Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av android »

Det roligaste är ju alla som på allvar menar att vi ska vara ett topplag för att vi har ekman Widing Nilson etc. I nästa inlägg är dom inte ens kvalitetsspelare.

Läste tråden, någon skrev att modos backar var felfria i 40 min, skojar ni med mig? Dom gick bort sig i hörnen, slog felpassningar och klena i närkamperna. Till slut maler vi ner dom. Som förra säsongen.


Dock var jag missnöjd på läktaren. Är väl mätt som övrig publik som inte kan njuta över en seger utan måste gnälla på klacken, backarna, domarna, centrarna, Widing, Ekman, Hardy och övriga.

Bra länk SirDIFalot
Född till sportchef.
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av DIFVästertorp »

Underbart viktig seger!! Tjärnqvist och Kruger tillsammans e ett radarpar. Tänk om Widing kommer igång oxå,då har vi en femma i toppklass
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av kotten »

Fyfan vilket jävla äckel den där Hedman är. Vidrig och totalt onödig tackling. Nån som vet hur det har gått för Honken?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Crashmash »

kotten skrev:Fyfan vilket jävla äckel den där Hedman är. Vidrig och totalt onödig tackling. Nån som vet hur det har gått för Honken?
Järnkamin.

Brutet näsben, lirar nästa match enligt honom själv.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:Sitter och fördriver tiden med att läsa en matchtråd från förra säsongen ungefär vid samma tillfälle, 23 november. en 4-3 torsk borta mot Timrå.
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php ... &start=180

--

Hade inget minne av att det var lika gnälligt förra året, till och med Ragge skulle ju bänkas enligt vissa... Vid förluster antar jag att det är mycket skit som väller ur en. Men fan idag, vi vinner 3-1 och skjuter dubbelt så mycket skott som Modo? Vad begär alla? Hur kan alla vara så jävla förbannade?
Riktigt jäkla bra länk SirDIFalot :) Kul att läsa måste jag säga! Sen har jag faktiskt inte heller något minne att det var så här förra säsongen. Vet att jag personligen gnällde en del på Ragge under de första matcherna. Oscar Eklund avskydde jag enda fram till slutspelet. Tjärnas skridskoåkning var ett annat hett motorsågsämne. Men tycker ändå att fler spelare denna säsongen inte håller måttet(se Ekman, målvakterna, Boumedienne, Lassen osv). Dessutom så saknar vi Engqvist så enormt mycket. En duktig tung center som bidrar både defensivt och offensivt på ett bra sätt. Josefson kan vi leva utan, Kyle kan vi leva utan, Ziggy likaså, Timmy kan vi leva utan men Ande-förlusten sved med facit i hand mest.

EDIT: Sen måste jag kommentera Hedmans smäll på Honken också. Egentligen finns det inte så mycket att säga. För att citera Jan Karlsson i Växjö: "Det är ett jävla mordförsök". Syns så tydligt att han siktar med armbågen mot den centrala delen av ansiktet. Med andra ord har han gått in i situationen med avsikt att skada. Inge snack! Ska vara bra mycket längre avstängning än den fjantiga putten i ryggen som Macnevin fick.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

Nog för att han gör en bra grej som hjälper Tjärna att avgöra matchen, men Marcus Krüger har tappat precis allting han hade ifjol. Han tappar puckar, är otroligt svag i närkamperna, slår bort enkla passningar så att motståndarna kan kontra och han kan verkligen inte åka skridskor. Förstår inte hur denna, under fjolåret, briljanta speldirigent kan tappa så otroligt mycket. Han borde släppa sitt finlirarspel och ge fan i att söka avgörande passningar som hela tiden bryts av motståndarna och ger dem möjlighet att kontra.

Visst att han fick fram några studspuckar till Widing i fem mot tre, men de puckarna är inte lätt att göra mål på när de hoppar och studsar som nykastad handgranat.

i övrigt, fantastiskt skön seger. Men detta spel håller inte. Det är bara Mackan och Kronwall som är bra.

Sen är ju klacken fortsatt pinsam. Otroligt dålig verkligen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bara att konstatera, DIF är INTE ett topplag 2010/2011.
Så sänk era förväntningar till en rimlig nivå nu för fan! (plats 7-9)

När DIF spelar som igår mot Modo kan både spelare & publik gå därifrån med rak rygg & veta att man gjort sitt yttersta för att ta 3p (oavsett slutresultat).
Inställningen fanns där, Amen!

Ska någon sågas så är det värvningsansvariga i DIF,
Vi har ett helt felkomponerat lag, det lär vi få leva med.

Men det är inte Widings fel att han har måltorka, han gör verkligen sitt yttersta för att hitta nätet men det vill sig inte just nu.
Ekman tror jag antingen bär på en mystisk virusinfektion eller så har han åldrats 10 i förväg under sommaruppehållet.
Tror inte heller Nisse åker omkring i slowmotion med flit för att han gillar att bli sågad,
Nisse gör så gott han kan tro mig, men han är inte bättre just nu.
Printz tar & ger, det får vi leva med.
Deilert är faktiskt något snäpp bättre än förut (vad det nu kan säga)
Ridderwall så hyfsat säker ut i målet, sattes knappast på några svårare prov men det kändes ändå säkrare än på länge vid sista utposten.

Nilson & Kronwall är helt outstanding

Men bäst var nog nationalsången, vart hittar man såna människor egentligen ? :shock:
Duuuuuu gaaaaaamla duuuuu friiiiiaaaaaaaaaaaahhhhhh...
Haha.. :lol:


Anton Hedman, dig borde någon "fixa" :twisted:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Antie »

Intressant att folk väljer att såga klacken efter denna match. Man ska väl ge en kudos till de som står och sjunger fast vi spelar riktigt dålig hockey i 40 minuter.

Jag är inte imponerad över spelet idag. Det blev 3 poäng vilket kanske är det som behövs för att få laget igång. Problemet är i dagens DIF så följs en seger utav 2-3 förlusten vilket för mig är oförstårligt. Hur svårt kan det vara att komma i form i dagens DIF?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av DIF_Soldier »

Tål att upprepas: Dansk skalle till klacken som efter Honkens brutna näsben skanderar "Matte Alba har ingen näsa". Braaaa jobbat.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Men bäst var nog nationalsången, vart hittar man såna människor egentligen ? :shock:
Duuuuuu gaaaaaamla duuuuu friiiiiaaaaaaaaaaaahhhhhh...
Haha.. :lol:
HAaha det var helt klart gårdagens största behållning. Kändes som en gammal vevarmsgrammofon som nån inte vevat upp i korrekt hastighet...

Annars tycker jag vi gör en härlig match inställningsmässigt. Är ju bara målen som saknas i första perioden för att vi skulle stängt den här tillställningen bra mycket tidigare.

HEJA SAIK IDAG! Knäck gnaget.
Bild
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Jockmaniac »

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ton-hedman

Verkligen läsvärt gott folk... Som alltid från Nyström! Håller med om varenda ord,
100% DJURGÅRDSJ***L
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ton-hedman

Verkligen läsvärt gott folk... Som alltid från Nyström! Håller med om varenda ord,
Det var en fin artikel men vad som skrämmer mig är kommentarerna som följer den... vilka jävla inavel det finns som försvarar svinet Hedman och som säger att "vi vill ha slagsmål" som i NHL.. Jag ska tala om en sanning: I Medialandet USA är det nödvändigt att de regisserar slagsmål som publken sen sitter och hejar på. lite som gladiatorspel fast med riktiga CPn inblandade. Du kan lätt se hur hela jävla slagsmålet är planerat. De har med 99% säkerhet ordnat upp det lagen emellan och har antagligen också ersättare om den ordinarie fightern skulle vara sjuk vid matchtillfället... Det finns väldigt lite som är äkta Over There. Allt är inövat och regisserat.

Om vi börjar slåss på svensk is kommer jag, och förhoppningsvis många med mig, att kräkas på hela hockeyligan. Det är inget inslag som vettiga sportfanatiker behöver. Det är inavlat jävla pack som vill ha slagsmål på isen som underhållning. Vill du se slagsmål? Gå på MMA-galor.

Hedmans spel mot Honken igår var bara äckligt. Att se svinet bromsa in och höja armbågen i väntan på Honken är vidrigt.

UNDERBART med TRE POÄNG!!

Död åt hedman.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Mash »

Jockmaniac skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ton-hedman

Verkligen läsvärt gott folk... Som alltid från Nyström! Håller med om varenda ord,
Så bra skrivet, Hedman är en idiot, ett jävla äckel som inte hör hemma i Elitserien.

Tycker det var synd att domarna avbröt slagsmålet efteråt för jag hade gärna velat sett Hedmans ben/arm/näsa. vad som helst, brytas sönder. Jag var inte där igår men fy fan vad arg jag blev när jag såg det.. Synd att Jimmie och Printz inte var inne på isen när det hände...
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:Nilson & Kronwall är helt outstanding

Men bäst var nog nationalsången, vart hittar man såna människor egentligen ?
Duuuuuu gaaaaaamla duuuuu friiiiiaaaaaaaaaaaahhhhhh...
Haha..


Anton Hedman, dig borde någon "fixa"
Håller med ang. Nilson/Kronwall. Nilson såg lite stel ut i första perioden men kom igång sen. kronwall är bara så jävla auktoritär på isen så man får rysningar.

Sången var riktigt illa. Var det nån PRO-representant som stod och ylade?!

Hedman: Ja, ... håller med 100%
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 20/11 2010

Inlägg av Kentta »

Mash skrev:
Jockmaniac skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ton-hedman

Verkligen läsvärt gott folk... Som alltid från Nyström! Håller med om varenda ord,
Synd att Jimmie och Printz inte var inne på isen när det hände...
Dubbelfemman var inne på isen, dock så är han väl trögfattad så han hann inte börja puckla på äcklet Hedman.
Skriv svar