DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: DIF i Media

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:
Snazzi skrev:
Mäklaren skrev:Haha, jag bara skrattade - sådan okunskap hör inte hemma i ''TV''.
Sällan jag håller med dig, men nu så! Även jag brast ut i skratt. :)
Inte för att dra upp den diskussionen men jag tycker Honken är långt över average ES-klass. Jag tror även Snazzi håller med mig om att Honken är bra, men inte bäst i ES. Tror inte han står på Mäklarens sida som tycker han borde vara sjunde back eller dylikt.
Självklart. Det trodde jag var underförstått. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Mäklaren »

Aldrig. Han är slö, dåligt tränad, skjuter i fel lägen, passar i fel lägen, är extremt seg, ramlar ofta, tacklas aldrig och är sämst när det gäller.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Aldrig. Han är slö, dåligt tränad, skjuter i fel lägen, passar i fel lägen, är extremt seg, ramlar ofta, tacklas aldrig och är sämst när det gäller.
Och uppenbarligen har han snott Mäklarens flickvän vid något tillfälle.. ;)

Nej men ärligt. Lägg ner Honken-surret nu. I alla fall i den här tråden. Vi alla vet att du hatar honom av hela ditt hjärta som du själv uttryckte det. It's getting old.
Expert.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Mäklaren »

Boumedienne är bra mycket bättre, och han får utstå en fruktansvärd kritik här på forumet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Boumedienne är bra mycket bättre, och han får utstå en fruktansvärd kritik här på forumet.
Jag tycker också han är bra. Men bara för att han får utstå kritik måste du per automatik inte ge de spelarna du anser vara sämre mer kritik än vad hela forumet gett tillsammans till exempelvis Boumedienne.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Boumedienne är bra mycket bättre, och han får utstå en fruktansvärd kritik här på forumet.
Där tycker jag du har galet fel. Boumedienne är nog en av den slöaste spelaren jag sett i DIF's organisation som lyfter den lön han gör.... Alltså han blandar och ger något så fruktansvärt. Vassa uppåkningar (ibland) och ett tämligen väl tajmat offensivt tänk men han är så jävla usel i backcheckingen, spelet i egen zon, korkade beslut, drar på sig otroligt usla utvisningar som direkt kostat oss flertalet poäng. Extremt, och då menar jag extremt stabbig och trög i vissa lägen.

Honken tycker jag sköter sig bättre. Klart bättre.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Även om det förstås är en av huvudsysslorna på forumet att diskutera vilken eller vilka spelare som är sämst, slöast, uslast i laget så hör det inte hemma i den här tråden. Alla inlägg i ämnet hänvisas till Säsongen 10/11
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Även om det förstås är en av huvudsysslorna på forumet att diskutera vilken eller vilka spelare som är sämst, slöast, uslast i laget så hör det inte hemma i den här tråden. Alla inlägg i ämnet hänvisas till Säsongen 10/11
Naturligtvis är det så, även om du verkar ha rätt svårt att acceptera det. Ett forum är i min värld främst till för terapi där man får utlopp för sina kritiska tankar. Hur roligt är det om alla bara höjer samtliga till skyarna...? Tycker diskussionerna runt spelarnas prestationer tämligen ofta blir konstruktiva, kanske inte direkt under pågående match eller direkt efter. Men när man fått smälta det hela en aning brukar de flesta kunna framföra någotsånär vettiga åsikter i hyfsat saklig form.

EDIT: Ledsen förresten om jag låter gnällig och allmänt sur. Är derbynerverna som spökar. :?
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Även om det förstås är en av huvudsysslorna på forumet att diskutera vilken eller vilka spelare som är sämst, slöast, uslast i laget så hör det inte hemma i den här tråden. Alla inlägg i ämnet hänvisas till Säsongen 10/11
Naturligtvis är det så, även om du verkar ha rätt svårt att acceptera det. Ett forum är i min värld främst till för terapi där man får utlopp för sina kritiska tankar. Hur roligt är det om alla bara höjer samtliga till skyarna...? Tycker diskussionerna runt spelarnas prestationer tämligen ofta blir konstruktiva, kanske inte direkt under pågående match eller direkt efter. Men när man fått smälta det hela en aning brukar de flesta kunna framföra någotsånär vettiga åsikter i hyfsat saklig form.

EDIT: Ledsen förresten om jag låter gnällig och allmänt sur. Är derbynerverna som spökar. :?
Antar det hela gått lite för långt i min smak bara. I synnerhet i matchtrådarna. Men det är en annan diskussion.
Expert.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: DIF i Media

Inlägg av kotten »

Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Salas »

Med tanke på att vår budget är sprängd så känns det inte så troligt. Dessutom är Hannula en right-winger, något som vi inte är i behov av direkt.
Men tills nästa säsong borde Hannula helt klart vara aktuell om han finns ledig på marknaden då.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Gud vad jag skulle vilja ha Hannula istallet for Widing. Vore grymt om DIF varvade honom men egentligen ar det ju helt uppat vaggarna fel med annu en forward, det ar ju det sista vi behover.
WilleB
Inlägg: 27
Blev medlem: 2005-11-07

Re: DIF i Media

Inlägg av WilleB »

Drömgästen är klar, Jimmie gästar 08 hockey i morgon (en dag tidigare än vanligt då det ska pratas om onsdagens derby. Frågor till honom? (Eller till gnagets Dick T)
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: DIF i Media

Inlägg av Kire »

WilleB skrev:Drömgästen är klar, Jimmie gästar 08 hockey i morgon (en dag tidigare än vanligt då det ska pratas om onsdagens derby. Frågor till honom? (Eller till gnagets Dick T)
Fan va härligt! 8)

Fråga Dick hur många gånger han vrider på huvudet när han ska rensa puckar i egen zon :wink:
Fråga Ölvestad hur många mål Widing gör i derbyt :lol:

Ser fram emot 08 Hockey!
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: DIF i Media

Inlägg av Mash »

WilleB skrev:Drömgästen är klar, Jimmie gästar 08 hockey i morgon (en dag tidigare än vanligt då det ska pratas om onsdagens derby. Frågor till honom? (Eller till gnagets Dick T)
Awesome shit :D

Frågor till Ölvestad och Dick: Hur slutar matchen, vilka vinner på läktaren och vem står för matchenstabbe?

Frågor till Ölvestad: Hur taggar du till matchen? Vem i gnaget håller du extra koll på? Vad tycker du om texten inuti Lennart Johannsons pokal?

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Senast redigerad av Mash den 2010-12-20 14:47:04, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar