubb, från stockholm, bra ålder och gör poäng. Visserligen han han spelar i gniget, men det har Wesslau och Printz också gjort. Skulle gärna ta in den grabben :)
Gick in i den här tråden för att pusha mer för Videll, underbar grabb. Läste i en intervju för något år sedan att Micke ryckt i honom i flera års tid.

Om SSK ramlar ut måste vi signa honom illa kvickt, kommer förmodligen bli huggsexa om honom dock...
Men han har väl sagt att han skulle vilja testa att spela utomlands nästa säsong? Tror till och med att han har fått kontraktserbjudande från någon KHL klubb.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
DIFDIF skrev:Någon mer än jag som skulle vilja ha in Linus Videll näst säsong? Har DIF som moderklubb, från stockholm, bra ålder och gör poäng. Visserligen han han spelar i gniget, men det har Wesslau och Printz också gjort. Skulle gärna ta in den grabben :)
Gick in i den här tråden för att pusha mer för Videll, underbar grabb. Läste i en intervju för något år sedan att Micke ryckt i honom i flera års tid.

Om SSK ramlar ut måste vi signa honom illa kvickt, kommer förmodligen bli huggsexa om honom dock...
Råkar veta att LHC erbjöd honom 170 papp i månaden inför denna säsong, men SSK erbjöd honom över 200, då beslöt han sig för att stanna. Känns som summan skulle öka ytterliggare om det blev ett budgivningskrig om de skulle åka ur.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:
Edin skrev:
DIFDIF skrev:Någon mer än jag som skulle vilja ha in Linus Videll näst säsong? Har DIF som moderklubb, från stockholm, bra ålder och gör poäng. Visserligen han han spelar i gniget, men det har Wesslau och Printz också gjort. Skulle gärna ta in den grabben :)
Gick in i den här tråden för att pusha mer för Videll, underbar grabb. Läste i en intervju för något år sedan att Micke ryckt i honom i flera års tid.

Om SSK ramlar ut måste vi signa honom illa kvickt, kommer förmodligen bli huggsexa om honom dock...
Men han har väl sagt att han skulle vilja testa att spela utomlands nästa säsong? Tror till och med att han har fått kontraktserbjudande från någon KHL klubb.
Han känns alldeles för mycket av en morsgris för att klara av KHL.
Expert.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Henkos »

Varför skulle han inte få ett NHL-kontrakt?
Sen om han lyckas är en annan femma.
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kire »

Hem med Tellqvist NU! Vi behöver en stabil målis som går ut och kör varje match, grundserie som slutspel. Att han dessutom har stort hjärta för klubben och vill komma hem gör saken kristallklar enligt mig.

Förstår dock problematiken med Owuya som har växt rejält under säsongen, tycker dock att slutspelet får utvisa om han håller ordentligt. Blir duktigt nervös när han är ute och kladdar med pucken men är samtidigt grymt impad av hur han går ut och möter skott. Man kan inte klaga på hans pondus och vilja.

Då är frågan: om Tellqvist kommer hem, vem blir backup? Owuya eller Sandberg? Jag antar att Riddarn lämnar efter den här säsongen med tanke på både spel och speltid...
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Enbom »

Tellqvist och Owuya har alla chanser att bli ett superbt målvaktspar.
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

Enbom skrev:Tellqvist och Owuya har alla chanser att bli ett superbt målvaktspar.
Lycka till att förklara för någon av dem att de får stå ca 15 matcher på säsongen...
Låst