Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Hata aik

Inlägg av henka83 »

Du är ju bara för patetisk, du är så fruktansvärt enögd, bara för att jag hatar AIK som klubb måste jag ändå se hockey med 2 ögon. Anser du vårat lagbygge bättre en AIKs för tillfället är du dummare än ******. Vårat lag är namnkunnigt, men tycker du i ärlighetens namn Nils Ekman, Holmqvist, Ridderwall, Falk 0ch Ölvestad är bra? Jag tar hellre in folk som visar hjärta och det gör ta mig fan AIKs spelare KLART mycket mer än våra..... Är så förbannat jävla trött på enögda ******. Kan du inte se vårat fuskbygge bör du gå till närmaste optiker.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av android »

Håll dig i från forum om du inte gillar oliktänkande då.

Jag tycker inte att vi har ett fuskbygga. Möjligtvis på backsidan och målvaktssidan. Håller dock inte med dom som tycker att vi är sämst i serien på den fronten. Samma användare ville att vi skulle ta in Schubert...

Vi har en homogen spelartrupp med rollspelare och spetsspelare. Unga och gamla. Kanske något få mitt i karriären spelare.

Sedan kan man alltid diskutera floppar. Hade Widing presterat som han kan så hade ingen jävel gnällt om honom, då hade det varit en bra värvning, om än lite märklig då vi behövde backar.

Ekman har väl varit segstartad dom senaste 10 åren. Alltid artiklar i kvällspressen om att han är petad i början av säsongen. Efter jul byts dessa artiklar mot "Ekman avgjorde igen med två mål". Jag hoppas att det är samma sak i år.

Angående aik så är jag imponerad.
Född till sportchef.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Hata aik

Inlägg av henka83 »

Android, va din kommentar menad till mig så har jag aldrig nämnt Schubert, men antar att den va till Jockmaniac :)
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Hata aik

Inlägg av Jockmaniac »

Nej, jag har väl aldrig velat ha in Schubert :shock: Fast hade ju iof varit bra mycket vassare än Lassen i alla fall... Sen har jag verkligen inte sagt att vi är sämst i serien heller så det kan inte vara riktat mot mig heller :)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av android »

Henka83: Det enda som var riktat till dig var första stycket ;)

Jockamaniac: Var inget specifikt riktat mot dig. Har inte lagt på minnet vilka det var. Ville bara belysa med ett exempel :)

Hoppas att Fasth går sönder snart. Börjar bli dags för det. Gärna lagom till Toskala har dragit.
Född till sportchef.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Hata aik

Inlägg av henka83 »

android skrev:Henka83: Det enda som var riktat till dig var första stycket ;)

Jockamaniac: Var inget specifikt riktat mot dig. Har inte lagt på minnet vilka det var. Ville bara belysa med ett exempel :)

Hoppas att Fasth går sönder snart. Börjar bli dags för det. Gärna lagom till Toskala har dragit.
Fasth ser overkligt stabil ut, han har verkligen blommat ut och ger ett gott självförtroende till övriga laget. Där är kanske det största problemet vi har, en stabil målvakt och övriga vågar spela ut mer. Nu blir vi så enormt straffade vid varje misstag.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Salas »

Jockmaniac skrev:Anar en enorm rädsla hos dig, och den är befogad! Tror ditt minne börjar bli luddigt, visst ställer man laget vi hade då mot Aiks idag så ser det lovande ut. MEN det jag är ute efter är att alla så kallade "experter" och supportrar från andra lag tippade oss 9-12 plats. När vi började klättra så fick man höra: "De har inte materialet att utmana Hv, Färjestad, Linköping eller ens Frölunda. De tappar snart! Alla kan hitta en formtopp". osv.

Hur gick det sen då? Jo, den så kallade "formtoppen" torkade inte upp utan vi var helt plötsligt Sveriges näst bästa lag. Ett par ramträffar från att vara det bästa! Helt plötsligt så var spelare som Engqvist, Wesslau, Pettersson och Klubertanz klasslirare i Elitserien. Säsongerna innan var de som, tja va ska vi säga: Sandberg, Fasth, Nemeth och Macnevin.
Jag är inte det minsta orolig över aiks framfart. Jag tar det med en nypa salt och ser det som något positivt.
Ju mer hybris aikarna får, och ju mer dom hoppas på, ju mer har dom att förlora när det vänder. Visst kanske aik undviker kvalserien, den chansen finns, men att aik tar sig till slutspel finns inte på kartan.
Sedan så tippade i stort sett alla experter aik sist i tabellen, likaså gjorde alla supportrar. De flesta experterna tippade oss från femte till nionde placering (med några undantag förstås), och att supportrar tippade oss långt ner i tabellen beror enbart på att dom inte hade koll på vårt lag som var väldigt lovande. Att vi skulle få kvala var ju inte ens realistiskt inför säsongen.
Sedan så förstår jag inte hur du kan jämföra Kyle, Timmy, Wesslau och Engqvist med Sandberg, Fasth, Nemeth och MacNevin. De som spelade hos oss som du nämnde hade flera års rutin av elitserien (med undantag för Kyle), och den enda rutinen aiks spelare har kommer ifrån allsvenskan, dvs ingen rutin. Dom behöver mer tid för att slå igenom på allvar.
henka83 skrev:Du är ju bara för patetisk, du är så fruktansvärt enögd, bara för att jag hatar AIK som klubb måste jag ändå se hockey med 2 ögon. Anser du vårat lagbygge bättre en AIKs för tillfället är du dummare än ******. Vårat lag är namnkunnigt, men tycker du i ärlighetens namn Nils Ekman, Holmqvist, Ridderwall, Falk 0ch Ölvestad är bra? Jag tar hellre in folk som visar hjärta och det gör ta mig fan AIKs spelare KLART mycket mer än våra..... Är så förbannat jävla trött på enögda ******. Kan du inte se vårat fuskbygge bör du gå till närmaste optiker.
Om jag anser att vårt lagbygge är bättre än aiks? Ja, det är klart som fan att jag gör. Vi är otroligt jämna i vårt spel och förlorar i stort sett aldrig med mer än ett mål, likväl så vinner vi våra matcher med uddamålet. aik är som en jojjo som vinner stort ena dagen och blir nerpissade nästa dag. Dom har en fin svit nu, och när den bryts så blir det troligtvis 3-4 raka förluster istället.
Sedan så är du ju rolig när du påstår att du hellre ser en medioker allsvensk spelare i vårt lag än Ekman, Honken och Ölvestad. Har du kanske helt missat att guldet delas ut till slutspelets vinnare? Vad har mediokra spelare från allsvenskan att sätta emot rutinerade klasspelare när matcherna betyder något? Ja just det, inte ett skit.
Åk till Ö-vik och hylla aik på torsdag istället. En supporter till DIF kan omöjligtvis vara så fruktansvärt negativt ställt till allt inom föreningen samtidigt som man anser att aik solna if är det mest lyckade projektet i världshistorien.
Dom en fin svit, men so what? Dom saknar klass och rutin. Förlorar aik tre raka matcher så dom under sträcket igen, och jag kan garantera dig att så är fallet om några omgångar. aik lever på okända namn vars motivation är enorm för tillfället för att dom vill visa upp att även dom kan spela hockey. Den motivationen brukar alltid avta efter juluppehållet för samtliga nykomlingar, och efter det så går det i en rak bana mot kvalserien.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Hata aik

Inlägg av henka83 »

Salas,

Du har omöjligtvis sätt fler en ett par matcher om du påstår att vi är jämna. Våra dalar i matcherna är fruktansvärda, så att vi är jämnare en Gnihet är rent skitsnack. Ärligt talat är du blind? Våra matcher går i berg och dalbanor. Vi skjuter alldeles för lite, om jag inte såg fel hade vi skjutit minst i ES, och det är fan inte bra.

Om det va så lätt att hardy gav 10kr för varje skott till en festkassa som Melin gjorde till AIK så slänger jag mer än gärna det. För någonting är ju fel när vi förlorar skottstatistiken i 75% av våra matcher, det va vi inte i närheten av att göra förra året....
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Hata aik

Inlägg av henka83 »

Möjligtvis har jag alldeles för mycket att tänka på när jag åker hem från matcherna. Jag åker 40mil varje hemmamatch och då får man fan ha lite krav på det man älskar över allt annat. Jag är medgångare, det är vi alla Djurgårdare, att man inte berörs av lagets insatser är ju ren idioti. Mitt liv styrs efter DIF, med och motgång. Men betalar man ca 5000 / månad för att följa sitt älskade lag får man ha lite kritik....
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Salas »

henka83 skrev:Salas,

Du har omöjligtvis sätt fler en ett par matcher om du påstår att vi är jämna. Våra dalar i matcherna är fruktansvärda, så att vi är jämnare en Gnihet är rent skitsnack. Ärligt talat är du blind? Våra matcher går i berg och dalbanor. Vi skjuter alldeles för lite, om jag inte såg fel hade vi skjutit minst i ES, och det är fan inte bra.

Om det va så lätt att hardy gav 10kr för varje skott till en festkassa som Melin gjorde till AIK så slänger jag mer än gärna det. För någonting är ju fel när vi förlorar skottstatistiken i 75% av våra matcher, det va vi inte i närheten av att göra förra året....
Jag pratar om resultaten i våra matcher. Trots att vi spelar dåligt ibland så förlorar vi nästan aldrig stort, och det är precis så det ser ut för ett typiskt topplag. Vi behöver inte heller alltid göra tre bra perioder, en eller två räcker ofta till tre poäng. Inte för att det är någon ursäkt, men det är en trygg vetskap som man har att även om inte allt stämmer så kan vi vinna våra matcher, det kunde vi inte för 3-4 säsonger sedan. Då krävdes tre bra perioder, annars blev det en förlust.
Att vara jämn kan man tolka på olika sätt, men om du anser att ett lag likt aik som har förlorat stort två gånger hemma och blivit nollade tre gånger på de 20 första omgångarna, men ändå ligger fyra i elitserien är ett jämnt lag så får det stå för dig, för att om så är fallet så verkar du uppenbarligen inte veta innebörden av jämnhet.
Det mest troliga scenariot är väl att du sov i idé tills den 14 omgången, då du började se aiks matcher och nu tycker att dom är jämnare än vad något lag någonsin har varit tack vare sex raka segrar. Fortsätt att kolla på dom, och kom tillbaka och yttra dig om deras jämnhet om 5-6 omgångar. Har du samma uppfattning då så blir jag både förvånad och imponerad.
henka83 skrev:Men betalar man ca 5000 / månad för att följa sitt älskade lag får man ha lite kritik....
Ja, det är klart (om det nu stämmer), men det går ju inte att enbart vara en bitter person 24/7. När laget har gjort en bra match så får man faktiskt skriva något positivt, man behöver inte vänta på att Owuya eller någon spelare ska göra bort sig för att skriva ett inlägg där man i princip kräver en offentlig halshuggning i gamla stan.
Positiv kritik är till skillnad från aik inte en myt.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Hata aik

Inlägg av henka83 »

Salas,

Vi har inte gjort en gedigen match hittills, möjligtvis senast borta.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Hata aik

Inlägg av sensei »

Nu är det väl egentligen meningen att man ska spy galla på laget som jag helst inte nämner vid namn, men även jag har reagerat på det frenetiska krigande de bedriver för närvarande. Kan faktiskt tycka att de förtjänar en rätt mycket större publik, ajk är ett helt klart sevärt lag i nuläget.

Vi kan bara hoppas att det vänder när vi närmar oss andra halvan på en väldigt lång säsong.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Hata aik

Inlägg av DIF_Soldier »

Slutsatsen av den här diskussionen är iallafall att det finns en inneboende oro i oss alla att aik ska göra en Djurgården och således vara högre rankade än oss. Jag säger "ALDRIG!" - för ska aik göra en Djurgården så ska Djurgården tamejfan göra en HV. Vi är och ska vara nummer ett! Är aik bra måste vi vara bättre, och går aik till final måste vi vinna guld, så jävla enkelt är det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av Edin »

Jag gillar inte aik.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Hata aik

Inlägg av Kire »

En polare som har fått den eminenta uppgiften att praktisera hos råttorna låter hälsa att Franzén tackar för tiden i DIF... Ja, att den blev så kort alltså! :roll:

Hat åt AIK och Franzén som inte e ngt annan än en klubbhora. Det är ungefär som att vi skulle åka ner och Ottosson väljer att varva ner i svartgult... Fattar inte varför DIF tillät en råtta med ett förflutet som han spela i världens bästa färger! :evil:
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Skriv svar