Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av dutti »

Men fan, jag vill minnas att jag läste nåt om att det skulle "skrapas" bort lös snö och skit i en ränna fram till mål.. Hittar det inte nu, men någon artikel angående ändringarna inför säsongen.

Jag satt och väntade på att smågrabbarna skulle köra ett par varv fram o tillbaks med sina skrapor som de gör i alla powerbreaks :D
Du är med oss överallt, Stefan.
hockejs
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-10-19

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av hockejs »

Enligt Cehlin fick spelarna besked om att man inte "hann" spola isen.
Och han påpekar också (här: http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... i-gar.html att det märkligt nog bara skrapades bort snö där Skellefteå skulle lägga sina straffar, inte där borta där Djurgården skulle lägga sina....

Borde bara vara straffar mot ett mål.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av DIF_Soldier »

hockejs skrev:Enligt Cehlin fick spelarna besked om att man inte "hann" spola isen.
Och han påpekar också (här: http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... i-gar.html att det märkligt nog bara skrapades bort snö där Skellefteå skulle lägga sina straffar, inte där borta där Djurgården skulle lägga sina....

Borde bara vara straffar mot ett mål.
Förklarar varför pucken studsade för både Kempe och Nisse.

Komplott!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Jepe »

Detta är just anledningen till att jag frågade hur det är bestämt att det ska vara. Och på något sätt missade jag som ni säger att det endast skottades framför vårt mål. Detta är katastrof! Ska man ha straffar som en avgörande faktor så ska man ändå se till att det görs så att det blir så bra som möjligt. Ha som regel att ALLTID spola av i alla fall två-tre remsor innan straffarna börjar.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av melker »

I hockeyallsvenskan spolar man isen i mitten inför straffarna, borde ju inte vara någon skillnad i Elitserien rimligtvis.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Edin »

melker skrev:I hockeyallsvenskan spolar man isen i mitten inför straffarna, borde ju inte vara någon skillnad i Elitserien rimligtvis.
Ja, i NHL också, och eftersom att man kopierar dom på allt förutom det väsentliga (små rinkar) så borde även det börjas göra i Elitserien.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Det har nu spelats 5 omgångar och man kan väl säga att det ser allt annat än bra ut.

- Boumedienne är ingen klassback, dålig på rören och vek i närkamperna.
Kan visserligen ursäktas med att han varit avstängd, men Timmy P var klart bättre
- Hur DIF kan lägga 300k i månaden på Widing och inte Bremberg är en gåta (Ros har rätt)
- Mackan är betydligt bättre än Ekman, det visste jag redan innan säsongen, men här har vi gått minus så det skriker om det. Saknaden av Mackan är oerhört stor. En bra ledare både på och utanför isen.
- Att Järlan sitter med armarna i kors när vi saknar Ragge och Lassen (hur bra nu han är?)
är mer än märkligt. Backsidan är inte bra. Har han hört talas om korttidskontrakt? Iofs har han bara lyckats med en sak senaste åren och det är värvningen av Kyle
- Lagbygget 10/11 är konstigt, förlusten av klasscentrar som Josef och Ante har inte täckts upp. Istället värvas......Kempe?!
- Spelet vid samma tidpunkt förra hösten var klasser bättre. Borde vara tvärtom med tanke på att det i grunden är samma spelide i år och att flera spelare var med ifjol. Förra säsongen var speliden helt ny för alla och då gick det bättre.
- Riddarn har inte utvecklats de senaste åren, men tar han något kliv till duger han. Glöm inte att Wesslan var sisådär till han hamnade i zonen i slutet på säsongen.


Ska vi då bara lägga oss ned och dö?


Aldrig. Det borde bli bättre. Vi kommer att få tillbaka Ragge (eller så blir han ersatt)
Men att vi ska upprepa fjolårets succé kan vi glömma med nuvarande laguppställning. Men en slutspelsplats borde vi kunna nå, eller....?
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2010-09-28 21:50:59, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Det har nu spelats 5 omgångar och man väl säga att det ser allt annat än bra ut.

- Boumedienne är ingen klassback, dålig på rören och vek i närkamperna.
Kan visserligen ursäktas med att han varit avstängd, men Timmy P var klart bättre
- Hur DIF kan lägga 300k i månaden på Widing och inte Bremberg är en gåta (Ros har rätt)
- Mackan är betydligt bättre än Ekman, det visste jag redan innan säsongen, men här har vi gått minus så det skriker om det. Saknaden av Mackan är oerhört stor. En bra ledare både på och utanför isen.
- Att Järlan sitter med armarna i kors när vi saknar Ragge och Lassen (hur bra nu han är?)
är mer än märkligt. Backsidan är inte bra. Har han hört talas om korttidskontrakt? Iofs har han bara lyckats med en sak senaste åren och det är värvningen av Kyle
- Lagbygget 10/11 är konstigt, förlusten av klasscentrar som Josef och Ante har inte täckts upp. Istället värvas......Kempe?!
- Spelet vid samma tidpunkt förra hösten var klasser bättre. Borde vara tvärtom med tanke på att det i grunden är samma spelide i år och att flera spelare var med ifjol. Förra säsongen var speliden helt ny för alla och då gick det bättre.
- Riddarn har inte utvecklats de senaste åren, men tar han något kliv till duger han. Glöm inte att Wesslan var sisådär till han hamnade i zonen i slutet på säsongen.


Ska vi då bara lägga oss ned och dö?


Aldrig. Det borde bli bättre. Vi kommer att få tillbaka Ragge (eller så blir han ersatt)
Men att vi ska upprepa fjolårets succé kan vi glömma med nuvarande laguppställning. Men en slutspelsplats borde vi kunna nå, eller....?
@BOMBOM BOUCHARD
Med ett beundransvärt lugn lämnar du (allt som oftast) en saklig & klockren analys av läget.

Tror fortfarande på slutspel, men just denna helveteskväll känns det något avlägset.
Men, 50 omgångar kvar
Kom ihåg det ajk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av m0ng00se »

tycker vi är väldigt hafsiga och taffliga i passningsspelet. Känns som att våra backar blir otroligt stressade väldigt lätt och istället för att lägga ett snabbt pass så blir det en massa sargspel och då är vi enkla att checka fast. Frågan är om det är våra backar som är för taffliga och inte tillräckligt spelskickliga/snabba i tanken eller om det är våra forwards som bara ligger kring röd och bortre blå och inte åker skridskor och kommer ner djupt för att underlätta för våra backar. eller kan det vara så att vi är totalt sönderlästa av motståndarna?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

Visst kan man förstå att det går trögt i början efter att man värvat ihop massa nya spelare, men herregud, sämre och sämre för varje match som gått nu. Jag börjar inse vilka rejäla kliv nedåt vi gjort i värvningar. Danielsson mot Kempe. Kyle mot BomBom. Nilson mot Ekman(med treårskontrakt och lön på mellan 200-300k i månaden). Så mycket frågor men får knappt ur mig ett ord...

Men en fråga, har plågat mig hela natten...

Varför har vi slutat forechecka och börjat ställa oss i mittzon och vika på rumpan, det var ju hela grejjen med DIF hockey ifjol? Varför överge ett sånt bra vinnande koncept som man kan spela med utan att ha speciellt bra spelare?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Varför har vi slutat forechecka och börjat ställa oss i mittzon och vika på rumpan, det var ju hela grejjen med DIF hockey ifjol? Varför överge ett sånt bra vinnande koncept som man kan spela med utan att ha speciellt bra spelare?
Enkla svaret på det är som jag försökt ta upp nu 25 gånger sen igår:
Spelarna tror de är bättre än vad de faktiskt är. Både nya samt gamla spelare (många av de som var med i finalspelet i fjol tycker väl att de är så jävla bra så man inte behöver ha på sig blåstället varje kväll och kriga). Blir alltså en glidarmentalitet rent generellt, helt ofattbart att Hardy tillåter det när det känns så jävla uppenbart. Skridskoåkningen & energin finns ju förfan inte där längre och det är skandalöst när vårt yngre garde är de enda som offrar sig hänsynslöst i varje situation och alltid verkar ge järnet.
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av android »

Vette fan om det argumentet håller.

Okej, om man tror att man är världsmästare i en match mot brynäs. Men i ett derby som det har snackats om i veckor, månader. Jag kan inte få in det i min trånga skalle. Hur fan kan glida i ett derby? Hur fan kan man inte gå in i närkamperna.

Många av spelarna i det här laget har gett mig grymt mycket, men jag blir så besviken på uppträdandet igår. OK, om vi skulle ha krigat och ändå torskat. Men att vika ner sig så totalt som vissa gjorde är en gåta.

Visst att Widing är elitfostrad i brynäs där det är knäpptyst på läktarna, men han borde ju ändå kunna koppla bort det.
Och Ölvestad måste ju kunna tackla fler gånger än två.

Nu kanske jag är orättvis mot spelarna, men fan det är så det känns.

Spelarna i dagens DIF är dom bäst tränade någonsin. Man har bättre grundfysik än förra året. Så vad fan är problemet att kriga 60 minuter. Vi har, sett till spelare för spelare, fyra kedjor som är kompetenta. Det ska bara vara att gnugga tills man spyr.

MEN, vi håller inte pucken inom laget. Vi forcheckar inte. Backarna följer inte med upp i anfallen. Igår så var det så att två backar försvarade och tre forwards attackerade. Förra säsongen så försvarade FEM djurgårdsspelare och FEM djurgårdsspelare attackerade. Ottosson och Young guns försvarar och Eklund följer med upp i anfallen (Printz en gång men han prickade ju för fan långsidan med sitt avslut).

Dags för Hardy att göra rätt för sitt smeknamn snart.

Samtidigt så såg det lika illa ut mot Rögle förra året (1-3 torsk). Vi såg loja ut och kom inte till avslut. Fram till 10-15 omgången såg det ungefär så här dåligt ut. Dock tog vi ju en del poäng ändå med lite flax.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

– Det spelar ingen roll om det är derby eller någon annan match som vi förlorar.
/Tjärnqvist.

Den inställningen får man inte ha om man ska spela i Djurgården eller en stockholmsklubb överhuvudtaget.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:– Det spelar ingen roll om det är derby eller någon annan match som vi förlorar.
/Tjärnqvist.

Den inställningen får man inte ha om man ska spela i Djurgården eller en stockholmsklubb överhuvudtaget.
Det beror väl på hur man tolkar det. Förmodligen så menar han att det är lika förjävligt att förlora varje gång, oavsett vem man möter.

Alla spelare på den här nivån har en vinnarskalle, annars hade dom aldrig kommit såhär långt, så är det bara.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:– Det spelar ingen roll om det är derby eller någon annan match som vi förlorar.
/Tjärnqvist.

Den inställningen får man inte ha om man ska spela i Djurgården eller en stockholmsklubb överhuvudtaget.
Det beror väl på hur man tolkar det. Förmodligen så menar han att det är lika förjävligt att förlora varje gång, oavsett vem man möter.

Alla spelare på den här nivån har en vinnarskalle, annars hade dom aldrig kommit såhär långt, så är det bara.
Men ärligt talat så får man inte säga att ett derby bara är tre poäng som alla andra. För det är det inte. En vinst här hade gett fans och spelare så jävla mycket energi kommande matcher. Hur många blir vi nu mot Luleå till exempel. 5000-5500?
Expert.
Skriv svar