Årsmöte

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:Här kan jag bara tala för mig själv, men för att jag skall bli riktigt upphetsad över en match måste den gälla något. Hockeyn känns för mig som en enda lång transportsträcka där man mer eller mindre drunknar i alla matcher.
Då tackar vi dig för den här tiden som hockey-djurgårdare och önskar dig lycka till med fotbollstittandet i framtiden. Det kommer inte bli färre matcher i Elitserien och det är därför ingen idé för dig att lägga ned tid på att gnälla på det här forumet dag efter dag.

Tack för ditt stöd så länge det varade och ha det så kul framför projektorn!
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Det är sorgligt med folk som klagar över att det är för mycket matcher.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Vill man bara se 10 matcher om året hemma, så är det ju nått fel. Man är helt enkelt inte intresserad och då behöver man inte lägga timmar på att klaga utan gå och se nått annat. Ni sa ju själva att det fanns mycket att se i Sthlm
Användarvisningsbild
Jermuk
Inlägg: 72
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sofia
Kontakt:

Re: Årsmöte

Inlägg av Jermuk »

Don-T ->

Beträffande ditt motto eller vad man skall benämna det:

"Trött på allt tjat om antalet omgångar och Globen/Hovet!
Gilla läget och tro på att DIF gör allt (i motvind) för att minska på antalet omgångar!

Det var Djurgår´n genom dess dåvarande ordförande Fritzell och mäCktiga gnagets dito som kom på den vanvettiga idén med derbygrupper.

Varför skulle Djurgår´n nu verka för att få ner antalet matcher i grundserien.

Det kan nämnas att det var Fritzell som körde DIF Hockey i botten nu håller på att göra samma sak med DIF Handboll.
Senast redigerad av Jermuk den 2006-06-13 14:45:51, redigerad totalt 1 gånger.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Åh herregud. Vilken världsuppfattning ni har. Tror ni på fullaste allvar att alla som håller på Djurgården i hockey är inbitna hockeyfanatiker? Och om dom inte är det, har de då inget att säga till om!? Det är ju dom som inte är inbitna som behövs lockas till matcherna...

Ni kommer skrämma bort fler från matcherna än vad ni kommer ta dit om ni fortsätter i den här stilen.
Mats Larsson
Djurgården Hockey
Inlägg: 2
Blev medlem: 2006-06-13

Inlägg av Mats Larsson »

Jag försöker i så stor utsträckning som möjligt följa de diskussioner som förs här på forum. Det som sägs här är på många sätt en termometer på hur Djurgården Hockey uppfattas av våra mest intresserade supportrar och era synpunkter är viktiga för oss.

Att det ibland är kritik mot våra beslut har vi inga problem med, det är bara sunt. Vi vill alla Djurgården Hockeys bästa och om man tycker ett beslut är dåligt har man all rätt att kritisera.

Vad jag däremot tycker är synd är när ni som Djurgårdare tvingas basera era uppfattningar eller dra era slutsatser på bristande information. För att försöka råda lite bot på det vill vi bjuda in alla er forummedlemmar och andra engagerade djurgårdare till ett öppet hus uppe på kansliet, Arenavägen 45, på måndag 19 juni kl 18.00.

Utöver att bjuda på en öl eller två är förhoppningen att vi ska ha en öppen diskussion om allt mellan himmel och jord som rör Djurgården Hockey och som ni vill prata om och att vi ska få tillfälle att räta ut några av de frågetecken som ni bär på. Jag hoppas att så många som möjligt kan slita sig från fotbolls-VM en stund och komma ner till kansliet för lite hockeysnack!
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Stocky skrev:Vill man bara se 10 matcher om året hemma, så är det ju nått fel. Man är helt enkelt inte intresserad och då behöver man inte lägga timmar på att klaga utan gå och se nått annat. Ni sa ju själva att det fanns mycket att se i Sthlm
Hur ska DIF få mer åskådare med den filosofin? Det är inte "die hard" fansen DIF måste få till globen. Utan det är Svensson.

Herregud har ni ingen förmåga att tänka kreativt själva!?

Hockeyns problem är att det är för många oviktiga matcher samt att fotbollen är så pass mycket större och mer spännande.

Jag kan ta mig själv som ett exempel. Jag har inte tid att se två matcher i veckan. Även om jag hade tid så skulle jag nog inte gå ändå. Hur kul är det att se DIF - mora i omgång 23?

Kan komma på en massa andra saker som jag hellre gör. Titta på premier league t ex.

DIF borde fokusera på två saker. Kringförsäljningen och globens hyra.

Men vill ödsla tid, kraft och pengar på annat så varsågod. Men DIF kommer inte att ha ett lag som kan utmana om guld på väldigt många år framöver, om vi ens gör det någon gång överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Mats Larsson skrev:Jag försöker i så stor utsträckning som möjligt följa de diskussioner som förs här på forum. Det som sägs här är på många sätt en termometer på hur Djurgården Hockey uppfattas av våra mest intresserade supportrar och era synpunkter är viktiga för oss.

Att det ibland är kritik mot våra beslut har vi inga problem med, det är bara sunt. Vi vill alla Djurgården Hockeys bästa och om man tycker ett beslut är dåligt har man all rätt att kritisera.

Vad jag däremot tycker är synd är när ni som Djurgårdare tvingas basera era uppfattningar eller dra era slutsatser på bristande information. För att försöka råda lite bot på det vill vi bjuda in alla er forummedlemmar och andra engagerade djurgårdare till ett öppet hus uppe på kansliet, Arenavägen 45, på måndag 19 juni kl 18.00.

Utöver att bjuda på en öl eller två är förhoppningen att vi ska ha en öppen diskussion om allt mellan himmel och jord som rör Djurgården Hockey och som ni vill prata om och att vi ska få tillfälle att räta ut några av de frågetecken som ni bär på. Jag hoppas att så många som möjligt kan slita sig från fotbolls-VM en stund och komma ner till kansliet för lite hockeysnack!
Bra ide Mats, men tyvärr så blir det bara "fanatikerna" som kommer att komma, och det är inte de personerna som DIF måste få till Globen om man vill öka publiksnittet.

Men stort plus till att du/ni läser vad som skrivs och att ni inte verkar vara rädda för att föra en diskussion med oss fans även om den i många fall kan vara lite kritisk till hur saker och ting sköts. Redan nu har ni stigit i mina ögon.

Men för att återknyta till det som jag tycker att man måsta jobba med så är det kringförsäljningen samt vår hyra.

Det är där den stora skillnaden ligger. Vi snittade i stort sett samma som HV71 under förra säsongen, trots det kan de hålla sig med en betydligt dyrare trupp samt gå med plus.

Nu inser även jag det omöjliga i att vi ska få en egen arena inom en överskådlig framtid, men det måste gå att förhandla mer med arenabolaget, om t ex kringförsäljningen. Om ni så själva måste ställa upp korvgubbar.

Angående hyran så vet jag inte riktigt vad den ligger på, men jag har svårt att se att vi har samma förmånliga avtal som t ex frölunda har med got event.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Mats Larsson skrev:Jag försöker i så stor utsträckning som möjligt följa de diskussioner som förs här på forum. Det som sägs här är på många sätt en termometer på hur Djurgården Hockey uppfattas av våra mest intresserade supportrar och era synpunkter är viktiga för oss.

Att det ibland är kritik mot våra beslut har vi inga problem med, det är bara sunt. Vi vill alla Djurgården Hockeys bästa och om man tycker ett beslut är dåligt har man all rätt att kritisera.

Vad jag däremot tycker är synd är när ni som Djurgårdare tvingas basera era uppfattningar eller dra era slutsatser på bristande information. För att försöka råda lite bot på det vill vi bjuda in alla er forummedlemmar och andra engagerade djurgårdare till ett öppet hus uppe på kansliet, Arenavägen 45, på måndag 19 juni kl 18.00.

Utöver att bjuda på en öl eller två är förhoppningen att vi ska ha en öppen diskussion om allt mellan himmel och jord som rör Djurgården Hockey och som ni vill prata om och att vi ska få tillfälle att räta ut några av de frågetecken som ni bär på. Jag hoppas att så många som möjligt kan slita sig från fotbolls-VM en stund och komma ner till kansliet för lite hockeysnack!
Hej Mats!

Mycket bra idé med öppet hus på kansliet! Är det fritt fram att gå in eller behövs medlemskort? För jag har betalat in men inte fått något medlemskort än (Förlängning av 05/06).

Skulle vara fallet så att inte medlemskort behövs så dyker jag nog upp och kan nog bidra med lite synpunkter från en lite mer ungdomlig vinkel (15-16).
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Mycket bra initiativ!

Passa på att försöka "locka in" några av oss fans i ideellt arbete för klubben.

Det finns en stor kompetens och erfarenhet att dra på bland många av oss mer aktiva suportrarna här på forumet. Här finns både företagsledare, läkare och mediafolk som säkert kan bidra på olika sätt.

Kan jag slita mig från mitt arbete så kommer jag...
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Therocket1 skrev:
Mats Larsson skrev:Jag försöker i så stor utsträckning som möjligt följa de diskussioner som förs här på forum. Det som sägs här är på många sätt en termometer på hur Djurgården Hockey uppfattas av våra mest intresserade supportrar och era synpunkter är viktiga för oss.

Att det ibland är kritik mot våra beslut har vi inga problem med, det är bara sunt. Vi vill alla Djurgården Hockeys bästa och om man tycker ett beslut är dåligt har man all rätt att kritisera.

Vad jag däremot tycker är synd är när ni som Djurgårdare tvingas basera era uppfattningar eller dra era slutsatser på bristande information. För att försöka råda lite bot på det vill vi bjuda in alla er forummedlemmar och andra engagerade djurgårdare till ett öppet hus uppe på kansliet, Arenavägen 45, på måndag 19 juni kl 18.00.

Utöver att bjuda på en öl eller två är förhoppningen att vi ska ha en öppen diskussion om allt mellan himmel och jord som rör Djurgården Hockey och som ni vill prata om och att vi ska få tillfälle att räta ut några av de frågetecken som ni bär på. Jag hoppas att så många som möjligt kan slita sig från fotbolls-VM en stund och komma ner till kansliet för lite hockeysnack!
Hej Mats!

Mycket bra idé med öppet hus på kansliet! Är det fritt fram att gå in eller behövs medlemskort? För jag har betalat in men inte fått något medlemskort än (Förlängning av 05/06).

Skulle vara fallet så att inte medlemskort behövs så dyker jag nog upp och kan nog bidra med lite synpunkter från en lite mer ungdomlig vinkel (15-16).

Hej!

Det är fritt fram att komma upp med eller utan medlemskort!
Välkommen!

Jenny Silfverstrand
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Jojje

Med fler matcher har fler "svensson" chansen att hinna se en match!?
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Nu ska jag ge mig in i denna diskussion och jag tror jag har en del att säga, så vill ni läsa så kan ni ta fram någonting kallt att dricka.

Jag behöver inte nämna att Djurgården Hockey deklarerat flera gånger att man vill minska på antalet omgångar. Varför är man ensam klubb om detta? Jo, det beror på oss supportrar. Vi dyker inte upp på matcherna. Jag hävdar att det är vi sjungande fans som borde ta första steget och skapa stämning, då kommer också sittplatspubliken öka i antalet. Det är jag helt övertygad om! Gärna också om fler engagerar sig på Sektion F.

Ett argument jag läst är att det inte är på grund av de dåliga publiksiffrorna DIF förlorar pengar, utan för att man inte får någonting vid kringförsäljningen. Då ska man tänka på följande:

1. DIF Hockey har en egen butik i Globen centrum. Tunnelbana finns och för de som vill ta bilen så är det gratis parkering i två timmar. Detta till trots, tjänar DIF Hockey någonting på den butiken? Svaret på den frågan har jag inte, men jag är övertygad om att DIF Hockey kan besvara den. Jag tror dock att fler personer kan ta sig dit och handla souvernier. Där är jag övertygad om att marknadsföringen är viktig och jag är lika övertygad om att marknadsföringen för detta fungerar utmärkt! Det gäller för supportrarna att upptäcka detta bara!

2. Om man inte vill ta bilen eller kommunala medel så finns ändå den perfekta shopen på difhockey.se
Varför inte inhandla någonting där om man vill handla någonting? Även här gäller det för supportrarna att vilja handla likaväl som det gäller att vilja gå på hockey.

3. Om nu det tidigare argumentet jag skrev om handlar om kringförsäljningen på matcherna, ja då förstår jag verkligen inte argumentet att det inte är dåliga publiksiffror som är avgörande. Ju fler som går på matcherna blir väl ändå resultatet följande: Flera sjunger och jublar för DIF när spelet är igång. Fler köper souvernier under pauserna. Dessutom, fler går till sportbaren och inhandlar dricka, vilket är bra för DIF.

När det gäller kioskerna och annan kringförsäljning, tjae varför inte handla där ändå? Ju mer de företagen tjänar pengar desto mer kanske Globe Arena får in pengar. På det viset kanske Globe Arena går lite plus och inte kramar ut så mycket hyrespengar från DIF Hockey. Det ger inte pengar direkt till DIF, men det kanske gör att DIF Hockey klarar av att spara in lite pengar som man kan använda istället för hyra. Så mitt förslag är att fortsätta köpa den klassiska korven till varje match.

Allt detta, fler supportrar på matcherna, fler som köper i sportbaren, souvernier, och korvar (eller annat som kioskerna säljer) tror jag kommer gynna DIF enormt. Jag kan visserligen ha fel med detta men jag tror ändå att om det går bra för de andra företagen som arbetar i samband med Djurgårdens matcher så kommer det gå bra för DIF Hockey. Inte på kortsiktig väg kanske, utan på en långsiktig väg!

När vi ändå pratar om långsiktiga tankar så är jag övertygad om att SM-Guld 2010/2011 inte alls är otänkbart. Många efterlyser förklaring på hur det ska gå till. Naturligtvis kommer det bli enklare om fler går på matcherna, men eftersom DIF valt att satsa på spelare med hjärta för hockeyn och som vill utvecklas till att kanske åka över Atlanten, istället för jättedyra stjärnor, så tror jag på detta.

Jag minns när jag gjorde en intervju med Hans Särkijärvi för 08 Hockeys (SvenskaFans) räkning så sa han ungefär såhär:

- Vi i DIF Hockey vill ha spelare som vill utvecklas. Vi vill locka till oss spelare som spelar med hjärta och inte plånboken, som vill ha ambitionen att åka över till NHL.

Se bara på juniorlagen! Jag är övertygad om att nästa år är det final för båda lagen, och där kan allting hända! DIF Hockey satsar mycket på juniorerna och stockholmarna, och om fyra år är många av de spelare som idag tillhör juniorlagen etablerade A-lagsspelare. Och då borde vi ändå ha kvar sådana spelare som Ölvestad, Fimpen Eklund och några andra som idag tillhör A-laget.

Jag kan inte svära på att allt jag skrivit är rätt. Jag kan inte ens garantera att någonting jag skrivit är rätt, men jag känner mig övertygad om det mesta ändå. Det gäller för supportrarna att engagera sig och sätta sig in i problemen. DIF Hockey har varit öppna mot oss supportrar och valt att besvara frågor som rör detta som diskuteras i denna tråd.

Och framför allt, gå på matcherna och protestera samtidigt om antalet omgångar! SHL (som jag förstått det som är de som bestämmer om antalet omgångar) ser inte vad som skrivs i detta forum! Gå på matcherna och protestera där samtidigt som ni stöttar DIF! Det är mitt bästa förslag jag kan komma med!

Hoppas eran dricka var god och att ni inte tröttnade på mitt inlägg. Jag har för vana att skriva mycket och långa inlägg ibland, men så blir det när man har en del att säga till om!

Jag vill ändå passa på att tacka DIF Hockey för dels inbjudan på måndag, men också för att ni verkligen visat för i alla fall mig att ni gör erat bästa för oss supportrar men också för DIF Hockey!

Med detta önskar jag er en trevlig dag och hoppas vi ses måndagen den 19:e juni!

Mvh // Micke Nylander, 08 Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Micke Nylander skrev:Ett argument jag läst är att det inte är på grund av de dåliga publiksiffrorna DIF förlorar pengar, utan för att man inte får någonting vid kringförsäljningen. Då ska man tänka på följande:
Jag antar att du syftar på det jag har skrivit.
När jag har skrivit kringförsäljning så menade jag inte försäljningen av T-Shirts med flames på eller nyckelringar. Där kommer vi aldrig att kunna konkurrera med fbk som är ledande på den fronten av den enkla anledningen att de verkar inte skämmas över att gå runt i lilagula (snart svart och vita/gröna) prylar. Finns få saker i shopen jag skulle tänka mig att gå runt i. Jag har köpt lite Golfprylar och sånt. Men där går gränsen för mig.

Men det jag var ute efter är försäljningen av dricka, chokladboll, korv, öl osv.
Framförallt dricka är det riktigt bra marginaler på.

Jag vet själv hur det är när jag går med brorsan eller vänner och bekanta, man köper tillbehör för summor som i stort sett är detsamma som biljettpriset.

Visst vi får 5% i "DIF-puben". Men det är småpengar. Nu har jag svårt att se arenabolaget ge ifrån sig en kassako som mat och dryckförsäljningen är. Men vi MÅSTE jobba stenhårt på detta.

Jag har för mig att vi förlorade en upphandling för något år sen för att vi inte "hann" få ihop ett bud. Det är en mindre skandal.

Annars finns det inte så mkt vi kan göra annat än att ha rimliga priser, roliga evenemang samt bra förutsättningar för klacken.

Men om det räcker till SM-Guld 2010 samt 10 miljoner på banken?

Inte på långa vägar...


För att kommentera det sportsliga lite kort, visst är det att vi satsar på ungdomarna. Men det är inget hållbart koncept. Så fort det kommer fram en bra ungdom så kommer han att ryka till andra sidan. För att verkligen kunna utmana om Guldet så krävs det att stommen i laget består av lite äldre spelare som inte är intressant för NHL eller redan varit där och valt att komma hem. Men för att kunna ha ett sådant lag så krävs det pengar och vi är tillbaks på ruta ett igen. :wink:
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:Men det jag var ute efter är försäljningen av dricka, chokladboll, korv, öl osv.
Framförallt dricka är det riktigt bra marginaler på.
Jojje skrev:Visst vi får 5% i "DIF-puben". Men det är småpengar. Nu har jag svårt att se arenabolaget ge ifrån sig en kassako som mat och dryckförsäljningen är. Men vi MÅSTE jobba stenhårt på detta.
Jojje skrev:Jag har för mig att vi förlorade en upphandling för något år sen för att vi inte "hann" få ihop ett bud. Det är en mindre skandal.
Om du åker till DIF-kontoret på måndag så kan du ju få svar på alla frågor om kringförsäljningen och annat. Perfekt va?
Skriv svar