Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kentta »

Fan vad pinsamt att om man numera som målvakt gör ett fett misstag gör man en "Owuya"... Haha nästan så att man tycker synd om killen :lol:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

mårten skrev:
DIF_Soldier skrev:
Niklas Wikegård via Twitter/Facebook skrev: Helt övertygad om att DIF försöker värva M Tellqvist!
Finns det substans eller gissar han bara? Återstår att se.

Kan alltid hoppas :wink:
Han var ju även "helt övertygad" om att DIF förhandlade med Nilson och Kronwall. Fast vem vet, kan ha varigt riktiga lyckoträffar då det inte var så jäkla oväntat någon av dem.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Salas »

DIF_Soldier skrev:Helt övertygad om att DIF försöker värva M Tellqvist!
Det blir nog svårt att få hem Tellqvist i år i alla fall med tanke på Tellqvists kontraktsituation.
Men tills nästa säsong så kan man väl hoppas.
V-sign
Inlägg: 287
Blev medlem: 2010-04-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av V-sign »

Wikegård är ju väldigt insatt i Djurgården hockey. Han är ju polare med alla där.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Heaty »

Jo, Wikegård lär ju veta vad han snackar om. Men nu har jag en stark känsla av att det vänder för oss efter uppehållet (precis som i fjol). Det var en jävla kämparglöd grabbarna visade idag och det är precis det här vi har saknat, det var ju inte heller ett dåligt lag vi mötte.
Nä, nu kan man sova lugnt framtills den 18, sen får vi se om min magkänsla är rätt :)
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mäklaren »

Sitter och funderar lite över en bättre årgångswhiskey så här på lördagskvällen och kom att tänka på en sak: Förstår ni hur otroligt stort sparkapital vi har i Nisse Ekman? Han har varit dålig i inledningen och man kan önska väldigt mycket mer. Men i Nisse har vi en spelare som för bara några säsonger sedan dominerade i en förstakedja i NHL och bland annat gjorde två hattrick på en säong. Lägg därtill framgångsrika år i KHL och landslaget. Förstå hur otroligt bra han kommer att vara nånstans där efter jul, om han får vara skadefri.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Kire »

Mäklaren skrev:Sitter och funderar lite över en bättre årgångswhiskey så här på lördagskvällen och kom att tänka på en sak: Förstår ni hur otroligt stort sparkapital vi har i Nisse Ekman? Han har varit dålig i inledningen och man kan önska väldigt mycket mer. Men i Nisse har vi en spelare som för bara några säsonger sedan dominerade i en förstakedja i NHL och bland annat gjorde två hattrick på en säong. Lägg därtill framgångsrika år i KHL och landslaget. Förstå hur otroligt bra han kommer att vara nånstans där efter jul, om han får vara skadefri.
Tänkte även jag i dom banorna även fast det inte osar årgångswhiskey i mitt hus :wink: :?
Men det gäller inte bara Nisse, skulle vilja säga att ett knippe spelare kan mycket bättre. Är faktiskt riktigt nöjd med hur många poäng laget ändå har plockat med tanke på hur spelet sett ut. Tycker matchen idag mot SAIK är ganska signifikativ för vår start på säsongen. Bara att hoppas på att målvakterna kommer igång, det är trots allt där bak det gäller att hålla tätt för att vinna matcher.

Om den här tabellen står sig till slutspelet blir det ett ruskigt svårtippat slutspel där allt kan hända, alltifrån 4 raka torsk i en kvartsfinal till en guldfest skulle kunna inträffa om du frågar mig. Det gäller bara att peaka formen fram tills dess. Ungefär som inför årets slutspel, inte en torsk efter OS-uppehållet. Då går man in mentalt starka i ett slutspel 8)
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
V-sign
Inlägg: 287
Blev medlem: 2010-04-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av V-sign »

Mäklaren skrev:Sitter och funderar lite över en bättre årgångswhiskey så här på lördagskvällen och kom att tänka på en sak: Förstår ni hur otroligt stort sparkapital vi har i Nisse Ekman? Han har varit dålig i inledningen och man kan önska väldigt mycket mer. Men i Nisse har vi en spelare som för bara några säsonger sedan dominerade i en förstakedja i NHL och bland annat gjorde två hattrick på en säong. Lägg därtill framgångsrika år i KHL och landslaget. Förstå hur otroligt bra han kommer att vara nånstans där efter jul, om han får vara skadefri.
Så är det ju absolut. Finns ju dessutom klart mer att få ut av Widing. Men en ny målvakt vore inte fel och frågan är om Ragge fortsätter eller inte. Känns ju ytterst tveksamt. Tycker kanske att DIF måste kräva besked av Ragge (och läkare) om han verkligen kan fortsätta. Bättre att få besked nu efter uppehållet än att sitta och vänta ännu längre.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Buford »

Det skrevs i matchtråden saik-DIF om att lagmoralen var kass och att vissa spelare bidrog till det. Är det någon som vet mer om det, eller är det bara rykten?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Buford skrev:Det skrevs i matchtråden saik-DIF om att lagmoralen var kass och att vissa spelare bidrog till det. Är det någon som vet mer om det, eller är det bara rykten?
Klart det är spelarna som bidrar om lagmoralen är kass, det är det alltid.

Men jag förstår vad du menar...

Jag vet inte, men jag har en känsla av (och detta är min tes och det ligger ingen substans bakom) att Josef Boumedienne som person är divig och arrogant. Är det bara jag som har den känslan? Det kan isåfall kanske förklara alla hans olika klubbadresser. Om någon kan dementera min magkänsla vore det kanon.
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:
Buford skrev:Det skrevs i matchtråden saik-DIF om att lagmoralen var kass och att vissa spelare bidrog till det. Är det någon som vet mer om det, eller är det bara rykten?
Klart det är spelarna som bidrar om lagmoralen är kass, det är det alltid.

Men jag förstår vad du menar...

Jag vet inte, men jag har en känsla av (och detta är min tes och det ligger ingen substans bakom) att Josef Boumedienne som person är divig och arrogant. Är det bara jag som har den känslan? Det kan isåfall kanske förklara alla hans olika klubbadresser. Om någon kan dementera min magkänsla vore det kanon.
Får samma vibbar från honom. Det är hans agerande på isen som stödjer detta... han är oinspirerad i egen zon för där kan han inte göra mål. Därför lökar han och gör minsta möjliga.

Jag ogillar hans spelstil och - vad det verkar - inställning så in i helvete. Personen bakom vet jag inget om.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Buford »

DIF_Soldier skrev:
Buford skrev:Det skrevs i matchtråden saik-DIF om att lagmoralen var kass och att vissa spelare bidrog till det. Är det någon som vet mer om det, eller är det bara rykten?
Klart det är spelarna som bidrar om lagmoralen är kass, det är det alltid.

Men jag förstår vad du menar...

Jag vet inte, men jag har en känsla av (och detta är min tes och det ligger ingen substans bakom) att Josef Boumedienne som person är divig och arrogant. Är det bara jag som har den känslan? Det kan isåfall kanske förklara alla hans olika klubbadresser. Om någon kan dementera min magkänsla vore det kanon.
Ja, det var väl där mitt eget resonemang hamnade. Om det nu skulle vara så hoppas jag att det löser sig.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mash »

DIF_Soldier skrev:
Buford skrev:Det skrevs i matchtråden saik-DIF om att lagmoralen var kass och att vissa spelare bidrog till det. Är det någon som vet mer om det, eller är det bara rykten?
Klart det är spelarna som bidrar om lagmoralen är kass, det är det alltid.

Men jag förstår vad du menar...

Jag vet inte, men jag har en känsla av (och detta är min tes och det ligger ingen substans bakom) att Josef Boumedienne som person är divig och arrogant. Är det bara jag som har den känslan? Det kan isåfall kanske förklara alla hans olika klubbadresser. Om någon kan dementera min magkänsla vore det kanon.
Har samma känsla. Josef verkar lite, ''fan vad glad jag är att vi vann!'' och '' fy fan vad pissigt ni spelade idag, fick inte en enda bra pass..''. Det är sån känsla jag får av han, brukar kolla på Josef om han är på planen vid insläppta mål, ingen ork alls i defensiven, ser deppad ut och åker med huvudet nere. Visst har han ett bra skott från blå men gillar inte han om ni förstår.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Heaty »

Förstår inte alls kritiken mot BomBom så här långt, tycker absolut inte att han har gjort sig förtjänt av den. Visst har han väl sett lojj ut, men inte mer lojj än vad vilken annan back som helst. Och det här med att han har kass attityd vet jag inget om, inget jag har tänkt på, men det kanske är en Bremberg V.2 (I sättet att vara på isen) om ni förstår vad jag menar.

Men är det någon mer än jag som njuter varje gång Staffan får pucken? Trodde att han levde lite på namnet, visst förväntade jag mig en stabil defensiv back, men att han skulle vara så jävla spelskicklig hade jag ingen aning om. Ser fram emot "hatmatchen" nästa torsdag, väl mött den 18!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Mash »

Heaty skrev:Förstår inte alls kritiken mot BomBom så här långt, tycker absolut inte att han har gjort sig förtjänt av den. Visst har han väl sett lojj ut, men inte mer lojj än vad vilken annan back som helst. Och det här med att han har kass attityd vet jag inget om, inget jag har tänkt på, men det kanske är en Bremberg V.2 (I sättet att vara på isen) om ni förstår vad jag menar.

Men är det någon mer än jag som njuter varje gång Staffan får pucken? Trodde att han levde lite på namnet, visst förväntade jag mig en stabil defensiv back, men att han skulle vara så jävla spelskicklig hade jag ingen aning om. Ser fram emot "hatmatchen" nästa torsdag, väl mött den 18!
När Staffan får pucken så känner jag mig säker och vet att han inte dräller bort den, ser så lugnt ut när han åker med pucken, ser så enkelt ut på något sätt. ''Hatmatchen''? Vad är det vi har emot FBK?! :lol:
Skriv svar