Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

mb81 skrev:
isolerad skrev:
mb81 skrev:Roade mig med att tippa de sista matcherna på hockeyligans hemsida och om mitt rättså pessimistiska tips går in kommer vi 8:a. Alltså klarar vi slutspel iaf! http://www.hockeyligan.se/index.php?estat=start.
Såhär slutar min tabell från plats 5-10
Brynäs 87p
Frölunda 80p
Modo 78p
Djurgården 78p
Södertälje 77p
Luleå 74p
Kanske var för snäll med Brynäs och för elak mot Luleå men försökte vara extra snäll mot våra konkurrenter runt slutspelsstrecket och tippade mest hur jag trodde det går match för match. Försökte inte ge mig några falska förhoppningar! Borde kräva runt 78-80 pinnar för att klara slutspel iaf! Mot slutspel nu! Och där kan allt hända om vi får en bra start!!!
Kom igen alla måste hjälpa till imorgon och sjunga fram vårt älskade lag!!!
Inte en chans att Luleå missar slutspel. Tror de kommer ta betydligt fler än 3 pinnar på 9 matcher. De försöker vinna till skillnad från oss. Tror inte heller Brynäs tar 21 pinnar på 10 matcher. Eller har de nån formtopp som jag har missat?

Ja jag tror väl egentligen också att Luleå kommer ta mer poäng men inte så många faktiskt. De sitter inte säkert iaf. Sen tippade jag extra snällt till de lagen vi konkurrerar med om sista slutspelsplatserna därav kanske lite extra lite för Luleå. Brynäs har väl nån sorts formtopp men tippade också vädigt snällt till de för att inte ge mig några falska förhoppningar! Bättre tippa pessimistiskt och bli glad än tvärtom! Det jag ville hasagt egentligen är att vi borde greja slutspel iaf och att det förmodligen krävs 80 poäng +-2poäng!
Kommer Ölvestad bli frisk till slutspelet förresten?
Han ska väl opereras? Har för mig att det stod att han blir borta resten av grundserien.
I mina öron låter det tyvärr som "Han är borta resten av säsongen" men vem vet?! Inte jag i alla fall och är han tillbaka på isen till slutspelet så är han nog inte helt fräsch ändå vilket är smärtsamt synd i så fall. Ölvestad är Djurgårdens Hockeys i särklass bäste spelare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Salas »

isolerad skrev:Inte en chans att Luleå missar slutspel. Tror de kommer ta betydligt fler än 3 pinnar på 9 matcher. De försöker vinna till skillnad från oss. Tror inte heller Brynäs tar 21 pinnar på 10 matcher. Eller har de nån formtopp som jag har missat?
Varför skulle äckelluleå ligga så säker till?
Dom har en match mer spelad än alla lag i elitserien, med undantag för aik, saik och Djurgården som har två matcher mindre spelade. Utöver detta så har Luleå hela sex bortamatcher kvar att spela, och endast tre hemmamatcher. Deras hemmamatcher är dessutom inga enkla sådana, saik som är klasser bättre än Luleå, samt Brynäs och Frölunda som desperat jagar underifrån.
Som jordgubben på toppen av tårtan så är Luleå seriens formsvagaste lag, och jag hoppas för allt vad världen innebär att dom vidriga och motbjudande äckelungarna i inavelpackets förening missar slutspel. Hade det inträffat så hade säsongen varit lyckad oavsett hur långt vi hade gått i slutspelet.

Och om ni undrar, ja, jag hatar Luleå. :wink:
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av mb81 »

Börjar tänka på vilka vi kan få i slutspelet nu för dit kommer vi iaf gå!!!
Säg att tabellen ser ut som den gör nu. Då får hv välja mellan oss och sportklubben. De väljer ssk då antar jag sen får saik välja mellan oss och brynäs. då de har haft svårt för oss väljer de brynäs. sen väljer fbk förmodligen luleå. Mao får vi isf plastcluben vilket jag tycker verkar rätt bra! andra scenarion återkommer jag med senare! Tjejen börjar bli lite sur över allt hängade på diffprum
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:
isolerad skrev:Inte en chans att Luleå missar slutspel. Tror de kommer ta betydligt fler än 3 pinnar på 9 matcher. De försöker vinna till skillnad från oss. Tror inte heller Brynäs tar 21 pinnar på 10 matcher. Eller har de nån formtopp som jag har missat?
Varför skulle äckelluleå ligga så säker till?
Dom har en match mer spelad än alla lag i elitserien, med undantag för aik, saik och Djurgården som har två matcher mindre spelade. Utöver detta så har Luleå hela sex bortamatcher kvar att spela, och endast tre hemmamatcher. Deras hemmamatcher är dessutom inga enkla sådana, saik som är klasser bättre än Luleå, samt Brynäs och Frölunda som desperat jagar underifrån.
Som jordgubben på toppen av tårtan så är Luleå seriens formsvagaste lag,
och jag hoppas för allt vad världen innebär att dom vidriga och motbjudande äckelungarna i inavelpackets förening missar slutspel. Hade det inträffat så hade säsongen varit lyckad oavsett hur långt vi hade gått i slutspelet.

Och om ni undrar, ja, jag hatar Luleå. :wink:

Full Aggro-akne-pubertets-poäng på den meningen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
carne
Inlägg: 177
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av carne »

mb81 skrev:Börjar tänka på vilka vi kan få i slutspelet nu för dit kommer vi iaf gå!!!
Säg att tabellen ser ut som den gör nu. Då får hv välja mellan oss och sportklubben. De väljer ssk då antar jag sen får saik välja mellan oss och brynäs. då de har haft svårt för oss väljer de brynäs. sen väljer fbk förmodligen luleå. Mao får vi isf plastcluben vilket jag tycker verkar rätt bra! andra scenarion återkommer jag med senare! Tjejen börjar bli lite sur över allt hängade på diffprum
Dem har väl ändrat så att ettan får välja mellan lag 5-8, tvåan väljer ett av lagen som är kvar mellan 5-8 placeringen, och så vidare?
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av starvin_marwin »

carne skrev:
mb81 skrev:Börjar tänka på vilka vi kan få i slutspelet nu för dit kommer vi iaf gå!!!
Säg att tabellen ser ut som den gör nu. Då får hv välja mellan oss och sportklubben. De väljer ssk då antar jag sen får saik välja mellan oss och brynäs. då de har haft svårt för oss väljer de brynäs. sen väljer fbk förmodligen luleå. Mao får vi isf plastcluben vilket jag tycker verkar rätt bra! andra scenarion återkommer jag med senare! Tjejen börjar bli lite sur över allt hängade på diffprum
Dem har väl ändrat så att ettan får välja mellan lag 5-8, tvåan väljer ett av lagen som är kvar mellan 5-8 placeringen, och så vidare?
Det stämmer, ettan väljer mellan alla lag placerade 5 - 8, tvåan och trean väljer på samma sätt, fyran får det som blir kvar. Det är alltså inte som tidigare år.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av mb81 »

starvin_marwin skrev:
carne skrev:
mb81 skrev:Börjar tänka på vilka vi kan få i slutspelet nu för dit kommer vi iaf gå!!!
Säg att tabellen ser ut som den gör nu. Då får hv välja mellan oss och sportklubben. De väljer ssk då antar jag sen får saik välja mellan oss och brynäs. då de har haft svårt för oss väljer de brynäs. sen väljer fbk förmodligen luleå. Mao får vi isf plastcluben vilket jag tycker verkar rätt bra! andra scenarion återkommer jag med senare! Tjejen börjar bli lite sur över allt hängade på diffprum
Dem har väl ändrat så att ettan får välja mellan lag 5-8, tvåan väljer ett av lagen som är kvar mellan 5-8 placeringen, och så vidare?
Det stämmer, ettan väljer mellan alla lag placerade 5 - 8, tvåan och trean väljer på samma sätt, fyran får det som blir kvar. Det är alltså inte som tidigare år.
Försökte leta reda på det på hockeyligan men hittade inget! Ok men då spelar det ingen roll vilken placering vi kommer på. Bara vi klarar slutspel. Vi kan ju komma 5:a men inte bättre. I dagsläget tror jag iaf det blir samma som jag sa innanom nu inte Skellefteå väljer Luleå istället. Kan dock förändras en del beroende på vilket lag som blir åttonde! Tycker iag Linköping känns som ett bra motståånd och tror inte e är nöjda att få oss!
Användarvisningsbild
NorpaN
Inlägg: 127
Blev medlem: 2010-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av NorpaN »

Om vi skulle spela ett eventuellt slutspel tror jag inte direkt att vi kommer bli valda först. Det är nog inte så många som vill möta oss i ett slutspel, kanske färjestad. Men tror inte direkt att HV skulle välja oss.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av isolerad »

Jag tror inte heller många skulle välja oss i ett slutspel. Skillnaden mellan oss och de flesta övriga lag som ligger på undre halvan är att vi har så jäkla mycket mer att ta ut av laget. Se bara på SSK, de ligger nog på sin toppnivå för tillfället.

Antalet matcher som vi har spelat bra den här säsongen går ju att räkna på en hand...

Säger inte att vi kommer krossa i ett slutspel, jag säger bara att en eventuell motståndare tar en större risk om de väljer att möta oss.
i
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av starvin_marwin »

mb81 skrev: Försökte leta reda på det på hockeyligan men hittade inget! Ok men då spelar det ingen roll vilken placering vi kommer på. Bara vi klarar slutspel. Vi kan ju komma 5:a men inte bättre. I dagsläget tror jag iaf det blir samma som jag sa innanom nu inte Skellefteå väljer Luleå istället. Kan dock förändras en del beroende på vilket lag som blir åttonde! Tycker iag Linköping känns som ett bra motståånd och tror inte e är nöjda att få oss!
Du missade nog att kolla artiklar publicerade denna vecka :wink: :
http://hockeyligan.se/index.php?article=6179
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kentta »

Hoppas att man under varje träning under uppehållet tränar på PP. Kasta gärna om lite i powerplayfemmorna, det funkar inte så som det är nu! Det går delvis alldeles för sakta, förutsägbart är det..

Tänk om Ragge kunnat vara hel den här säsongen.. Tänk om Klubertanz hade stannat..

:|
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:Hoppas att man under varje träning under uppehållet tränar på PP. Kasta gärna om lite i powerplayfemmorna, det funkar inte så som det är nu! Det går delvis alldeles för sakta, förutsägbart är det..

Tänk om Ragge kunnat vara hel den här säsongen.. Tänk om Klubertanz hade stannat..

:|
Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
xxwinniehxx
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av xxwinniehxx »

Tycker det har varit väldigt tyst från ledarhåll på senaste vad gäller poängjämförelse med samma tid förra säsongen. Det var ju annars ett jävla tjat om det i vintras.

Idioter utan sjukdomsinsikt, fy fan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17547
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

xxwinniehxx skrev:Tycker det har varit väldigt tyst från ledarhåll på senaste vad gäller poängjämförelse med samma tid förra säsongen. Det var ju annars ett jävla tjat om det i vintras.

Idioter utan sjukdomsinsikt, fy fan.
Det är väl svårt att refererade till något som ej längre stämmer?

Vad ska de säga? "Vi hade mycket mer poäng ifjol än i år, men det är lugnt" .... ok?
Eller "Vi hade mycket mer poäng ifjol än i år, så nu är det panik"
Expert.
xxwinniehxx
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av xxwinniehxx »

SirDIFalot skrev:
xxwinniehxx skrev:Tycker det har varit väldigt tyst från ledarhåll på senaste vad gäller poängjämförelse med samma tid förra säsongen. Det var ju annars ett jävla tjat om det i vintras.

Idioter utan sjukdomsinsikt, fy fan.
Det är väl svårt att refererade till något som ej längre stämmer?

Vad ska de säga? "Vi hade mycket mer poäng ifjol än i år, men det är lugnt" .... ok?
Eller "Vi hade mycket mer poäng ifjol än i år, så nu är det panik"
Hur gammal är du egentligen som inte förmår fatta andemeningen?
Var ju precis det jag ironiserade över, att de inte ens kan bortförklara skitspelet med töntiga jämförelser längre.
Skriv svar