Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Fricke »

Svedberg: Cehlin skallade mig efter signalen: http://gd.se/sport/brynas/1.2427503-en- ... och-brynas
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

*Knirre skrev:Jag såg en match där vi förlorade skotten med 22-32 på hemmaplan, men lyckades kämpa ned ett extremt passivt Brynäs. Ser fortfarande inget "flow" i spelet, vilket vi hade under större delen av förra säsongen. Är inte orolig, och tycker såklart att det är grymt starkt att vi vände matchen, och att det var en underhållande match att beskåda, men vi har sataniskt mycket att jobba på innan vi kan vara nöjda.

Angående spelare som spelar under sin förmåga så menar jag i första hand spelarna som ska vara ledande. Betänk att vi har Widing, Nilson, Ekman och Krüger som samtliga bör vara extremt producerande spelare, på någon form av sparlåga/formsvacka. Det är ju inte meningen att Tjärnqvist ska leda vår interna poängliga med förhållandevis futtiga 7 poäng på 12 omgångar..
En klarsynt & sanningsenlig analys tycker jag, gnälligt & pessimistiskt enligt det flesta DIF-forum besökare.
Att DIF har hög moral trots att spelet inte fungerar fick vi ett kvitto på igår, skönt!
Men att i hemmamatch efter hemmamatch släppa +30 skott mot eget mål håller inte i längden.
Finns massor kvar att jobba på...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sunne
Inlägg: 232
Blev medlem: 2010-05-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av sunne »

Såg matchen igår och det känns betydligt bättre och stabilara bakåt!
Ändå gjorde inte Kronwall och Ragge någon toppmatch, men detas lägsta nivå är betydligt högre samtidigt att dom inte fjuttar mar pucken utan ska den ut ur egen zon ska den ut ordentligt. Bättre och slå en icing för mycket!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av sensei »

Det domarteamet gör är fullständigt oacceptabelt och respektlöst mot betalande åskådare. Komma inlunkande 5-10 minuter sent bara för att de har haft polsk riksdag tillsammans med företrädare från brynäs m.m.

Sen att Mackan inte får vara kvar, där är ytterligare ett av kvällens mycket allvarliga misstag. Hade sagt samma sak om det handlat om en viktig spelare i brynäs.

Blir riktigt sur trots vinsten igår, dessa amatörer på alla nivåer i funktionärsleden, det skrämmer bort publik för fan! Vi har precis på gränsen med tid med att gå på matchen, inte fan kan ni slösa bort 10-20 minuter i ren administration bara för att ni är dåligt förberedda.

Något måste snarast göras för att bekämpa den monumentala inkompetensen och amatörmässigheten som råder bland domarfunktionärerna, innan arenorna gapar helt tomma.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Mash »

Magnutz skrev:
Ja, jag är speciellt imponerad av snubbens agerande vid en av de utvisningar han tog. Claesson stod nära och han visade INGET medan Den Andre - som var långt ifrån händelsen samt också rakt bakom den visade ut Ottosson för en hooking... eller vad det nu var.. helt makalöst. Och mackans Misconduct och senare också matchstraff... seriöst. Galet!

Det som gör mig extra stolt idag är att vi INTE vek ner oss trots att det var uppförsbacke från minut 2. Alltid oavsett.
Angående Mackans Misconduct så fick han ENDAST 10min. Han valde då att lämna spelplanen innan paussignalen och då får man ej återinträda i spel igen. Tyckte Misconduct utvisningen var hård, det första han säger till den idiotiska tjecken och han visar då ut honom. Tur att vi vann i alla fall. Är det någon som hört om vad domarteamet gjorde inför tredje perioden? Det tog ju ett tag innan de kom ut :P
DIFVästertorp
Inlägg: 502
Blev medlem: 2010-03-15
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av DIFVästertorp »

sensei skrev:Det domarteamet gör är fullständigt oacceptabelt och respektlöst mot betalande åskådare. Komma inlunkande 5-10 minuter sent bara för att de har haft polsk riksdag tillsammans med företrädare från brynäs m.m.

Sen att Mackan inte får vara kvar, där är ytterligare ett av kvällens mycket allvarliga misstag. Hade sagt samma sak om det handlat om en viktig spelare i brynäs.

Blir riktigt sur trots vinsten igår, dessa amatörer på alla nivåer i funktionärsleden, det skrämmer bort publik för fan! Vi har precis på gränsen med tid med att gå på matchen, inte fan kan ni slösa bort 10-20 minuter i ren administration bara för att ni är dåligt förberedda.

Något måste snarast göras för att bekämpa den monumentala inkompetensen och amatörmässigheten som råder bland domarfunktionärerna, innan arenorna gapar helt tomma.
Det är verkligen ett hån! Domarnivån under matchen var helt sanslöst ojämn. Brynäs fick sin första utvisning 8 minuter in i 2a perioden(!!!). Då hade vi peridoer då vi snurrade friskt i Brynäs zon Tänk om det någonsinn skulle hända att vi i tex Linköping skulle slippa undan botbänken så länge. Dream on. Men det som verkligen var pricken över iet var att de inte på 18 minuter kunde få till ett beslut i en fråga är ju helt jävla otroligt! Hade jag skött mitt jobb lika dåligt som dessa idioter hade jag fått sparken illa kvickt!
Korpnivå
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker publiken överreagerar kraftigt i de flesta situationer. Ottosson åker ut för hakning och hela Hovet buar och skriker skandal...? Vafan NÅN jävla måtta får det vara med den ramsan. Trött på att höra den match ut och match in. Den enda tveksamma utvisningen jag kan hitta var på Ölvestad för holding direkt efter att vi gjorde 2-3 (som för övrigt var offside med en decimeter). Sen kanske man kunde hitta en utvisning för hakning när Eklund skulle rensa pucken i egen zon. I övrigt gör domarna en bra match tycker jag. Vafan, om Nilson lämnar isen utan att ha fått matchstraff så får han väl enligt regelboken inte återträda isen. Har aldrig sett den regeln men uppenbarligen finns den där. Nä, det får vara slut med överanvändning av domarskandalramsan, tack.

I övrigt, sjukt att vi kan vända 0-3 till 4-3. Brynäs är verkligen inte bra.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:Jag tycker publiken överreagerar kraftigt i de flesta situationer. Ottosson åker ut för hakning och hela Hovet buar och skriker skandal...? Vafan NÅN jävla måtta får det vara med den ramsan. Trött på att höra den match ut och match in. Den enda tveksamma utvisningen jag kan hitta var på Ölvestad för holding direkt efter att vi gjorde 2-3 (som för övrigt var offside med en decimeter). Sen kanske man kunde hitta en utvisning för hakning när Eklund skulle rensa pucken i egen zon. I övrigt gör domarna en bra match tycker jag. Vafan, om Nilson lämnar isen utan att ha fått matchstraff så får han väl enligt regelboken inte återträda isen. Har aldrig sett den regeln men uppenbarligen finns den där. Nä, det får vara slut med överanvändning av domarskandalramsan, tack.

I övrigt, sjukt att vi kan vända 0-3 till 4-3. Brynäs är verkligen inte bra.
Nu blir jag förbannad. Såg vi samma match?
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Jag tycker publiken överreagerar kraftigt i de flesta situationer. Ottosson åker ut för hakning och hela Hovet buar och skriker skandal...? Vafan NÅN jävla måtta får det vara med den ramsan. Trött på att höra den match ut och match in. Den enda tveksamma utvisningen jag kan hitta var på Ölvestad för holding direkt efter att vi gjorde 2-3 (som för övrigt var offside med en decimeter). Sen kanske man kunde hitta en utvisning för hakning när Eklund skulle rensa pucken i egen zon. I övrigt gör domarna en bra match tycker jag. Vafan, om Nilson lämnar isen utan att ha fått matchstraff så får han väl enligt regelboken inte återträda isen. Har aldrig sett den regeln men uppenbarligen finns den där. Nä, det får vara slut med överanvändning av domarskandalramsan, tack.

I övrigt, sjukt att vi kan vända 0-3 till 4-3. Brynäs är verkligen inte bra.
Nu blir jag förbannad. Såg vi samma match?
Ja, klart vi såg samma match. Vad är det för fråga? Allvarligt, jag tycker bara det är pinsamt när det skriks skandal hit och dit i varenda match. Brodin ligger och brottas med en Brynässpelare efter en tackling han sluppit utvisning från som borde varit utvisning. Då blir han utvisad 2 minuter för roughing. Varför buar hela Hovet då? Jag står för att domarna gjorde en bra insats igår förutom en billig utvisning på Ölvestad och en missad utvisning på Brynäs mot Eklund för hakning i vår zon. Att han missar offsiden på vårt 2-3-mål och 2 minuter för boarding på Brodin får vi vara glada för.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

Du kan omöjligen vara Djurgårdare om du inte står ut med att får fanatiska hemmapublik är enögd. Herregud vilket skitsnack du står för.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av pulverapa »

Mäklaren skrev:Du kan omöjligen vara Djurgårdare om du inte står ut med att får fanatiska hemmapublik är enögd. Herregud vilket skitsnack du står för.
Jo, jag står ut med det. Men som du säger, den är enögd. Det är den överallt såklart i Sverige och så ska det vara. Jag är själv enögd. Det stoppar mig dock inte från att säga att vårt 2-3 skulle varit bortdömt samt att Brodin borde haft en 2:a för boarding.
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av easer90 »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Jag tycker publiken överreagerar kraftigt i de flesta situationer. Ottosson åker ut för hakning och hela Hovet buar och skriker skandal...? Vafan NÅN jävla måtta får det vara med den ramsan. Trött på att höra den match ut och match in. Den enda tveksamma utvisningen jag kan hitta var på Ölvestad för holding direkt efter att vi gjorde 2-3 (som för övrigt var offside med en decimeter). Sen kanske man kunde hitta en utvisning för hakning när Eklund skulle rensa pucken i egen zon. I övrigt gör domarna en bra match tycker jag. Vafan, om Nilson lämnar isen utan att ha fått matchstraff så får han väl enligt regelboken inte återträda isen. Har aldrig sett den regeln men uppenbarligen finns den där. Nä, det får vara slut med överanvändning av domarskandalramsan, tack.

I övrigt, sjukt att vi kan vända 0-3 till 4-3. Brynäs är verkligen inte bra.
Nu blir jag förbannad. Såg vi samma match?
Ja, klart vi såg samma match. Vad är det för fråga? Allvarligt, jag tycker bara det är pinsamt när det skriks skandal hit och dit i varenda match. Brodin ligger och brottas med en Brynässpelare efter en tackling han sluppit utvisning från som borde varit utvisning. Då blir han utvisad 2 minuter för roughing. Varför buar hela Hovet då? Jag står för att domarna gjorde en bra insats igår förutom en billig utvisning på Ölvestad och en missad utvisning på Brynäs mot Eklund för hakning i vår zon. Att han missar offsiden på vårt 2-3-mål och 2 minuter för boarding på Brodin får vi vara glada för.
Han blir utvisad för checking from behind, EFETR att domaren i läget innan tänkte släppa den.
Publiken buade åt Ottosons utvisning för att den hakningen var den mesigaste jag sett och det flesta trodde att en Djurgårdare åkte ut för tacklingen i slottet.
När Marcus Nilson blir utvisad 10 min varför säger inte en domare till honom då att han inte får åka ut för då? det kan inte vara så svårt?

Sitt fan inte och tyck att domarna gjorde ett bra jobb igår, de skapade kaos och förstörde matchen totalt.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av sensei »

Jag orkar inte med att diskutera bedömningssituationer. Men för alla hockeyälskare, oavsett vilket lag man håller på, så är inkompetensen och benägenheten att krångla till allt hos domarna förödande.

Lite kurr vid målet sen är det ALLTID 5 minuters konferens domare emellan, domare-coacher och slutligen domare-sekretariat. VAD I HELVETE? Lär av NHL.

Jag pallar faktiskt inte med detta slöseri med andra människors tid snart, och jag är säker på att många resonerar som jag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Kire »

Domarna var skit igår. Går inte att säga annat, men alla vet att utvisningar hit eller dit jämnar ut sig i längden, plus att DIF lyckades vinna... så olyckan var inte total.

Trots 0-3 efter första perioden så kändes det ändå som att DIF var med på nåt sett vilket visade sig senare i matchen. Bara jag som tycker Mark var helt bedrövlig (speciellt andra målet) eller hade han bara oflyt med studsar?

Vet inte vad ni tycker men det känns som att Sillen har en jävla vilja i byte efter byte, han har bäst (nja, nästan iaf, efter Ölvestad) klipp i åkningen och börjar även producera då och då. Kommer att bli sanslöst bra en dag!

När "allt" lossnar och om vi kan få nån kontinuitet på målvaktssidan så kan det här bli bra framöver. Vi har spelare som spelat i NHL, spelare (& tränare) som vunnit SM-guld, så egentligen finns det ingenting att skylla på.

Full fart framåt!
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 19/10 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:Jag tycker publiken överreagerar kraftigt i de flesta situationer. Ottosson åker ut för hakning och hela Hovet buar och skriker skandal...? Vafan NÅN jävla måtta får det vara med den ramsan. Trött på att höra den match ut och match in. Den enda tveksamma utvisningen jag kan hitta var på Ölvestad för holding direkt efter att vi gjorde 2-3 (som för övrigt var offside med en decimeter). Sen kanske man kunde hitta en utvisning för hakning när Eklund skulle rensa pucken i egen zon. I övrigt gör domarna en bra match tycker jag. Vafan, om Nilson lämnar isen utan att ha fått matchstraff så får han väl enligt regelboken inte återträda isen. Har aldrig sett den regeln men uppenbarligen finns den där. Nä, det får vara slut med överanvändning av domarskandalramsan, tack.

I övrigt, sjukt att vi kan vända 0-3 till 4-3. Brynäs är verkligen inte bra.

Haha, du är en sällsynt art (positivt menat).

Får ofta känslan när jag är på ishockeymatcher att stora delar av publiken inte kan reglerna ordentligt, framför allt på ståplats.
Därmed inte sagt att domarnivån är ok i ES.
Men som supporter i åldersgruppen 14-25är är det väldigt sällsynt med självinsikt & kritik mot egna laget, & det är väl kanske så det ska vara också, allt för att försöka påverka domaren att döma för DIF.
Men många utv. DIF drar på sig är bara ren klantighet eller bekvämlighet.
Skitsamma om en hakning är tveksam, man ska inte vara där med klubban & peta överhuvudtaget.
Åk skridskor hela vägen in i situationen eller byt!


I lång loppet jämnar det alltid ut sig.
Som du sa så föregås ju DIF:s 2-3 mål av en hyfsat klar offside.
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2010-10-20 10:57:42, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar