Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av crike »

JA!!!! Den där jävla 4:de kedjan som jag tjatat om. Låt dom köra nu!!!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Jim Morrison »

Kul att det är Kempe som får göra mål. Han har verkligen spelat bra dom senaste matcherna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av crike »

Årets mål ;) Så snyggt!
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av warrant »

Klassmål av Cehlin :D
Användarvisningsbild
Elajtaren
Inlägg: 275
Blev medlem: 2010-02-04

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Elajtaren »

Bara ja som la märke till Ragges första pass till kruger så fort han kom in på isen som ledde till riktigt bra läge o sedan pp?;) KUNG Ragge!
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av jensa85 »

Kall-El skrev:Har ändrat uppfattning då jag insett att Widing egentligen inte uträttat något och ändå återfinns han ideligen i kedja ett eller två.
Jaha, okej. Tänk vad 17 minuters betänketid kan få en att ändra uppfattning.

En riktigt rolig första period. Dock är inte försvarsspelet helt tillfreds på något sätt. Men det är ju knappast sämre än "vanligt". Anfallsspelet ser riktigt bra ut stundtals. Och vi har fyra kedjor som alla kan producera.

Tycker inte det märks överhuvudtaget att "Ragge" inte spelat match på ett halvår. Snacka om klassback. Ber till alla gudar i universum att han ska få gå någorlunda skadefri resten av säsongen.

Vad som däremot märks är att Staffan Kronwall har utvecklat sitt offensiva spel väldigt mycket sedan senast. Om man har i tanken att han inte spelat på stor is sedan 04/05 samt att han bara spelat en match denna säsongen och borde således vara väldigt matchotränad så tycker jag han varit fenomenal. Höll på att ställa till det lite framför egen kassen visserligen men det hela slutade med mål framåt istället.

Kedjan med Nisse-Mackan-Widing som är uppsatt som TREDJEKEDJA (hade någon sagt det till mig för några år sedan att det kommer vara våran tredje line 10/11 så hade jag nog skrattat mig till döds) kan så oerhört mycket bättre. Och vi måste låta dom få chansen att visa det med. Självklart finns det en gräns för hur mycket tid man ska ge spelare att visa vad dom kan. Men vi minns väl alla Mackan Nilson förra säsongen? Tog 10-15 matcher innan han började visa klassen. Tror och hoppas att det är samma med Widing och Nisse.

John Norman Och Patrick Cehlin är GRYMT bra för övrigt.

Kort och gott så vågar jag nog säga att vi "på pappret" har det bästa laget sedan lockouten. Om inte ännu bättre.

Jag har stora förhoppningar på både kvällens match och även fortsättningen av elitserien 10/11....

Får vi bara "alla bitar på plats" kommer detta kunna bli en oerhört trevlig säsong.
Senast redigerad av jensa85 den 2010-10-16 18:33:25, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Palmgren »

Grymt bra första period. Skönt att Kempe fick trycka dit den också.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av crike »

Grymt kul att se vad det här laget kan göra när dom verkligen vill.
Och vad jag starkt gillar att Falk, Tim och Kempe äntligen får visa lite av sina offensiva kvaliteter.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Datsyuk_13 »

Boumedienne är som en helt annan spelare i kväll. Känns inte alls lika trög som han varit i tidigare matcher... Hans spel med puck är i det närmaste felfritt så här långt.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Palmgren »

Skönt med seger efter en nervös avslutning. Bra match av Djurgården även om man ibland släpper in Frölunda lite för lätt i egen zon, men man redde allt som oftast ut det bra. Owuya känns dock inte säker någonstans. Han släpper returer på varenda skott och det var även på grund av det som Frölunda gjorde sitt 0-1-mål.

Hur som helst så blev det seger och man kan sova gott inatt.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Henkos »

Bom-Bom var bra idag, särskilt offensivt.

Gött med seger även om vi borde avgjort matchen i andra perioden.
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av tomten »

Datsyuk_13 skrev:Boumedienne är som en helt annan spelare i kväll. Känns inte alls lika trög som han varit i tidigare matcher... Hans spel med puck är i det närmaste felfritt så här långt.
Mm tänkte också på det, Boumedienne var bra idag. Widing åstakommer inget.

Skönt med 3p
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Jockmaniac »

Plus till Josef, Cehlin, Norman, Kempe och framförallt Tim och KUNG Ragge. Krüger och Nisse var pinsamt kassa. Ni som bara gnäller på Widing måste höja på plytet och se hela bilden. Nisse är minst lika bedrövlig och förtjänar kicken minst lika mycket.

Bara jag som tyckte domarna skämde ut sig ordentligt i tredje? Allt för spänning eller vad säger man?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Jim Morrison »

Widing behöver självförtroende. Det har satt sig i skallen på honom nu att det går trögt. Pucken studsar helt fel varje gång han får den. Vet själv hur jobbigt det kan vara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av Mäklaren »

Äntligen lite fart och fläkt i anfallsspelet. Väldigt roligt att se. Det enda man kan klaga på idag är väl ineffektiviteten som är alldeles för stor, men det tänker jag inte älta en dag som denna.

Dessutom fruktansvärt skönt att se Ragge och Kronwall i laget. Herregud vilket uppsving jämfört med Deilert och Lassen. Ragnarsson måste i själva verket vara en rymdvarelse, som utan två muskler i armen och utan att ha spelat en match sen i april, går in och dominerar i defensiven. Jag blir så grymt glad när jag ser hans och Kronwalls resoluta backspel i byte efter byte.

Utöver dessa de två vill jag ge stora plus till Norman, Cehlin, Kempe, Mackan, Jimmie, Boumedienne och Owuya.

En mycket, mycket skön seger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar