HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av kotten »

Nej det är skillnad på att vara likgiltig till en kollision och ha som uppsåt att kollidera. Det går inte att jämföra det här fallet med Jan-Axel Alavaaras, som fullt medvetet tacklar/knuffar en domare till isen, vilket renderade i ett mycket hårdare straff. I detta fall anser disciplinnämnden att Beech inte ansträngt sig tillräckligt mycket för att undvika en kollision av denna typ.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Kall-El »

Känner mig hyfsat konfunderad inför denna match.

De gånger då jag känt mig hyfsat säker på seger ( SSK och AIK-matcherna ) har vi torskat.

De gånger jag trott på tvärtorsk har vi plockat poäng ( FBK borta, HV hemma )

Här säger allt tvärtorsk så därför vinner vi antagligen.

Det som skulle tala emot detta förutom då att HV har ett bra lag är att vi tagit rätt mycket poäng på slutet och av den anledningen borde vi komma närmare en ny förlust.

Säger ändå 5-2 till HV71 och hoppas att min magkänsla åter har fel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av -daniel- »

kotten skrev:Nej det är skillnad på att vara likgiltig till en kollision och ha som uppsåt att kollidera. Det går inte att jämföra det här fallet med Jan-Axel Alavaaras, som fullt medvetet tacklar/knuffar en domare till isen, vilket renderade i ett mycket hårdare straff. I detta fall anser disciplinnämnden att Beech inte ansträngt sig tillräckligt mycket för att undvika en kollision av denna typ.
Håller inte med. Likgiltig till kollision, vad är det för pajasslutsats de kommit fram till? Så disciplinnämnden försöker sig på att vara psykologer och gör bedömningar efter en spelares kroppspråk nu också..? Förstår ingenting. På en hockeyrink finns inga gråzoner, endera gör man något med flit som alltså är fullt medvetet eller så är det en olyckshändelse.
Bild
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Palmgren »

Två knappa segrar i rad mot Frölunda respektive Brynäs. Det kommer bli riktigt tufft ikväll. Jag har en känsla av att vi kommer torska. Men hoppas innerligt att jag har fel.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av rikkard »

Det ska bli intressant att se vem som får stå i mål. Hoppas att Tim får en chans till. Skulle vara intressant att se vad han går för. Det känns inte som att vi kommer att kunna lita på varken Mark eller Stefan. Tim kändes stabil.
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Jack Daniel »

Känns ändå bra inför kvällens match. Grym vändning sist och den måste gett krafter och jävlar-anamma till killarna. HV är alltid svårslagna och får oftast lite hjälp av domarna - så full fokus och bra målvaktsspel är ett måste.

Jag tippar oavgjort, 3-3. Tror Widing sätter en kasse och Boumedienne.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Vinst med Ragge och Tim - forlust utan Ragge och Tim.
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av DIFRobbex »

Känner mig ganska lugn inför denna match. Tror vi kommer ta detta med 3-1. Hv har gått trögt och vinsten mot gnaget var ingen större skalp. Lär vara lite otryggt i deras ställ nu, efter Beech insident.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Heaty »

Nu har vi äntligen bevis för att vi stockholmare faktiskt är smartare än vad bönderna i Jerusalem är. Hittat resultat från högskoleproven från respektive :D.
1.Uppsala: 1,00

2. Stockholm: 0,94

3.Umeå: 0,93
-------------
21. Jönköping: 0,81

22. Väst: 0,81

23. Gävle: 0,74.

I rest my case.

edit: http://www.aftonbladet.se/temautbildnin ... 7994798.ab Såg nu att vi kanske inte ska bry oss... Jönköping kommer nämligen ÅTERIGEN på 19 plats? Antar att aftonh*ran som vanligt gör ett slafsjobb.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4784
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av diftobbe89 »

rikkard skrev:Det ska bli intressant att se vem som får stå i mål. Hoppas att Tim får en chans till. Skulle vara intressant att se vad han går för. Det känns inte som att vi kommer att kunna lita på varken Mark eller Stefan. Tim kändes stabil.
Men när Tim släppt in 7 kassar i en match ratar alla här inne honom också, det är omöjligt att gilla våra målvakter och ge dom beröm på detta forum !

Och Mark står ikväll
Spela fult
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

Hahaha, Wolmer Edqvist och Christer Lärking dömer. Det finns inte en enda chans att vi lyckas vinna den här matchen med dessa domare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Daniel942 »

Mäklaren skrev:Hahaha, Wolmer Edqvist och Christer Lärking dömer. Det finns inte en enda chans att vi lyckas vinna den här matchen med dessa domare.
Wolmer :shock:

tvåsiffrigt för HV71 ikväll.
DIF!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev:
Mäklaren skrev:Hahaha, Wolmer Edqvist och Christer Lärking dömer. Det finns inte en enda chans att vi lyckas vinna den här matchen med dessa domare.
Wolmer :shock:

tvåsiffrigt för HV71 ikväll.
Kommer aldrig glömma matchen mot Luleå förra året.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Magnutz »

Det måste väl gå att flytta upp nya domare från divisionen under ES.. och byta ut karikatyererna som dömer idag... Wolmer.. bara namnet borde vara förbjudet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 21/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

Wolmer får döma i Elitserien för att han räddade livet på en spelare i Allsvenskan ifjol. Det var en beundransvärd insats av honom, men som domare är han en totalt oduglig klåpare från nån liten håla.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar