Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av DIFVästertorp »

Jepe skrev:Nisse är polisanmäld enligt AB tydligen någon person som sett matchen via tv och anmält.
Då e frågan: Vem polisanmäler Anton Hedman?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Jepe »

DIFVästertorp skrev:
Jepe skrev:Nisse är polisanmäld enligt AB tydligen någon person som sett matchen via tv och anmält.
Då e frågan: Vem polisanmäler Anton Hedman?
Ja nu i bollen i rullning så frågan är väl vad som kommer näst?

Får jag leka lite moderator och föreslå att vi kör denna disskusion i säsongen 2010/2011 tråden? Dumt av mig att posta samma inlägg i två trådar, blir ju lättare för oss alla att följa i en tråd. :)
2014-04-07, vad hände?
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Tycker att vi visar vårt stöd till Nisse kommande hemmamatcher. Den här mobbningen från framförallt media är inte acceptabel. Sen så kvittar det att han inte leverat som förväntat. Den här hetsjakten är mot en Djurgårdare oavsett... DIF mot rubbet!

Sjung högt för Nisse!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Sydor
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-09-28
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Sydor »

Bigge skrev: Söker du ursäkter för Svedbergs beteende ang fasthållningen av Ekmans klubba så är du på fel forum. Skyddar inte Ekmans idiotiska beteende.
Men att skriva här inne å verkar neutral och skriva en massa saker att Svedberg "oturligt" nog skulle öppna båsdörren och "oturligt" nog "råkade" fastna på Svedberg är lite komiskt.

Dessutom är det ingen feg tacklingen då Ekman missbedömmer och klart å tydligt på videon brakar in i sargen FÖRE Silfverberg är där.

M a o hade inte Svedberg hållt fast Ekmans klubba så hade inte yxhugget kommit heller tror ja.
Kolla på filmen igen så ser du att Sandberg enbart skyddar sig för klubban och öppnar båsdörren.
och att det verkligen är oturligt att Ekmansklubba fastnar.
Under hela sekevensen har inte Sandberg sina händer innanför sargen så om man vill syssla med hårklyverier kan man undra vad Ekmans klubba gör i Brynäs bås?... :?


Klart att snacket om superavstängning osv är löjligt, polisanmälan är såklart också löjlig.
Men om DIF och Ekman hade lite stake och tog avstånd ifrån skiten direkt i stället för att mera eller mindre försvara en riktigt ful slashing så hade det hela runnit undan fort.
Men nu kommer det fortsättas snackas och Nisse Ekman kommer ju inte att tjäna på det...

Min gissning är 5 matchers avstängning. men vad lotterinämden kommer fram till vet man ju inte då spelare fått 2-3 matcher för små enkla fajter man mot man.
Och andra spelare har fått en match efter fula knätacklingar där spelare blivit skadade för hela säsongen. Så vad som helst i spannet 4-10 matcher kan det bli.
Det som kommer ligga Ekman till last är att han slashar en spelare som inte hade nåt med klubbincidenten att göra.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Sydor skrev: Kolla på filmen igen så ser du att Sandberg enbart skyddar sig för klubban och öppnar båsdörren.
och att det verkligen är oturligt att Ekmansklubba fastnar.
Under hela sekevensen har inte Sandberg sina händer innanför sargen så om man vill syssla med hårklyverier kan man undra vad Ekmans klubba gör i Brynäs bås?... :?


Klart att snacket om superavstängning osv är löjligt, polisanmälan är såklart också löjlig.
Men om DIF och Ekman hade lite stake och tog avstånd ifrån skiten direkt i stället för att mera eller mindre försvara en riktigt ful slashing så hade det hela runnit undan fort.
Men nu kommer det fortsättas snackas och Nisse Ekman kommer ju inte att tjäna på det...

Min gissning är 5 matchers avstängning. men vad lotterinämden kommer fram till vet man ju inte då spelare fått 2-3 matcher för små enkla fajter man mot man.
Och andra spelare har fått en match efter fula knätacklingar där spelare blivit skadade för hela säsongen. Så vad som helst i spannet 4-10 matcher kan det bli.
Det som kommer ligga Ekman till last är att han slashar en spelare som inte hade nåt med klubbincidenten att göra.
Haha kan du inte namnet på eran egen reservmålvakt? Det är Svedberg, inte Sandberg!

Det syns tydligt att Svedberg låser klubban avsiktligt. Anedningen till att den är där, är helt enkelt för att Nisse tacklar. Sådana situationer sker flertalet gånger varje match utan att spelare slänger sig över klubban som ett brunstigt svin.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Edin »

Svedberg ska ju tydligen lida av ADHD (på riktigt alltså), och jag tycker ofta att han håller på med en massa dumgrejer, som senaste vi möttes på Hovet när han ville puckla på Patrick Cehlin efter matchen. Att Svedberg bara skulle greppa tag i klubban för att skydda sig själv tror jag inte en sekund på.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Affeblaffe
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-08-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Affeblaffe »

Tycker någon ska polisanmäla Svedberg för att han försöker sno Ekmans klubba.
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

Affeblaffe skrev:Tycker någon ska polisanmäla Svedberg för att han försöker sno Ekmans klubba.
Om inte annat för att han spelar i en annan klubb än Djurgården. Det bör fan vara straffbart.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av mb81 »

Nisse Ekman borde få nånstans runt 5 matchers avstängning. Allt annat är larvigt. Halva säsongen, 180 dagar eller vafan alla sk "experter" kräver är helt sinnes!
Sen har den där Svedberg inte mycket att göra på en hockeyrink. Nu var han iofs utanför rinken och inte ens då kan han hålla sig. Minns senaste matchen på hovet då ahns kulle slåss efter matchen dessutom. Nisse Ekman hade iaf blivit provocerad matchen igenom. Absolut inte försvarbart men bättre än den där jävla Svedberg som dessutom håller på filmar sysslar med massaefterslängar efter avblåsningar osv och får aldrig nån skit bara för han är målvakt.

Bara så jävla trött på mediadrevet mot DIF. Speciellt Boorken!

Sen extremt tråkigt med klacken att det ska vara några få som sabbar för resten. Satt och kolla på tv och Djurgårdsklacken utklassa Brynäsklacken hela matchen. brynäsklacken började höras lite när de ledde med 3-1 men var helt tyst. När ska det kreddas i media. Tänk vad död hockeyn skulle vara utan DIF och i viss mån frölunda som trots motgångar ändå har mycket folk(fast de låter inte en bråkdel av vad vi gör). Råttpacket drar ju bara 3lax till sina matcher förutom på derbyt så de räknas inte.

3 raka hemma och jag räknar med minst 6 poäng. Då kan vi börja titta uppåt annars kommer det bli en jobbig säsong tror jag. Ser ut som det är nu som det kommer avgöras om vi ska hamna p den övre eller unre halvan
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Edin »

DIF_Soldier skrev:
Affeblaffe skrev:Tycker någon ska polisanmäla Svedberg för att han försöker sno Ekmans klubba.
Om inte annat för att han spelar i en annan klubb än Djurgården. Det bör fan vara straffbart.
Ja, ett minst sagt klandervärt beteende.

Inte för att jag vill ha hit Svedberg, men ändå.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
BGW
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-11-28

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av BGW »

På alla forum så fiins det alltid 2 kategorier av dem som skriver. De som sakligt kan se på en sak som hänt och de som till varje pris ska försvara allt vad det egna laget gör Som sagt, det är lika på alla forum.
Vad det gäller Nils Ekman så tycker jag att något verkar vara fel på honom. Det är ju bara tur att det våldsamma slag han gör inte träffar hals eller huvud. Då hade detta kunnat sluta i en tragedi. Jag tycker att det verkar som att han ibland blir fullständigt galen och då kan precis vad som helst hända. Det är inte första gången han går in för att skada andra spelare.
Det han gjorde den här gången är fullständigt oacceptabelt men det är meningslöst för mig att tycka si eller så om hur lång avstängning han ska få mm mm.
Däremot tycker jag att Djurgården ska ställa upp med psykologhjälp till honom. I mina ögon behöver han det. Han är totalt oberäknelig på isen i sitt uppförande.
Laget i mitt hjärta är Modo och Anton Hedmans armbågstackling på Holmqvist var grymt ful, med givet matchstraff och avstängning som följd, men.... tänk efter nu allihop: Att ta klubban bakom huvudet och slå mot en försvarslös spelare allt vad man kan.... Vad kunde ha hänt ?
Nils Ekman behöver hjälp, för så gör inte någon normal människa. Jag tycker ( om jag får ) att Djurgården skulle stänga av honom från spel tills han fått hjälp för Djurgården är en stolt och anrik förening som borde kunna tänka lite längre ? Eller ?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av SirDIFalot »

Jag anser att crosschecka någon i ansiktet (som Bombom på Bremberg exempelvis) är minst lika fult och minst lika mycket "använde klubban som vapen" som en slashing över armarna på en motspelare. Den här händelsen har blivit galet uppförstorad i rådande nyhetstorka.
Expert.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Mash »

BGW skrev:På alla forum så fiins det alltid 2 kategorier av dem som skriver. De som sakligt kan se på en sak som hänt och de som till varje pris ska försvara allt vad det egna laget gör Som sagt, det är lika på alla forum.
Vad det gäller Nils Ekman så tycker jag att något verkar vara fel på honom. Det är ju bara tur att det våldsamma slag han gör inte träffar hals eller huvud. Då hade detta kunnat sluta i en tragedi. Jag tycker att det verkar som att han ibland blir fullständigt galen och då kan precis vad som helst hända. Det är inte första gången han går in för att skada andra spelare.
Det han gjorde den här gången är fullständigt oacceptabelt men det är meningslöst för mig att tycka si eller så om hur lång avstängning han ska få mm mm.
Däremot tycker jag att Djurgården ska ställa upp med psykologhjälp till honom. I mina ögon behöver han det. Han är totalt oberäknelig på isen i sitt uppförande.
Laget i mitt hjärta är Modo och Anton Hedmans armbågstackling på Holmqvist var grymt ful, med givet matchstraff och avstängning som följd, men.... tänk efter nu allihop: Att ta klubban bakom huvudet och slå mot en försvarslös spelare allt vad man kan.... Vad kunde ha hänt ?
Nils Ekman behöver hjälp, för så gör inte någon normal människa. Jag tycker ( om jag får ) att Djurgården skulle stänga av honom från spel tills han fått hjälp för Djurgården är en stolt och anrik förening som borde kunna tänka lite längre ? Eller ?
Det är så tydligt det kan bli att Ekman inte siktade mot huvudet. Hade han velat träffat huvudet/halsen så hade han gjort det, det är jag 100% säker på.

När du skriver att Ekman behöver psykologhjälp så tar jag mig en funderare och tänker, varför går inte Ekman och Hedman tillsammans? Hedman kom in med armbågen och gjorde så Holmqvist bröt näsbenet, han gjorde så att Wallin bröt nyckelbenet med en tackling när matchen var avgjord och det återstod ett par sekunder. Visst är hockey en hård sport, det ska tacklas men det får inte gå överstyr. Ekmans slag var inte våldsamt, det tog lätt och jag tror ingen (förutom Andreas Phil) vill skada någon spelare så allvarligt så att man siktar mot huvudet.

Silfverberg står på isen idag (troligtvis) och ingen skada skedd med han. Även fast Ekman är en s.k återfallsförbrytare enligt ''experterna'' så har han inte gjort så pass grova saker.

Måste bara säga att det är kul att andra supportrar från andra lag besöker vårat forum :) tänk om det skulle komma in en råtta..
BGW
Inlägg: 7
Blev medlem: 2010-11-28

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av BGW »

Jag tror att Nils Ekman blir alldeles galen ibland, och jag tror inte han hade en aning om vart han slog med klubban. Den hade kunnat ta var som helst. Bara tur att den inte tog på halsen/huvudet.
Och principiellt tycker jag att klubbar som har s.k. återfallsförbrytare bör diskutera med dem, ge dem hjälp. Ingen vill ju se svåra skador på isen.
En varm hälsning till Mattias Tjärnqvist också! , men varför skulle du gära mål just mot Modo :lol: . Jag var ledare ibland för honom i unga år men då var du en kortväxt grabb som spelade back med 78:orna fast du var 79:a. Jag har en grabb som stod i mål med 79:orna fast han var född 80, men ibland spelade ni tillsammans !
Vill också verkligen önska dig varmt lycka till Mattias !
Användarvisningsbild
Sydor
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-09-28
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av Sydor »

Jockmaniac skrev:Haha kan du inte namnet på eran egen reservmålvakt? Det är Svedberg, inte Sandberg!

Det syns tydligt att Svedberg låser klubban avsiktligt. Anedningen till att den är där, är helt enkelt för att Nisse tacklar. Sådana situationer sker flertalet gånger varje match utan att spelare slänger sig över klubban som ett brunstigt svin.
Dumstrut på, klart jag vet vad han heter, men jag gjorde en "Nisse Ekman" dvs fick hjärnsläpp... :)

Kolla filmen igen så ser du att målisen inte gör ett skvatt avsiktligt med Ekmans klubba.

Det "viktiga" är ju ändå att för många Djurgårdare inte kan stå för att det var en jävligt ful slashing... Och det oavsett vad som hände med Ekmans klubba innan.
Hade bara Ekman gjort avbön direkt och om inte Hardy backat upp honom osv så hade stormen blåst över rätt fort.
Sen blir det såklart störtlöjligt med polisanmälan osv..

Sen har många här såklart rätt i att Hedmans armbåge inte var nån vacker syn.
Men olika brott ska såklart också dömmas olika.
Låst