Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Mash skrev:
Jockmaniac skrev:Fine, pucken kanske trots allt inte var inne. Men då vill jag ha bevis! Gör måldomarens samtliga bilder offentliga och sedan ska mannen eller kvinnan i fråga gå ut med en skriftlig analys av situationen. Blir så sur på denna jävla censur som de håller på med. Enda sättet att tysta mig är helt enkelt om jag blir överbevisad.
Jag håller helt med dig. En skriftlig rapport varför mål dömdes bort på t.ex hockeyligan.se eller en liknande hemsida. För jag förstår inte alls varför målet dömdes bort, för mig var den solklart inne.

Det man ser på highlight klippet är inte mycket att gå på, det står en spelare i vägen och sen ser man pucken 2-3 cm till höger om han innanför mållinjen med en målbur som lyfts ett par mm från isen. Skulle gärna vilja ha vinklarna måldomaren såg på.
Jag vet att måldomarna har en kamera rätt uppifrån målet. Alltså ovanför kassen! Varför ska det smygas med de bilderna? På sändningarna från NHL så ser man den kameran i TV, varför inte i Elitserien? Den kameran borde ha svaret!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Salas »

Lee Harvey Oswald skrev:Bilderna ni slängt upp visar inte hela sanningen (bla vänster stolprot)
Det är den som är flyttad nån 10-dels sek innan hela pucken är över linjen.
(petigt javisst, men efter regelboken)
Jag tror fortfarande (i min enfald) att det var det man konstaterade från granskningsvideon
På bilden är målburen liiite flyttad, men pucken är inne med marginal. Så jag var än mer noggrann den här gången, och om det var ett minimalt tvivel innan så är jag 110% säker på min sak nu, det skulle ha varit mål.
Bild
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Mash »

Jockmaniac skrev:
Mash skrev:
Jockmaniac skrev:Fine, pucken kanske trots allt inte var inne. Men då vill jag ha bevis! Gör måldomarens samtliga bilder offentliga och sedan ska mannen eller kvinnan i fråga gå ut med en skriftlig analys av situationen. Blir så sur på denna jävla censur som de håller på med. Enda sättet att tysta mig är helt enkelt om jag blir överbevisad.
Jag håller helt med dig. En skriftlig rapport varför mål dömdes bort på t.ex hockeyligan.se eller en liknande hemsida. För jag förstår inte alls varför målet dömdes bort, för mig var den solklart inne.

Det man ser på highlight klippet är inte mycket att gå på, det står en spelare i vägen och sen ser man pucken 2-3 cm till höger om han innanför mållinjen med en målbur som lyfts ett par mm från isen. Skulle gärna vilja ha vinklarna måldomaren såg på.
Jag vet att måldomarna har en kamera rätt uppifrån målet. Alltså ovanför kassen! Varför ska det smygas med de bilderna? På sändningarna från NHL så ser man den kameran i TV, varför inte i Elitserien? Den kameran borde ha svaret!
På jumbotronen igår fick vi se en kameravinkel snett utifrån, inte den som syns i highlights utan längre till höger. Där är den solklart inne innan målburen flyttas, dock så är det nog bättre vinkel uppifrån då man ser hela händelsen, man kan se puck och mål och se om det är felaktigt.

Bilderna borde göras offentliga, om dom nu har gjort rätt och vi får se samma sekvens som videodomaren så kan vi hänvisa till det eller så fick vi svar på tal, dvs att det inte var mål.

Förresten, visst får domarna titta på jumbotronen nu efter händelsen mellan aik-saik?

Salas: Tänk nu på att #4 står i vägen en del av bilden, därav är pucken inne tidigare och då har Hannula inte rört målburen.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Salas »

Mash skrev:Salas: Tänk nu på att #4 står i vägen en del av bilden, därav är pucken inne tidigare och då har Hannula inte rört målburen.
Pucken passerade just mållinjen på min senaste bild, och man ser klart och tydligt att målburen inte är flyttad en mm på den bilden, det räcker som bevis.
Men det är ju rätt komiskt ändå att man på 30-40 sekunder kan hitta bevis för om det borde ha varit mål eller inte när videodomaren med flera olika kameravinklar behöver 2-3 minuter på sig för att dessutom komma fram till felaktigt beslut.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av kotten »

Det är ett solklart mål, det såg man hur tydligt som helst på TV-repriserna. Pucken var inne med god marginal innan målburen hoppade ur sitt läge.

Det är nästintill skrattretande hur långt efter NHL Elitserien ligger. Se, lär och ta efter.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av lefflan »

Snazzi skrev:
lefflan skrev:kommer det inte upp en ny match-tråd snart. Det är ju trots allt match redan imorgon;)
Tycker att ditt trollande börjar bli lite jobbigt.

Vad menar du? För övrigt såg jag att den redan var uppe.. Ber om ursäkta för min dåliga synskärpa.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av pulverapa »

Fan va besviken man är.

Om videodomaren hade skött sitt jobb hade matchen sett helt annorlunda ut. Hockey handlar så mycket om energi och vilja och att få ett solklart mål bortdömt tär på psyket. Det spelar ingen roll att vi inte spelade särskilt bra över 60 minuter, hade vi fått målet och sluppit de där oerhört fjantiga utvisningarna hade vi fan vunnit matchen.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Mash »

SOLKLART MÅL

1.55 pausar ni, pucken över och målburen ej rubbad ur sitt läge. Inte ens någon mm.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Magnutz »

Mash skrev:SOLKLART MÅL

1.55 pausar ni, pucken över och målburen ej rubbad ur sitt läge. Inte ens någon mm.
maila in länken och tala om.. peter.andersson@swehockey.se -

det är inte kul längre. Misstag på misstag och det är inte kul att betala 139kr för TV-sänd match eller åka upp till Hovet och se skiten när det är domarnas usla fingertoppskänsla och videodomarnas totala brist på normalintelligens..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av seppuko »

Sa direkt till polarn att det är mål men kommer dömas bort. Domarna "safar" för mycket, även vid straffsituationer. Till er som tycker att vi inte ska ägna tid och kraft till att belysa sådana händelser kan väl försöka minnas Petraseks tripping på Krüger på tekning varvid Laine rusar fram och stänker in Sm-guldet förra året. En domarmiss kan betyda mycket.

För övrigt. En plattmatch men bra defensiv. Hellre svacka nu än om 15 matcher.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Sa direkt till polarn att det är mål men kommer dömas bort. Domarna "safar" för mycket, även vid straffsituationer. Till er som tycker att vi inte ska ägna tid och kraft till att belysa sådana händelser kan väl försöka minnas Petraseks tripping på Krüger på tekning varvid Laine rusar fram och stänker in Sm-guldet förra året. En domarmiss kan betyda mycket.

För övrigt. En plattmatch men bra defensiv. Hellre svacka nu än om 15 matcher.
ett fetare +1 får man tamejfan leta efter.
+1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Metal Machine »

Rix skrev:Domarna var katastrof, spelet var dåligt och videodomaren borde avgå. Sen klackturister som folk som ställer sig och bråkar med Fabriken/UCS för att de har flaggorna uppe under matchen. Hallå gott folk, dom har stått där i åtminstone 2 säsonger. Ställ er inte där om ni inte vill ha flaggorna ivägen.
Öhhhhh??? Var är du född egentligen? Är du medveten om hur störande det är när folk (oavsett vilka de är) står och viftar med flaggorna under pågående spel? Ibland t.o.m. när vi anfaller, även när vi har PP? Ska fabriken ha ensamrätt på ett särskilt område i klacken eller vad är det du föreslår? Lite som judarna "vi var faktiskt här först, sådeså!". Och då ska alla drabbade bara anpassa sig och acceptera att det är som det är. Hemskt logisk, må jag säga...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:
Rix skrev:Domarna var katastrof, spelet var dåligt och videodomaren borde avgå. Sen klackturister som folk som ställer sig och bråkar med Fabriken/UCS för att de har flaggorna uppe under matchen. Hallå gott folk, dom har stått där i åtminstone 2 säsonger. Ställ er inte där om ni inte vill ha flaggorna ivägen.
Öhhhhh??? Var är du född egentligen? Är du medveten om hur störande det är när folk (oavsett vilka de är) står och viftar med flaggorna under pågående spel? Ibland t.o.m. när vi anfaller, även när vi har PP? Ska fabriken ha ensamrätt på ett särskilt område i klacken eller vad är det du föreslår? Lite som judarna "vi var faktiskt här först, sådeså!". Och då ska alla drabbade bara anpassa sig och acceptera att det är som det är. Hemskt logisk, må jag säga...
Står du i klacken är flaggorna med i priset. Vill du se matchen, och äta popcorn: Köp sittplatsbiljett eller se matchen på TV. Klacken är INTE en plats där korvkäkande snubbar träffas och ser på matchen utan stället där stämningen skapas. Flaggor och sång, det ingår i klackplats...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av Mash »

Det Magnutz säger står dom flesta här på forumet bakom (hoppas jag). Stör det dig att flaggor viftas, att folk står upp och skymmer sikten? Då köper du sittplats så nära bortaklacken som möjligt för där sitter folk i 60minuter, undantag periodpauserna då det är springa till kiosken.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av lajjnus »

Mash skrev:Det Magnutz säger står dom flesta här på forumet bakom (hoppas jag). Stör det dig att flaggor viftas, att folk står upp och skymmer sikten? Då köper du sittplats så nära bortaklacken som möjligt för där sitter folk i 60minuter, undantag periodpauserna då det är springa till kiosken.
Ja, eller rättare sagt 5 minuter innan periodens slut - man måste ju hinna få sina popcorn i tid!!1
Låst