Intro låten när dom kommer in

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Diffe89 skrev:
Jojje skrev:Finns bara en musik som duger, tung hip hop. Ingen Lordimusik tack.
Flip flopp har aldrig passat in med hockey (eller någon annan sport än basket) och kommer förhoppningsvis aldrig göra det.
Hipp-Håpp är svart musik, hockey är en vit sport med vita utövare och vita i publiken.

När man spelade Metallica för Al-quaida i Irak så kallades det för tortyr, hipp-håpp för en hockeypublik är detsamma.


usch...vart är världen på väg
Sports dont build character, it reveals it
jarnkamin
Inlägg: 58
Blev medlem: 2006-03-19

Inlägg av jarnkamin »

slagskott skrev:
Diffe89 skrev:
Jojje skrev:Finns bara en musik som duger, tung hip hop. Ingen Lordimusik tack.
Flip flopp har aldrig passat in med hockey (eller någon annan sport än basket) och kommer förhoppningsvis aldrig göra det.
Hipp-Håpp är svart musik, hockey är en vit sport med vita utövare och vita i publiken.

När man spelade Metallica för Al-quaida i Irak så kallades det för tortyr, hipp-håpp för en hockeypublik är detsamma.


usch...vart är världen på väg
Asså lägg ner dom där smygrasistiska påståendena. Det finns många svarta spelare Odoya, Mattson, Soling, Anson Carter, Kevin Weeks..... Va är det för skilnad på vita och svarta??? Alla är människor. alla har samma rättigheter........
+
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

jarnkamin skrev:
slagskott skrev:
Diffe89 skrev:
Jojje skrev:Finns bara en musik som duger, tung hip hop. Ingen Lordimusik tack.
Flip flopp har aldrig passat in med hockey (eller någon annan sport än basket) och kommer förhoppningsvis aldrig göra det.
Hipp-Håpp är svart musik, hockey är en vit sport med vita utövare och vita i publiken.

När man spelade Metallica för Al-quaida i Irak så kallades det för tortyr, hipp-håpp för en hockeypublik är detsamma.


usch...vart är världen på väg
Asså lägg ner dom där smygrasistiska påståendena. Det finns många svarta spelare Odoya, Mattson, Soling, Anson Carter, Kevin Weeks..... Va är det för skilnad på vita och svarta??? Alla är människor. alla har samma rättigheter........
+
Det var absolut inte rasistiskt menat, jag pekade enbart på de kulturella skillnaderna.
Vem skulle komma på att spela dödsmetall på en basketmatch?
I mina öron låter det helt fel.

Jag anser inte att jag är bättre än svarta människor, jag är S Ä M R E


Men frågan kvarstår, vill publiken i Sverige verkligen lyssna på hip-hop?
Är det den musikgenre man sammankopplar med en snabb sport som hockey ?
Sports dont build character, it reveals it
jarnkamin
Inlägg: 58
Blev medlem: 2006-03-19

Inlägg av jarnkamin »

Näh det trode jag inte heller. Men inlägget kunde lätt tolkas så.....

För övrigt tycker jag att presentationerna tar alldeles för lång tid. Först ska dom ut på isen och snurra lite. sen sjungs det national sång (Den ska självklart vara kvar). Sen ska dom in snurra lite till. Samtidigt som varenda spelare i första uppstälning ska presenteras med förnamn, efternamn, mellan namn, mammans namn, husdjurets namn........ Näh men alltså det tar alldels för LÅNG tid. Släpp pucken det är därför man är där!!!!!!
+
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Inlägg av DIForever »

Jag tycker de kan slopa nationalsången i Elitserien, den kan man ha när det är dags för landskamp. I hur många andra länder spelar de nationalsången innan ligamatcher?
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

DIForever skrev:Jag tycker de kan slopa nationalsången i Elitserien, den kan man ha när det är dags för landskamp. I hur många andra länder spelar de nationalsången innan ligamatcher?
NHL?
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

DIForever skrev:Jag tycker de kan slopa nationalsången i Elitserien, den kan man ha när det är dags för landskamp. I hur många andra länder spelar de nationalsången innan ligamatcher?
Jag tycker att det är fint att de spelar nationalsången, när kan man annars höra den?
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

slagskott skrev:
DIForever skrev:Jag tycker de kan slopa nationalsången i Elitserien, den kan man ha när det är dags för landskamp. I hur många andra länder spelar de nationalsången innan ligamatcher?
Jag tycker att det är fint att de spelar nationalsången, när kan man annars höra den?
Jag har märkt att många i min ålder faktiskt knappt kan nationalsången. Det gör ju däremot jag eftersom jag gått på hockey sen jag var en 5-6-7 år :)

Tycker helt klart att den ska vara kvar, eftersom det är tradition (iaf för mig) i hockeysverige. Det är det ju t.ex. inte i Allsvenskan i fotboll (även fast man envisas med att sjunga nationalsången ibland där också)
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Diffe89 skrev:
slagskott skrev:
DIForever skrev:Jag tycker de kan slopa nationalsången i Elitserien, den kan man ha när det är dags för landskamp. I hur många andra länder spelar de nationalsången innan ligamatcher?
Jag tycker att det är fint att de spelar nationalsången, när kan man annars höra den?
Jag har märkt att många i min ålder faktiskt knappt kan nationalsången. Det gör ju däremot jag eftersom jag gått på hockey sen jag var en 5-6-7 år :)

Tycker helt klart att den ska vara kvar, eftersom det är tradition (iaf för mig) i hockeysverige. Det är det ju t.ex. inte i Allsvenskan i fotboll (även fast man envisas med att sjunga nationalsången ibland där också)
Jag tycker man kan ta bort nationalsången. Det är ju bara något som man har tagit från NHL. Bortkastad tid tycker jag med att man ska ställa upp alla spelare och sen ut med någon på isen som ska sjunga. Jag tycker att man bara kan ha nationalsången i finalerna, annars är det ju bara drygt.
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Inlägg av DIForever »

Diffe89 skrev:
DIForever skrev:Jag tycker de kan slopa nationalsången i Elitserien, den kan man ha när det är dags för landskamp. I hur många andra länder spelar de nationalsången innan ligamatcher?
NHL?
Förutom i NHL glömde jag skriva.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

Va e detta för snack!!...ska man slänga sin svenska flagga också.. :shock: ..Kan ju bara säga att "over there" spelas nationalsången varje morgon i skolorna...Ja kan inte bestämma men det skulle va en skam att ta bort nationalsången!
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Inlägg av DIForever »

Adam Blomster skrev:Kan ju bara säga att "over there" spelas nationalsången varje morgon i skolorna
"Over there" är Amerika, vad förväntar du dig?
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

och sen när behöver vi härma dom "over there". Jag skulle inte bli ledsen om man struntade i nationalsången, men man behöver inte slänga bort flaggorna. Jag tycker inte att man ska härma allt som görs i NHL, det här är ES och det kommer nog att spelas lika bra hockey med eller utan nationalsång. Det enda som saknas för att vi ska bli NHL är att grundserien blir längre och att man inför "Powerbreaks". Så skippa gärna nationalsången och börja matchen tidigare än att man ska vara så mycket "NHL" som möjligt.
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Klart vi ska ha nationalsången kvar!

Helst då framförd av Loa Falkman iklädd kostym med DIFhockey tröja utanpå!
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Falken
Inlägg: 18
Blev medlem: 2006-07-28
Ort: Stockholm

Re: Intro låten när dom kommer in

Inlägg av Falken »

robin ericsson skrev:Är det nån som vet vad låten heter som djurgården kommer in på isen till?
Det e en Ramones låt...tror jag :wink:
Skriv svar