Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
carne
Inlägg: 177
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av carne »

Linus Klasens kontrakt går ut, och han har inte fått en riktigt chans i NHL. Han kanske skulle kunna förstärka, i och för sig så är han ju en forward. Men men :)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2295

En annan spelare jag skulle vilja se i Djurgården är Stephen Dixon. Han har inte levererat i KHL som han kanske skulle.
http://eliteprospects.com/player.php?player=9465
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Billx
Inlägg: 423
Blev medlem: 2010-07-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sidney Crosby »

Blixt och dunder. Varför skulle en av KHLs bästa backar spela i DIF nästa säsong? Lite realism kanske inte skulle skada när man postar ett inlägg i den här tråden.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mb81 »

Inga utlänningar nu! Vi har tillräckligt bra juniorer för slippa hyra in massa finnar eller tjecker osv! Det som verkligen behövs är en riktigt bra back! Gärna Tjärnqvist och möjligen en center som är riktigt vass! Kruger lär ju försvinna, och falken lägger av och jag räknar inte med Ekman nästa år heller men fan vad fint och rörande om han kan komma tillbaka!!!
Truppen borde se ut något åt det här hållet nästa år:
Målvakter
Owuya
Ridderwall
Sandberg (lånas ut)

Kommer Tellan så iväg med Ridderwall
Backar
Kronwall
Printz
Eklund
Bom-Bom
Honken
Tjärnqvist
Claesson
Lassen

Bort med Deilert och Lennhammar ur a-truppen. Det här tycker jag iaf ser bra ut men skärpning i det defensiva av Bom-Bom. Honken och Lassen så har vi bara där 10-15 extra pinnar!

Forwards
Ottosson
Ölvestad
Tjärnqvist
Mackan
Fimpen
Tim
Brodin
Cehlin
Widing
Hannula
Kempe
Norman
Zibanejad
Ny center som skulle kunna gå in förstafemman i vilket topplag som helst. Thoresen tex.

Tycker det ser väldigt stabilt ut! Inte så mycket förändring i laget. Många med rutin unga som fått ett extra år och såklart det viktigaste: Många DJURGÅRDARE!!!
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kenny »

mb81 skrev:Inga utlänningar nu! Vi har tillräckligt bra juniorer för slippa hyra in massa finnar eller tjecker osv! Det som verkligen behövs är en riktigt bra back! Gärna Tjärnqvist och möjligen en center som är riktigt vass! Kruger lär ju försvinna, och falken lägger av och jag räknar inte med Ekman nästa år heller men fan vad fint och rörande om han kan komma tillbaka!!!
Truppen borde se ut något åt det här hållet nästa år:
Målvakter
Owuya
Ridderwall
Sandberg (lånas ut)

Kommer Tellan så iväg med Ridderwall
Backar
Kronwall
Printz
Eklund
Bom-Bom
Honken
Tjärnqvist
Claesson
Lassen

Bort med Deilert och Lennhammar ur a-truppen. Det här tycker jag iaf ser bra ut men skärpning i det defensiva av Bom-Bom. Honken och Lassen så har vi bara där 10-15 extra pinnar!

Forwards
Ottosson
Ölvestad
Tjärnqvist
Mackan
Fimpen
Tim
Brodin
Cehlin
Widing
Hannula
Kempe
Norman
Zibanejad
Ny center som skulle kunna gå in förstafemman i vilket topplag som helst. Thoresen tex.

Tycker det ser väldigt stabilt ut! Inte så mycket förändring i laget. Många med rutin unga som fått ett extra år och såklart det viktigaste: Många DJURGÅRDARE!!!
Zibanejad skriver han på sitt 2års kontrakt han har liggande?.
Falk skulle jag vilja se en säsong till.
Tellan är väl så gott som klar va?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av mb81 »

kenny skrev:
mb81 skrev:Inga utlänningar nu! Vi har tillräckligt bra juniorer för slippa hyra in massa finnar eller tjecker osv! Det som verkligen behövs är en riktigt bra back! Gärna Tjärnqvist och möjligen en center som är riktigt vass! Kruger lär ju försvinna, och falken lägger av och jag räknar inte med Ekman nästa år heller men fan vad fint och rörande om han kan komma tillbaka!!!
Truppen borde se ut något åt det här hållet nästa år:
Målvakter
Owuya
Ridderwall
Sandberg (lånas ut)

Kommer Tellan så iväg med Ridderwall
Backar
Kronwall
Printz
Eklund
Bom-Bom
Honken
Tjärnqvist
Claesson
Lassen

Bort med Deilert och Lennhammar ur a-truppen. Det här tycker jag iaf ser bra ut men skärpning i det defensiva av Bom-Bom. Honken och Lassen så har vi bara där 10-15 extra pinnar!

Forwards
Ottosson
Ölvestad
Tjärnqvist
Mackan
Fimpen
Tim
Brodin
Cehlin
Widing
Hannula
Kempe
Norman
Zibanejad
Ny center som skulle kunna gå in förstafemman i vilket topplag som helst. Thoresen tex.

Tycker det ser väldigt stabilt ut! Inte så mycket förändring i laget. Många med rutin unga som fått ett extra år och såklart det viktigaste: Många DJURGÅRDARE!!!
Zibanejad skriver han på sitt 2års kontrakt han har liggande?.
Falk skulle jag vilja se en säsong till.
Tellan är väl så gott som klar va?
Klart Zibanejad skriver på! Hoppas Tellan kommer men tror vi klarar oss utan också! Falk får spela tills han dör om han vill!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Ziba har skrivit på för två år. Synd att det inte spelar någon direkt roll då NHL bara plockar över dom oavsett om de har kontrakt eller ej.
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Ziba har skrivit på för två år. Synd att det inte spelar någon direkt roll då NHL bara plockar över dom oavsett om de har kontrakt eller ej.
Vi har ju dock ett löfte från Zibbes agent... :roll:
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:Ziba har skrivit på för två år. Synd att det inte spelar någon direkt roll då NHL bara plockar över dom oavsett om de har kontrakt eller ej.
Vi har ju dock ett löfte från Zibbes agent... :roll:
Säg inte att hans agent är Peter Wallén?! :|
Wilhelm A
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-12-14

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Wilhelm A »

Kentta skrev:
Daniel942 skrev:
SirDIFalot skrev:Ziba har skrivit på för två år. Synd att det inte spelar någon direkt roll då NHL bara plockar över dom oavsett om de har kontrakt eller ej.
Vi har ju dock ett löfte från Zibbes agent... :roll:
Säg inte att hans agent är Peter Wallén?! :|
Det är det inte. Vem det är har jag däremot ingen aning om.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Frasse »

Det är det inte. Vem det är har jag däremot ingen aning om.
Edit:Hans agent heter Björn Rockström och inget annat.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av rikkard »

Jag vill återgå till grunderna igen. För det första ska vi fortsätta vår satsniong på egna juniorer och spelare med stockholmsanknytning. Vi måste banta truppen rent ekonomiskt, är så innerligt trött på dessa ekonomiska chansningar som alltid slutar med cirkus 5 miljoner back varje år. Det innebär att jag tycker att spelare som Widing, Hannula, Bom-Bom och Holmqvist ska gå. Det är spelare som inte lever upp till sin lön. Vi ska istället satsa pengarna på en bra målvaktsuppsättning. Minst en spelskicklig back (ex. Klubertanz, Tjärnqvist) och två stabila plus/minus backar ( ex. T. Pettersson). Det är bättre att vi får en bred stabil backuppsättning än att vi har några få offensiva spjutspetsar. Sedan behöver vi ha stabila centrar. En tvåvägs förstacenter som ersättare för Krüger och en defensiv center som ersättare för Falk. Forwards har vi gott om. Vill se både Norman och Zibbe som ytterforwards nästa säsong. Alla j-20 spelare med talang ska få chansen i laget. Därför bör vi rensa bland spelare som inte håller måttet. Tänker bl.a. på Kempe. Vårt lag ska byggas kring hårt jobbande lagspelare. Vi behöver dessutom en stomme av stabila centrar (såsom Linköping har haft de senaste 5 år säsongen) som vi kan bygga laget kring de närmaste 4-5 åren.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Salas »

rikkard skrev:är så innerligt trött på dessa ekonomiska chansningar som alltid slutar med cirkus 5 miljoner back varje år. Det innebär att jag tycker att spelare som Widing, Hannula, Bom-Bom och Holmqvist ska gå. Det är spelare som inte lever upp till sin lön.
Komiskt är bara förnamnet. Av alla spelare så nämner du inte Marcus Nilson, elitseriens mest överbetalda spelare efter sopor som Per Ledin och Johan Holmqvist.
Bom-Bom kan jag köpa, men Holmqvist är en duktig spelare som är väldigt viktig för oss. Att du klagar på värvningarna av Widing och Hannula kan jag inte förstå, vad skulle Djurgården ha gjort? Ersatt Marcus Nilson och Nils Ekman med Henrik Eriksson och Calle Gustafsson? :shock:
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:
rikkard skrev:är så innerligt trött på dessa ekonomiska chansningar som alltid slutar med cirkus 5 miljoner back varje år. Det innebär att jag tycker att spelare som Widing, Hannula, Bom-Bom och Holmqvist ska gå. Det är spelare som inte lever upp till sin lön.
Komiskt är bara förnamnet. Av alla spelare så nämner du inte Marcus Nilson, elitseriens mest överbetalda spelare efter sopor som Per Ledin och Johan Holmqvist.
Bom-Bom kan jag köpa, men Holmqvist är en duktig spelare som är väldigt viktig för oss. Att du klagar på värvningarna av Widing och Hannula kan jag inte förstå, vad skulle Djurgården ha gjort? Ersatt Marcus Nilson och Nils Ekman med Henrik Eriksson och Calle Gustafsson? :shock:
Jag tycker att sommaren är kort, det mesta regnar liksom bort. Det gör fan också dåliga värvningar som tur är. Så det jag vill se till nästa säsong är:

Ut: J. Boumedienne. S. Lassen. S. Ridderwall.

In: M. Tellqvist. K. Klubertanz. A. Engqvist. M. Zigomanis. Timmy Pettersson.

Typ. Får jag som jag vill?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Salas skrev:
rikkard skrev:är så innerligt trött på dessa ekonomiska chansningar som alltid slutar med cirkus 5 miljoner back varje år. Det innebär att jag tycker att spelare som Widing, Hannula, Bom-Bom och Holmqvist ska gå. Det är spelare som inte lever upp till sin lön.
Komiskt är bara förnamnet. Av alla spelare så nämner du inte Marcus Nilson, elitseriens mest överbetalda spelare efter sopor som Per Ledin och Johan Holmqvist.
Bom-Bom kan jag köpa, men Holmqvist är en duktig spelare som är väldigt viktig för oss. Att du klagar på värvningarna av Widing och Hannula kan jag inte förstå, vad skulle Djurgården ha gjort? Ersatt Marcus Nilson och Nils Ekman med Henrik Eriksson och Calle Gustafsson? :shock:
Jag tycker att sommaren är kort, det mesta regnar liksom bort. Det gör fan också dåliga värvningar som tur är. Så det jag vill se till nästa säsong är:

Ut: J. Boumedienne. S. Lassen. S. Ridderwall.

In: M. Tellqvist. K. Klubertanz. A. Engqvist. M. Zigomanis. Timmy Pettersson.

Typ. Får jag som jag vill?
Bara hemvändare? Rätt väg att gå?
Expert.
Låst