Djurgården bästa spelare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Djurgården bästa spelare?

Inlägg av mikaelelk »

Vem är Djurgårdens bästa spelare?

Morten Ask, vår egen norrman ligger rätt långt upp på listan, eller vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Beror helt klart på vilka kriterier man skall ta i beaktning

Inlägg av Frasse »

Att utse att lags bästa spelare är inget enkelt val.
Först och främst måste man fråga sig vilka kriterier man skall bedömma en spelare efter.

Du skriver att Morten Ask skall ligga högt på listan och då frågar man sig vad du grundar detta på ?
Är det för att han har haft en poängmässigt hyfsad försäsong ?
Eller är det för att han med energi och stor uppoffring gör allt för att laget skall vinna ?

Låt oss leka med tanken att vi tycker att den som gör mest poäng är den bäste spelaren, ja då är det inget snack om att det är Fredrik "Linkan" Bremberg som är den bäste.

Är det istället så att vi tycker att den som jobbar hårdast i varje byte och i varje match, ja då är valet istället (och lika självklart) Jimmy Ölvestad.

Kanske är det så att vi tycker att den spelare som har det hårdaste skottet eller den som bidrar med mest rutin är just den som är laget bäste spelare, ja då är valet kanske Thomas Johansson eller Nichlas Falk.

Själv skulle jag nog påstå att Jimmy Ölvestad är den bäste spelaren då han alltid ger 100 % på isen och i stort sett aldrig gör en dålig insats.
Senast redigerad av Frasse den 2006-09-13 13:15:25, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Bäst spelar är enligt mig den som skulle saknas mest om den var borta... Svårt att säga vem det är. Men Ölvestad är en av dem.

Vill gärna se någon av fjunisarna slå igenom i år. Varför inte Big Dick.
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Inlägg av X3M »

Back: T.Johansson
Center: Bremberg
Fighter: J.Ölvestad
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Back: T.Johansson
Center: Bremberg
Striker: Dick Axelsson/Dragan
Fighter: Morten Ask
Saknar Kung Wikegård!
Leif
Inlägg: 73
Blev medlem: 2006-05-12

Inlägg av Leif »

I powerplay- Dragan+ Linkan, ingen konkurrens här från övriga i laget!

Kämpe: Ölvestad

Utropstecken: Morten Ask, och möjligtvis Dicken..

Skridskoåkare: Ölvestad

Playmaker: Linkan solklar etta! Därefter lika solklar tvåa Dragan

Genombrott: Löfberg

Back: T Johansson

Utropstecken: Ribbenstrand

Bäste center: Ottosson!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Användarvisningsbild
Ölvestad
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

För att vara bästa spelare i DIF enligt mig så behöver man inte ha ett spelsinne som Micke Johansson eller dylikt. Utan, enligt mig, är det graden Järnkamin i spelaren som avgör om man är en av lagets bästa spelare eller inte!

Därför: Jimmie Ölvestad
I UR & SKUR
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Ölvestad skrev:För att vara bästa spelare i DIF enligt mig så behöver man inte ha ett spelsinne som Micke Johansson eller dylikt. Utan, enligt mig, är det graden Järnkamin i spelaren som avgör om man är en av lagets bästa spelare eller inte!

Därför: Jimmie Ölvestad
Christian Eklund och Ölvestad delar på järnkamins utmärkelsen tycker jag, svårt att skilja på dom, eftersom båda brinner för Djurgårds märket på sina tröjor....
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Christopher J »

Bäste spelare: Jag tycker det är Fredrik Bremberg som är vår bäste spelare, det är ju bara att kolla förra säsongen och nu poängligan under försäsongen.

Genombrott : Jag tror på Christopher thörn i år.
Användarvisningsbild
Ölvestad
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Årets genombrott tror jag att Dragan står för. Var sjukt grym i Tälje och med Säcken och Challe som tränare, som vet hur man ska bli bra, så är det logiskt sett enbart en tidsfråga innan han blommar ut ordentligt!

Nu kanske man är överoptimist och/eller sitter och dagdrömmer! Men i år känns det fan i mej som vårt år!
I UR & SKUR
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Jag skulle nog tippa på att halva djurgårdens lag kommer få sitt stora genombrott i år. Thörn, Lassila, Dragan, Bäcker, Danielsson, Eklund, Löfberg, Hörnqvist, Ribbenstrand och Ask kommer allihopa att göra en mycket bra säsong. Inför nästa säsong så kommer Engqvist, From-Björck och Persson också bli bra Elitserie spelare.
Skriv svar