Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Inväntar matchsummering av Mäklaren nu. Jag har själv en som jag tänkte bjuda på.

Period 1:
Matchen är jämn inledningsvis - DIF spelar sarghörnshockey och skapar viss press mot sargen samt bakom Sarlac i Kaffelagets mål. Kaffegänget spelar lite på halvfart och låter DIF vinna skotten i 1a perioden för första gången denna säsong?! med 8-4. Hesa Fredrik vrålar och spelarna lufsar ut till glassbaren.

Period 2:
Matchen är fortsatt jämn förutom att DIF inte tar vara på något medan kaffelaget spottar in 2 mål. DIF vinner helt sensationellt skotten även denna period med 8-6.

Period 3:
Matchen är bottenlöst ojämn där FBK låter DIF spela hockey i egen zon, lite i mittzon samt utmed sargen i offensiv zon. Sedan händer det något jävligt märkligt. Oscar E. stänker dit en puck och DIF har kontakt igen. Då låter DIF en kaffeböna driva upp från egen blå och in i vår zon. Sen gör han mål. Klassagerande av samtliga på isen. Stackasr Ridderwall som tvingas att stå och se på skiten i 60 minuter. Hesa Fredrik kissar ner sig å våra vägnar och vi är förlorare igen.

1-3... men vi vann skotten med 24-19....
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av jensa85 »

Oväntad Montén-kommentar efter match. "Vi gör en helt okej match och har mycket puck"

Spelarna lär inte få nådigt med beröm av den gode Tomas för att Färjestad lät oss hålla puck i sarghörnen 75% av matchen. För han verkar ju på allvar tro att det är att göra en BRA match.
Skrämmande...
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av warrant »

Man börjar på allvar fundera på att spelsystemet som DIF har.
Att dom inte har spelarna för det spel som Hardy vill spela.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av diftobbe89 »

B.I.B.A skrev:
diftobbe89 skrev:Bara jag som är grymt trött på det här jävla skit spelet... Totalt jävla ofarliga och Ekman ska bort, NUUUUUUUUUUUU
Det handlar inte om att sparka spelare och värva nya. Vi är inte frölunda. Nu har vi den truppen vi har och då jobbar vi stenhårt med att få den att prestera så bra som den borde kunna.
Vem har sagt att vi ska värva? Jag sa att Ekman ska bort, behövs då ingen ersättare för den sopan, en junis spelar bättre.....
Spela fult
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Kall-El »

Vi har problem i uppspelsfasen antagligen pga svaga backar som gör det för svårt för sig kombinerat med för svaga centrar som gör backarnas uppgift får svår för dem. Frågan är dock om det kanske inte är så ill aatt vi även är svaga i zon pga de dåliga centrarna. Finns helt enkelt inte tillräckligt med komepentent folk som kan hålla i och styra offensiven. Vi bara cirklar runt längs sargerna utan tanke egentligen och då blir det svårt att skapa. Förra säsongen hade vi Ante och Josefsson som med smart spel kunde lösa upp dessa knutar. Nu saknas dessa spelare och det är effekterna av detta vi upplever nu.

Att sedan ledningen blundar helt för att det saknas centrar och väljer att ersätta inte mindre än fyra stycken med en junis och sedan plocka in 2 forwards som är beroende av centrar för att lyckas är beklämmande svagt. Att sedan åter gå i fällan att tro att backar från Allsvenskan skall lyckas hos oss är också det bara önsketänkande.

Tyvärr lades stora pengar på två forwards. Två forwards som behöver hjälp för att lyckas. Två forwards som tyvärr inte har egenskapen att göra andra spelare bättre. Får de inte den omgivning de behöver bidrar de inte mycket alls. De mycket dyra pengar som lades på Ekman / Widing skulle självfallet ha gått till minst en center och en back av högklass. Då hade det sett betydligt bättre ut och vi hade fortfarande haft en bra forwardsuppsättningen i alla fall.

I januari vill jag se lite jobb från JJ sida. Se om det går att trada bort Widing och få in en back eller center istället. Vi har redan för många forwards i alla fall och många lovande junisar som kan prövas. Finns det lite pengar över i och med Ragges frånvaro bör man titta på en back en målvakt av klass. Får man in en back bör man överväga att trada bort Lassen som inte har visat någinting i mina ögon och är dessutom utlänning. Skal man ha dessa skall de vara bra nog att spela i kedja ett eller två och det är inte Lassen, inte ens nära.

Avslutningsvis; Att skylla denna torsk på Riddarn känns helt galet. Första målet är en rembrandt signerad Bombom och Eklund (?). Målet i 3-5 är otagbart och vad i helvete sysslar utespelarna med före 3-1? Killen får ju glida fram utan att någon tar kropp. Det sjuka är att denna match egentligen är rätt jämn. Skillnaden är att FBK utnyttjar sina lägen, eller snarast de bjuder inte på 3-4 stycken som vi gör.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Magnutz »

jensa85 skrev:Oväntad Montén-kommentar efter match. "Vi gör en helt okej match och har mycket puck"

Spelarna lär inte få nådigt med beröm av den gode Tomas för att Färjestad lät oss hålla puck i sarghörnen 75% av matchen. För han verkar ju på allvar tro att det är att göra en BRA match.
Skrämmande...
Ja, det som gör mig mest rädd och mest uppriktigt uppgiven är känslan som ledare/spelare ger mig: En förbannad slapp och likgiltig kafferepsinställning. De står och säger att allt går fint och att vi gör bra matcher. Har de inte ögon att se med?! Hurfan kan de stå och vara nöjda under pågående match och sedan med slipsen fint knuten runt fläskhalsarna och hatt i hand efter matchslut stå och berätta att vi gör en bra match när vi får stryk.. fuck mediaträning.. det ska sväras och vrålas när det går åt helvete... denna slätstrukenhet får mig att må illa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av -daniel- »

Totalt Jävla Mörker.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:Vi har problem i uppspelsfasen antagligen pga svaga backar som gör det för svårt för sig kombinerat med för svaga centrar som gör backarnas uppgift får svår för dem. Frågan är dock om det kanske inte är så ill aatt vi även är svaga i zon pga de dåliga centrarna. Finns helt enkelt inte tillräckligt med komepentent folk som kan hålla i och styra offensiven. Vi bara cirklar runt längs sargerna utan tanke egentligen och då blir det svårt att skapa. Förra säsongen hade vi Ante och Josefsson som med smart spel kunde lösa upp dessa knutar. Nu saknas dessa spelare och det är effekterna av detta vi upplever nu.

Att sedan ledningen blundar helt för att det saknas centrar och väljer att ersätta inte mindre än fyra stycken med en junis och sedan plocka in 2 forwards som är beroende av centrar för att lyckas är beklämmande svagt. Att sedan åter gå i fällan att tro att backar från Allsvenskan skall lyckas hos oss är också det bara önsketänkande.

Tyvärr lades stora pengar på två forwards. Två forwards som behöver hjälp för att lyckas. Två forwards som tyvärr inte har egenskapen att göra andra spelare bättre. Får de inte den omgivning de behöver bidrar de inte mycket alls. De mycket dyra pengar som lades på Ekman / Widing skulle självfallet ha gått till minst en center och en back av högklass. Då hade det sett betydligt bättre ut och vi hade fortfarande haft en bra forwardsuppsättningen i alla fall.

I januari vill jag se lite jobb från JJ sida. Se om det går att trada bort Widing och få in en back eller center istället. Vi har redan för många forwards i alla fall och många lovande junisar som kan prövas. Finns det lite pengar över i och med Ragges frånvaro bör man titta på en back en målvakt av klass. Får man in en back bör man överväga att trada bort Lassen som inte har visat någinting i mina ögon och är dessutom utlänning. Skal man ha dessa skall de vara bra nog att spela i kedja ett eller två och det är inte Lassen, inte ens nära.

Avslutningsvis; Att skylla denna torsk på Riddarn känns helt galet. Första målet är en rembrandt signerad Bombom och Eklund (?). Målet i 3-5 är otagbart och vad i helvete sysslar utespelarna med före 3-1? Killen får ju glida fram utan att någon tar kropp. Det sjuka är att denna match egentligen är rätt jämn. Skillnaden är att FBK utnyttjar sina lägen, eller snarast de bjuder inte på 3-4 stycken som vi gör.
+1

Riddarn gör en BRA match och är en bra keeper. vad Boumedienne gör i Djurgårdens IF är mig en stor jävla gåta. Intervjun killen ger mellan period 1 och 2 är ju en studie i apati och ointresse... Han är fan tappad.

Vår uppspelsfas är död. Backarna, förutom Kronwall, är kass. Illa kass.
inga centrar att tala om och noll-kreativa forwards som inte kan spela på egen hand utan är beroende av att resten av laget också kan STÅ PÅ SKRIDSKOR OCH SPELA HOCKEY som de får hutlöst bra betalt för att göra...

Jag tippar kvalserien för oss i år.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Millwall »

Lata j*vla nollor! Ska Ölvestad be om ursäkt en gång till nu?
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av *Knirre »

Ytterligare en patetisk insats. Nu har vi alltså spelat 20 (!) matcher utan att egentligen visa någon som helst tendens till någon form av stabilitet eller bra linjer i spelet. Kanske är det så att vi inte är bättre, även om jag har tänkt lura mig själv, iaf fram till nyår, att vi underpresterar.

Idag skapar vi alltså inte en enda målchans, på hemmaplan. Sjukt. Nästan imponerande.
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av lefflan »

åhhh en sån värdelös daag.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Mäklaren »

Haha, alltså herregud. Frågan är om man, för 20:e matchen denna säsong, skall låta motorsågen gå varm igen? Det verkar inte finnas någon som helst begränsning för hur menlösa och extremt dåliga DIF ''skämtet'' Hockey kan vara denna säsong.

Det finns verkligen ingen botten, utan bara ett oändligt djupt hål som ständigt blir djupare och djupare i takt med att Krüger ''Jag är svagare i armarna än svagheten själv'' slår bort passningar i PP gång efter gång, Andreas ''Jag skulle kunna offra en arm för våra fans'' Holmqvist visar att han är tidernas lojaste och mest ointresserade spelare som har dragit på sig DIF-tröjan och Mathias ''Jag är stelopererad'' Tjärnqvist fortsätter att vara helt under isen när det handlar om precis allting.

Övriga spelare spär på detta skitnödiga spel och hjälper laget att nå oanade grader på bedrövelseskalan. Som någon skrev så behövde Färjestad inte ens vara bra idag, det räckte med att låta DIF:s helt ofarliga legoknektar snurra omkring i hörnen ett tag, låta dem skjuta nåt tamt skott från hörnet och sedan manövrera ut dem. Jag såg inte en enda FBK-spelare som såg det minsta trött ut. Faktiskt. Även om DIF hade varit lite bättre idag så hade pojkarna från Karlstad garanterat ändå avgått med en solklar seger. Det räcker med att lagen är Okej eller Hyfsade för att enkelt kunna vinna på Hovet. Strålande, DIF, strålande!

Vad gäller andra spelarinsatser än överst nämnda så vill jag ''minusa'' lite extra för den fantastiskt placeringssäkra Stefan Lassen, den graciöse Boumedienne samt den defensivt stabila Oscar Eklund. Oscar som fortsätter vara ett levande bevis på att alla fina verktyg i en snickares låda inte alltid betyder att han bygger det finaste huset. Oscar har spelsinne, skridskoåkning, teknik, relativt stor rutin, ett bra skott och är stark. Ändå kandiderar han till att vara Djurgårdens ojämnaste spelare sedan David Longstaff stapplade omkring i Globens innandömen. Vidare vill jag lyfta fram Ölvestad som idag lyckades dela ut hela 0 tacklingar. Även Daniel Widing som inte verkar vara Daniel Widing, utan någon dubbelgångare från Förenade Arabemiraten som aldrig tidigare har spelat hockey, förtjänar att hålla andan under några extra minuter på Eriksdalsbadet ikväll.

Ridderwall är ju dessutom ingen superstar direkt, men det visste nog alla utom Järlefeldt sen tidigare. Det är för mig förbluffande och försmädligt att DIF:s målvakter, år efter år, envisas med att stå utanför målet på vinkelskott.

Sämst av alla ikväll var för övrigt klacken. Och det säger inte lite. Skäms.

Avgå Johnny!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Daniel942 »

P-A-T-E-T-I-S-K-T
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av Magnutz »

*Knirre skrev:Ytterligare en patetisk insats. Nu har vi alltså spelat 20 (!) matcher utan att egentligen visa någon som helst tendens till någon form av stabilitet eller bra linjer i spelet. Kanske är det så att vi inte är bättre, även om jag har tänkt lura mig själv, iaf fram till nyår, att vi underpresterar.

Idag skapar vi alltså inte en enda målchans, på hemmaplan. Sjukt. Nästan imponerande.
Vi ÄR inte bättre. Det tar ungefär 20 matcher att visa sin färg - att man står och faller med den sköld man bär. årets lag har visat vad de står för och det ska mycket till för att de ska orka vända på detta nu. Det kan ske, men ärligt, jag har inte sett någon sådan tendens hittills. Alls.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 18/11 2010

Inlägg av jensa85 »

lefflan skrev:åhhh en sån värdelös daag.
Men du som vet hur alla matcher ska sluta. Varför väljer du att se skiten när du vet att vi ändå kommer få stryk?
En synsk människa som ser att han kommer krocka med bilen om han svänger vänster borde väl rimligen välja att svänga höger? :wink:
Skriv svar