Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av SebastianK »

Mäklaren skrev:Klacken var bedrövlig.

Är inte allt bedrövligt, säsongen rakt igenom enligt dig?


Owuya tar det han ska plus lite till.. Dock bör han bättra på sitt spel runt målet om han ska ut och hämta puckar.

Varför spelade inte Honken mot slutet? Skadad? Någon som vet?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av SebastianK »

pulverapa skrev:+Printz
+Fimpen
+De flesta forwards som jobbar stenhårt i forechecking och backchecking
+Ooooowuya
+Att Lassen inte spelade en minut

Fan va skönt att Norrena tappar in den pucken. Jämtin var riktigt grinig i slutet, riktigt skönt att se.

Stabil match. Fan va skönt med 3 poäng!!


Du menar Engstrand... ? :D
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
ConZzz
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av ConZzz »

pulverapa skrev:+Printz
+Fimpen
+De flesta forwards som jobbar stenhårt i forechecking och backchecking
+Ooooowuya
+Att Lassen inte spelade en minut

Fan va skönt att Norrena tappar in den pucken. Jämtin var riktigt grinig i slutet, riktigt skönt att se.

Stabil match. Fan va skönt med 3 poäng!!

Norrena spelade inte.;)
Användarvisningsbild
Capcash
Inlägg: 909
Blev medlem: 2010-10-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av Capcash »

pulverapa skrev:+Att Lassen inte spelade en minut
Preciiiis!.. Vår "mindre bra" dansk lirar inte i backlinjen och vips håller vi nollan... samband? kanske, kanske inte,., men fan vad mkt roligare det är att se Claesson osv lira istället! Fortsätt så Hardy, tänk rätt!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av Daniel942 »

Årets tråkigaste match, alla kategorier!

Men skönt med seger!
DIF!
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av jensa85 »

Mäklaren skrev:
Kentta skrev:
warrant skrev:Nån mer än jag som tror att matchen i tisdags mot gnaget fanns kvar i huvudet hos DIF spelarna ?
Tim trodde ju att det kunde vara en baksmälla från derbyt, så ja, det var nog lite av den matchen i både huvudena och benen tror jag i alla fall.

Mäklaren är bedrövlig.
Hahahaha, snälla människor, ni måste kunna förstå att jag driver med er nu. Varför skulle jag tycka Owuya var skit och att klacken var bedrövlig en dag som denna? :)
Nej, du drev bara när du skrev att klacken var bedrövlig. De andra inläggen var seriösa. Lättläst :wink:
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Owuya var kung! Sanslösa räddningar men måste lära sig att hålla returer. Ser skrämmande lik ut Wesslau under föregående grundserie. Förhoppningsvis gör Mark ett likadant slutspel som honom nu fram i april också 8) Widing är forfarande kung men lite hybris verkar killen ha. Skjuter lite väl mycket nu. Skjuter ju till och med när han inte har skottläge. Värdera Daniel!

De andra spelarna led så tydligt av en rejäl baksmälla. Alla förutom Staffan som faktiskt bara är så här dålig just nu. Nilson lyckades vara bättre än i derbyt iaf! Svårt att vara sämre kan man ju tycka i och för sig.

Sen vill jag avsluta med:

MERA ZIBANEJAD TACK!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av -daniel- »

3 poäng var kvällens enda behållning. Kändes som baksmälla modell värre.

Owuya är riktigt stabil för tillfället dock...Härligt!

EDIT: måste också ge jätteplus till Boumedienne som senaste matcherna visar att han håller en hög nivå. Riktigt bra defensivt idag. Claesson visar också att han fullständigt manglar sönder Lassen i backkompetens. Fortsätt så!
Bild
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av Edin »

+Mark såklart!
+Printz
+Tim, var en av våra bättre spelare matchen igenom
+Fimpen
+Widing

Guldstjärna i kanten till de precis ovanför ingången till A18 som sparat 7 års matchprogram för att köra konfetti av. Weltklasse!

-LHC, så jävla tråkig ishockey. Man har ju materialet för att gå lite på anfall, men trots det så spelar dom som fjolårets Brynäs. Kul att dom hade 7 fans på läktarna också.

Riktigt jävla skön seger, tre poäng var ett måste för att hänga med topp 4, nu gäller det bara att ladda om till på lördag...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av Leijon »

Daniel942 skrev:Årets tråkigaste match, alla kategorier!

Men skönt med seger!
Verkligen, hoppas det inte händer igen på riktigt länge!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av tomten »

Riktigt seg match. Kändes som båda lagen spelade ganska defensivt. Inte så farliga målchanser.

+ Owuyas nolla :)
+ Widing
+ för 3p
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av lajjnus »

Leijon skrev:
Daniel942 skrev:Årets tråkigaste match, alla kategorier!

Men skönt med seger!
Verkligen, hoppas det inte händer igen på riktigt länge!
Modo är påväg uppåt i tabellen efter sina plastinköp. Gäller att höja sig både två och tre nivåer på lördag.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bonde som jag är så såg jag matchen på tv idag och den sittningen fick en utmärkt start då kommentatorn började med: "-...och både Linköping och Djurgården kommer från varsin vinst mot AIK". Haha, den meningen var honungslen i mina öron och man kom i bra stämning direkt.

Alla verkar tycka att det var en pisstråkig match men jag tyckte den var grym! Eller ja, kanske inte spelnivån men underhållningen. Våra spelare lyser verkligen av självförtroende. De vågar hålla i pucken någon extra sekund när det är lägligt, passningarna sitter på bladet osv. Det här är ett helt annat DIF än för 1-2 månader sen. Hur långt ska det bära...?

Man kan väl önska att vi ska gå lite tuffare på mål bara, vi skapade lite för få riktigt heta chanser. Mark och backarna får mina stora plus idag, de var kanonbra!
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av season »

Hjäääälp! Jag är kvar på Hovet, jag somnade någon gång i andra perioden. Allt är mörkt, måste jag vänta här tills på lördag när ni kommer och väcker mig?

(Herre gud vilken seg tillställning det var)
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC 13/1 2011

Inlägg av seppuko »

Edin skrev:+Mark såklart!
+Printz
+Tim, var en av våra bättre spelare matchen igenom
+Fimpen
+Widing

Guldstjärna i kanten till de precis ovanför ingången till A18 som sparat 7 års matchprogram för att köra konfetti av. Weltklasse!

-LHC, så jävla tråkig ishockey. Man har ju materialet för att gå lite på anfall, men trots det så spelar dom som fjolårets Brynäs. Kul att dom hade 7 fans på läktarna också.

Riktigt jävla skön seger, tre poäng var ett måste för att hänga med topp 4, nu gäller det bara att ladda om till på lördag...
Haha, satt precis ovanför dom och undrade lite lätt vad dom skulle med 100-talet matchprogram till. Fick ju svaret men borde kanske fattat ändå.

För övrigt, tät match och skön vinst. Classe istället för Lasse(n) är helt klart melodin, något dom verkat förstå nu. Lite skumma kedjekombinationer inledningsvis och för lite Mika på planen. Han visade ju med sin bästa målchans att han är ett riktigt löfte. Precis innan vid sargkant står han upp med redig balans trots att han får två plastspelare på sig och lyckas spela sig fram till läget. Problemet är väl bara vad vi ska göra med alla forwards när Hannula blir spelklar.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar