Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

@ starvin_marwin.

Haha...
Perfekt, då blir det alltså en nolla till imorgon mot MoDo :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av starvin_marwin »

Lee Harvey Oswald skrev:@ starvin_marwin.

Haha...
Perfekt, då blir det alltså en nolla till imorgon mot MoDo :wink:
you bet :D , skämt å sido jag håller med dig angående Mark, tycker dock han har potential men behöver ett par säsongers ytterligare bra utveckling (förslagsvis i Allsvenskan) för att nå förstaspade nivå..
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SkönaDjurgårn »

mårten skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Som jag hävdat i flera månader, det handlar om att rädda puckar - och det gör Mark! Ni som hånat kan ju be om ursäkt...till Mark.
Hoppas verkligen du skämtar....

Alla vet vad Mark går för , skoj för honom att hålla nollan men att påstå att det såg stabilt ut igår är allt annat än sanningen. Hoppas att han tar en kliv till i sin utveckling men tror chansen är minimal. Spelar Mark över sin förmåga resterande matcher och i slutspel skall jag med glädje be om ursäkt men det kommer inte att hända
Du verkar ju inte förstå. Exakt var i min lilla tvåraderstext skrev jag att det ser stabilt ut? Det är ju precis det jag inte säger. Jag säger att HAN RÄDDAR PUCKAR, sen hur det ser ut skiter jag i.

Och ni andra som fortsatt inte ger honom nån credit, synd. Han är en av våra genomgående bästa spelare hittills under säsongen. Menmen, orkar inte älta det mer nu. Ni kommer garanterat aldrig ändra er. Och nej, jag tror inte heller Mark tar SM-guld i vår men det beror mer på de andra tröttmössorna i laget än honom själv isåfall.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Vad hände egentligen med Brodins tvåårskontrakt som skulle bli klart "kommande dagarna"?
Det har gått ett par dagar sedan dess nu...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
NorpaN
Inlägg: 127
Blev medlem: 2010-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av NorpaN »

Fast å andra sidan, skillnaden mellan Owuya och Wesslau (innan slutspelet) är inte så stor. Wesslau var ett bollplank han med som inte klistrade en puck, och som man säger, "även en blind höna". Mark kan få en sådan superform, det tror jag faktiskt, och han bör därför få fullt förtroende framöver. Stefan Ridderwall kan lalla vidare och supa sig full varje fredag, lördag och onsdag på Stureplan, det är nämligen det enda han är kapabel till, för att någon elitseriemålvakt är han definitivt inte.

Till nästa säsong vill jag ha Tellqvist som nr ett i målet och Owuya som nummer två. Den lösningen känns faktiskt väldigt bra.

word.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Sebbe G »

Låt Owuya stå ett tag framöver nu. Även om han skulle dala lite i formkurvan, så är det fortfarande mentalt viktigt för en målvakt att kunna komma ur en sådan.
Just nu har Owuya det där "flytet" som en målvakt måste ha. Och det ska han belönas för! :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Sebbe G skrev:Låt Owuya stå ett tag framöver nu. Även om han skulle dala lite i formkurvan, så är det fortfarande mentalt viktigt för en målvakt att kunna komma ur en sådan.
Just nu har Owuya det där "flytet" som en målvakt måste ha. Och det ska han belönas för! :)
Lägg ner målvaktsdiskussionen här!
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Många frågor i skallen inför nästa säsong.

Ska Widing vara kvar? Kommer han kräva runt 300 loppor då också?

Vilken center ska vi värva?

Kommer Tjärnqvist Sr hem?

Kommer Kronwall vara kvar?

Kommer Ekman tillbaka?

Ja ni fattar. :)

Tellqvists återkomst borde vara ganska given enligt mig, eftersom han själv är så sugen på att komma tillbaka.

Nilson-Ottosson-Tjärnqvist
Kronwall-Printz

Widing-Norman-Cehlin
Tjärnqvist-Holmqvist
(En ganska stor chansning med Norman här, kanske bättre att plocka in någon mer rutinerad till den platsen.)

Ölvestad-Eklund-Brodin
Boumedienne-Eklund

Eriksson-Krüger Jr-Kempe
Extra: Zibanejad, Claesson.

Tellqvist
Owuya

Lassen lånas ut till Leksand eller liknande, där trivs han nog bättre. Eller vem vet, Lassen kanske gör en helomvändning?! :P
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av lajjnus »

Kentta skrev:
Widing-Norman-Cehlin
Tjärnqvist-Holmqvist
(En ganska stor chansning med Norman här, kanske bättre att plocka in någon mer rutinerad till den platsen.)
Hur ser det ut för Cehlin? Kanske blir sugen att dra över redan nästa säsong? Borde dock stanna minst en säsong till.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

lajjnus skrev:
Kentta skrev:
Widing-Norman-Cehlin
Tjärnqvist-Holmqvist
(En ganska stor chansning med Norman här, kanske bättre att plocka in någon mer rutinerad till den platsen.)
Hur ser det ut för Cehlin? Kanske blir sugen att dra över redan nästa säsong? Borde dock stanna minst en säsong till.
Ja där är det också frågetecken, men för hans skull så hoppas jag att han stannar. Dock så skulle det bli en plats åt Zibanejad om han åkte över.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Bigge »

Vet inte hur reglerna gäller.

Men är Kruger helt förlorad i DIF nu?
Vet att han enbart är utlånad till oss denna säsong, betyder det att han sticker nästa år?
Eller finns det möjlighet att han kan bli utlånad ytterligare en säsong. om de t.ex inte tycker han har utvecklats som de hoppats på, eller inte har palts för honom just nu.
Eller reglerna kanske säger att de måste plocka honom efter den utlånade tiden??
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

Bigge skrev:Vet inte hur reglerna gäller.

Men är Kruger helt förlorad i DIF nu?
Vet att han enbart är utlånad till oss denna säsong, betyder det att han sticker nästa år?
Eller finns det möjlighet att han kan bli utlånad ytterligare en säsong. om de t.ex inte tycker han har utvecklats som de hoppats på, eller inte har palts för honom just nu.
Eller reglerna kanske säger att de måste plocka honom efter den utlånade tiden??
Det finns inga regler som reglerar det. Chicago skulle teoretiskt sett kunna vilja låna ut Krüger även nästa säsong. Men det är en mikroskopisk chans att så kommer ske.

Räkna med att han är förlorad.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Bigge »

AMMC skrev:
Bigge skrev:Vet inte hur reglerna gäller.

Men är Kruger helt förlorad i DIF nu?
Vet att han enbart är utlånad till oss denna säsong, betyder det att han sticker nästa år?
Eller finns det möjlighet att han kan bli utlånad ytterligare en säsong. om de t.ex inte tycker han har utvecklats som de hoppats på, eller inte har palts för honom just nu.
Eller reglerna kanske säger att de måste plocka honom efter den utlånade tiden??
Det finns inga regler som reglerar det. Chicago skulle teoretiskt sett kunna vilja låna ut Krüger även nästa säsong. Men det är en mikroskopisk chans att så kommer ske.

Räkna med att han är förlorad.
Ok va som jag trodde då...
Tack för svaren.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Någon som har sett matcher där Klubertanz har spelat denna säsong i AHL? Hur går det för honom? Han verkar ju inte direkt spruta in poäng där borta!

Hoppas verkligen att man håller kontakt med honom om han skulle vilja komma över till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Hawk »

Kentta skrev:Någon som har sett matcher där Klubertanz har spelat denna säsong i AHL? Hur går det för honom? Han verkar ju inte direkt spruta in poäng där borta!

Hoppas verkligen att man håller kontakt med honom om han skulle vilja komma över till nästa säsong.
Ja det går ju inte lika bra som när han var här och lirade http://www.hamiltonbulldogs.com/page/league_roster
Låst